• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Automatická převodovka - chování, údržba

Převodovka samozřejmě pozná sjíždění nebo vyjíždění kopce z náklonového čidla a volí podle toho rychlosti. Nějaké principy řízení volby převodů jsou popsány v ESI, takže pokud tu někdo má přístup, může nalinkovat.

Ano Insignia má 8stupňový Aisin, chová se analogicky.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
Pro zajímavost přihodím sérii mých oblíbených videí o automatické převodovce. Je to sice primárně reklama na firmu Softelectronic, ale mají ta videa udělaná dobře a detailně. A i když jsem u nich na webu zmínku o převodovkách z Mazdy nenašel, předpokládám, že principiálně fungují automatické převodovky v našich Mazdách stejně:



 
Co je vlastně ten SKYACTIV-DRIVE zač? Je to fakt made in Mazda, nebo je to rebrandovaný AISIN?
 
List of Mazda transmissions
"2012–present FW6A-EL; in-house designed-and-built; six forward gears; for some FWD vehicles"
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Mazda_transmissions

The FW6A-EL: Mazda Does It In-House and My Daily Driver
https://gearsmagazine.com/magazine/the-fw6a-el-mazda-does-it-in-house-and-my-daily-driver/

SKYACTIV-Drive now made at Chonburi
Thailand – The automatic transmission is now being mass-produced at the newly established Mazda Powertrain Manufacturing Thailand (MPMT), which has an annual capacity of 400,000 units. Together, MPMT and Hofu Plant in Japan will provide Mazda with a global capacity of 1,540,000 units.
https://www.automotivemanufacturingsolutions.com/skyactiv-drive-now-made-at-chonburi/33990.article

Tak asi si to opravdu dělají sami...?
 
Co je vlastně ten SKYACTIV-DRIVE zač? Je to fakt made in Mazda, nebo je to rebrandovaný AISIN?
Vlastní vývoj a výroba. Ale je podobná původnímu Aisinu AF40-6 (Mazda AW6AX-EL) např. v CX-7 2.3 DISI pro USA.
 
Ahoj,trošku to tady oživím. Dnes výjezd na Červenohorské sedlo, teplota cca. 10 stupňů a po zastavení na parkovišti z pod auta zase smrad jako bych přijel Zetorem 25. Najeto 19 000 km. Okolo všude plno lidí, úplně jsem se styděl. Nechápu to.:confused:
 
Mazda 3, 6, 6, Cx3 a CX5 všechny úplně shodně, když jsem jim dal / jim dám co proto, tak smrdí. Až tak kolem 50tkm / 2 - 3 let jsem to přestal pozorovat. Podle mě je to nějaký ten nástřik spodku nebo něco, v čem je to auto vykoupané, neboť to je i u automatu a jízd, kdy se nebrzdí.

Zrovna včera jsme měli takovou jednu cestu s CX5 - do vrchu, pedál na podlaze, dvojka, trojka, výjimečně čtyřka, po dojezdu ještě deset minut hučel ventilátor a auto smrdělo. Nájezd 19700 km, v provozu necelých 13 měsíců.
 
Já mám přes 140 000 km a po náloži smrdí auto pořád stejně.Jinak vše OK
 
Mohu říct, že po čtyřech letech už nesmrdí. V létě Červenohorské sedlo. Nahoře se dcera zeptala:
"Co že to tady tak smrdí?"
"Spojka broučku."
"Ale proč?"
"Protože jsem ji trápil."
"A proč jsme museli zlobit spojku?"
"Protože tatínek chtěl a byla možnost."
..., a pak už se na nic neptala. Docela mě to vyděsilo. Poprvé jsem cítil spálené obložení spojky a ne ten nástřik, jako na každém kopci. A hlavně, bylo to cítit převážně v kabině. Po vystoupení ani nějak ne, nebo ne tolik. Ale ten charakteristický smrad co dřív, nikde.
 
Ahoj, kontrolujete mezi výměnami i hladinu oleje v automatu? Popř. jak často?

Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
 
Domnivam se, ze kontrola hladiny snad neni potrebna, protoze olej z prevodovky se jaksi nema kam "stratit" ani se do nej nema co "primichat". Rozhodne ne v takovem mnozstvi, jak je to bezne u oleje v motoru. Staci tedy, kdyz budes v rozumnem intervalu menit...
 
Domnivam se, ze kontrola hladiny snad neni potrebna, protoze olej z prevodovky se jaksi nema kam "stratit" ani se do nej nema co "primichat". Rozhodne ne v takovem mnozstvi, jak je to bezne u oleje v motoru. Staci tedy, kdyz budes v rozumnem intervalu menit...
Ok, takže na to kakám až do výměny.

Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
 
Zkontrolovat netesnosti/prusaky by urcite na skodu nebylo.
 
Nevím co vy s těma Mazdama máte. z automatem. Automat vždy popojiždí v RaD, jen když dáte brzdový pedál až, na, zem tak ne. Únik oleje v automatu nehrozí. Snad, že by, ste něco urazlili ze spoda. I tak vám to pohlídá elektronika. Nahlásí chybu automatu. Teď jsem měl možnost zkoumat olej v automatu 280 000 najetí. Úplně v pohodě. Klidně ještě 200 000 by udělal. Auto volvo. Auto po výměně se chovalo stejně, jako před výměnou. Olej není potřeba měnit, když auto nepotopíte do vody. Zkušený opravce převodovek vám řekne, že starší olej automat opravdu nezničí. Ale spíše jízda špatného řidiče. Vyřazení na N při jízdě či při dojezdu dávání R či P. A jiné neduhy. Chování automatu s tempomatem. To je taky kapitola sama pro sebe. Tak během 20s si to automat přizpůsobí jak otáčky tak řazení. Hold mazda je trochu za zenitem. Jsko ve všem. Ale tato je nenáročná a spolehlivá. Jen ty brzdy. Vyměňte kotouče a destičky od zimmermana a máte klid. Má zkušenost. Tak mazde zdar. Ale příště bych chtěl mercedes. ?
 
Opravca prevodoviek, ktory bude zakaznikom radit nemenit olej, bude urcite skuseny. Bude mat skusenosti s repasom prevodoviek, mozno ich vymenou. Inak kazdy, kto opravuje prevodovky, zatial tvrdi, ze 90% poskodeni bolo sposobenych zanedbanou udrzbou, hlavne teda zanedbanou vymenou oleja.
S tempomatom (adaptivnym) v Mazde nemam ziadny problem. Prisposobuje sa danym podmienkam, podradi a preradi ako potrebuje.
Zaujimalo by ma, ako si “skumal” ten olej v prevodovke po 280000 (asi km).

A holt, nie kazdy vie slova hold a holt pouzivat v spravnom vyzname. Tym, ktori to zvladnu, vzdavam hold.
 
Poslední úprava:
Nevím,který ,,zkušený opravce převodovek" Vám tuhle pitomost nakukal.Všichni servisáci aut. převodovek doporučují měnit olej maximálně po 80 000 km,nejlépe s proplachem.Ano,stojí to +- 8000 Kč,ale převodovka Vám poděkuje.Já jsem měnil po koupi(ojetina) olej po 120 000km a ten olej vůbec nebyl pěkný.A chování převodovky se také změnilo.Řazení je daleko sametovější a na volnoběh má vůz větší tendenci se rozjet.Samozřejmě automobilky Vám budou tvrdit,že se olej nemění,že je doživotní.Ano, do konce života ne auta,ale převodovky.Olej se znehodnocuje otěrem,oxidací,teplotním zatížením a vlhkostí.A při výměně oleje u Mazd se mění i jeho filtr.Ale at si každý dělá co chce.
 
Nevím co vy s těma Mazdama máte. z automatem. Automat vždy popojiždí v RaD, jen když dáte brzdový pedál až, na, zem tak ne. Únik oleje v automatu nehrozí. Snad, že by, ste něco urazlili ze spoda. I tak vám to pohlídá elektronika. Nahlásí chybu automatu. Teď jsem měl možnost zkoumat olej v automatu 280 000 najetí. Úplně v pohodě. Klidně ještě 200 000 by udělal. Auto volvo. Auto po výměně se chovalo stejně, jako před výměnou. Olej není potřeba měnit, když auto nepotopíte do vody. Zkušený opravce převodovek vám řekne, že starší olej automat opravdu nezničí. Ale spíše jízda špatného řidiče. Vyřazení na N při jízdě či při dojezdu dávání R či P. A jiné neduhy. Chování automatu s tempomatem. To je taky kapitola sama pro sebe. Tak během 20s si to automat přizpůsobí jak otáčky tak řazení. Hold mazda je trochu za zenitem. Jsko ve všem. Ale tato je nenáročná a spolehlivá. Jen ty brzdy. Vyměňte kotouče a destičky od zimmermana a máte klid. Má zkušenost. Tak mazde zdar. Ale příště bych chtěl mercedes. ?
No neviem. Ak by to bolo bezudrzbove tak by ten filter nebol taky zababrany po vacsom najazde + usadeniny na vani.
Sice tam nehrozi karbon, ale vysoke pracovne teploty ten olej degraduju a postupne straca svoje vlastnosti a aj farbu. Ci?
 
Pri hydrodynamickom menici sa nevyuzity vykon pri neuzamknutom prevode meni na teplo. Preto sa aj olej z prevodovky musi chladit. Ak sa olej prehreje, meni sa jeho chemicke zlozenie a teda aj jeho vlastnosti (a nie k lepsiemu). Ak sa to deje dlho, zmeny su velke... Moze byt dozivotny, rovnako ako padaky a brzdove oblozenie, len v tom pripade je ta zivotnost kratsia.
 
Back
Top