• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Co vás naštvalo?

  • Vlákno založil Vlákno založil Vitus
  • Datum založení Datum založení
Denni sviceni i vzadu ma standartne treba i Fiat Tipo.Nechapu to stejne jako viz prispevky nademnou proc to EU neda jako povinnost.kdejakou kravinu zbytecnou narizujou a tenhle celkem dulezity bezpecnostni prvek ne.to same kdy dnes v dobe LEDove Mazda a jini vyrobci davaji halogenky
Nějak vám nerozumím. Auta stará 10 let svítila vpředu i vzadu, protože to jinak neuměla - prostě se v elektrice jednoduše nastavilo trvalé svícení. A co se týče důvodu denního svícení - to je zejména kvůli chodcům, takže ti prostě nepotřebují vidět odjíždějící auto, tedy stačí svítit vpředu. A jinak svícení vzadu je opravdu potřebné při snížení viditelnosti, např. i v tunelu či za deště, což bohužel mnozí řidiči nechápou. Někteří spoléhají jen na automatické zapínání světel, takže pokud jim to v osvětleném tunelu nezapne, je jim to fuk. Nebo dokonce za hustého deště, ale ve dne, kdy je sice celkem světlo, ovšem když se za autem zvedá vodní clona a vůbec nejsou vidět. Tam prostě musí zareagovat řidič a ručně zapnout. Ba přímo zadní mlhovku - tehdy nějaké zadní ledky nejsou k ničemu. Takže řidič zkrátka nemůže být pohodlný a občas musí zapnout pár závitů v mozkovně a zareagovat na situaci, tj. vyslat povel prstíčkům na levé ruce. Bohužel někteří, nebo možná hlavně některé, ani neví, kde se světla a mlhovky zapínají ?
 
A nebolo by jednoduchsie, ako spoliehat sa na inteligenciu soferov, aby proste zadne svetla svietili stale? Ich odber je zanedbatelny, na rozdiel od stretavaciek.
 
Tak všeobecně by to pomohlo, ale často to stejně nestačí. Já bych např. navrhoval, aby všechna auta, která mají automatické spínání stěračů, při detekci deště dešťovým senzorem od jisté hustoty deště auto rozvítilo vzadu a při hustém dešti rozsvítilo zadní mlhovku. Řekl bych, že tuto detekci hustoty deště má velká část moderních aut.
 
Takze ak husto prsi a stojis v kolone, rad pozeras na hmlovku auta pred sebou? Pokial to nevypne, ak je do urcitej vzdialenosti za autom detekovane dalsie vozidlo, tak to radsej nech to nezapina vobec.
 
Kluci vaše myšlenky jsou spravne. Bohužel pozadí je složité. Elektronika není na takové úrovni, aby za rozumnou cenu dělala to co člověk. Vypnuté zadní svícení na denním je podle mě kompromis v rámci EU mezi zeměmi, kde se svítilo celou dobu a zeměmi kde se vůbec přes den nesvítilo - a za mě to je velice dobrý kompromis - bezpečný hlavně. Pracuju v automobilovém průmyslu a navrhnout elektroniku tak ať myslí na všechny případy (např automatické zapnutí mlhovek a problém s kolonou) je hodně finančně nákladné. To že elektronika není bezchybná a ještě pár let nebude si musí všichni uvědomit a za volantem musí myslet.
 
Stale zapnute zadne svetla pri nastartovanom motore. Aka zlozita elektronika je na to treba???
 
Stale zapnute zadne svetla pri nastartovanom motore. Aka zlozita elektronika je na to treba??
Není složitá, ale musí hodně vydržet, a to znamená drahé zkoušky, kvalitní materiály, atd atd....My už teď musíme komponentu validovat na 16let provozu. No a vzhledem, že to dle legislativy není zapotřebí tak proč by to někdo dělal?
Neříkám, že to je správně, spíš jen popisuju, jaká je realita...
 
Já osobně spíš nechápu to "pozadí vývoje/marketingu/managementu" určování co auto bude nebo nebude umět. Příklad M3BM 2014 v USA měla standardně v menu nastavení (ON/OFF) zamknutí auta třeba při rozjezdu. M3BM 2014 v ČR to neměla, respektive tohle nastavení měla schovaný a muselo se dokódovat. Takhle můžu pokračovat... A mě zajímá proč ? Proč když to auto umí, proč tam ta volba není.

Mě to třeba přijde jako super nápad, aby když jsou stěrače na AUTO/ON a světla na AUTO a dojde k zapnutí stěrače protože prší, aby se automaticky rozsvítily potkávačky + zadní světla (ta mlhovka je trochu diskutabilní třeba kvůli kolonám). Je to opravdu tak velký problém týhle funkce při vývoji propojit ? A k tomu hodit do toho infotainmentu na tuhle funkci ON/OFF položku ?

Mě třeba fascinovala už obyčejná starší Fiesta, která když měl řidič zapnutý stěrače a dál zpátečku, tak se automaticky spustil zadní stěrač (na cyklovač). Taková blbost, která ale hodně potěšila.

Další ptákovina kterou jsem si hodně rychle navyknul je dvoufázový světelný senzor když dám světla na AUTO ve svým 10let starým Buxusu. Kolikrát je už trochu míň světla venku a je dobrý mít rozsvíceno, ale zároveň nechcete potmavení palubky a přepnutí do nočního módu infotainmentu. Stačí v tý parodii na infotainment jen nastavit citlivost na světla a citlivost na palubku/infotainment (vše přes jedno světelný čidlo). Nebo prostě dám příkaz OFF a můžu si to zase přepínat tlačítkem jako by to tu funkci nemělo.
EDIT: tohle nenastavuji ani v "infotainmentu" (to umí až verze od 2014) ale na malým displeji na budíkách něco jako má GJ 2013-2014.
Další věc co to umí a uměla to taky ta fiesta. Ostříknu čelní okno, zapnou se stěrače aby setřeli tu vodu a pak se vypnou, ale po cca 3 vteřinách proběhne ještě jedno dodatečný šetření na ty malý zbytky vody


Prostě proč když něco auto umí tak
a) je to schválně schovaný
b) proč se ty funkce jen nepropojí
 
Poslední úprava:
Já osobně spíš nechápu to "pozadí vývoje/marketingu/managementu" určování co auto bude nebo nebude umět. Příklad M3BM 2014 v USA měla standardně v menu nastavení (ON/OFF) zamknutí auta třeba při rozjezdu. M3BM 2014 v ČR to neměla, respektive tohle nastavení měla schovaný a muselo se dokódovat. Takhle můžu pokračovat... A mě zajímá proč ? Proč když to auto umí, proč tam ta volba není.

Mě to třeba přijde jako super nápad, aby když jsou stěrače na AUTO/ON a světla na AUTO a dojde k zapnutí stěrače protože prší, aby se automaticky rozsvítily potkávačky + zadní světla (ta mlhovka je trochu diskutabilní třeba kvůli kolonám). Je to opravdu tak velký problém týhle funkce při vývoji propojit ? A k tomu hodit do toho infotainmentu na tuhle funkci ON/OFF položku ?

Mě třeba fascinovala už obyčejná starší Fiesta, která když měl řidič zapnutý stěrače a dál zpátečku, tak se automaticky spustil zadní stěrač (na cyklovač). Taková blbost, která ale hodně potěšila.

Další ptákovina kterou jsem si hodně rychle navyknul je dvoufázový světelný senzor když dám světla na AUTO ve svým 10let starým Buxusu. Kolikrát je už trochu míň světla venku a je dobrý mít rozsvíceno, ale zároveň nechcete potmavení palubky a přepnutí do nočního módu infotainmentu. Stačí v tý parodii na infotainment jen nastavit citlivost na světla a citlivost na palubku/infotainment (vše přes jedno světelný čidlo). Nebo prostě dám příkaz OFF a můžu si to zase přepínat tlačítkem jako by to tu funkci nemělo.
EDIT: tohle nenastavuji ani v "infotainmentu" (to umí až verze od 2014) ale na malým displeji na budíkách něco jako má GJ 2013-2014.
Další věc co to umí a uměla to taky ta fiesta. Ostříknu čelní okno, zapnou se stěrače aby setřeli tu vodu a pak se vypnou, ale po cca 3 vteřinách proběhne ještě jedno dodatečný šetření na ty malý zbytky vody


Prostě proč když něco auto umí tak
a) je to schválně schovaný
b) proč se ty funkce jen nepropojí
Pěkné příklady.
A) neumím odpovědět. Jsem na technickém vývoji ne u konfigurátorů výbav.
B) zde je to jednodussi. Jsou veci ktere vymyslime a vedeni je zatrhne bo tam za tim neni zisk financni a tez to neni rozhodujici duvod k vyberu jineho auta. Vyvinout a otestovat tohle muze stat balik a napr 50h vyvojoveho a 30 hodin testovaciho chlapa + prostor na prototypu k zkouskam. Hodinove naklady na jednoho typka budou asi 100E u takovych korporatu. U premioveho segmentu to budou spis resit - tam si spis vyberes auto aby pamatovalo i tyto drobnosti. Za vsim tedy hledej myslenku nedelejme to co neni treba a stoji nas to cas

Edit: zapomeljsem na normovane postupy, reporty, certifikace apod. Takze cas krat 3
 
No také pracuji ve firmě zabývající se vývojem a výrobou elektroniky do aut. U nás to není v rukou majitelů jestli se ten či onen nově vyvinutý výrobek bude vyrábět na základě vysokých nákladů, ale je to pouze o tom , aby měl zákazník-automobilka zájem.No ale to je jiná diskuze,to jen na okraj. Denní svícení zadní nemůže být problém technický, když tedy při zapnutí potkávacích světel a tím pádem vypnutí denního svícení se zapnou i zední lampy. Na to přece není potřeba do auta ládovat další složitou elektroniku a čidla všeho možného a zbytečně auto komplikovat. Je to naprosto jednoduchý. žádný čidlo myslím nepozná že je mlha.To je totiž podle mně ze zkušenosti hlavní problém řidičů-analfabetů, kteří prostě sednou do auta myslí si že mají automatická světla a jedou mlha nemlha. Zajímavá by byla situace,a ta se možná stala, když do takového auta v mlze vlítne někdo zezadu. To by totiž ten řidič, mohl říct že měl automatická světla a mohl by kdyby byl movitější chtít odškodné po samotné automobilce za klamání zákazíka,protože ty světla teda nejsou automatická. Nevím, už si to nepamatuju, ale je snad u auta který má automat v návodě napsáno a důrazně aby si v mlze a dešti zapnul manuálně potkávačky? Co říká @Max6 s propojením senzoru deště a světel by určitě šlo, ale mlhu to neřeší. Prostě jak jsem psal, když EU nařizuje furt nějaké bezpečnostní prvky a povinnou výbavu tak tohle by byla jedna z rozumných(konečně) věcí. Dát do zadních svítilen taky kombinaci třeba LED a nesmyslných halogenek, že pro denní svícení by svítila nějaká část, kvůli spotřebě energie a při sepnutí potkávaček by se svítivost zvýšila o další LED či halogen. Ale proč to někteří mají, například Fiat Tipo ve standartu a pro jiné je to problém ?
 
co se schovavani fuknci tyce myslim ze jde o klasiku - pokud citi ze bude zakaznik ochotny si priplatit(at uz pri koupi nebo v servisu pri dokodovani) tak proc ho neskasnout...
koncovy svetla maji klasicky lo/hi zarovky pro svetla/brzdy, dodavat treti intenzitu by uz asi nebylo az tak lehky resp by to chtelo jinou patici a mozna dalsi drat
 
Smolný týden.
Parkuji na veřejném parkovišti před domem. Minulou sobotu jsem našel promáčklé LP dveře bez poškození laku, budu řešit PDR metodou. To jsem ještě rozdýchal, ale včera mě syn poslal zkontrolovat Mazdu, že viděl paní, která otevřela PP dveře u vedle zaparkovaného P206, zvedla ruce, rozhlédla se a nahlas se omlouvala ,,PARDON, PARDON", nasedla a se svým řidičem odjela. Syn ještě zvládl udělat foto odjíždějící 206. Přivolaná PČR prohlásila, že nejde o dopravní nehodu, ale o poškození cizí věci, mj. byli velice nepříjemní. Jelikož jsem mnoho let pracoval jako autolakýra, odhad jsem škodu na cca.15t.(oprava v autorizáku, střikání PZ dveří, roztřik PP dveří, odstrojení a nastrojení+materiál) Hlídkou PČR jsem byl přesvědčován, že je škoda max.3t. Nechápal jsem??? To, že nechci mít flekatý auto je prý můj problém. Zdálo se mi, že mě ukecávají, abych to nechal plavat. Nepovolil jsem a vše jsem musel jít sepsat na místní oddělení. Borec mi vysvětlil, že výše škody je jen materiál použitý na opravu poškozeného místa a zbytek můžu vymáhat soudně. Opět jsem nechápal. Zahájí šetření a budu do 30 dní vyrozuměn....
Podezřelou jsem dnes náhodou odchyt, poněvadž přijela opět parkovat. Samozřejmě zatloukala, a že ani neví kdo s autem včera v danou hodinu jel. Podle toho jak vystupovala, mě přesvědčila, že je autor toho poškození. Lháře poznám, mám děti.... Její starej tvrdil, že to půjde utřít hadrem. Radši jsem rozhovor ukončil a odešel domu, občas bývám výbušnej. Vím, je to tvrzení proti tvrzení, ale co svědomí?
Děkuji každému, kdo můj příspěvek dočetl do konce a podělí se o své zkušenosti.IMG_20210826_183919.jpg
 
Defekt. Ted, v noci, za deště. Ten mě fakt naštval. Naštěstí to unikalo pomaličku a dojel jsem par km domů, ale je to obří kus skla, tak jsem zvědav, zda to dokáží opravit nebo budou třeba nové pneu :( $$$
 
U vas v Cechach nemate poistenie pneu? Ja ked som trafil kamen v zakrute, diera asi 2cm na bocnici, nova pneu a poistovna preplatila myslim 80%, kedze pneu uz mala nieco za sebou. Aby som nebol mimo temy, mna vcera nastvalo toto... Pokosene hned vedla auta. Masaker.

d545cd1b271e766517bc6e187c76a452.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
U vás na Slovensku nemáte spoluúčast na výši škody? Tj, malé opravy se nevyplatí tahat přes pojišťovnu.
 
Lze si platit pojištění pneu, ale v mém případě, jeden defekt na čtyři roky, by se to asi nevyplatilo. V asistenci, která je asi vždy v ceně, je buď odtah nebo odvezení pneu na opravu, co jsem tak studoval podmínky... Zrovna mi je ale zle, těžko říct zda na mě něco neleze - včera jsem strávil asi 5h za volantem v hrozném dešti, už jsem toho měl dost - takže jsem se na to teď ráno vykašlal a počká to na pondělí, pneuservisy v širším okolí za pár minut zavírají, takže asistence by to stejně neměla kam dovézt.
 
Tak su aj havarijne poistenia bez spoluucasti. Ale minimalne 2 poistovne maju poistenie pneumatik pri defekte. Ja mam Axu, resp uz Uniqu a tam je to priamo v asistencnych sluzbach, ze preplacaju novu pneu do 120€, max 2x do roka. Aj s odvozom. Mam to pri PZP. Havarijku mam v Generali len na nezavinene skody normalne so spoluucastou.
 
Tak su aj havarijne poistenia bez spoluucasti. Ale minimalne 2 poistovne maju poistenie pneumatik pri defekte. Ja mam Axu, resp uz Uniqu a tam je to priamo v asistencnych sluzbach, ze preplacaju novu pneu do 120€, max 2x do roka. Aj s odvozom. Mam to pri PZP. Havarijku mam v Generali len na nezavinene skody normalne so spoluucastou.
Tuší někdo jak to funguje? Vymění vám jednu nebo dvě ať jsou na nápravě stejné gumy? Je to služba 24/7 nebo prostě si to koupím přes týden a oni mi to proplati? Ja nad tím přemýšlel, ale pak jsem si řekl, že ten risk že bude poškozená jen pneu a nic jineho je malý a zbytek mi kryje HAV.
 
Smolný týden.
Parkuji na veřejném parkovišti před domem. Minulou sobotu jsem našel promáčklé LP dveře bez poškození laku, budu řešit PDR metodou. To jsem ještě…
U minulého auta se mi stala podobná věc kdy jsem doslova nebyl schopnej slova. Sedim v autě na parkovišti a koukam do telefonu. Najednou rána a auto se otřese. Vedle zaparkovala sousedka a otevřela dveře. To ji nevyklouzly z ruky, to jima musel doslova jebnout. Ani se nepodivala a odešla.
To byl okamžik kdy jsem ani nevybouchl, protože mě totálně odrovnala ta naprostá ignorace a lhostejnost k cizím věcem.
 
Taky uz se mi to na parkovisti stalo... a taky jsem tezko hledal slova. Na aute nastesti jen minimalni mala odreninka, dvere se promackly tam a zpet, coz zachranilo lak.
 
Back
Top