- 905
Nějak vám nerozumím. Auta stará 10 let svítila vpředu i vzadu, protože to jinak neuměla - prostě se v elektrice jednoduše nastavilo trvalé svícení. A co se týče důvodu denního svícení - to je zejména kvůli chodcům, takže ti prostě nepotřebují vidět odjíždějící auto, tedy stačí svítit vpředu. A jinak svícení vzadu je opravdu potřebné při snížení viditelnosti, např. i v tunelu či za deště, což bohužel mnozí řidiči nechápou. Někteří spoléhají jen na automatické zapínání světel, takže pokud jim to v osvětleném tunelu nezapne, je jim to fuk. Nebo dokonce za hustého deště, ale ve dne, kdy je sice celkem světlo, ovšem když se za autem zvedá vodní clona a vůbec nejsou vidět. Tam prostě musí zareagovat řidič a ručně zapnout. Ba přímo zadní mlhovku - tehdy nějaké zadní ledky nejsou k ničemu. Takže řidič zkrátka nemůže být pohodlný a občas musí zapnout pár závitů v mozkovně a zareagovat na situaci, tj. vyslat povel prstíčkům na levé ruce. Bohužel někteří, nebo možná hlavně některé, ani neví, kde se světla a mlhovky zapínají ?Denni sviceni i vzadu ma standartne treba i Fiat Tipo.Nechapu to stejne jako viz prispevky nademnou proc to EU neda jako povinnost.kdejakou kravinu zbytecnou narizujou a tenhle celkem dulezity bezpecnostni prvek ne.to same kdy dnes v dobe LEDove Mazda a jini vyrobci davaji halogenky