• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Dilema nad koupí M6 GL IPM

  • Vlákno založil Vlákno založil P09
  • Datum založení Datum založení
Ok a díky. Počtu tvé vlákno. Jen mě právě zajímalo v odstupu času od koupě co wagon a kufr? Co zadní sedadla a vajíčko včetně místa pro spolujezdce? Co obecně názor na auto? Do budoucna právě taky řeším či mazda 6 wagon či sedan či CX5 ačkoli M3 se vzdávat nechci ale je tam prostě pro rodinu málo místa a auto je v době dovolených odstaveno.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Myslím, že odpovědi najdeš ve zmíněném vlákně. Případně se klidně ptej tam, zkusím tam v dohledné době sepsat i nějakou aktualizaci ;)
 
Dle dostupneho infa ma velikost kufru M6 WGN 522 Litru. Existuje nekde mereni, kolik se vejde do kufru WGN verze, kdyz je vyjmuta ta roletka a ten kufr narve clovek az po strop ? Mam namysli posledni M6 GL verzi.
Napr. konkurencni mondeo posledni generace ma psany objem kufru 550L pod roletku, ale kdyz ji clovek zahodi a narve to az po strechu, tak se tam ma vejit 755L.
Je neco takoveho zmereneho i u M6 WGN ?
 
Zmereno to nemam, ale rekl bych, ze kdyz se naklada po strechu, do M6/Kombi se vejde mene, nez do Mondea/kombi. Strecha u kombika klesa rychleji, a taky zadni sklo je vice skloneno. Jestli do Modnea po strop nalozis 755L, pak do M6 po strop tak 650-680L.
 
To asi nikdo nezměřil ... každopádně ano, zadní okno je dost zkosené, takže prostorově (v kufru a podélně) patří Mazda 6 Wagon k menším autům ve své kategorii. Na druhou stranu má kufr hezky pravidelný, boční "kapsy" jsou super a něco dáš i pod dno kufru (já tam vozím krom tažného spoustu věcí, které prostě v autě mám kdyby něco - deky pro děti apod.). Největší slabina kufru je za mě malá výška - tam ztrácí ten prostor vůči konkurenci. Mazda 6 má ale i skvěle řešenou roletku - že pro případ potřeby narvání až po střechu máš pořád snadnou možnost oddělit zavazadlový prostor od posádky a určitě nemusíš roletku vyjímat, ale stačí stáhnout tu zadní a naopak vytáhnout tu ke střeše. Osobně jsem tedy auto nikdy takto necpal, mám rád dobrý výhled vzad a raději přihodím rakev než využívat tento prostor, ale zrovna Mazda 6 je s tou roletkou na toto celkem dobře připravená. Pokud ti jde čistě o objem kufru, poohlédni se jinde. Mazda 6 má jiné přednosti, které ne každý ale dnes ocení.

Největší slabinou verze Wagon je za mě zmenšený rozvor oproti Sedan, což z Wagon dělá prostorově vzadu auto nižší třídy, než je a to je škoda - ten rozdíl je znatelný i řidičsky, kdy Sedan je prostě příjemnější auto než Wagon, ale za mě je Wagon pořád mnohem příjemnější řidičsky než jiná auta v této kategorii (každý ale ocení něco jiného a nemusí to být obecný názor) a vzadu vozím z 99% pouze děti a těm to bude ještě dlouhá léta jistě stačit - proto jsem nakonec tento ústupek zkousl a Mazdu 6 koupil a rozhodně nelituji, auto mi i po 2,5 letech vyvolává úsměv na tváři a na každé svezení se těším. Kdyby mi doma prošel sedan, šel bych do něj. S dětmi ale pořád prostě vyhrál rozum a menší prostor vzadu nevadil tolik, jako menší a hůře přístupný kufr. Je to o prioritách a potřebých a ty si musí ujasnit každý sám. Aby mi prošel doma i Wagon, který už na papíře má malý kufr, měl jsem auto na víkend a musel jsem ženě ukázat, kolik zavazadel a věcí se do kufru vejde - naštěstí se do auta za víkend zamilovala také a bylo rozhodnuto ;)

Ještě dodám, že s tím místem vzadu to není až tak strašné, já si za sebe (cca 184cm) sednu pohodlně, cca dlaň před kolena dám, ale toho prostoru je prostě méně, než by se na takové auto slušelo. V SEAT Leon 2011 je toho místa (podélně) podobně. Je to ale i o řidiči a jeho pozici, já sedím co nejníže to jde a poměrně blízko volantu (cca pravý úhel v rukou), takže toho místa je za mnou pořád dost, asi víc, než za jiným řidičem podobného vzrůstu (např. můj otec je v podstatě stejně vysoký, ale má výrazně delší nohy a jistě za ním bude hůře, než za mnou - ale nezkoušeli jsme to). Tohle je prostě individuální a doporučuji to zkusit, nejlépe zapůjčením auta na víkend - u Mazdy to nebývá problém aj zdarma (s nějakým omezením nájezdu), takže není nad čím váhat a vše si lze v klidu vyzkoušet.
 
Poslední úprava:
Byl jste se uz nekdo kouknout na tento kousek ?

Zvazuju vymenu me "male" CX-30 a tenhle kousek mi padl do oka. Mam to k nim docela z ruky a hlavne po velmi spatne ceste (primo mi tam dalnice nevede), takze hledam nejake info, ktere uz nekdo na miste zjistil /nez se tam vydam/.
Hlavne nechci brat "cokoliv" za jakoukoukoliv cenu. Moje CX-30 funguje naprosto skvele a jsem s tim autem (krom prostoru) maximalne spokojenej. Jezdi to fakt uzasne.
 
Ahoj, dovoluji si poprosit o radu.
Mám teď GH 2012 najeto 110tis motor 2,2 95kW.
Mám vyhlídlou v Praze jetou mazdu 2019 2,5litr, ale najeto 165tis.
Dle check listu lehce poškábaná od provozu, kamínků a má lehkou vůli přední nápravy (mám se tohoto bát?). Asi tam nějaká kosmetika bude, jelikož je za celkem rozumnou cenu.
Není blbost měnit auto za novější, ale s tak vysokým nájezdem? Resp. je to na tento motor vysoký nájezd? Automat bude v pohodě? Nebo na co si dát pozor při vyzkoušení auta s ohledem na automat?
Chápu, že se na toto nedá odpovědět jednoduše, člověk prostě auto koupí a buď pojede nebo se něco vyklepe a bude se muset opravit.
 
To samozřejmě pochybuji :)
Asi by to bylo první, všechny oleje. Jak vyzkoušet bezvadnost automatu? Rozjezd do kopce bez kopance? Co ta vůle přední napravy? Běžné?
 
Myslim ze na jinou Mazdu 6 za podobnou cenu nedavno koukal kamarad, a kamen urazu (tedy i duvod velmi nizke ceny) byl ten, ze byla docela dost bourana a opravena... plus teda nehezky dojebany interier, ale to bylo videt uz z fotek. Asi bych proveril hlavne to... moc neverim tomu, ze ceske servisy ta auta umeji opravit tak, aby to bylo nastejno s nebouranou; je tam toho v podbezich/rozich hafo (i-eloop, radary RVM trackingu apod.). Nakonec se rozhodl, ze ten risk za usporu cca 100 tis proti jinym s podobnym najezdem nestoji...
 
Já kupoval všechny auta když měly minimálně 10 let q 160tkm. Měl jsem jedno s najezdem 95tkm a to žralo olej i s trávou okolo cesty
 
Řeším úplně stejný problém, Mazda 6 2.5 2020+ a nebo Opel Insignia 2.0T ci 1.6T 2020+. Kdyby Mazda nemela mensi vnitrni prostor, tak by to byla jasna volba. Takhle fakt nevim...

Mazda 6
+ motor bez turba a gpf
+ super automat
+ interier
+ design
+ spotreba
- mensi prostoru v aute (hlavne v druhe rade)
- hranicni velikost kufru

Insignia
+ manual s 1.6T
+ design
+ velikost kufru
+ prostor uvnitr auta
+ cena
+ dostupnost/vetsi vyber
+- interier
- automat (projev a spolehlivost)
- vyssi spotreba s 2.0T motory, neni moznost manualu
- vyrazny hluk od kol

A ted babo rad ... Blby je ze normalnich aut v kombi variante a s benzinovym motorem moc neni. Normalni auto nema displej o velikosti predniho skla a da se ovladat klasickymi tlacitky.
 
Vybíral jsem obdobně. Rozhodni se tak, aby ti auto dělalo radost, praktické věci jsou hezké, ale radost udělá spíše ten pocit z auta, řidičské vlastnosti. Insignii jsem zkoušel také, ale výkonově mě nejvyšší verze ve čtyřkolce zklamala (proti papíru), interiér byl proti Mazdě za mě o třídu horší, samý plast a zpracování takové nijaké. Dokonalé auto neexistuje. Emoce u mě rozhodly pro Mazdu, aj manželce se zalíbila při víkendové výpůjčce. S odstupem času mi manželka menší kufr umí předhodit (je poměrně hluboký, ale nízký - dvojité dno nějaky prostor poskytnout umí, ale já ho využívám na druhý hasičák, kouli, deky apod. záležitosti kdyby něco), ale jinak bych neměnil. Auta si nejlépe zkus půjčit (u Mazdy nebývá problém i víkend) a pak se rozhodni dle pocitů a emocí) - i když budeš kupovat ojetinu, to v autosalonu vědět nemusí, nebo ti třeba i nějakou hezkou nabídku budou umět dát (i na ojeté).
 
Ty auta se uz nevyrabi, takze pujceni na delsi dobu je komplikovane. Jel jsem v obou, jen u Insignie to byla ta 1.5T a ta me motoricky nenadchla.
 
No ještě nějaké skladovky snad jsou (aspoň u Mazdy) a domluvit se to dá (případně i s ojetinou), ale těžko říct, jedině zkusit. Já právě u Insignie zkoušel GSi - nejsilnější motorizaci (snad 169kW/230k jestli se pamatuju dobře) a nejvyšší výbavu. A musím říct, že interiér mě zklamal a motorizace za mě byla pocitově tak o 30k slabší než se tvářila na papíře - jako 4-kolka a 230k se mi to úplně nepozdávalo. Objektivně ale musím přiznat, že Mazda se mi líbila už delší dobu a tak trochu jsem věděl, že u ní skončím (skončit chci). Nechtěl jsem ale slepě koupit, aniž bych tu konkurenci neobešel a nezkusil a Insignie byla černý kůň, který rychle vybledl 🤷‍♂️ Být Toyota Camry v kombíku, byla by možná žhavým kandidátem právě ona. Omrkl jsem ale i Camry a příjemně mě překvapila Toyota RAV4 (jízdně), ač jsem se zařekl, že SUV má ještě čas. Jediné, co mě na Mazdě štvalo a trochu štve dodnes je tan kratší rozvor u kombíku - je to neskutečně znát jak na prostoru vzadu, tak jízdně, což zamrzí, ale pořád je to i jízdně za mě velmi příjemné auto. Sedan byl v tomto ohledu ale jasně lepší - doma mi ale neprošel.
 
Poslední úprava:
Back
Top