Mel jsem 3 s 2.0 121 kw manual, pak 6 s 2.0 121 kw manual, nyni 6 s 2.5 143 kw automat.
V sestce je dvoulitr s automatem velmi liny (mel jsem akorat pujcenou, ale prislo mi to fakt jedine pro klidneho ridice). Dvoulitr se 121 kw manualem ujde. Je dynamicky jen o trosku horsi, nez byla Mazda 3 s dvoulitrem 121 kw s manualem. Sestka s 2.5 s automatem je o trochu lepsi, nez sestka dvoulitr s manualem, ale (subjektivne) nepatrne... lepsi je spis maximalka, nez vnimana dynamika. Ale zase u 2.5 hodne pomuze poladeni od shr3ka (nevim jakej stage, ale takova ta varianta pro 100okt benzin), pak to najednou zase ve strednich otackach ozije.
Vypinani valcu bych se nebal... resp. urcite bych to nebral jako duvod si neporidit 2.5 motor od Mazdy. Naprosta vetsina vseho na tom motoru je skvele odzkousena, vsechny mozny mouchy vychytany, takze jestli tam je nejake nove nicotne riziko spojene s vypinanim valcu (zatim se neukazuje, ze by ty motory nejak umiraly, pricemz mnoho ma najeto uz treba kolem 150 tis km), porad je to dobry motor.
Co se tyka spotreby, s dvoulitrem a manualem moje dlouhodoba kombinace 60 - 70 % dalnice, 20 % okresky, 10 - 20 % mesto, jsem mel spotrebu vzdy v rozmezi 7.5 - 8.5. Dlouhe cesty klidnym tempem kolem sesti. S 2.5 automatem jsem taky v rozmezi 7.5 - 8.5 pri dojizdecim modu pouziti, na dlouhe cesty kolem 6.5. Velky rozdil v tom neni. Mozna ve meste, kde kdyz vynuluju pocitac a jedu po Praze treba 20 km ucpanym centrem (treba rozvazim kolegy z prace domu), klidne se ukaze 12. To dvoulitr s manualem vetsinou ukazoval do deseti. Podle me to je spis mezigeneracne vetsi hmotnosti (2.0 jsem mel 2017, 2.5 mam 2019, myslim ze rozdil je pres 100 kg, ale nepamatuju si presne), prokluzy automatu pri rozjezdech, a trochu i na vrub vetsimu objemu motoru. Ale dlouhodobe s tim fakt jezdim se stejnou spotrebou, jako kdyz jsem mel 2.0 manual.
--
Mimochodem s Mazdou 3 s 121 kw manualem jsem mel spotrebu taky kolem osmi, protoze ma mimoradne kratkou prevodovku a na dalnici kvuli tomu zrala dost... tezko to presne srovnavat, kdyz jsem ta auta nemel zaroven, ale po sobe, ale jsem presvedceny, ze 6 se 121 kw a manualem zrala dokonce o trosku min (krom delsi prevodovky ma dlouhy sedan taky lepsi aerodynamiku).
Možná přehnaně nastavená očekávání v porovnání s dnešními "oturbenými" auty. Pokud je to auto technicky v pořádku, problém ve zdánlivě malém nájezdu a dvou majitelích bych vůbec neviděl. Někdo mění auta jak ponožky, vím o lidech, co si od nás koupili M3 121kW, M6 2.5 revo a ty auta jim nevydržely ani rok a chtěli něco silnějšího. S autama nic nebylo, M3 nakonec prodával Horňák jako výběrové auto, byl tam taky druhý majitel, 2019 najeto asi 60 a je to tak půl roku zpět.
Z vlastni zkusenosti myslim, ze 2 majitele u "novych" aut jsou temer vzdy predvadecka (salon) + 1. "realny" majitel. Predvadecky by mel dealer spravne zaregistrovat, vim ze driv se tomu snazili vseljak vyhnout, ale ted uz to vcelku dělají. Ono by to na prevozkach fakt nekolik tisic km najet nemelo...
Nahlednuti do TP to asi prozradi jednoznacne. Diskuse o tom, jestli predvadecka vadi nebo nevadi, uz tady taky na Klanu byla... osobne bych auto s anonymnim uzivatelem(-li) na zacatku nebral, mnozi jini jsou toho nazoru, ze to neva a sleva za to stoji. Svoje prvni dve "nova" auta jsem si ostatne taky jako predvadecky s par tisicema km koupil, ale tenkrát byval jeste mnohem vetsi rozdil v cene; pak uz jsem se tomu snazil vyhybat, lepsi je (pokud se sezene) sehnat "zaprasenou" dlouhodobou skladovku, ktera ma jen par km a taky je na ni sleva... a zajet si sam, i s dodatecnou vymenou oleje.