Ja se priznam, ze jsem navzdory svym tvrzenim o netyrani MX-5 snehem a breckou neodolal, a kdyz nam ted v nizine napadlo dobrych 15cm a silnicari zaspali, jako vzdy, rozhodl jsem se vyzkouset, jak Miata na celorockach za takovych podminek drzi... kdy jindy a jak jinak si to tak snadno vyzkouset. Podminky ideal rozmanite - mistama byla nafoukana souvisla vrstva snehu pres silnici, vsude mozne ruzne vysoke a siroke koleje, sem tam rozmoceno, pri vyjeti rano pred 11 -2 st, u supermarketu na cele plose led se snehem. Pri navratu, ze ktereho je fotka zpoza volantu, uz to bylo vic rozpustene.
A neni to vubec tak spatny, jak jsem se bal. Na brzdach je to primo velmi slusny... nevim jestli gumama nebo tim, jak je auto lehky. Co je trochu blby je rozchod kol, prislo mi, ze leckde se moc nevejdu do koleji, takze to pak cloveka taha sem tam. Taky jsem se bal, abych se nepolozil brichem, ale Miata snad neni tak nizka. Adheze do kopce na mistech se souvislym snehem spatna, to si pri vetsim zrychleni zacne zadek plavat sem a tam, ale pokud jsem zvolnil a jel plynule, tak i to je uplne v pohode. I toho supermarketu to nakonec s trochou citlivosti slo bez jakehokoliv prokluzu (teda, kdyz jsem prijizdel, tak me ta kluzkost a nedo i pretacivost prekvapila, proto jsem pri odjizdeni zkusil, zda to jde i bez ni, a jde).
Pak teda doma peclive owapkovat auto, a zase pod pergolu a po vyschnuti pod kryci plachtu.
Chci jít znovu https://chernobylstory.com/cz/
Kdyby na nutnost jizdy po snehu nebo brecce nekdy doslo, treba pri necekane snehove nadilce na podzim nebo na jare v Alpach, tak po tehle zkusenosti budu daleko klidnejsi.
Zobrazit přílohu 49066 Zobrazit přílohu 49068 Zobrazit přílohu 49069