Tento rok sme sa na druhý pokus (prvý zrušilo nejaké opatrenie ohľadom cestovania) dostali na dovolenku k Baltu. Pred 2 rokmi sme boli na Rujáne, tentokrát sme skúsili Poľsko, konkrétne
Grzybowo vedľa Kołobrzegu. Podľa Google máp je to z Prahy o skoro 3 hodiny bližšie ako sever Talianska, čo sa s 2 malými deťmi celkom hodí. Trasu na sever mám rád aj preto, že asi 2km od domu nabehnem na diaľnicu a v tomto prípade som asi 5km od hotela z diaľnice zišiel.
Pri predbežnom súpise vecí, ktoré sme chceli so sebou vziať sme zistili, že sa do auta nezmestíme, preto sme zvolili možnosť boxu na strechu. Aby sa tam zmestil detský kočík a aj iné veci, vzali sme ten najväčší, čo v požičovni mali -
Thule Atlantis 780. Túto požičovňu môžem odporučiť, bol som fakt spokojný a box mi teraz niekde rok nezaberá pol miestnosti. Ako asi jediná mala v ponuke priečniky na CX-5 bez lyžín.
Bol to môj prvý zážitok s boxom, takže malé zhrnutie z môjho pohľadu:
+ zmestí sa tam pár rozmernejších vecí, ale zároveň kvôli nepravidelnému tvaru vrchnej časti sa nedá dopredu naplánovať akých
+ všetky ostatné veci sa vošli pohodlne do kufra, takže sa nič neváľalo vnútri pod nohami a nič nevypadlo na parkovisko po otvorení kufra
+ som rád že bol z požičovne a nemusím riešiť, kam ho v byte dám
+ týždňový prenájom priečnikov s boxom stál cca ako nákup 1/3 samostatných priečnikov (2600kč), čo sa pri použití raz za rok celkom oplatí
- je to vysoko, myslel som že budem brať schodíky, neviem si predstaviť dávať na strechu napr bicykel
- auto je celkovo vysoké (nevojde mi do garáže)
- nad 80km/h je v aute hukot ako so zle zatvoreným oknom (za to asi mohli aj základné Thule priečniky, nemal som wingbar)
- spotreba horšia o cca 2 litre (porovnávané s minulou cestou na Rujánu bez boxu, kde som mal spotrebu 7,5 a rýchlostne som sa neobmedzoval)
- na neobmedzených Nemeckých úsekoch som bol skoro najpomalší, viac ako 140 sa mi s tým ísť nechcelo
Pár poznatkov z cesty:
- Nemecké cesty sú momentálne rozkopané na úrovni českej D1 (miestami len 1 pruh a rýchlosť 60) a skoro nikde sa nepracovalo. To ma šokovalo najviac, vždy sa argumentuje tým, že v Nemecku sa bežne pracuje aj v noci, ale na celej trase som videl asi 4 stavebné stroje, dokonca ani na obchvate Berlína sa nepracovalo, všetky bágre boli pravdepodobne na stavenisku Tesly, tam ich bolo tak 50. Zároveň väčšina uzávierok nebola vo Waze zanesených, rýchlostné obmedzenia už vôbec
- neobmedzených úsekov na Nemeckých diaľniciach je čoraz menej, k úsekom bez krajnice pribúdajú postupne desiatky kilometrov dlhé úseky s hustejšou premávkou a trošku rozbitým asfaltom, s najnovšími zelenými výsledkami volieb už asi zmiznú postupne všetky, čo je veľká škoda
- najkrajší úsek z celej cesty je nová Poľská S6 zo Štetína do Kołobrzegu - krásna hladká široká cesta skoro bez premávky, prekvapivo je tam povolená rýchlosť iba 110 ale pri 130 som bol najpomalší
Celkový stav po návrate domov:
Na kúpanie v mori to nebolo, ale to ani nebol cieľ. Hrad z piesku sa postaviť dal a bazén v hoteli bol vyhrievaný.
Poliaci sú super, dokonca nám odmínovali pláž... ?