Po necelém roce s Mazdou se musím podělit o běžné každodenní věci, které mi nejvíce pijou krev, ale v žádné recenzi ani z oficiální brožury se o nich nedozvíte:
1) malá nádobka na ostřikovače + chybějící kontrolka na vodu v ostřikovačích
- nevím jak vy, ale já jí doplňuji snad každej měsíc, ne-li častěji. A to nejsem žádnej velkej dálniční jezdec, kde by ta spotřeba byla určitě ještě vyšší. No a kontrolka je u EU verzí bohužel známá věc. Každopádně mě vždy naštve, když chci ostříknout ten rozmázlej hmyz na čelním okně a nic. Vím, že na M3Revolution foru to řeší a je tam dokonce i nějakej návod, jak si to ne úplně triviálně dodělat. Ale takovou věc bych u auta očekával jako standard.
2) palivová nádrž, kalibrace počítače ukazující zbývající dojezd
- to je jedna z věcí, která mě na Mazdě celkem zklamala. Hrdlo nádrže má nějakej zvláštní tvar, takže když tam strčím pistoli a začnu tankovat plným proudem, tak dochází k odrážení paliva od hrdla nádrže do pistole a ta se vypne. Takže je nutné pistoli celkem dost povytáhnout a až potom tankovat. Jenže to už se mi taky stalo, že když některé pistole mají vysoký proud, tak se mi stalo, že mi při kalpnutí pistole úplně vystříkl benzín ven z nádrže. Často se pistole také vypne předčasně (kvůli odrazu proudu benzínu), aniž by nádrž byla plná. Takže potom ještě dotankovávám po kouskách.
O palubním počítači ukazující zbývající dojezd bylo napsáno už mnoho, chápu, že auta dnes musí být blbuvzdorné a proto ukazují dojezd 0km ačkoliv v nádrži nějaké palivo na ujetí několika km je. Ale Mazdí počítač je extrém. Jezdím dlouhodobě průměrně se spotřebou 7,5l/100km a když mi palubák ukazuje dojezd 0km a zajedu ihned k pumpě natankovat, tak natankuji maximálně kolem 42l-43l. To znamená, že ještě 8-9l benzínu v nádrži musí být, což by s mou spotřebou vystačilo na dojezd 100-130km. Tato vlastnost neskutečně snižuje rádius auta. A stav, kdy dojezd svítí 0km a já stejně potom ještě najíždím km a odhaduji, kolik tak v nádrži zbývá paliva, posouvá auto technicky 20 let zpět, kdy jsem to tak dělal u své stařičké Hondy bez palubního počítače s analogovým ukazatelem paliva.
3) Zapadávání věcí pod řidičovu sedačku
- celkově boční a spodní prostor u předních sedaček je dost špatně dostupný a pokaždé když mi z kapsy vypadne telefon, platební karta, klíč od auta apod, tak je veliký porod tu věc vytáhnout. Někdy se už děsím, že mi to tam zapadne a už to nevyndám. A jelikož po kapsách nosím plno věcí, stává se mi na denní bází. Dokonce mi z kapsy vypadl zapalovač tak nešikovně, že jsem ho dodnes nevyndal. Prostě ta přední zadeklovaná část, kde je nějaká elektronika od airbagů či od vyhřívání sedaček je prostě bez demontáže nepřípustná.