• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 (BM) - obecně

Koukám jsem otevřel zajímavé téma a máme několik tipů a triků :)
Díky hoši, postupně to odzkouším.
 
Já to vzal podle toho návodu z youtube a díky tomu už mám asi týden průměrnou spotřebu 6.4 litru, předtím jsem měl za celý rok ježdění 6.9. Nutno ovšem podotknouti, že na spotřebu nejezdím a jezdit nebudu, to bych svý trojce nikdy neudělal. :)
 
Mazda má od počátku palubních počítačů nulování všech měřených dat tlačítkem "info" a je to tak pořád.
 
Tak při včerejší jízdě Brno-Zlín a zpět jsem jel cca 150km/hod s tempomatem skoro celou cestu (dálnice) a ukazovalo to cca 8,6 litru okamžitou spotřebu. Papá to pěkně. ;) , naopak asi na spotřebu jezdit budu. :)
Hold to není můj hlavní mazel v ropě , kde je jedno kolik jedu a max 6,5 litru. :)

Zatím zkouším a seznamuji se s jízdními vlastnostmi a porovnávam Mazdu3 a OII pokud jde o limity.
Každé auto má své plus a minus.

Příkladem stabilita podvozku.
Při vyšších rychlostech v zatáčce třeba v té od Zlína D56 na Brno D1 na rampě u Hulina, kde je velmi dlouhá zatáčka/okruh doleva se cítím jisteji při rychlosti 120km/hod v OII. Tady už Mazda plavala a musel jsem malinko zvolnit.
Naopak Mazda při nižších rychlostech je jistější na okreskách. Každé má svoje.
 
Mazda má od počátku palubních počítačů nulování všech měřených dat tlačítkem "info" a je to tak pořád.
Ano je to tak, tlačítko info se podrží cca na 3 vteřiny a je vynulováno (ta hodnota, která je aktuálně nastavena). Je to u mé M3 a stejně tak i u mé M5.
 
Tak při včerejší jízdě Brno-Zlín a zpět jsem jel cca 150km/hod s tempomatem skoro celou cestu (dálnice) a ukazovalo to cca 8,6 litru okamžitou spotřebu. Papá to pěkně. ;) , naopak asi na spotřebu jezdit budu. :)
Hold to není můj hlavní mazel v ropě , kde je jedno kolik jedu a max 6,5 litru. :)

Zatím zkouším a seznamuji se s jízdními vlastnostmi a porovnávam Mazdu3 a OII pokud jde o limity.
Každé auto má své plus a minus.

Příkladem stabilita podvozku.
Při vyšších rychlostech v zatáčce třeba v té od Zlína D56 na Brno D1 na rampě u Hulina, kde je velmi dlouhá zatáčka/okruh doleva se cítím jisteji při rychlosti 120km/hod v OII. Tady už Mazda plavala a musel jsem malinko zvolnit.
Naopak Mazda při nižších rychlostech je jistější na okreskách. Každé má svoje.
No ono se spíše musíš zvyknout na to,že t podvozek dává všechny informace od podvozku..o každé nerovnosti a tahá za volant..to je velke plus..na které si ale musíš zvyknout..jinak ti že auto plave a o neplave jen té informuje o tom jak a po čem jedeš. Nesmíš se bát zkusit jet v daném místě o 15-20km/hod více a teprve poznáš rozdíl. Okamžitá spotřeba ti nic neřekne. Musíš si najezdit pár set km a dopočítat dle tankování..jinak to nemá smysl..kord nového vozu

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
U M5 určitě i na průměrnou rychlost, u M3 jsem to zatím nezkoušel (mám ji krátce, nuloval jsem pouze spotřebu), ale nevidím důvod, proč ne. Ale musíš nulovat každou položku zvlášť.
Jo funguje to i na pr. rychlost. Díky tobě i vocho.:)
 
Přesně tak jak píše Zeggjk, nuluji vynulováním tripu A kolečkem u budíků ihned po každém natankování. Průměrná spotřeba se mi potom ukazuje za každou nádrž a v MZD Connect je potom tato hodnota znázorněná posledním sloupečkem (vpravo) v dolní řadě. Akorát průměrná rychlost se mi počítá z kompletních najetých kilometrů a nepřišel jsem na to, jak jí nulovat.
 
Přesně tak jak píše Zeggjk, nuluji vynulováním tripu A kolečkem u budíků ihned po každém natankování. Průměrná spotřeba se mi potom ukazuje za každou nádrž a v MZD Connect je potom tato hodnota znázorněná posledním sloupečkem (vpravo) v dolní řadě. Akorát průměrná rychlost se mi počítá z kompletních najetých kilometrů a nepřišel jsem na to, jak jí nulovat.
A zkusili jste podrzet tlacitko "info" na volantu na nekolik sekund do pípnutí? :)
 
to jsem nezkoušel. Zkusím. Co přesně to má vše vynulovat ? spotřebu i průměrnou rychlost ?
 
Tak teď, když už víme jak resetovat průměrnou rychlost, by mně zajímalo, kdo z vás už vyzkoušel maximální rychlost svojí mazdy. Já se přiznám, že jedno nedělní dopoledne na zdejší liduprázdné dálnici, ani nevím jak, se mi M3 rozběhla z mírného kopečku na 190 km rychlost. Víc šlapat na plyn jsem se neodvážil, protože teď docela všude řádí ta maskovaná kobra 11 a už ta 190ka by zaručila odebrání papírů minimálně na rok do čistírny.:) Tak se pochlubte, kolik vám to jezdí.....
 
Jednou v noci 180, víc jsem to po D1 nedal, bo další omezení. :p
Oni nás vlastně při té rekonstrukci dálnice chrání před piratstvim. :D
 
Zkoušel jsem na dálnici do Drážďan, takže jsem se Kobry 11 nemusel obávat :) Bylo volno, sucho, jel jsem 213, pak už bylo zase moc aut a taky ta okamžitá spotřeba byla úžasná :)
 
Během porovnávání pindiků kdo jel více se zeptám, v kufru napravo na boku pod tapecirungem je taková schránka na poklady, kde lze asi přichytit bazuku a prostrčit světlem ven.
Mám to prázdné. Trouhelnik a lékárničku mám pod deskou u sady na pneu.

Co tam běžně vozite? Na co je tam ten 1-2 závity?
 
Back
Top