• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 (BM) - obecně

Ahoj,
jaký používáte hever pro M3 HB r.v. 2018?? Kromě originálu za cca 3300,-Kč. Nedaří se mě nic kloudného najít, co by s určitostí pasovalo. Díky za tipy
https://www.alza.cz/hobby/compass-nuzkovy-hever-1500-kg-gs-tuv-d2898827.htm
https://www.onlineshop.cz/auto-moto...edaky/hever-nuzkovy-1500-kg-geko-418310P.html
Ja som riesil davnejsie tuto dilemu kde kupit a tuez som sa kupil geko ale obrazok klame...stredova ryha nie je posunuta do strany ale je presne v strede. To len ak by niekoho zaujimalo.

Odoslané z SM-A520F pomocou Tapatalku
 
Protoze mi po 14 dnech jezdeni na dalnici zbourali M3 165G a uz mesic cekam na opravu, tak jezdim nahradni M3 120G.
Mohu osobne srovnavat.
Pochopil jsem rozdil v prevodovce (silnejsi motor ma prekvapive o 21% mekkci zakladni prevod a navic trochu mekci 3th stupen).
Co nevim je, jak stejny motor, atmosfericky 2litr stejne geometrie (protoze stejny kroutak 210 Nm) ma ruzny vykon, 120 nebo 165 PS. Je to pouze nastavenim ridici jednotky motoru, ktera slabsi verzi priskrti nebo se lisi jeste jinak?
 
K problematice diesel vs benzin u M3 krome ekonomiky provozu. Naftak bude tezsi, coz u lehle Mazdy, v pripade HB zvlast, ktery je lehky na zadek zhorsi prilnavost zadnich kol. Mazdicka se sice skvele vrha do zatacek, ale kdyz se utrhne odlehceny zadek, tak je hodne pretaciva, coz jeste zvyrazni pomerne ostre brzdy. Nastesti se skvele davkuji.
 
Diky za bleskovou odpoved. Dokonale srozumitelny clanek bez novinarskych kecu.
 
Ten třetí kvalt v tý 120 koňový M3 je fakt neskutečnej, když mám zahřátej motor a chci vyhnat pavouky z motoru, vrazím tam trojku při nájezdu na dálnici a vytočim jí do těch 6000 otáček a 170 km/hod. A je sranda pozorovat ty rozjetý auta v levým pruhu, jak koukaj když se napojim do pravýho a zmizím jim z dohledu.:D Akorát ta maximálka bude asi víc, než v testu udávaná 195km/hod, měl jsem už na tacháku 190 a ještě nebyl plyn na podlaze.....
 
Protoze mi po 14 dnech jezdeni na dalnici zbourali M3 165G a uz mesic cekam na opravu, tak jezdim nahradni M3 120G.
Mohu osobne srovnavat.
Pochopil jsem rozdil v prevodovce (silnejsi motor ma prekvapive o 21% mekkci zakladni prevod a navic trochu mekci 3th stupen).
Co nevim je, jak stejny motor, atmosfericky 2litr stejne geometrie (protoze stejny kroutak 210 Nm) ma ruzny vykon, 120 nebo 165 PS. Je to pouze nastavenim ridici jednotky motoru, ktera slabsi verzi priskrti nebo se lisi jeste jinak?
Taky jsem měl tu čest srovnat obě motorizace osobně. Sice papírově mají obě do 4000/ ot. stejný krouťák, ale ve finále díky různým převodovkám a zaříznutému výkonu po 4500/ot. je G120 úplně jinde. Pocitově dvě naprosto odlišná auta. G120 je fajn, ale G165 je čirá radost z jízdy.
 
Dotaz z jiného soudku. Používá někdo na BM zahrádku na "šrouby/pevné uchycení" ? A jakou. Mazda nabízí jen na předešlou verzi BN a netuším zda to pasuje. Případně máte nějakou jinou než originál?
 
Nemuzu se odloucit od 17let stare Mondeo, 2l s 5ti kvaltem, na tehdejsi dobu spickovy podvozek. V SRN jsme jezdili 220 a slo by vic. M3 je mladsi, lehci, 6ti kvalt, proc by mela byt pomalejsi?
Protoze emisni limity. G120 je umele priskrceny motor ve 4000 ot a financne jsou kupci motivovani aby porizovali tuto verzi stejneho HW misto "silnejsi" verze. Emisni limity jsou totiz souhrnne zprumerovane za vsechna prodana auta.
 
Nemuzu se odloucit od 17let stare Mondeo, 2l s 5ti kvaltem, na tehdejsi dobu spickovy podvozek. V SRN jsme jezdili 220 a slo by vic. M3 je mladsi, lehci, 6ti kvalt, proc by mela byt pomalejsi?
Protoze emisni limity. G120 je umele priskrceny motor ve 4000 ot a financne jsou kupci motivovani aby porizovali tuto verzi stejneho HW misto "silnejsi" verze. Emisni limity jsou totiz souhrnne zprumerovane za vsechna prodana auta.
Když teď jezdíš tou G120, pozoruješ že by ten motor po dosažení 4000 ot umřel? Mně to ani nepřijde, zvlášť teda na ten 3 kvalt to v pohodě zrychluje až do 6000 ot. Jinak ten motor se prý nechá odemknout v Polsku v DISI Tune až na 170 koní za zhruba 10-12 tisíc Kč. :cool:
 
Vyrazne vadne kroutak nad 4500, coz je v rozporu s fyzikou. Takze za to muze elektronika motoru.
Ale urcite tam bude kurvitko, aby aktualizace SW ridici jednotky nebyla tak snadna, protoze mechanicky je to identicky motor.
 
Když teď jezdíš tou G120, pozoruješ že by ten motor po dosažení 4000 ot umřel? Mně to ani nepřijde, zvlášť teda na ten 3 kvalt to v pohodě zrychluje až do 6000 ot. Jinak ten motor se prý nechá odemknout v Polsku v DISI Tune až na 170 koní za zhruba 10-12 tisíc Kč. :cool:
G120 ma v 6000 ot nizsi kroutak nez v 1000 to je umele priduseno ridici jednotkou.
Jinak tenhle vysokotlaky atmosfericky motor je maly zazrak. Slusne tahne od 1500 otacek a nadprumerne oziva ve 4000 ot pri velmi spojite/rovnomerne reakci na plyn.
Mam jeste auto, ktere se (byt ve vyssich hodnotach) chova obdobne, ale potrebuje na to 6ti valec, 2 ruzna turba, mezichladic a pocitace jak z Apolla.
 
Ok. Na zahrádku nikdo neodpověděl.
Jiný dotaz.
M3 2017 Revolution s LED. Při startu, polohují se výkově hlavní LED světlomety nebo ne? Zda se mne jako by to bylo natvrdo. A když dám do kufru náklad, už to moc svítí nahoru. Štelování u řidiče žádné.
 
GinBook: Mazda píše že výškové nastavení probíhá u M3 s LED světlama automaticky, Já jezdím drtivou času sám, maximálně ve dvou a přide mi, že ta světelná vzdálenost u potkávacích světel je příliš krátká a je jasně zřetelnej přechod světlo x tma. Viz tento obrázek https://imgur.com/irf97MH


Stejnej problém se řeší i na M3revolution foru akorát u halogenových světel - https://mazda3revolution.com/forums...activ-discussion/39154-headlights-uneven.html. Mám to úplně stejně, stačí aby silnice byla trochu nahoru a dolu a dohlédnu tak 50m před auto max a pak tma. Při příští návštěve servisu jim to chci říct, ať zkontrolují ten mechanismum sklápění, či ať světla zkontrolují jestli svítí jak mají. Štelovací šroub na těch LED světlech je taky, tak doufám, že to půjde nastavit o trochu výše, abych zároveň neoslňoval.
 
Jak naštelovat světla vím. Servis to udělal a ja si ti doma doladil. Ale nějak nemůžu přijít na kloub tomu automatickém naklápění.
 
Já teda nevím, ale na mě každé páté auto v noci bliká. Nejspíš je oslňuji. Byl jsem skrze to v servisu,světla seřízena,ale stále svítí potkavací nepříjemně vysoko! Protijedoucí auta opět blikají jako o život.
V servisu mi byli sděleno,že řidiči ještě moc neznají LED technologii,proto je to jakoby oslňuje... ,prý si časem zvyknou. Nechápal jsem z toho vyjádření !

Jak se seřizují světla? Je tam šroub? Potřebuji je dát dolů...

Párkrát jsem si všiml, když jsem stál v kopci na nerovném povrchu,že po rozsvícení se světla automaticky seřídila...respektive našla svoji polohu .
 
Já teda nevím, ale na mě každé páté auto v noci bliká. Nejspíš je oslňuji. Byl jsem skrze to v servisu,světla seřízena,ale stále svítí potkavací nepříjemně vysoko! Protijedoucí auta opět blikají jako o život.
V servisu mi byli sděleno,že řidiči ještě moc neznají LED technologii,proto je to jakoby oslňuje... ,prý si časem zvyknou. Nechápal jsem z toho vyjádření !

Jak se seřizují světla? Je tam šroub? Potřebuji je dát dolů...

Párkrát jsem si všiml, když jsem stál v kopci na nerovném povrchu,že po rozsvícení se světla automaticky seřídila...respektive našla svoji polohu .
Zajeď si na STK a oni ti to srovnají na regloskopu. :-)
 
Ale nějak nemůžu přijít na kloub tomu automatickém naklápění.
Na kazde naprave by melo byt cidlo, ktere monitoruje zatizeni napravy a dle toho potom nastavi svetla tak aby se svitili ve stale stejne poloze.
 
V servisu mne to štelovali dle toho jejich přístroje.
Prej na horní hranici možného.

Jak jsem psal, systém “dodělej si sám” cca na 3x jsem to postupně ladil. Tak aby na dálnici levá strana byla s horní hranou svodidla toho vyššího. Tedy abych neoslnoval protijedoucí kamiony do oken.

Jen ten přístup k tomu v autě je “na ho...”
 
Dnes jsem byl u p.Mikuše z Autopalkovic a právě dovezl 3 měsíce starou Mazdu 3 hatchback ve verzi Revolution,tzn.světla LED,vyhřívání,navigace,barva red soul.Auto je tzv vonavka,bez škrábanců.Auto bylo mírně klepnuté na levý blatník,vyměněno s použitím origo dílu v téže barvě,tzn. bez lakování.Nelze poznat.Nemá ji ještě na inzerci,pokud má někdo vážný zájem,napište mu do emailu.Nová stojí přes 500 000Kč,on chce kolem 430 000Kč.Určitě se domluvíte.Skladovek valem ubývá,je to dobrá šance na skoro nové auto se zárukou.
 
Back
Top