• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 (BM) - obecně

Carlos: je to tak. Buď přijmeš prostě fakt, že si zmenšíš dojezdový radius a budeš tankovat vždy když přijdeš o všechny čárky indikátoru nádrže. A nebo se naučíš přepínat budíky na dojezd, když se blížíš nule. Pak budeš mít přehled o tom, kolik jsi po té nule už najel. Tak jsem to vyřešil já, ale taky mi to po koupi auta přišlo totálně nesmyslný, 51l nádrž a reálně použitelné tak 43-44l. Pak už jen počítání a odhadování.
 
Na kanystr kašlu, už takhle vozím dost krámů. Nejde o to ježdění k pumpě, jde o to že nemám žádnou možnost vidět, na kolik km mám ještě šťávu, když si nezapamatuji, kdy naskočila 0

Nieje toto urobone schvalne? Aby ludia nejazdili do prazdna? Ved to skodi cerpadlu, kvoli chadeniu, bordel z nadrze. Mne to praveze takto vyhovuje ma to donuti ist skor na pumpu. A nejazdit do prazdna :)
 
Nieje toto urobone schvalne? Aby ludia nejazdili do prazdna? Ved to skodi cerpadlu, kvoli chadeniu, bordel z nadrze. Mne to praveze takto vyhovuje ma to donuti ist skor na pumpu. A nejazdit do prazdna :)
Nikdy jsem u minulých aut nejezdil do prázdné nádrže ale rozdíl v dojezdu mezi nulou na počítadle a reálným dojezdem přes 120km je podle mne nesmysl.
 
Podívej vy někdo nepotkáte benzínku např. za 600 km? Neumím si představit, proč bych přejížděl nulu... Jako fakt neumím. A je mi úplně jedno, jestli tam je litr nebo sedm. Stejně budu muset natankovat, tak proč ne hned? Proč ne klidně v půlce nádže?
 
Taky to nechápu, tankuju pravidelně když mi zbyva cca čtvrt nádrže, kolikrát i při půlce. Oranžovou kontrolku jsem na palubce snad ještě ani neviděl. Jaký význam má vyjíždění nádrže a ježdění na rezervu?
 
Je to trochu zajímavý co se tu zkouší. Všichni tu hledají a chtějí nejlepší olej do motoru, do převodovky, pomalu i nejlepší kapalinu do ostřikovačů atd... a potom dělají takovou věc jako vyjíždět nádrž do sucha. Nejen že se tím ničí podávací čerpadlo který se přehřívá a pokud člověk tankuje od pofidérní pumpy tak se i ucpává sítko. Zároveň se tím ničí/zkracuje životnost i vstřikovačů když jedou na sucho (obzvlášť preciznější přímovstřikový).
Nechci aby to vyznělo že na někoho nadávám, mě to vlastně i potěšuje, protože takový lidi mi dávají vydělat, ale je to spíš takový zamyšlení.
Proč výrobci nechávají v nádrži víc už tu bylo několikrát napsáno, ale jeden další důvod je i přelívání paliva v nádrži když třeba zatáčku trochu víc říznete, tak aby tam nevlítla bublina.
 
@Max6 že na to vůbec reaguješ?

Nechce se mi jezdit k pumpě dvakrát do týdne

Nejde o to ježdění k pumpě, jde o to že nemám žádnou možnost vidět, na kolik km mám ještě šťávu

Jinak to s tou bublinou mě zajímá. Co se stane, když vnikne nevelká vzduchová bublina do palivového systému? Řekl bych, že půjde na těch pár milisekund chudší směs ze vstřiků a auto si asi trochu kuckne.
 
Kolik z nás najede 67 tisíc km ročně, abychom museli tankovat dvakrát týdně? Vycházím z dojezdu 600 km. Počet tankování je i u masivního nájezdu skoro stejný, ať vyjíždím do zcela prázdné, nebo na nulu - za předpokladu že na nulu najedu bezpečně cca kilo. Při nájezdu 50 tisíc km a tankování každých 500/600 km to znamená jen 4 tankování navíc za čtvrtrok.
 
Poslední úprava:
Je to trochu zajímavý co se tu zkouší. Všichni tu hledají a chtějí nejlepší olej do motoru, do převodovky, pomalu i nejlepší kapalinu do ostřikovačů atd... a potom dělají takovou věc jako vyjíždět nádrž do sucha. Nejen že se tím ničí podávací čerpadlo který se přehřívá a pokud člověk tankuje od pofidérní pumpy tak se i ucpává sítko. Zároveň se tím ničí/zkracuje životnost i vstřikovačů když jedou na sucho (obzvlášť preciznější přímovstřikový).
Nechci aby to vyznělo že na někoho nadávám, mě to vlastně i potěšuje, protože takový lidi mi dávají vydělat, ale je to spíš takový zamyšlení.
Proč výrobci nechávají v nádrži víc už tu bylo několikrát napsáno, ale jeden další důvod je i přelívání paliva v nádrži když třeba zatáčku trochu víc říznete, tak aby tam nevlítla bublina.

Trochu jsme si nerozuměli, nikdy nevyjíždím nádrž do nuly. Udělal jsem to schválně 2x protože jsem si myslel, že je s počítadlem něco špatně. Kanystr s sebou nevozím, tak to nemohu riskovat že zůstanu někde viset. Poslední zkušenost proč na to počítadlo nadávám : jih Maďarska, jedna hodina v noci, jezdil jsem od pumpy k pumpě podle navigace, všechno zavřené. Když jsem neměl tušení kam ještě mohu dojet, byl jsem z toho na prášky. Teď už vím, že ujedu ještě přes 100km v pohodě ale pokud nemám možnost natankovat a nevím kdy mě tam skočila nula ...
 
Trochu jsme si nerozuměli, nikdy nevyjíždím nádrž do nuly. Udělal jsem to schválně 2x protože jsem si myslel, že je s počítadlem něco špatně. Kanystr s sebou nevozím, tak to nemohu riskovat že zůstanu někde viset. Poslední zkušenost proč na to počítadlo nadávám : jih Maďarska, jedna hodina v noci, jezdil jsem od pumpy k pumpě podle navigace, všechno zavřené. Když jsem neměl tušení kam ještě mohu dojet, byl jsem z toho na prášky. Teď už vím, že ujedu ještě přes 100km v pohodě ale pokud nemám možnost natankovat a nevím kdy mě tam skočila nula ...
A ta žlutá kontrolka čerpacího stojanu se šipkou která ukazuje na který straně je víko nádrže se ti nerozsvítí ?
Od 0km na počítadle ujedeš přesně tolik jakou silou budeš sešlapovat plynový pedál.
 
A ta žlutá kontrolka čerpacího stojanu se šipkou která ukazuje na který straně je víko nádrže se ti nerozsvítí ?

Stále píšeme jeden o voze a druhý o koze :) Kontrolka se rozsvítí asi 50km před nulou na počítadle. To nic nemění na tom, že když naskočí nula km a já neměl možnost tankovat, tak nevím kam ještě dojedu a co si mohu dovolit najet. Neměl jsem tušení, že v Maďarsku zavírali benzinky ve 22:00. Jakmile jsem dojížděl nádrž, hledal jsem pumpy ale v těch stepích na jihu bylo vše zavřené. Kdybych tam jel s mojí starou Mazdou, visel bych v noci někde v polích. S tou jsem po rozsvícení kontrolky najel 50-60km a konec. S novou M3 najedu po rozsvícení kontrolky min. 170km. To jsem nevěděl a ještě dnes jsem z toho opocenej.
 
Pokud vyrobce nekeca, ja bych s zadnou ze svych Mazd neujel na nulu asi ani sto, protoze blizko nuly mivam tak 4 - 7 litru do udane velikosti nadrze. Je to ruzny v case, je to trochu ruzny u ruznych Mazd.

Jinak to, ze jsem musel na nulu jet vyssi desitky km, se mi stalo jednou, v Nemecku, v noci, s Transitem, ktery jsem ridil jen obcas - a nejak jsem z unavy nehlidal dojezd, najednou jsem byl na nule a vsechno zavreny. Tak jsme jeste zkusili dojet do CR, ale asi po 45 km jsme to radsi zapichnuli v nejaky vesnici a prespali. Situace, kdy v Nemecku zustanu stat v noci na silnici by byla rozhodne horsi, neohleduplna a nebezpecna, takze jsem to neriskoval.

Rozhodne bych si nikdy nepral dojet “na konec”, staci preci hledat benzinku kdyz se rozsviti oranzova, ne az kdyz je nula, to je blbost.

Chcipnout na prazdnou nadrz se mi stalo jednou v zivote, asi pred 11 lety, myslim ze 24 km po nule, na Mazde 2... tenkrat jsem resil kazdou korunu, tak jsem chtel dojet na levnejsi benzinku, a skoncilo to tak, ze mi musel budouci svagr dovezt kanystr :).
 
Poslední úprava:
Pokud vyrobce nekeca, ja bych s zadnou ze svych Mazd neujel na nulu asi ani sto, protoze blizko nuly mivam tak 4 - 7 litru do udane velikosti nadrze. Je to ruzny v case, je to trochu ruzny u ruznych Mazd.

Jinak to, ze jsem musel na nulu jet vyssi desitky km, se mi stalo jednou, v Nemecku, v noci, s Transitem, ktery jsem ridil jen obcas - a nejak jsem z unavy nehlidal dojezd, najednou jsem byl na nule a vsechno zavreny. Tak jsme jeste zkusili dojet do CR, ale asi po 45 km jsme to radsi zapichnuli v nejaky vesnici a prespali. Situace, kdy v Nemecku zustanu stat v noci na silnici by byla rozhodne horsi, neohleduplna a nebezpecna, takze jsem to neriskoval.

Rozhodne bych si nikdy nepral dojet “na konec”, staci preci hledat benzinku kdyz se rozsviti oranzova, ne az kdyz je nula, to je blbost.

Chcipnout na prazdnou nadrz se mi stalo jednou v zivote, asi pred 11 lety, myslim ze 24 km po nule, na Mazde 2... tenkrat jsem resil kazdou korunu, tak jsem chtel dojet na levnejsi benzinku, a skoncilo to tak, ze mi musel budouci svagr dovezt kanystr :).


V tom Maďarsku jsem hledal benzinku ještě před rozsvícením kontrolky ale celá anabáze se zavřenýma benzinkama byla dlouhá skoro 100km. Tenkrát jsem ještě nevěděl kolik toho v nádrži zbývá.
 
Stalo sa uz niekomu z vas, ze by na M3 dosadal kufor tak zle, ze sa urobi zvnutra normalne diera do laku? Mne to dosada na ten kovovy drziak kufrovej vzpery a toto zistenie ma nepotesilo. Auto som kupoval, ked malo priblizne rok aj nieco.

Teraz neviem, ci na aute uz niekto menil vzpruhy (byvali s nimi problemy), ale pride mi to podozrive u tak noveho auta a navyse v zazname z prveho servisu z Nemecka nic take nebolo. Alebo sa proste zle vyspala smena v Mexiku. Posielam fotky z lavej strany, ale napravo to vyzera rovnako.

IMG_1176.jpg IMG_1175.jpg
 
Na predprodejnich fotkach moji nekdejsi dvoulete Mazdy 3 BM z Mexika to mam v pohode, krasne ciste, bez kontaktu. Podle me to znamena, ze jsou ohnute ty panty vika nahore (nejsou na Tve fotce), nebo pricka, ve ktere jsou privarene? Podle me se mohl nekdo silou povesit na viko kufru, kdyz se to snazil nasilim zavrit treba pri plnem kufru... nevim co jineho by to mohlo zpusobit. Jeste vlastne ty spodni dorazy, ze by chybely nebo byly nejake znicene/zamacknute.
 
@hudobnik Vypadá to jako by někdo ty vrata zavřel bez dorazových gum.
Pokud opomenu nějakou opravu po havárii atd...,tak nenechával jsis vystříkávat dutiny (teda dveře) voskem ? Při tom se ty gumy dočasně vyndavají.

Kápni trochu barvy/vazelíny na ty úchyty vzpěr na karoserii, zavři dveře, otevři dveře a koukni jestli se ta barva/vazelína obtiskne na dveře kufru. Jestli ne,tak se to stalo někdy v minulosti. Jestli ano,tak je problém pořád aktuální a budou s největší pravděpodobností vymačkaný ty dorazový gumy na dveřích (a nebo je někdo mohl otočit a dát ty pevný dopředu a měkký dozadu)
 
Poslední úprava:
@hudobnik Vypadá to jako by někdo ty vrata zavřel bez dorazových gum.
Pokud opomenu nějakou opravu po havárii atd...,tak nenechával jsis vystříkávat dutiny (teda dveře) voskem ? Při tom se ty gumy dočasně vyndavají.
No sakra, dutiny mi robili nedavno v CanoCar...
 
Ahoj, delší dobu se zajímám o to, jak vylepšit svůj kufr na svojí Mazdě 3. Chybí mi tam něco na zajištění nákladu - háčky na dně nebo na bocích. Mám jen 2 na zadní straně sedaček. Teď jsem na mazdashopu narazil na síť (https://www.mazdashop.cz/Sit-do-zavazadloveho-prostoru-d1608.htm#detail-anchor-description) a háčky na náklad (https://www.mazdashop.cz/Hacky-do-zavazadloveho-prostoru-d1677.htm#detail-anchor-description). Má to někdo? Jak to vypadá a je to praktické? Nebo to je jen marketingový trik? Popřípadě co používáte vy? A má někdo gumovou vanu v kufru - popřípadě, kde jste ji kupovali? Určitě se mi nechce dát dva tácy za tuto (https://www.mazdashop.cz/Vlozka-do-zavazadloveho-prostoru-d1673.htm)
 
Vypadá to, že v Mazdě upadli na hlavinku. Stejnou síťku je možné koupit na desítkách eshopů za cenu do 250Kč.
Sám mám v kufru gumovou podlahu a nic mě po ní neklouže. Jen balíky se převrací, když nejsou ničím přidělané.
 
Back
Top