patrim k minorite, ktery spis vyhovuji klasicky silny led potkavaci+dalkovy. na mazde 6 mame adaptivni, na stejne stare mazde cx-5 mam neadaptivni led, pouze s automatickym rozsvecenim/zhasinanim dalkovych... adaptivni se daleko vic zapominaji nebo pozdeji reaguji = oslnuji (faktor tedy muze hrat i to, ze senzor v celnim skle je u nizsiho auta niz), nemam pocit, ze jsou tak silna (coz muze byt rozdil mezi auty, oboje 2019, ale taky proste slozitejsi optikou s vice segmenty... u klasickych jde urcite "parabola" vyladit pro celek, bez ohledu na to, aby jednotlive segmenty mirily spravne), a kdyz uz vyjimecne jedu nekde, kde to dokaze "vykryvat" protijedouci auto, coz se mi tady v severnim polabi moc nestava, tak mi ten efekt prijde docela zanedbatelny. a na dalnici to vicemene nefunguje, sviti to do protismeru, to uz viz reakce vyse.
ale slysel jsem, ze od vyroby v lete 2019 by snad mely byt ty adaptivni silnejsi, treba to pak uz za neco stoji... u trojky bych cekal, ze podobne roky vyroby budou mit podobnou technologii.
kdybych zil nekde v rovine s mensim provozem (senzor by mel rozhled, potkavani aut by bylo vzacne = vykryvani by melo smysl) a jezdil pomaleji (vic casu automatiky na reakci), je mozne, ze vyhoda adaptivnich bude vetsi.
nebo jeste jinak - kdyz jedu sestkou s adaptivnima, je to ok, ale kdybych si za ne mel priplacet, neudelal bych to. a opacne, kdyby je slo z vybavy vyhodit a usetrit treba par tisic, udelal bych to hned