• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 (BM) - obecně

Je to tak bohužel. Taky by se mi líbilo kdyby denní svícení svítilo stylem jako obrysovky které naopak téměř nepoužívám. Denní svícení je pouze výraznější svit té led pásky a to ostatní vytváří jen efekt.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Ahoj, rychlý dotaz. Svítí vám na BM denních světlech i ten oblouk kolem hlavního světlometu (bixenony)? Svítí mi jen ty dva ledpásky, a já si nemůžu vzpomenout, jestli to někdy bylo jinak a rád bych i ten kroužek :D
ne nesviti, jen ty LED pasky
 
Mazda 3 BN, 2019. Minule som riesil problem, ze na mieste spolujazdca dost tahalo na nohy... Prakticky som to neregistroval, lebo malokedy sa veziem inde ako na mieste vodica.

Ale obcas sedim aj na spolujazdcovi a fakt tam na tie nohy nejako prefukuje (takze manzelka si nevymysla), stretol sa s tym uz niekto? Da sa to vyriesit? Nejaka izolacia navyse? Hlavne v zime to nie je moc prijemne... Vsimol som si este aj, ze odkladaci priestor pred spolujazdcom je odizolovany tiez velmi zle.
 
Tak jsem si dnes nechal zkontrolovat, vydezinfikovat a doplnit klimatizaci. Zajímavé je, že v autě má být 490g chladiva, ale odsáto bylo 595g. Olej tam nebyl již žádný. Je to normální, že tam je chladiva o 100g více? Dostal jsem tam nově 12ml oleje a chladivo na hodnotu 490g, že prý pro kompresor je nejlepší předepsaná gramáž.
 
Tak jsem si dnes nechal zkontrolovat, vydezinfikovat a doplnit klimatizaci. Zajímavé je, že v autě má být 490g chladiva, ale odsáto bylo 595g. Olej tam nebyl již žádný. Je to normální, že tam je chladiva o 100g více? Dostal jsem tam nově 12ml oleje a chladivo na hodnotu 490g, že prý pro kompresor je nejlepší předepsaná gramáž.
Ti ještě doplaceli že jsi jim nechal vic media ne ?
Olej je smichan s chladivem, zajmalo by mě jak určí kolik je odsato chladiva a kolik oleje ? Při doplnění se vždy dává predepsaná gramáž a cca 10ml oleje.
 
Jsem pochopil, že se odsaje komplet chladivo a pak se z něj olej přefiltruje. Na odsávačce vždy bylo odsávání v procentech a pak filtrace a nakonec to ukázalo množství chladiva a oleje v okruhu.
 
Nevíte,čím odstranit nepříjemné praskání při otáčení volantem na trojce BN?
Dělá to plastový díl/kroužek mezi volantem a sloupkem řízení. Uškodí tomu bílá vazelína? Nebo někdo jiný nápad?
 
Bez reakce.... Tak zkusím dané místo prostříkat bílou vazelínou. Snad mi auto nevyhodí nejakou chybu....
 
Aky zvuk ti to presne vydava? Mojej mazde uz od vyroby cvrlika/chrasti riadenie. Mal som pocit, ze to ide z volantu - niekde som cital, ze podobny zvuk vydava strunka niekde pri airbagu a ze vramci reklamacie mu to opravili. Ja som reklamoval ale servisak vraj nic nepočuje...tak som sa uz nato vykaslal.

Odoslané z SM-A520F pomocou Tapatalku
 
Díky za reakci. Vrže/lupe/praská... jako plast. Zejména při jízdě a následném točení volantu. Takže v každé zatáčce se line nepříjemný zvuk z pod volantu. Může to i způsobovat pružinka,proč ne. Dnes jsem lehce místo,o kterém si myslím,že je problémové,stříknul bílou vazelínou. Moc tomu nedávám. Nejspíše se schiluje k tomu,sundat volant a řádně vše zkontrolovat.
 
Ahoj, chtěl jsem se optat těch, co mají adaptivní LED světla, jak jsou s nimi spokojený? Jak vykrývají protijedoucí auta a zda jde poznat, že svítí dálková světla? A jestli s nimi nejsou problémy? Někde jsem četl, že se hodně zahřívaly a pak vypadávaly různé sektory. Nebo zda se na adpativní světla vykašlat a mít jen obyč LED světla. Dík za každé info či rady.
 
Ahoj, chtěl jsem se optat těch, co mají adaptivní LED světla, jak jsou s nimi spokojený? Jak vykrývají protijedoucí auta a zda jde poznat, že svítí dálková světla? A jestli s nimi nejsou problémy? Někde jsem četl, že se hodně zahřívaly a pak vypadávaly různé sektory. Nebo zda se na adpativní světla vykašlat a mít jen obyč LED světla. Dík za každé info či rady.
Spokojenost maximální. Bez problémů vykrývají. Těžko bych si zvykal na neadaptivní.
 
Ja mam adaptivne LED na Mazde6 GJ a moje skusenosti su dobre na cestach mimo dialnic. Na dialniciach casto nie su auta v opacnom smere kvoli stredovemu oddelovaciemu pasu dobre vidiet a ostavaju svietit dialkove, za co ma vyblikavaju kamiony.
Co sa zahrievania tyka, mam skor opacny problem - pred mojim FL boli xenony a halogeny, po nom pridali ostrekovace. Ja mam LED bez ostrekovania a pri jazde, ked husto snezi, sa svetla postupne pokryju vrstvou snehu, ze takmer nesvietim (je ma vidiet, ale ja velmi nevidim). Takze extra horuce asi nebudu. Jazdim so svetlami pri co i len trosku zhorsenych svetelnych podmienkach, pretoze denne svietenie nesvieti vzadu.
 
Ja mam adaptivne LED na Mazde6 GJ a moje skusenosti su dobre na cestach mimo dialnic. Na dialniciach casto nie su auta v opacnom smere kvoli stredovemu oddelovaciemu pasu dobre vidiet a ostavaju svietit dialkove, za co ma vyblikavaju kamiony.
Co sa zahrievania tyka, mam skor opacny problem - pred mojim FL boli xenony a halogeny, po nom pridali ostrekovace. Ja mam LED bez ostrekovania a pri jazde, ked husto snezi, sa svetla postupne pokryju vrstvou snehu, ze takmer nesvietim (je ma vidiet, ale ja velmi nevidim). Takze extra horuce asi nebudu. Jazdim so svetlami pri co i len trosku zhorsenych svetelnych podmienkach, pretoze denne svietenie nesvieti vzadu.
Jenže LED světla vyzařují teplo trochu jiným směrem než výbojky. Ve světlech by měly být LEDky "přilepeny" na chladiči, který teplo odvádí do motorového prostoru. Pak by se měly, dle všeho, zapojit do akce i nějaký ventilátorky.
 
Poslední úprava:
Ja mam adaptivne LED na Mazde6 GJ a moje skusenosti su dobre na cestach mimo dialnic. Na dialniciach casto nie su auta v opacnom smere kvoli stredovemu oddelovaciemu pasu dobre vidiet a ostavaju svietit dialkove, za co ma vyblikavaju kamiony.
Co sa zahrievania tyka, mam skor opacny problem - pred mojim FL boli xenony a halogeny, po nom pridali ostrekovace. Ja mam LED bez ostrekovania a pri jazde, ked husto snezi, sa svetla postupne pokryju vrstvou snehu, ze takmer nesvietim (je ma vidiet, ale ja velmi nevidim). Takze extra horuce asi nebudu. Jazdim so svetlami pri co i len trosku zhorsenych svetelnych podmienkach, pretoze denne svietenie nesvieti vzadu.
Tiez jazdim so stretavacimi svetlami len preto, ze denne nesvietia aj v zadu.. Snad to bude mozne nejako doprogramovat aby som zbytocne netrapil hlavne svetlomety..
 
Ahoj, chtěl jsem se optat těch, co mají adaptivní LED světla, jak jsou s nimi spokojený? Jak vykrývají protijedoucí auta a zda jde poznat, že svítí dálková světla? A jestli s nimi nejsou problémy? Někde jsem četl, že se hodně zahřívaly a pak vypadávaly různé sektory. Nebo zda se na adpativní světla vykašlat a mít jen obyč LED světla. Dík za každé info či rady.
patrim k minorite, ktery spis vyhovuji klasicky silny led potkavaci+dalkovy. na mazde 6 mame adaptivni, na stejne stare mazde cx-5 mam neadaptivni led, pouze s automatickym rozsvecenim/zhasinanim dalkovych... adaptivni se daleko vic zapominaji nebo pozdeji reaguji = oslnuji (faktor tedy muze hrat i to, ze senzor v celnim skle je u nizsiho auta niz), nemam pocit, ze jsou tak silna (coz muze byt rozdil mezi auty, oboje 2019, ale taky proste slozitejsi optikou s vice segmenty... u klasickych jde urcite "parabola" vyladit pro celek, bez ohledu na to, aby jednotlive segmenty mirily spravne), a kdyz uz vyjimecne jedu nekde, kde to dokaze "vykryvat" protijedouci auto, coz se mi tady v severnim polabi moc nestava, tak mi ten efekt prijde docela zanedbatelny. a na dalnici to vicemene nefunguje, sviti to do protismeru, to uz viz reakce vyse.

ale slysel jsem, ze od vyroby v lete 2019 by snad mely byt ty adaptivni silnejsi, treba to pak uz za neco stoji... u trojky bych cekal, ze podobne roky vyroby budou mit podobnou technologii.

kdybych zil nekde v rovine s mensim provozem (senzor by mel rozhled, potkavani aut by bylo vzacne = vykryvani by melo smysl) a jezdil pomaleji (vic casu automatiky na reakci), je mozne, ze vyhoda adaptivnich bude vetsi.

nebo jeste jinak - kdyz jedu sestkou s adaptivnima, je to ok, ale kdybych si za ne mel priplacet, neudelal bych to. a opacne, kdyby je slo z vybavy vyhodit a usetrit treba par tisic, udelal bych to hned :)
 
Poslední úprava:
patrim k minorite, ktery spis vyhovuji klasicky silny led potkavaci+dalkovy. na mazde 6 mame adaptivni, na stejne stare mazde cx-5 mam neadaptivni led, pouze s automatickym rozsvecenim/zhasinanim dalkovych... adaptivni se daleko vic zapominaji nebo pozdeji reaguji = oslnuji (faktor tedy muze hrat i to, ze senzor v celnim skle je u nizsiho auta niz), nemam pocit, ze jsou tak silna (coz muze byt rozdil mezi auty, oboje 2019, ale taky proste slozitejsi optikou s vice segmenty... u klasickych jde urcite "parabola" vyladit pro celek, bez ohledu na to, aby jednotlive segmenty mirily spravne), a kdyz uz vyjimecne jedu nekde, kde to dokaze "vykryvat" protijedouci auto, coz se mi tady v severnim polabi moc nestava, tak mi ten efekt prijde docela zanedbatelny. a na dalnici to vicemene nefunguje, sviti to do protismeru, to uz viz reakce vyse.

ale slysel jsem, ze od vyroby v lete 2019 by snad mely byt ty adaptivni silnejsi, treba to pak uz za neco stoji... u trojky bych cekal, ze podobne roky vyroby budou mit podobnou technologii.

kdybych zil nekde v rovine s mensim provozem (senzor by mel rozhled, potkavani aut by bylo vzacne = vykryvani by melo smysl) a jezdil pomaleji (vic casu automatiky na reakci), je mozne, ze vyhoda adaptivnich bude vetsi.

nebo jeste jinak - kdyz jedu sestkou s adaptivnima, je to ok, ale kdybych si za ne mel priplacet, neudelal bych to. a opacne, kdyby je slo z vybavy vyhodit a usetrit treba par tisic, udelal bych to hned :)
Tak třeba u BP 3 jsou segmenty mimo hlavní parabolu. U jiných Mazd je opravdu vše jen v parabole?
 
Tak třeba u BP 3 jsou segmenty mimo hlavní parabolu. U jiných Mazd je opravdu vše jen v parabole?
Nevim, jak to vypada uvnitr, to jsem nezkoumal. Moje pozorovani je proste takove, ze CX5 s LED dalkovymi na dalkove sviti proti Mazde 6 s adaptivnimi souvisleji, jakoby bez kolisani intenzity v jednotlivych mistech kuzele. Je to zvlast patrne pri rozsviceni dalkovych proti zdi. Moje domnenka je takova, ze ty LED segmenty logicky nemuzou byt nejak moc usmernene necim, co by pripominalo tradicni parabolu u drivejsich svetel. Kdezto pokud jde o jeden LED-blok, ktery cely sviti naraz, ten muze "neco jako parabolu" (nebo jen nejakou jednu cocku?) mit. Rozebrane jsem to nemel a konstrukci svetlometu nerozumim... proto jen amaterska domnenka o pricine toho rozdilu.
 
Děkuji za odpověď. Já právě nevím, zda objednat Mazdu 3 Plus nebo i s paketem style. Rád bych LED denní svícení a zatmavené zadní skla, které jsou v paketu style + tam jsou právě adaptivní LED světla. Ale v ČR jsou s paketem style asi jen dvě auta. A čekací doba na výrobu je několik měsíců. Tak nevím, zda vzít hned jen M3 plus nebo čekat na auto s paketelem style několik měsíců. Adaptivní LED bych asi oželel, zatmavené skla asi taky, ale mít auto za 600 tisíc na halogenovém denním svícení je hrůza.
 
Back
Top