• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-30 - obecně

Ahoj,
Chtěl jsem si koupit dojezdové kolo.
mám 18" kola, průměr i s pneu je cca 69,5 cm. průměr dojezdového kola v rozměru 18" je 67 cm, to znamená, že stejně asi nepůjde použít. Navíc jsem koukal do kufru a díra na dojezdové kolo je max 62 cm, takže tam ani žádné nestrčím.
I když vyhodím celý polystyren na lepící sadu, tak je tam náznak prostoru pro dojezdovku. A ten je max. 62 cm. I Dojezdove 16" je cca 65, takže se mi tam nevejde, i když celý ten polystyren vyhodím. Četl jsem, že dojezdove kolo by mělo být max. o 3% menší než kola na autě, takže v mém případě 67 cm. 16" dojezdová je tedy o další 2 cm menší. Ujet na tom třeba 100 km, to je o rozhození auta...
Jak jste to tedy vyřešili?
Nějaké rady?
Děkuji.
Jedna rada - zadej si vyhledávání "dojezdové kolo" , na tomto vlákně nebo na speciálním Podvozek - dojezdové kolo je docela dost informací.
 
Jedna rada - zadej si vyhledávání "dojezdové kolo" , na tomto vlákně nebo na speciálním Podvozek - dojezdové kolo je docela dost informací.
Děkuji za radu, ale ani v jednom příspěvku v tomto vláknu nejsou odpovědi na mé dotazy. V té sekci "podvozek", jak píšeš, se nejedná o model CX-30
 
Děkuji za radu, ale ani v jednom příspěvku v tomto vláknu nejsou odpovědi na mé dotazy. V té sekci "podvozek", jak píšeš, se nejedná o model CX-30
- použití dojezdového kola je obecná otázka, hodně toho platí i pro CX-30 - také jsem četl o 3%, jinde o 5%, to je vše samozřejmě správně. Ovšem toho se mnohdy nedrží ani sami výrobci (což jsem si ověřil), odchylka standardně dodávané dojezdovky bývá i větší. A bere se dojezd na nějaké rozumně blízké místo, čímž se nemyslí ujet 100km
- já jsem to řešil 19" - https://www.mazdaklan.cz/threads/mazda-cx-30-obecne.3318/page-12#post-90145. Vešla se do prolisu, skoro kalibr. 18" dojezdovku pro Mazdu neznám.
 
- použití dojezdového kola je obecná otázka, hodně toho platí i pro CX-30 - také jsem četl o 3%, jinde o 5%, to je vše samozřejmě správně. Ovšem toho se mnohdy nedrží ani sami výrobci (což jsem si ověřil), odchylka standardně dodávané dojezdovky bývá i větší. A bere se dojezd na nějaké rozumně blízké místo, čímž se nemyslí ujet 100km
- já jsem to řešil 19" - https://www.mazdaklan.cz/threads/mazda-cx-30-obecne.3318/page-12#post-90145. Vešla se do prolisu, skoro kalibr. 18" dojezdovku pro Mazdu neznám.
Dekuju.
Kde jsi koupil?
Prosím o Link
 

Koukal jsem, že mají i tu 18", ale 125/80, takže průměr vychází cca o 1 cm větší, což už je problém v prolisu.

Zobrazit přílohu 39485
Díky.
A dal jsi pryč i koberec pod cargo systémem, abys kolo upevnil?
Co matky, pasují? Nejsou šrouby moc dlouhé pro utažení?
Koukám na značku pneu, to jsem ještě neviděl.
A.
 
Díky.
A dal jsi pryč i koberec pod cargo systémem, abys kolo upevnil?
Co matky, pasují? Nejsou šrouby moc dlouhé pro utažení?
Koukám na značku pneu, to jsem ještě neviděl.
A.
Kolo jsem upevnil provizorně k dílu se závitem pro centrální šroub dojezdového kola elektrikářskou stahovací páskou přes hever (na předchozí fotce je to patrné) s tím, že později vymyslím něco chytřejšího. Zatím na to nedošlo :p . Původní plato docela hezky leží na dojezdovce a současně lícuje na obvodu, takže je možné prostor pod cargo systémem stále využít, jak měl i výrobce v úmyslu - viz obě fotky. Matice jsem nezkoušel, pořídil jsem si 5 otevřených matic. A výrobce pneu jsou docela známí Čínani, ale to mi bylo vcelku jedno.
1647207130007.jpeg1647207165920.jpeg
 
Kolo jsem upevnil provizorně k dílu se závitem pro centrální šroub dojezdového kola elektrikářskou stahovací páskou přes hever (na předchozí fotce je to patrné) s tím, že později vymyslím něco chytřejšího. Zatím na to nedošlo :p . Původní plato docela hezky leží na dojezdovce a současně lícuje na obvodu, takže je možné prostor pod cargo systémem stále využít, jak měl i výrobce v úmyslu - viz obě fotky. Matice jsem nezkoušel, pořídil jsem si 5 otevřených matic. A výrobce pneu jsou docela známí Čínani, ale to mi bylo vcelku jedno.
Zobrazit přílohu 39486Zobrazit přílohu 39487
Tak nakonec psali z eshopu, že mají rozměr u 18" špatně, že je stejný jako u 19".
Tak asi koupím tu 18" když mám kola 18".
Moc děkuji za tvůj čas a fotky.
 
Tak nakonec psali z eshopu, že mají rozměr u 18" špatně, že je stejný jako u 19".
Tak asi koupím tu 18" když mám kola 18".
Moc děkuji za tvůj čas a fotky.
OK, výpočtem to skutečně tak vychází, průměr 18" je 657,2, průměr 19" je 657,6.
 
OK, výpočtem to skutečně tak vychází, průměr 18" je 657,2, průměr 19" je 657,6.
Tak už jsem skoro objednal a postrašili mě opět v jednom e-shopu, že průměr dojezdového kola 657.6 je pod stanovené 3% oproti standardnímu kolu a že to může způsobit problémy s geometrií atd.
Navíc prý disk s šiří 125 mm prý zcela jistě pasuje jen na zadní nápravu, prý nepasuje na přední kvůli větším brzdám na přední nápravě. Je nutno prý mít min 135 a víc.
Tak mě dobře zvykali zase.
Ono je jedna věc to mít v kufru, ale pak aby to šlo použít.
 
Navíc prý disk s šiří 125 mm prý zcela jistě pasuje jen na zadní nápravu, prý nepasuje na přední kvůli větším brzdám na přední nápravě. Je nutno prý mít min 135 a víc.
Dočasné kolo by nemělo až nesmí přijít na přední nápravu anebo? ?
Resp. bylo to v manuálu mé šestky, ale můj model nemá AWD...
 
Dočasné kolo by nemělo až nesmí přijít na přední nápravu anebo? ?
Resp. bylo to v manuálu mé šestky, ale můj model nemá AWD...
Prý se na přední nevejde kvůli brzdám. U AWD prý ani na zadní.
Takže u cX-30 jediné větší šířka než 125.
Spousta lidí asi má v kufry dojezdove kolo a ani jim možná nejde nasadit.
Nikde mi nikdo nedal 100% informace.
 
Prý se na přední nevejde kvůli brzdám. U AWD prý ani na zadní.
Takže u cX-30 jediné větší šířka než 125.
Spousta lidí asi má v kufry dojezdove kolo a ani jim možná nejde nasadit.
Nikde mi nikdo nedal 100% informace.
Mám AWD. Kvůli brzdám se musí volit 18" nebo větší, šířka 125 či jiná s tím vůbec nesouvisí, ten rádce by si měl doplnit vzdělání. Samozřejmě že jsem to po zakoupení vyzkoušel (viz foto, pak jsem s tím i popojel, OK. A co se týče rozhození geometrie - je to kolo na dojetí na co nejkratší vzdálenost a sníženou rychlostí. Jinak - i v manuálu bude, že se správně má použít na zadní nápravu.

IMG_3879.JPG
 
Mám AWD. Kvůli brzdám se musí volit 18" nebo větší, šířka 125 či jiná s tím vůbec nesouvisí, ten rádce by si měl doplnit vzdělání. Samozřejmě že jsem to po zakoupení vyzkoušel (viz foto, pak jsem s tím i popojel, OK. A co se týče rozhození geometrie - je to kolo na dojetí na co nejkratší vzdálenost a sníženou rychlostí. Jinak - i v manuálu bude, že se správně má použít na zadní nápravu.

Zobrazit přílohu 39660
no vzhledově je to hrůza, ale funkční, zvážím použití :D
 
Motor X186 manuál.
Cuknutím v rozmezí 2500-3000 otáček při lehkém plynu.
už se tu kdysi řešilo.
Nějaké nové poznatky, čím to je?
 
včera jsem jel manželky CX 30 a v 2,5 -3 tis. otáčkách jsem nic nevnímal, takže nemohu potvrdit tvoje poznatky, sorry
 
Back
Top