• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-30 - obecně

Zdravím všechny příznivce značky Mazda. Do týdne se stanu majitelem Mazdy cx-30 skyactiv x manuál. Rád bych se Vás zeptal na nějaké rady do začátku. Zajetí motoru, čemu se vyvarovat, co mě může překvapit apod. Je to moje první Mazda. Doteď jezdím s 1.4 atmosféra. Díky předem za Vaše tipy a rady.
Ahoj, zase v tom zajíždění nehledej velkou vědu. Dlouhodobě nepřetáčet a nepodtáčet motor, nebát se řadit. Klidný jízdní styl, nikoliv brzda-plyn. Netahat plnou kabinu i s kufrem, natožpak s přívěsem. Prostě s rozumem. Cca v 1000 km vyměnit motorový olej s filtrem nad rámec předpisu (ale pozor, limity dalšího servisu je třeba dodržet, jako kdyby se olej neměnil). Tak ať dobře slouží...
 
Ahojte všichni. Tak Mazdička už je doma. První cesta zhruba 180km a super dojmy. Ptal jsem se prodejce na tu výměnu oleje po těch cca 5000 a řekl mi, že to není potřeba. Prý mám přijet buď po roce, nebo po 20000km, tak jak předepisuje Mazda servis.
 
Určite stačí 20tis, aj servis chce do budúcna z niečoho žiť.. ;)
Za mňa 10-12tis, max 15.
 
Ahojte všichni. Tak Mazdička už je doma. První cesta zhruba 180km a super dojmy. Ptal jsem se prodejce na tu výměnu oleje po těch cca 5000 a řekl mi, že to není potřeba. Prý mám přijet buď po roce, nebo po 20000km, tak jak předepisuje Mazda servis.
Super ! Klady a zapory ?
 
Ahojte všichni. Tak Mazdička už je doma. První cesta zhruba 180km a super dojmy. Ptal jsem se prodejce na tu výměnu oleje po těch cca 5000 a řekl mi, že to není potřeba. Prý mám přijet buď po roce, nebo po 20000km, tak jak předepisuje Mazda servis.
100% 10 - 15 tisíc
 
Super ! Klady a zapory ?
Tak zatím mám najeto dohromady asi 260km,tak nemůžu objektivně hodnotit. Ale jízda je pohodlná. Nato, že je to nové auto, tak jsem byl překvapen, jak jde všechno z lehka. Řekl bych, že zrcátka dost zkreslují. Když jsem třeba couval, tak podle zrcátek jsem měl dojem, že už jsem skoro v autě za mnou, ale podle kamery ještě habakuk místa. Motor jde pěkně, ale opravdu asi nemá rád podtáčení. Zdá se mi pak, že mu dochází dech, podřadil jsem a auto oživlo a letělo. Co se týče interiéru, tak má opravdu člověk pocit, že sedí v autě o třídu výše, supr. Ještě jsem hodně zvědavý na světla, jak budou svítit. Mám adaptivní 20 segmt.

Ještě vlastně jedna věc, abych jen nechválil. O tom už se tady psalo, ale ty parkovací senzory opravdu fungují se zpožděním. Zkoušel jsem to v garáži, když jsem přijel z práce. Když jsem couval ke zdi pomaličku, tak se výstraha stupňovala tak, jak jsem se k ní blížil, to mi přišlo v poho. Pak jsem si povyjel a zkusil couvat ryhleji a výstraha se rozezněla až opravsu u zdi a na poslední tu čárku. To musím uznat, že 10 let stará Kia v tomto funfovalo 100x líp. V reálném čase se na ty senzory asi moc spolehnout nedá. Jinak vše ok.
 
Ahoj, zase v tom zajíždění nehledej velkou vědu. Dlouhodobě nepřetáčet a nepodtáčet motor, nebát se řadit. Klidný jízdní styl, nikoliv brzda-plyn. Netahat plnou kabinu i s kufrem, natožpak s přívěsem. Prostě s rozumem. Cca v 1000 km vyměnit motorový olej s filtrem nad rámec předpisu (ale pozor, limity dalšího servisu je třeba dodržet, jako kdyby se olej neměnil). Tak ať dobře slouží...
Měnit olej v prvních 1000 km nepovažuji za nutné, už nějakou dobu jsou motory na technické úrovni, nejsou tam vysloveně kovové špony z obrábění z výroby, ale pokud má někdo tu potřebu ho vyměnit, tak prosím. Osobně jsem ho měnil po prvních nějakých 6 tis. a žádné kovové částečky tam nejsou a olej ani nebyl tak černý.....
Udělal jsem to pro dobrý pocit i mimo záznam servisu. Následně bych ho vyměnil v servisu po dalších max. 10 tis. a po záruce už ho měním doma sám.....
 
Ještě vlastně jedna věc, abych jen nechválil. O tom už se tady psalo, ale ty parkovací senzory opravdu fungují se zpožděním. Zkoušel jsem to v garáži, když jsem přijel z práce. Když jsem couval ke zdi pomaličku, tak se výstraha stupňovala tak, jak jsem se k ní blížil, to mi přišlo v poho. Pak jsem si povyjel a zkusil couvat ryhleji a výstraha se rozezněla až opravsu u zdi a na poslední tu čárku. To musím uznat, že 10 let stará Kia v tomto funfovalo 100x líp. V reálném čase se na ty senzory asi moc spolehnout nedá. Jinak vše ok.
Jsem rád, že ty sensory potvrzují i ostatní uživatelé. Zřejmě je to chyba firmwaru a bude vyřešené v rámci nějaké aktualizace... S tím olejem bych opravdu v rámci dobrého zajetí šel na výměnu mezi 5-10tis. Nic tím nezkazíte a auto vám poděkuje.
Každopádně gratuluji k nové Mazdě :) hlavně ať slouží, je to parádní vozítko. Jo a ty světla? jedny z nejlepších, které jsem zatím viděl :)
 
Ptal jsem se prodejce na tu výměnu oleje po těch cca 5000 a řekl mi, že to není potřeba. Prý mám přijet buď po roce, nebo po 20000km, tak jak předepisuje Mazda servis.
jasně nooo ...... a stejně tak je podle servisu doživotní náplň v převodovce a 4x4 , akorát pěkný kecy a zadělání si na drahý servis
 
Já jako zápory vidím bezklíčkové zamykání a automatické sklápění zrcátek při zamknutí. Obě funkce by byly fajn, ale kdyby byly doladěné.

U zrcátek bych je sklopil při zamknutí a vyklopil až pri nastartování. Neskutečně mi štve, když se pro něco vrátím a zrcátka jezdí sem tam.

V případě bezklíčkového zamykání se mi párkrát stalo, že auto nezamklo, ale to se dá ohlídat. Víc mi vadí, že klidně uvnitř zamkne lidi. Třeba u pumpy jdu tankovat, auto se zamkne a pak ještě spustí alarm. Přitom musí poznat, že někdo sedí na sedadle. A samozřejmě to není jen pumpa. To abych nechal klíčky v autě, když chci odejít. Ale kdyby tam seděly třeba děti, tak to není zrovna nejlepší řešení.

Kdyby někdo věděl jak funkce v těchto případech upravit, tak by to bylo super.
 
Zdravím všechny Mazďáky a Mazďačky. Nikde jsem to nevyčetl, tak se chci zeptat zkušenějších. CX 30 asi nemá při uzamčení vozu, aby se zavřeli i okna? U firemní Octavky to funguje když zamknu auto a podržím cca 2 sec. tlačítko na zamčení, tak se okna zavřou. A naopak, když podržím tl. Na odemčení, tak okna sjedou do polohy, kde byli před uzamčením.U Mazdičky jsem to takto zkoušel, ale nic se nedělo. Je nějaký jiný fígl, nebo to vůbec neumí?
 
Toto současné Mazdy neumí.
 
Zdravím všechny Mazďáky a Mazďačky. Nikde jsem to nevyčetl, tak se chci zeptat zkušenějších. CX 30 asi nemá při uzamčení vozu, aby se zavřeli i okna? U firemní Octavky to funguje když zamknu auto a podržím cca 2 sec. tlačítko na zamčení, tak se okna zavřou. A naopak, když podržím tl. Na odemčení, tak okna sjedou do polohy, kde byli před uzamčením.U Mazdičky jsem to takto zkoušel, ale nic se nedělo. Je nějaký jiný fígl, nebo to vůbec neumí?
Například na Ali si můžeš koupit krabičku, kterou dáš do dveří a pak se okna samy zavřou i dálkou se dají otevřít.

 
Zdravím všechny Mazďáky a Mazďačky. Nikde jsem to nevyčetl, tak se chci zeptat zkušenějších. CX 30 asi nemá při uzamčení vozu, aby se zavřeli i okna? U firemní Octavky to funguje když zamknu auto a podržím cca 2 sec. tlačítko na zamčení, tak se okna zavřou. A naopak, když podržím tl. Na odemčení, tak okna sjedou do polohy, kde byli před uzamčením.U Mazdičky jsem to takto zkoušel, ale nic se nedělo. Je nějaký jiný fígl, nebo to vůbec neumí?
Neumí to. A co je horší, v aplikaci, která sleduje stav vozu na dálku se okna vůbec nezobrazují. Takže když se zapomene stažené okno a zavřou se dveře, auto hlásí vše OK
 
Back
Top