• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-30 - obecně

Přílohy

  • 01_Mazda_CX-30---English_technical_specifications.pdf
    146,6 KB · Zobrazení: 29
  • 01_Mazda-CX-30---English_Press-Kit.pdf
    683,6 KB · Zobrazení: 17
Poslední úprava:
Ten blinkr dole v předním nárazníku, to už u bylo u Škody 120 r.v. 1978. Z pohledu bezpečnosti mi to nepřijde nešťasné řešení. Lechce to někdo přehlédne! Zase úspora, hlavní světlomet bude podstatně levnější v jednicových číslech! Úspory, úspory a úspory v celém automotiv. :-(.
 
V té šedé ji mají ve Fryštáku a bohužel ne, ani v téhle barvě plasty nezaniknou. :( Snad je to jen o něco málo lepší. Asi jediná barva, ve které bych auto snesl. :cool:
 
V salone, kde som bol obhliadnut CX30, stali vedla seba s CX-3.
CX30 je v priamom porovnani, subjektivne len o malo vacsia ako CX3. Mozno by stalo za to, porovnat aj ich centimetre.
CX3 zostava nadalej najkrajsou Kodo mazdou :)
 
Mě ta CX30 připadá daleko hezčí a pohodlnější než CX3
 
Asi do ní půjdu. V CX-3 kterou mám se pořád nemůžu smířit s malým prostorem, kufrem a trochu skákavým projevem. Mám rok 2017 takže ani loketní opěrka a to jsem do Mazdy přesedl z Toyoty Avensis kombi. CX-30 jsem byl už dvakrát projet a až na ten přebytek plastu z vnějšku jí nemám co vytknout. Pro moje potřeby ideální rozměr a ani síla tomu nechybí když je potřeba předjet a člověk se nebojí trochu přišlápnout. Za mě je to hodně povedený model který by mohl mít úspěch. O kvalitě zpracování rozhodne čas ale první dojem mám jenom pozitivní.
 
Takže dnes jsem absolvoval jízdy v rámci týdenního testování Mazdy v konkurenci mé nynější Mazdy 6 GJ a synovy nové Fabie 1,0 TSI..A poznatky?Pokusím se je nastínit.První auto Mazda CX 30,bohužel ne s X i když bylo přislíbeno. Takže dvoulitr s AT.4x4.Interiér velmi krásný,vypadá luxusně.Karoserie vzdušná,velikost akorát,je to přesně tak,co jsem vždy říkal.CX 3 malá,CX5 moc veliká.S AT jsem moc spokojen nebyl,je naladěn na vyšší otáčky kvůli menšímu točivému momentu dvoulitru.Překvapil mne hluk motoru při vyšších otáčkách,vyšší než u mé stávající GJ.Od kol je to úplně v pohodě,ale všiml jsem si svist od B sloupku,určitě je vyšší než u mého GJ,které na tento problém vyloženě trpěly.Ale není to žádná katastrofa,jen to levé ucho zaregistruje.Brzdy,řízení,vše OK.Všiml jsem si ,že na předních sedadlech vzadu je zase jen jedna a ještě plytší kapsa,stejně jak u GH i GG.Druhý vůz jsem měl Mazdu 3 se stejným motorem,v sedanu a s manuálem.Tohle auto se mi líbilo více.Je více plavnější,ale ne tolik jako u mého GJ.Ale nejkrásnější bylo řazení.To je fakt zázrak,jak to vykoumali.Radost řadit.Motor je o něco tišší než u CX30,a pocitově jede líp.Interiér je stejný,healp dispay super.Překvapil mne kufr,je fakt veliký.Pokud si budu vybírat něco na platformě Mazdy 3,tak jedině trojku v sedanu.U toho hatchbacku je ten zadek fakt stísněný a ještě v černé barvě....Pak jsme přesedli do Nový fabie 1,O TSI.Se synem jsme se shodli,že fabia je ve všem horší, kromě zátahu v nižších otáčkách.5ízení je gumovatější,brzdy hůř dávkovatelné a motor hlučný i ve volnoběhu.Vibrace trojválce jsou bohužel cítit.Interiér o třídu níž,proti Mazdě jsem si připadal jak v socce,ale přitom to byla střední výbava.V té Fabii je málo místa na šířku.Pak jsem přesedl do mé starší Mazdy 2,5 AT a shodl jsem se se synem,že to fakt je super auto.Je tam znát vyšší třída a sofistikovaná zadní náprava.Těch 141 kW je na AT opravdu potřebný.Čekal jsem dle ohlasů na nový model,že si sednu s odpuštěním na prdel,ale to se nekoná.Nejvíce je změna cítit fakt u toho interiéru.Ten je úžasný.Ale ostatní věci,prostě tak nějak normální.Mě se nejvíce líbí bílý interiér a prý u u těch nových Mazd nejde už doobjednat.Závěr?Nevyhovuje mi dvoulitr,je slabý a s AT až tragický.Jedině s manuálem.Zkusím ještě trojku se Skyactivem X a uvidíme.Zatím mám do budoucnosti jasno.Bud Mazdu 6 nebo Mazdu 3 sedan. s X motorem .Mimochodem sedan 3 nelze objednat s AWD.
 
Ve ctvrtek mam domluveny Sky X, v CX30, tak napisu srovnani. Uz jsem jezdil (novou) M3 HB s MT a sam mam hravou M3 2018 G165, tak jsem zvedav na rozdily. CX30 je odlehcena, muze se Sky X jezdit slusne.
 
Hodinu jsem trápil Sky X. Zatím stručně, podrobněji popíšu zítra. Nejsem na SUV, takže jsem od CX30 AWD neočekával pozitivní šok, přesto mě některé věci nemile překvapily. Sky X je motor nesrovnatelný svými vlastnostmi s ničím, co jsem kdy řídil. V nižších otáčkách zdatně imituje diesel bez turba a ve vyšších předvádí extra turbo efekt z pohledu turbo lagu nikoliv však zátahu. Na jeho chování si musí řidič zvyknout a doporučuji si ho vyzkoušet, než ho pořídíte. Spotřebu nepíšu, protože by vám zkazila náladu, byl to zánovní nezajetý kus.
 
MAZDA CX 30, AWD Sky X 180 PS, MT, vypnutá stabilizace, nájezd 500 km
Nejsem zastáncem SUV, nicméně vzhledově příjemné, uvnitř pocit prostornosti, nový infotainment ala Mazda 3. Co považuju za nedořešené a ať si každý vyzkouší, jestli mu to vyhovuje:
- volant je velmi nízko, myslel jsem, že v SUV si zvednete vysoko sedačku i volant a zvysoka se vznášíte nad silnicí. Já si ve většině aut snižuju volant a tady při nejnižší sedačce a nevyšším volantu jsem sotva viděl na budíky s rukama nepříjemně dole ?
- nový "větší" displej využívá pro info pouze 70% hardwarové plochy a couvací kamera pouze 50% !
- na první pohled v "cizím" autě vás upoutají zdůrazněná nepodstatná tlačítka (hudba, jemné doladění tempomatu, telefonování), zatímco základní řidičská data a jízdní režimy jsou až "v druhé" optické linii
- rád si ovládám ručně vzduch v autě, nové Mazdy sice posunuly ovládání klimy "o patro výše" blíže k zornému poli jedoucího řidiče, ale tlačítka směrování vzduchu jsou utopena (jsou černá bez potisku, takže neviditelná, k orientaci slouží malý výčnělek "pro slepce")
- šokovalo mě nastavení tlumičů u nového vozu, zcela opačný bound/rebound. Primární nastavení tlumičů zvláštní, měkké, takže velké náklony v zatáčkách, ale nízko dorazy, takže na malých zbrždovacích prazích a nerovnostech silnice tvrdá rána a silný pocit, že se auto rozpadne (důsledek měkkého auta s vysokými lumíci a ostrými dorazy ?) na což se dá zvyknout, ale při ostřejším dobrždování v klesající zatáčce vás sekundární odpružení (rebound) naopak nečekaně doslova vymrští do výšky a odtrhne vás od jemné motoriky pedálů, trochu mi to připomnělo traktor nebo bus, skoro jsem se bál
- moje první zkušenost s AWD od Mazdy: základní G vectoring pohonu s přední nápravou je natolik slušný, že tohle AWD na výjezdu ze zatáčky moc nepoznáte, používám taky jiné auto s inteligentním AWD a to je jiné kafe. Ale na suché silnici těžko víc testnout přínosy, chce to počkat na zimní podmínky a posoudit, jestli AWD pomáhá ke klidu, nebo děsí jako první modely od korejců
- převodovka je "dlouhá" točí 3 000 rpm ve 149 km, auto tiché, stp jsou rovnoměrné, docela dlouhá 1st, což v kombinaci pomalým nástupem točivého momentu zhoršuje rozjezdy
- rozhodně doporučuji vyzkoušet si kombinaci AWD kdo o ní uvažuje s různými motory, možná bude zklamání ze Sky X, záleží jak je naladěna, podrobněji v dalším
Závěr: pasažérsky příjemné a pohodlné auto, pro řidiče nečekejte Mazdí zábavu
 
Motor Sky X:
- ladíme dojmy s čerstvými majiteli, kteří většinou jezdí pod 3 tis. RPM, já jsem si dovolil krátce otestovat pásmo 3-4 tis., víc nelze nezajetý kus trápit
- po úplnost dodávám, že nevypíná válce, pouze v nižších otáčkách používá samovznícení palivové směsi, ve vyšších zapaluje svíčkami, řídí elektronika
- otáčkové spektrum 1-2 tis. RPM, pocitově diesel do 100 PS bez turba, hooodně líný na dynamice, ale dost drží při stálém plynu (v kopci, při šikovné rovnoměrné jízdě v serpentýnách)
- 2-2,8 tis RPM - svižnější reakce na plyn, ale daleko za turbovanými 3-válci (!)
- blízko k 3 tis. RPM motor zvláštně ožívá, dostavuje se postupně znatelná dynamika, která přichází později, než jsou naladěná turba v jiným vozech a má zvláštní setrvačníkový efekt - tj. i při mírném ubrání plynu auto stále více zabírá
Závěr: rozhodně doporučuji zkoušet před koupí, je možné, že něco je způsobeno elektronicky řízeným ochranným režimem zajíždění, ale něco zůstane. Tipuju, že rozvážný majitel může jezdit pod 6 l, při mém testování bylo ale 9 l/100 km (okresky, střední rychlost s občasnými zkouškami dynamiky motoru ve všech rychlostech). Zklamáni budete rozjezdy (pocitově dlouhá jednička a udušený zátah pod 2,5 tis RPM tj. než auto roztočíte) a problematické budou výjezdy z křižovatky přes spojku na 2nd rychl (dtto) a pokud z roztočeného motoru podřazujete při výjezdu na přehledných křižovatkách tak máte na výběr ze 2 nepříjemných možností. 1) přibrzdit a podřadit - čekáte díky nižšímu rychl stup stejný nebo lepší zátah jako na vyšším stp, ale dostali jste se do "přidušených" otáček, takže auto je výrazně línější na výjezdu, což nepotřebujete nebo
2) podřadíte do vyšších otáček nižšího stp a auto bude přehnaně citlivě reagovat na brzdný nebo zátahový chod kratšího převodu tj. lehké cuknutí, pokud nebudete naprosto přesní
Znám benzíny i diesly, bez turba i s několika vrtulema, 4V a víceválce, projel jsem pár e-vozítek, ale tohle je něco úplně jiného a musíte si na to zvyknout. Neočekávejte však hot hatch od Hondy, Fordu či korejců a rozhodně je neprovokujte na semaforech :)
 
Ja som mal možnosť zajazdiť na CX30 180 HP 4x2, AT.
Mám úplne identické zážitky, ako Buddha vyššie, nebudem ich preto opakovať.
Doplním ho ešte:
Pre mňa mizerné zapínanie bezpečnostných pásov vodiča kvôli vysokému stredovému tunelu.
Bol som nadmieru nespokojný s elektrickou ručnou brzdou, deaktivácia pri rozjazde a ani AutoHold správanie ma nepresvedčili.
Kurňa, ja som si myslel, že mazda nielen v MT, ale aj v AT patrí medzi najlepších - ale ako som zistil v CX30 , skôr do čela nepatrí , ako áno.
Zvukový prejav motora skyactivX po štarte, aj pri zrýchľovaní je velmi blizko zvuku môjho 2,2 diesel motora v M3. ("milujem" svoju diesel mazdu)
Mne osobne to nevadilo, ale možno niekoho prekvapí benzín-diesel.
Konečne som mal aj pocit po stlačení plyn pedálu, že motor má akýsi záťah-silu, nie ako v ostatných pridusených skyactiv motoroch. že sa nedeje nič.
Moja spotreba na skúšobnej jazde 6,2-8,0 litrov /100 km priemer za 600 km ktoré mala CX30 najazdené bolo 9,2 lit/100 km (identická spotreba ako mala KIA XCeed 1,4T , ktorú som už mal možnosť taktiež vyskúšať )
Mám ešte mnoho výhrad k materiálom a riešeniam použitých v CX30 , ktoré mi vadia, ale je to skôr môj subjektívny pohľad, iným to nemusí vadiť.
Celkovo CX30 - so skyactivX motorom vnímám, ako odlišné a lepšie auto (!) , ako ktorákoľvek iná doterajšia mazda s udusenými skyactiv motormi, ktoré som mal možnosť vyskúšať.
 
Takže do měsíce je doma. Neodolal jsem. Beru verzi s plnou výbavou v kůži a motorem G122 v manuálu 2WD. Skyactiv X je příliš nový a ani z recenzí to nevypadá že by těch 180 koní bylo nějak extra znát. Teď mám půjčenou CX-5 a to už je na mě moc velká velryba na to že jezdíme převážně ve dvou. Po zkušenostech s CX-3 a vyzkoušení, jsem usoudil že CX-30 je pro mě prostě ideální velikost a protože jsem spíš pro klidnou jízdu tak mi i ten “malý” motor bude bohatě stačit.
 
Dobra kombinace - auto na pohodu. Pohodlny prostorny interier v kuzi, manual nic nezkazi a motor dava 100 koniku pohotoveho vykonu uz nad 3 tis ot, coz na pohodovou jizdu staci, auto neni prehnane tezke. A zapomnel jsem zminit el zvedani 5th dveri, nevim, jestli je to standard nebo priplatek. Volil bych podobne vybavu misto AWD a Sky X u tohohle typu.
 
Pekná, dokonca aj tie plastové obloženia v tejto farbe vyzerajú vcelku vkusne. To sú 19" kolesá?
 
Nechápu, kde na našich silnicích berete odvahu na ty nízkoprofilové pneumatiky!

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Krasavice, budeme rádi za další dojmy a zkušenosti. Předem díky.
Rád se podělím. Zatím se s ní seznamuju a proti CX-3 je to opravdu obrovský posun. Aspoň z mého pohledu je to víc "auto".

Pekná, dokonca aj tie plastové obloženia v tejto farbe vyzerajú vcelku vkusne. To sú 19" kolesá?
Jsou to 18" a po pravdě jsem zůstal u téhle barvy taky hlavně kvůli těm plastům, kterých by tam mohlo být na můj vkus méně a takhle aspoň trochu splynou s celkem.

Nechápu, kde na našich silnicích berete odvahu na ty nízkoprofilové pneumatiky!

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
Na "našich silnicích" naštěstí moc nejezdím :)
 
Poslední úprava moderátorem:
Back
Top