- 6 540
Vyhřívání čelního skla bylo jen v 3 BL. CX-30 je čerstvá záležitost, když má Gledring už koberce https://www.autohotarek.cz/gumove-a...0-2019-gledring/filtr-vozu-mazda--cx-30--2019 určitě brzy vyjede s vanou do kufru.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Vždyť se to jmenuje Odmrazování stěračů čelního sklaTo je vyhrievanie stieračov, aby neprimrzli o okno, nie vyhrievanie okna. Vyhrievané okno má v sebe často drôty (ako zadné), akurát sú tenšie a nie tak viditeľné.
Nevím ale podle nákresu a popisku "Vodiče vyhřívání v níže naznačené poloze zahřívají čelní sklo" to spíš chápu jako vyhřívání skla. Stěrače jsou u CX-30 schované dole.To je vyhrievanie stieračov, aby neprimrzli o okno, nie vyhrievanie okna. Vyhrievané okno má v sebe často drôty (ako zadné), akurát sú tenšie a nie tak viditeľné.
Měl jsem v M3BL elektricky vyhřívaný sklo a v zimě to byla pecka. Jindy než na led/námrazu to nebylo třeba zapínat, to stačil jen ofuk (stěrače to taky rozmrazilo/odlepilo)U Mazdy mi také schází vyhřívání předního skla. Ale asi k tomu má důvod, o čemž by mohlo svědčit i řešení vyhřívání jen na krajích. Podle citace z manuálu je to evidentní - vyhřívají jen místa s hromaděním setřeného sněhu a polohu "zaparkovaných" stěračů. Možná Mazda chce předcházet tomu, aby zadrátování celého čelního skla způsobovalo nějakou zeslabenou vizuální transparentnost skla nebo zhoršovalo příjem signálu mobilních sítí a satelitních navigačních systémů. Vy, co jste měli v předchozích autech vyhřívaná skla, máte s tím nějakou zkušenost?
Sorry za OT: Který Citroen má výhřev čelního skla?Třeba při mém nájezdu a rozbíjení skel (2 ročně) by pro mě právě bod 1 byl docela zásadní, a divím se, že ne pro víc lidí... Bod dva mě taky neskutečně irituje, nejen ve Fordu, ale třeba i v Citroenu. Neblázněte, prostě si pořiďte rozmrazovací sprej, případně dávejte karton přes noc na nejtužší zimy (pokud to neparkuje běžně na ulici), motor - benzín se ohřívá rychle, spolu s tím sprej + ofuk skla jsou tak dvě tři minutky čištění, člověk se protáhne. I s denním používáním auta v zimě a parkováním venku mi nikdy nepřišlo, že by mi vyhřívané sklo chybělo (viz body 1 a 2), ač jsem párkrát na delší dobu auto s vyhříváním měl půjčené. Vyhřívání stěračů a místa jeho doběhu, co teď Mazda ráda dává (má i 6), je pak takový hezký bonus.
Sorry za OT: Který Citroen má výhřev čelního skla?
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Vůbec nic takovýho ani podobný.@Max6 A nějaký zhoršený příjem navigace a mobilu jsi nepociťoval? Asi ne, to by sis stěžoval
Vanu do kufru i koberce seženeš zde: https://www.autodoplnky.cz/rozsiren...orm_search_universal=2&form_search_model=9321
Nástřik podvozku a dutin by měl být aplikovaný v přístavu v Antverpách(zbavení vosku z Hirošimy,nový nástřik a přehrání software pro Skyactive-X) - byl problém dávkování vzduchu v motoru.
Mnoho rad je na https://www.cx30-forum.de/forum/ je to německy - pokud neumíš použij překladač.
Snímače tlaku mám přehozeny z letních pneumatik(dodávka z Hirošimy) na zimní.Pokud chceš další disky,aby jsi nemusel přezouvat,musíš dokoupit další snímače.
Vlastním 4 dny CX-30 Skyactiv-X180 GT AWD AT Plus červený lak Soul Red Crystal.
Pozor!! od nového roku je CX-30 dražší o 40 000 kč.
Audio systém Bose můžu jen doporučit. Z barev jsem volil Šedá Machine a můžu říct že kvůli mohutnému oplastování je to jedna z mála co jej dokážou opticky zakrýt ačkoli se docela dost špiní. Jako ostatně každá tmavší barva. Originální gumová vana do kufru si myslím že je jen otázka času, jelikož CX-30 je nový model a tak jak psali výše je tady vždycky možnost druhých výrobců. Nějaké vyhřívání čelního skla jsem ve výbavě měl. Říkají tomu "Odmrazování stěračů čelního skla". Jelikož nežiju v ČR tak jsem tuto funkci ještě neměl možnost vyzkoušet. Za sebe můžu říct že mi taky trochu vadí ta malá možnost konfigurace modelů u Mazdy. Kupoval jsem ji ve Španělsku a tady je výběr jen ze tří variant. Přeju hodně štěstí s výběrem
U Mazdy mi také schází vyhřívání předního skla. Ale asi k tomu má důvod, o čemž by mohlo svědčit i řešení vyhřívání jen na krajích. Podle citace z manuálu je to evidentní - vyhřívají jen místa s hromaděním setřeného sněhu a polohu "zaparkovaných" stěračů. Možná Mazda chce předcházet tomu, aby zadrátování celého čelního skla způsobovalo nějakou zeslabenou vizuální transparentnost skla nebo zhoršovalo příjem signálu mobilních sítí a satelitních navigačních systémů. Vy, co jste měli v předchozích autech vyhřívaná skla, máte s tím nějakou zkušenost?
Měl jsem v M3BL elektricky vyhřívaný sklo a v zimě to byla pecka. Jindy než na led/námrazu to nebylo třeba zapínat, to stačil jen ofuk (stěrače to taky rozmrazilo/odlepilo)
Nemám k tomu nic špatnýho až na dvě věci:
1) cena skla při výměně je poněkud dražší - naštěstí mě to nepotkalo po celou dobu vlastnictví
2) ty drátky jsou vidět a pochopím že citlivěji naladěným jedincům to mohlo vadit - já si časem zvyknul, ale každý nový pasažér na přední sedačce si toho okamžitě všimnul hlavně když jsme jeli proti slunci
Popravdě jsem docela koukal když jsem pak přešel na M3BM že to už neměla (asi míň Ford)
Vyhřívaný volant bohužel nemám i přesto že jsem kupoval nejvyšší výbavu s vyhřívanými sedadly v kůži. U Mazdy asi usoudili že Španělům ruce nezebou ani v ziměMoc díky za ten odkaz na tu vanu, upřímně řečeno, vypadá mnohem lépe než třeba ty standardní, co dělají do CX-5, nemůžu se dočkat, až ji tam budu mít
O tom SW problému jsem slyšel, tak snad na to nezapomenou, protože to já jako řidič asi stejně nemám možnost poznat. Díky za tu stránku, už jsem to procházel a je tam dost zajímavých rad.
Každopádně palec nahoru za odvahu! Ten předek je s červeným lakem prostě nádherný, krásně vynikne chladič a to lemování kolem něj, což u té šedé nevynikne, na druhou stranu, já bych ty plastové boky v té červené nebo jiné než šedé barvě nedal. S automatem jsem si CX-30 taky už vyzkoušel a přestože jsem už s pár automaty jel, i když jsem celoživotní manuál, třeba proti Subaru XV, nebo manuálu Cxka mi přišel ten automat tragický. Každopádně spoustu šťastných kilometrů.
Mezi tou Machine a Titanium se rozhodnu, kterou nakonec vezmu, z té tvojí fotky vypadá moc dobře S tím vyhříváním je to škoda, ale zase QQ neměl vyhřívaný volant, což je taky supr věc.
Je to škoda no, ale ty stěrače a místa kolem toho jsou lepší než nic. Co se týče tý vizuální stránky, 99% času, pokud jsem se na to přímo nezaměřil, tak jsem to vůbec neregistroval, ty drátky ve skle. A problém s příjmem signálu jsem rovněž nikdy nepozoroval.
Mně se na tom vyhřívání líbilo, že když jsem měl sklo vlhké zevnitř, stačilo zapnout na chvíli vyhřívání a zafungovalo to stejně jako ofuk, aniž bych musel zasahovat do nastavení klimatizace. Ten první bod je určitě pravda, ale myslím, že v dnešní době se najde spousta lidí, co v tomhle půjde do rizika, přece jen, ona ta čelní skla taky něco vydrží.
S těma drátkama mě to třeba vůbec nevadilo, proti slunci to vidět je, ale jinak jsem to 99% času ani nevnímal, ani nikdo ze spolucestujících. Na předchozím Fordu také nic.
Vyhřívaný volant bohužel nemám i přesto že jsem kupoval nejvyšší výbavu s vyhřívanými sedadly v kůži. U Mazdy asi usoudili že Španělům ruce nezebou ani v zimě
Mám standardní matné 18”, ne ty leštěné. Navíc proti nabídce v ČR asi nic, nebo o tom nevím.Tak i Mazda šetří koukám , ale zase máš třeba něco navíc ne? To jsem se tě chtěl ještě zeptat, kupoval si s těma standardníma 18", nebo sis připlácel za ta litá kola, docela by mě zajímalo, jak v reálu vypadají
Ta možnost konfigurace mě taky hodně potěšila. Adaptivní tempomat možná dělá větší radost ve spolupráci s automatem ale to není nic pro mě. Jinak třeba adaptivní světla musím pochválit. Zatím na mě nikdo neblikal a je vidět jak to krásně funguje. Tento týden pojedu do Andorry, tak se konečně trochu projedu. Mám zatím najeto jenom necelých 600kmJinak ten odstup při používání tempomatu opravdu jde vypnout, v nastavení stačí odznačit Mazda radar cruise control, to jsem teda hodně rád, protože já od tempomatu chci, aby fungoval jako klasický tempomat, až budu chtít, aby si sám držel rozestupy atd., koupím si autonomní vozidlo.
Motor Sky X:
- ladíme dojmy s čerstvými majiteli, kteří většinou jezdí pod 3 tis. RPM, já jsem si dovolil krátce otestovat pásmo 3-4 tis., víc nelze nezajetý kus trápit
- po úplnost dodávám, že nevypíná válce, pouze v nižších otáčkách používá samovznícení palivové směsi, ve vyšších zapaluje svíčkami, řídí elektronika
- otáčkové spektrum 1-2 tis. RPM, pocitově diesel do 100 PS bez turba, hooodně líný na dynamice, ale dost drží při stálém plynu (v kopci, při šikovné rovnoměrné jízdě v serpentýnách)
- 2-2,8 tis RPM - svižnější reakce na plyn, ale daleko za turbovanými 3-válci (!)
- blízko k 3 tis. RPM motor zvláštně ožívá, dostavuje se postupně znatelná dynamika, která přichází později, než jsou naladěná turba v jiným vozech a má zvláštní setrvačníkový efekt - tj. i při mírném ubrání plynu auto stále více zabírá
Závěr: rozhodně doporučuji zkoušet před koupí, je možné, že něco je způsobeno elektronicky řízeným ochranným režimem zajíždění, ale něco zůstane. Tipuju, že rozvážný majitel může jezdit pod 6 l, při mém testování bylo ale 9 l/100 km (okresky, střední rychlost s občasnými zkouškami dynamiky motoru ve všech rychlostech). Zklamáni budete rozjezdy (pocitově dlouhá jednička a udušený zátah pod 2,5 tis RPM tj. než auto roztočíte) a problematické budou výjezdy z křižovatky přes spojku na 2nd rychl (dtto) a pokud z roztočeného motoru podřazujete při výjezdu na přehledných křižovatkách tak máte na výběr ze 2 nepříjemných možností. 1) přibrzdit a podřadit - čekáte díky nižšímu rychl stup stejný nebo lepší zátah jako na vyšším stp, ale dostali jste se do "přidušených" otáček, takže auto je výrazně línější na výjezdu, což nepotřebujete nebo
2) podřadíte do vyšších otáček nižšího stp a auto bude přehnaně citlivě reagovat na brzdný nebo zátahový chod kratšího převodu tj. lehké cuknutí, pokud nebudete naprosto přesní
Znám benzíny i diesly, bez turba i s několika vrtulema, 4V a víceválce, projel jsem pár e-vozítek, ale tohle je něco úplně jiného a musíte si na to zvyknout. Neočekávejte však hot hatch od Hondy, Fordu či korejců a rozhodně je neprovokujte na semaforech
Tak já jel za světla, ale co mám zkušenosti z jiných aut, raději si zapínám/vypínám dálkový světla sámTa možnost konfigurace mě taky hodně potěšila. Adaptivní tempomat možná dělá větší radost ve spolupráci s automatem ale to není nic pro mě. Jinak třeba adaptivní světla musím pochválit. Zatím na mě nikdo neblikal a je vidět jak to krásně funguje. Tento týden pojedu do Andorry, tak se konečně trochu projedu. Mám zatím najeto jenom necelých 600km
Jen jeden tip k te barve, resp. k tomu tvemu komentu, ze mas rad zarivejsi barvy. Pravda, Mazda ti toho po teto strance moc nenabidne, nicmene dnes mi shodou okolnosti pristala do mailu tato nabidka:Zdravím všechny,
momentálně hledám náhradu za mého 2 roky starého Qashqaie, u kterého odstupuji od smlouvy a je pár věcí, na které bych se vás, Mazda matadorů chtěl zeptat.
Auto už jsem si byl vyzkoušet, takže už vím, co od toho přibližně čekat, jen jsem ještě nejel s CX-30 se Skyactivem-X, neboť u nás v autosalonu i v okolí mají pouze tu slabší benzinovou verzi. Svezl jsem se tedy, jak s CX-30, tak s nejnovější "trojkou", která ten Skyactiv-X má. U obou můžu říct, že pohodlí naprosto bezkonkurenční, interiér srovnatelný s Lexusem a novějšími Mercedesy, ve kterých jsem měl možnost sedět. Upřímně, při jízdě jsem ani neregistroval větší rozdíly mezi oběma, mimo zřejmého vyššího posedu. Když se na Cx-30 dívá člověk zvenku a zepředu, ani mu nepřijde, že jde o SUV. Reproduktory jsem slyšel s Bose i bez a kvalitní reprodukce je již v základní verzi, ale jako audiofil bych si určitě za Bose připlatil. Osobně mi ta smyslná jednoduchost Mazd imponuje.
Co mě ale od Mazdy vždycky odrazovalo, byl konzervativní výběr barev. Mám rád živější barvy jako je světle modrá u Nissanu nebo oranžové u Atecy či Vitary. U Mazda se mi opravdu líbila jen ta červená, u které mi zase vadilo, že ji má skoro každý, kdo už Mazdu vlastní.
U CX-30 mi to ale kupodivu nevadí, hlavně díky tomu, že to oplastování není moc vidět vidět jen u jediné barvy(mimo černé), a to šedé.
S celkovou výbavou jsem spokojený, spousta věcí už v základu je příplatkovou výbavou u konkurence, ale některé věci se bojím, že budu oproti Qashqaii postrádat. Celkem jsem si v nynějším autě zvykl na pohled z ptačí perspektivy, je to parádní věc, přestože auto chci pořizovat v nejvyšší výbavě, určitě se mi nechce připlácet kvůli provázanosti paketů 80000,- navíc, když chci jen jednu věc. Navíc kožené sedačky, které bych k tomu nuceně dostal určitě nechci, seděl jsem v jiné CX-30 s nimi a možná trochu překvapivě mi přišly mnohem méně pohodlné než ty textilní. Jen kosmeticky budu postrádat panoramatickou střechu, co mi ale vrtá hodně hlavou, je vyhřívání předního skla. Proč ho Mazda nemá, když naprostá většina konkurentů ano? Měly ho Mazdy dříve? Jak to, majitelé Mazd, řešíte teď v zimě? Je to doba, co jsem měl auto bez vyhřívání naposledy a nechci si hned nešetrným škrábáním vytvořit mikroškrábance na novém skle.
Ještě jednu výhradu mám k příslušenství, nejvíc mi vadí absence pryžové vložky do zavazadlového prostoru, často vozím v autě např. materiál, proto se mi to, že vložku můžu jen opláchnout hadicí, velmi hodí. Není mi jasné, proč to CX-30 nemá, když snad všechny jiné mazdy to v příslušenství mají...
Nakonec bych se rád dozvěděl odpověd na tyto otázky:
1. Jak je to se systém sledování tlaku v pneumatikách? V příslušenství snímače tlaku, musím za ně připlácet, když v seznamu standardní výbavy je systém kontroly tlaku v pneumatikách?
2. Jak je to s tím rezavěním podvozku? V tomhle ohledu nemá Mazda zrovna dobrou pověst. Zajímá mě tedy, jestli je nutnost hned po zakoupení vozu nechat aplikovat ještě spešl antikorozní ochranu.
Pro ty, co to dočetli až jsem, díky za váš čas
Ať se daří
Marcel