• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-30 - obecně

Pokud myslíš venkovní plechy z toho Crash test videa tak to je naprosto správně že se tahle vlní jako papír. A) to nejsou vysokopevnostní plechy, protože ty jsou na nosných částech B) je to součást ochrany chodců.
Si představ kdyby byly tvrdý jak kámen a ty si sestřelil nějakýho člověka. To by bylo 100% KO
 
Pokud myslíš venkovní plechy z toho Crash test videa tak to je naprosto správně že se tahle vlní jako papír. A) to nejsou vysokopevnostní plechy, protože ty jsou na nosných částech B) je to součást ochrany chodců.
Si představ kdyby byly tvrdý jak kámen a ty si sestřelil nějakýho člověka. To by bylo 100% KO
Toto vysvetlenie, adresuj potom majiteľom CX30, ktorí sa po pár mesiacoch používania CX30 budú sťažovať tu na mazdaklane, na mäkký oprskaný lak a obúchané-prehnuté dvere , blatníky z parkovísk.
 
Tak po týdnu s CX-30 nadšení trvá. Auto je proti CX-3 obrovský posun. Vynikající odhlučnění kde audio Bose krásně vyzní. Podvozek tak akorát, u CX-3 byl tvrdší a tenhle mi vyhovuje víc. V zatáčkách sedí dobře na to že je to vyšší auto. Spotřeba se pohybuje kolem sedmi litrrů, předpokládám že po tisíci kilometrech půjde ještě dolů. Jedinou výtku bych měl zatím jen k adaptivnímu tempomatu, který mě popravdě dost zklamal. Dupe to hrozně na brzdy a to třeba i při předjíždění do kopce v mírné levotočivé zatáčce kdy pravděpodobně systém vyhodnotil auto jedoucí v pravém pruhu jako jedoucí před vámi. Když v takové situaci nárazově zpomalí ze 120 na 100 km/h tak to do plynulé jízdy má opravdu daleko. Nehledě na to že pro motor který si do kopce točí svoje ideální otáčky a náhle mu něco “ šlápnete na krk”to asi taky nebude to pravé. Naštěstí to prý jde vypnout jako většina “vylepšení” i když všechno ostatní bych zatím nechal pracovat. Jinak na to oplastování jsem si dost rychle zvykl i když při uvedení modelu mě dost štvalo. Auto je z mého pohledu i tak vzhledově velice povedené a aspoň je tam méně toho jejich delikátního laku. Ještě jeden problém s ním mám. A to že pořád vymýšlím kam zajet a ty chvíle co je v garáži a já doma, jsou neskutečně dlouhé .
 
@Grevilo Doufám, že v případě adaptivního tempomatu mluvíš o jízdě na dálnici :)Já u něj vidím jako jedinou větší slabinu taky ty levotočivé zatáčky, v nichž obvykle chybně reaguje na náklaďáky v pravém pruhu. Jinak si nemyslím, že příliš dupe na brzdy. Podle debat například s majiteli Volva (osobně jsem s ním nejel) tempomat Mazdy všeobecně reaguje celkem plynule. A to i při nastavení nejkratší vzdálenosti od předchozího auta. Ale nerozumím tomu tvrzení, že "to prý jde vypnout" o_O Tempomat si i v CX-30 snad jen zapínáš, ne? A poté případně vypínáš podle potřeby. A jeho vlastnost, že brzdí kvůli tiráku v pravém pruhu, asi těžko půjde vypnout. To je dáno způsobem vyhodnocení signálu z radaru, který má zřejmě jen jeden vyhodnocovaný "paprsek". Pokud přede mnou jede v levém pruhu vedle tiráku jiné auto, tak je klidný, protože má informaci o rychlosti toho levého auta.
 
"Adaptívnosť" tempomatu sa u Mazdy vypnúť nedá. Nie je možné, aby iba dodržiaval rýchlosť a nedíval sa okolo seba. Aj preto som nakoniec rád, že mám tú "menej inteligentnú" neadaptívnu verziu.
 
@Grevilo Doufám, že v případě adaptivního tempomatu mluvíš o jízdě na dálnici :)Já u něj vidím jako jedinou větší slabinu taky ty levotočivé zatáčky, v nichž obvykle chybně reaguje na náklaďáky v pravém pruhu. Jinak si nemyslím, že příliš dupe na brzdy. Podle debat například s majiteli Volva (osobně jsem s ním nejel) tempomat Mazdy všeobecně reaguje celkem plynule. A to i při nastavení nejkratší vzdálenosti od předchozího auta. Ale nerozumím tomu tvrzení, že "to prý jde vypnout" o_O Tempomat si i v CX-30 snad jen zapínáš, ne? A poté případně vypínáš podle potřeby. A jeho vlastnost, že brzdí kvůli tiráku v pravém pruhu, asi těžko půjde vypnout. To je dáno způsobem vyhodnocení signálu z radaru, který má zřejmě jen jeden vyhodnocovaný "paprsek". Pokud přede mnou jede v levém pruhu vedle tiráku jiné auto, tak je klidný, protože má informaci o rychlosti toho levého auta.
Samozřejmě že jsem mluvil o jízdě na dálnici.To vypnutí prý jde někde v nastavení, takže se potom chová jako klasický tempomat ale ještě jsem to nezkoušel. Ono to dobržďování bude možná lepší než u jiných značek ale pořád to pro mě není tak plynulé jako jen vypnout na chvíli běžný tempomat a nechat brzdit motor. Nakonec jsem to řešil tak že mám nastavenou nejkratší vzdálenost mezi vozidly a s dostatečným předstihem se řadím do levého pruhu na předjetí. I tak to ale někdy, když jsem byl na úrovni předjížděného vozidla brnklo na brzdy. Asi se s tím budu muset trochu naučit jezdit.
 
Pokud jsi schopen vypnout běžný tempomat a brzdit motorem, můžeš přece vypnout i ACC a brzdit motorem, pokud máš pocit, že to ACC samo dobře nezvládne...
 
"Adaptívnosť" tempomatu sa u Mazdy vypnúť nedá. Nie je možné, aby iba dodržiaval rýchlosť a nedíval sa okolo seba. Aj preto som nakoniec rád, že mám tú "menej inteligentnú" neadaptívnu verziu.
Měl by jít vypnout ten radar který měří vzdálenost od vozidla před vámi. Rasťo Chvála to popisuje když předvádí M3 v jednom videu Garáž TV na YT. A protože nová M3 má stejný Entertainment jako CX-30 tak by to mělo jít i tam.

Pokud jsi schopen vypnout běžný tempomat a brzdit motorem, můžeš přece vypnout i ACC a brzdit motorem, pokud máš pocit, že to ACC samo dobře nezvládne...
To není stejné. Byl jsem zvyklý při jízdě s tempomatem ho prostě jen na chvíli vypnout, když jsem měl obsazený levý pruh. Tím auto jen trochu zpomalilo než byl zase volný. Pak jenom stiskem tlačítka nabere znovu nastavenou rychlost při předjíždění. Takhle to můžu dělat sice stejně ale pořád tady hrozí že mi dřív auto začne brzdit, což nechci. Celkově mi prostě to automatizké dobržďování připadá příliš ostré, když se dá spomalit jen motorem. A to nemluvím o opotřebení brzd. Je to každopádně jen můj subjektivní pocit a věřím že to spoustě lidí nemusí vadit.

Dneska jsem se dočetl v manuálu proč systém hlídání mrtvého úhlu když předjíždím na dálnici nedetekuje předjížděné vozidlo předtím než se před něj zařadím. Přitom když nějaké vozidlo předjíždí mě tak ho systém vidí. Píšou že proto aby systém reagoval, musí se vozidlo v mrtvém bodě přibližovat. To předjížděné se vzdaluje. Je to logické. Jen jsem prostě nechápal proč jednou hlásí auto v mrtvém bodě a jednou ne. Vy co jste to věděli dávno, můžete tuhle informaci ignorovat a těm ostatním jsem možná ušetřil listování v manuálu :-).
 
Poslední úprava moderátorem:
Ono je to i tak trochu logické. Páč kdyby tomu tak nebylo, tak by ti byla zpětně signalizována všechna auta co jsi potkal v protisměru. A to bys FAKT nechtěl.
 
Ono je to i tak trochu logické. Páč kdyby tomu tak nebylo, tak by ti byla zpětně signalizována všechna auta co jsi potkal v protisměru. A to bys FAKT nechtěl.
Ano, jak jsem psal, je to logické. Zohledňuje to taky rychlost jakou se od vás auto vzdaluje, takže se mi párkrát stalo, že mi systém zaznamenal i předjížděné auto a to když jsem ho míjel hodně pomalu. U protijedoucích vozidel to naštěstí nehrozí :-)
 
Ono je to i tak trochu logické. Páč kdyby tomu tak nebylo, tak by ti byla zpětně signalizována všechna auta co jsi potkal v protisměru. A to bys FAKT nechtěl.
No mě se jednou systém nějak zbláznil a detekoval všechna auta v protisměru. Vydržel jsem to asi 5km. Naštěstí pomohlo deaktivovat a znovu zapnout - prostě klasicky vystoupit a nastoupit - jako u windousů.
 
No mě se jednou systém nějak zbláznil a detekoval všechna auta v protisměru. Vydržel jsem to asi 5km. Naštěstí pomohlo deaktivovat a znovu zapnout - prostě klasicky vystoupit a nastoupit - jako u windousů.
Jednou nás ten SkyNet dostane :-). Čím dál tím víc elektroniky se nám plete do života. Ale asi je to nevyhnutelný pokrok. Naštěstí se dají u Mazdy tyhle systémy i jednoduše vypnout.
 
Máte někdo zkušenost v srovnání nové CX-30 a aktuální 3 ? Co do pohodlí na cestě? Není CX-30 zbytečně tvrdá aby eliminovala vyšší těžiště a nekymácela se v zatáčkách? Trochu pořád uvažuju o CX-30, co vozím 2 děti, tak už tak nelítám a ocenil bych trochu lepší bezpečí.
 
Máte někdo zkušenost v srovnání nové CX-30 a aktuální 3 ? Co do pohodlí na cestě? Není CX-30 zbytečně tvrdá aby eliminovala vyšší těžiště a nekymácela se v zatáčkách? Trochu pořád uvažuju o CX-30, co vozím 2 děti, tak už tak nelítám a ocenil bych trochu lepší bezpečí.
Testoval jsem během jedné verze v rámci předváděcích jízd oba typy se stejným motorem.Rozdíl je velmi malý,M3 mi ale připadala plavnější a trošku hezčí.U CX 30 jsem slyšel svist kolem řidičových dveří při 100 km a výše.Nevím,zda to nebyl problém jen tohoto kusu.A také byl více slyšet motor ve vysokých otáčkách.
 
Zdravím všechny,

momentálně hledám náhradu za mého 2 roky starého Qashqaie, u kterého odstupuji od smlouvy a je pár věcí, na které bych se vás, Mazda matadorů chtěl zeptat.

Auto už jsem si byl vyzkoušet, takže už vím, co od toho přibližně čekat, jen jsem ještě nejel s CX-30 se Skyactivem-X, neboť u nás v autosalonu i v okolí mají pouze tu slabší benzinovou verzi. Svezl jsem se tedy, jak s CX-30, tak s nejnovější "trojkou", která ten Skyactiv-X má. U obou můžu říct, že pohodlí naprosto bezkonkurenční, interiér srovnatelný s Lexusem a novějšími Mercedesy, ve kterých jsem měl možnost sedět. Upřímně, při jízdě jsem ani neregistroval větší rozdíly mezi oběma, mimo zřejmého vyššího posedu. Když se na Cx-30 dívá člověk zvenku a zepředu, ani mu nepřijde, že jde o SUV. Reproduktory jsem slyšel s Bose i bez a kvalitní reprodukce je již v základní verzi, ale jako audiofil bych si určitě za Bose připlatil. Osobně mi ta smyslná jednoduchost Mazd imponuje.

Co mě ale od Mazdy vždycky odrazovalo, byl konzervativní výběr barev. Mám rád živější barvy jako je světle modrá u Nissanu nebo oranžové u Atecy či Vitary. U Mazda se mi opravdu líbila jen ta červená, u které mi zase vadilo, že ji má skoro každý, kdo už Mazdu vlastní.
U CX-30 mi to ale kupodivu nevadí, hlavně díky tomu, že to oplastování není moc vidět vidět jen u jediné barvy(mimo černé), a to šedé.

S celkovou výbavou jsem spokojený, spousta věcí už v základu je příplatkovou výbavou u konkurence, ale některé věci se bojím, že budu oproti Qashqaii postrádat. Celkem jsem si v nynějším autě zvykl na pohled z ptačí perspektivy, je to parádní věc, přestože auto chci pořizovat v nejvyšší výbavě, určitě se mi nechce připlácet kvůli provázanosti paketů 80000,- navíc, když chci jen jednu věc. Navíc kožené sedačky, které bych k tomu nuceně dostal určitě nechci, seděl jsem v jiné CX-30 s nimi a možná trochu překvapivě mi přišly mnohem méně pohodlné než ty textilní. Jen kosmeticky budu postrádat panoramatickou střechu, co mi ale vrtá hodně hlavou, je vyhřívání předního skla. Proč ho Mazda nemá, když naprostá většina konkurentů ano? Měly ho Mazdy dříve? Jak to, majitelé Mazd, řešíte teď v zimě? Je to doba, co jsem měl auto bez vyhřívání naposledy a nechci si hned nešetrným škrábáním vytvořit mikroškrábance na novém skle.

Ještě jednu výhradu mám k příslušenství, nejvíc mi vadí absence pryžové vložky do zavazadlového prostoru, často vozím v autě např. materiál, proto se mi to, že vložku můžu jen opláchnout hadicí, velmi hodí. Není mi jasné, proč to CX-30 nemá, když snad všechny jiné mazdy to v příslušenství mají...

Nakonec bych se rád dozvěděl odpověd na tyto otázky:

1. Jak je to se systém sledování tlaku v pneumatikách? V příslušenství snímače tlaku, musím za ně připlácet, když v seznamu standardní výbavy je systém kontroly tlaku v pneumatikách?
2. Jak je to s tím rezavěním podvozku? V tomhle ohledu nemá Mazda zrovna dobrou pověst. Zajímá mě tedy, jestli je nutnost hned po zakoupení vozu nechat aplikovat ještě spešl antikorozní ochranu.

Pro ty, co to dočetli až jsem, díky za váš čas :)

Ať se daří

Marcel
 
Mám od začátku listopadu M6, takže mohu radit jen trochu. Vanu do kufru seženeš jako druhovýrobu - vyjde to podstatné levněji při stejně kvalitě. Absence vyhřívaného skla zamrzí, - jediné řešení je Webasto, ale to je celkem darda (pro M6 to vychází na cca. 65000,-).
Druhá možnost je kombinace tekutých stěračů a místo škrábání holt nejdříve vyhřát auto a pak setřít stěrači. Ještě jsem viděl jako trik použití zapínacího plastového pytlíku s teplou vodou a jeho posunování z venku po skle - rozmrazovalo to lehkou námrazu... Případně použití tekutého rozmrazovače.
Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Poslední úprava:
Vanu do kufru i koberce seženeš zde: https://www.autodoplnky.cz/rozsiren...orm_search_universal=2&form_search_model=9321
Nástřik podvozku a dutin by měl být aplikovaný v přístavu v Antverpách(zbavení vosku z Hirošimy,nový nástřik a přehrání software pro Skyactive-X) - byl problém dávkování vzduchu v motoru.
Mnoho rad je na https://www.cx30-forum.de/forum/ je to německy - pokud neumíš použij překladač.
Snímače tlaku mám přehozeny z letních pneumatik(dodávka z Hirošimy) na zimní.Pokud chceš další disky,aby jsi nemusel přezouvat,musíš dokoupit další snímače.

Vlastním 4 dny CX-30 Skyactiv-X180 GT AWD AT Plus červený lak Soul Red Crystal.
Pozor!!! od nového roku je CX-30 dražší o 40 000 kč.
 
Zdravím všechny,

momentálně hledám náhradu za mého 2 roky starého Qashqaie, u kterého odstupuji od smlouvy a je pár věcí, na které bych se vás, Mazda matadorů chtěl zeptat.

Auto už jsem si byl vyzkoušet, takže už vím, co od toho přibližně čekat, jen jsem ještě nejel s CX-30 se Skyactivem-X, neboť u nás v autosalonu i v okolí mají pouze tu slabší benzinovou verzi. Svezl jsem se tedy, jak s CX-30, tak s nejnovější "trojkou", která ten Skyactiv-X má. U obou můžu říct, že pohodlí naprosto bezkonkurenční, interiér srovnatelný s Lexusem a novějšími Mercedesy, ve kterých jsem měl možnost sedět. Upřímně, při jízdě jsem ani neregistroval větší rozdíly mezi oběma, mimo zřejmého vyššího posedu. Když se na Cx-30 dívá člověk zvenku a zepředu, ani mu nepřijde, že jde o SUV. Reproduktory jsem slyšel s Bose i bez a kvalitní reprodukce je již v základní verzi, ale jako audiofil bych si určitě za Bose připlatil. Osobně mi ta smyslná jednoduchost Mazd imponuje.

Co mě ale od Mazdy vždycky odrazovalo, byl konzervativní výběr barev. Mám rád živější barvy jako je světle modrá u Nissanu nebo oranžové u Atecy či Vitary. U Mazda se mi opravdu líbila jen ta červená, u které mi zase vadilo, že ji má skoro každý, kdo už Mazdu vlastní.
U CX-30 mi to ale kupodivu nevadí, hlavně díky tomu, že to oplastování není moc vidět vidět jen u jediné barvy(mimo černé), a to šedé.

S celkovou výbavou jsem spokojený, spousta věcí už v základu je příplatkovou výbavou u konkurence, ale některé věci se bojím, že budu oproti Qashqaii postrádat. Celkem jsem si v nynějším autě zvykl na pohled z ptačí perspektivy, je to parádní věc, přestože auto chci pořizovat v nejvyšší výbavě, určitě se mi nechce připlácet kvůli provázanosti paketů 80000,- navíc, když chci jen jednu věc. Navíc kožené sedačky, které bych k tomu nuceně dostal určitě nechci, seděl jsem v jiné CX-30 s nimi a možná trochu překvapivě mi přišly mnohem méně pohodlné než ty textilní. Jen kosmeticky budu postrádat panoramatickou střechu, co mi ale vrtá hodně hlavou, je vyhřívání předního skla. Proč ho Mazda nemá, když naprostá většina konkurentů ano? Měly ho Mazdy dříve? Jak to, majitelé Mazd, řešíte teď v zimě? Je to doba, co jsem měl auto bez vyhřívání naposledy a nechci si hned nešetrným škrábáním vytvořit mikroškrábance na novém skle.

Ještě jednu výhradu mám k příslušenství, nejvíc mi vadí absence pryžové vložky do zavazadlového prostoru, často vozím v autě např. materiál, proto se mi to, že vložku můžu jen opláchnout hadicí, velmi hodí. Není mi jasné, proč to CX-30 nemá, když snad všechny jiné mazdy to v příslušenství mají...

Nakonec bych se rád dozvěděl odpověd na tyto otázky:

1. Jak je to se systém sledování tlaku v pneumatikách? V příslušenství snímače tlaku, musím za ně připlácet, když v seznamu standardní výbavy je systém kontroly tlaku v pneumatikách?
2. Jak je to s tím rezavěním podvozku? V tomhle ohledu nemá Mazda zrovna dobrou pověst. Zajímá mě tedy, jestli je nutnost hned po zakoupení vozu nechat aplikovat ještě spešl antikorozní ochranu.

Pro ty, co to dočetli až jsem, díky za váš čas :)

Ať se daří

Marcel
Audio systém Bose můžu jen doporučit. Z barev jsem volil Šedá Machine a můžu říct že kvůli mohutnému oplastování je to jedna z mála co jej dokážou opticky zakrýt ačkoli se docela dost špiní. Jako ostatně každá tmavší barva. Originální gumová vana do kufru si myslím že je jen otázka času, jelikož CX-30 je nový model a tak jak psali výše je tady vždycky možnost druhých výrobců. Nějaké vyhřívání čelního skla jsem ve výbavě měl. Říkají tomu "Odmrazování stěračů čelního skla". Jelikož nežiju v ČR tak jsem tuto funkci ještě neměl možnost vyzkoušet. Za sebe můžu říct že mi taky trochu vadí ta malá možnost konfigurace modelů u Mazdy. Kupoval jsem ji ve Španělsku a tady je výběr jen ze tří variant. Přeju hodně štěstí s výběrem ;-)
 
Back
Top