Očekáváme za pár měsíců dalšího potomka a do manželčiny CX-3 se dvě velké autosedačky nevejdou. Rád bych pro ní tedy větší auto a pohon všech kol, protože budou určitě jezdit pravidelně za prarodiči, kteří bydlí v 650 mnm a vede k nim silnice třetí třídy. Než přijde CX-30, bude to trvat, a teď na CX-5 2019 s AWD pořád trvá akce s AWD zdarma. Výbavu moje žena při nájezdu pár tisíc km ročně nepotřebuje, takže ve hře by proti Challenge AWD byl i Emotion 2WD, pokud by to AWD bylo zbytečné.
Konkrétně by mě zajímaly zkušenosti s AWD, jestli v provedení Mazdy opravdu nějak znatelně pomáhá, hlavně při jízdě po často neošetřených silnicích s ujetým sněhem - takové to když je lehce po nulou, napadne 10 cm a silničáři vyjedou až další den
. CX-3 s 2WD je v takových podmínkách docela tragická, v záběru ohromně nedotáčivá a má problém s trakcí při rozjezdu, trojka i šestka se díky nižšímu těžišti a jinému rozložení hmotnosti chová o dost lépe. Má smysl za AWD "připlácet"?
A druhá věc jsou otáčky/spotřeba/výkon. Máte někdo ten slabý dvoulitr s manuálem? Je shodná převodovka u AWD a 2WD? Hlavně by mě zajímalo, jestli to není příliš do krátka - za optimum považuju u slabších Mazdích benzínů kolem 3000 ot při 130 km/h a kolem 2000 ot při 90 km/h. No a k tomu by mě zajímala spotřeba, hlavně u té AWD, pokud někdo jezdíte v nějakém okreskově dojížděcím režimu bez většího podílu dálnic a města.
Díky moc!