• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 2017 (KF) - obecně

Tak jsem se nechal teda ráno odtáhnout. Na diagnostice vynulovali hlášku a bylo vyřešeno (nízký tlak oleje). Tak uvidím, jestli to zase nevyskočí.
Tak to si problém ze včerejška vyřešil docela rychle. Mě to v Polsku stálo celý den dovolené. Hlavně že můžeš pokračovat v jízdě.
 
Tak to si problém ze včerejška vyřešil docela rychle. Mě to v Polsku stálo celý den dovolené. Hlavně že můžeš pokračovat v jízdě.
Ta rychlost spočívala v tom, že mi to napíchli v té odtahovce a pak už jsem jen výsledek zavolal do autorizáku. Tak uvidím, jestli se ozvou ještě s nějakým nápadem.
 
Chlapy, jakou máte motorizaci, kolik najeto, byli jste před tímto incidentem na výměně oleje? Že by vadný senzor nebo nějaké nevynulování v servise, když to bylo tak "jednoduše" vyřešeno?
Praxe je teď bohužel taková, že bez diagnostiky přes telefon nic neřeknou a tudíž neporaděj :mad:
 
Chlapy, jakou máte motorizaci, kolik najeto, byli jste před tímto incidentem na výměně oleje? Že by vadný senzor nebo nějaké nevynulování v servise, když to bylo tak "jednoduše" vyřešeno?
Praxe je teď bohužel taková, že bez diagnostiky přes telefon nic neřeknou a tudíž neporaděj :mad:
Ahoj, 2,5 a na první servis se teprve chystám.
 
Tak jsem se nechal teda ráno odtáhnout. Na diagnostice vynulovali hlášku a bylo vyřešeno (nízký tlak oleje). Tak uvidím, jestli to zase nevyskočí.
Ja som si s podobným problémom zažil svoje pred rokom. Všetky info sú v tomto vlákne:

CX-5 (KF) 2.5l G194 - svieti kontrolka motora

Príčin môže byť viac závisí od chybových kódov. U mňa reset pomohol iba dočasne a chyba sa objavila znova. Vyriešilo sa to až výmenou všetkých komponentov súvisiacich s mazaním motora. Trvalo to dlho kvôli tomu, že v tom čase neboli ešte na sklade potrebné diely. Už je to odvtedy skoro rok a bez problémov.

Na zahraničnom fóre som sa nedávno dočítal, že sa to už rieši softvérovo (v prípade kódu P0524). Problém bol, že program v jednotke riadenia motora (PCM) spôsoboval, že olejový ventil (selenoid) v určitých situáciách reagoval pomalšie, výsledkom čoho tlak oleja stúpal príliš pomaly a jednotka to vyhodnotila ako chybu - kód P0524. Týka sa to CX-5 KF (motorov 2.5l) vyrobených pred 05/2018. Je na to vydaná servisná informácia TSB vydaná 18.10.2018 TSB # 01-020-18

https://www.mazdas247.com/forum/sho...ne-Light-on-3-Month-Old-2018-CX-5-AWD-Touring
 
Poslední úprava moderátorem:
Výborná správa:)

http://www.autoforum.cz/zivot-ridic...*********************************************
 
Zdravím, přemýšlím o koupi CX5 2,5 , ale chtěl by jsem si ji vyzkoušet třeba na víkend. Nevíte někdo o nějaké půjčovně co by ji poskytovala??
 
Pokud o ni regulerne premyslis, @Marastak, tak se zkus domluvit u normalniho dealera. Ja mel takto za posledni 4 roky pujcena 4 auta. U Mazdy jsem takto pochodil u Auto Jeremiasova v Praze.
 
V Brně AP mi říkali, že ji bez problémů půjčí od soboty do pondělí a najet bych mohl 200km, zdravím sg
 
Zdravím, uvažuji o koupi ojeté Mazdy CX5 2,5i tak by jsem měl nějaké otázky hlavně na majitele těchto modelů: Vypínaní válců - našel jsem že tam měli lidé ze začátku faceliftu problém s tím že při vypínání a zapínaní valců auto lehce cukalo, jestliže tam takový problém opravdu byl tak kdy tento problém byl vyřešen a od jakého data tento model shánět. Tažné zažízení - musí tam být už nějaká (předpříprava) z výroby zabudovaná nebo není problém potom tažné zařízení kompletně dodělat. Odvětrávané sedačky - jestli jsou nebo ne ve výbavě Revolution Top nebo na Německém trhu ve výbavě Sports-line. Kvalita kůže - objeví se po nějaké krátké chvíli opotřebení nebo bez problému. Spotřeba?? město, okresky, dálnice při dynamické a klidné jízdě (kombinovaná a nebo jen na určitých typech silnicí a hlavně by mě zajímalo jen město). Děkuji předem za solidní a objektivní odpovědi.
 
Zdravím, uvažuji o koupi ojeté Mazdy CX5 2,5i tak by jsem měl nějaké otázky hlavně na majitele těchto modelů: Vypínaní válců - našel jsem že tam měli lidé ze začátku faceliftu problém s tím že při vypínání a zapínaní valců auto lehce cukalo, jestliže tam takový problém opravdu byl tak kdy tento problém byl vyřešen a od jakého data tento model shánět. Tažné zažízení - musí tam být už nějaká (předpříprava) z výroby zabudovaná nebo není problém potom tažné zařízení kompletně dodělat. Odvětrávané sedačky - jestli jsou nebo ne ve výbavě Revolution Top nebo na Německém trhu ve výbavě Sports-line. Kvalita kůže - objeví se po nějaké krátké chvíli opotřebení nebo bez problému. Spotřeba?? město, okresky, dálnice při dynamické a klidné jízdě (kombinovaná a nebo jen na určitých typech silnicí a hlavně by mě zajímalo jen město). Děkuji předem za solidní a objektivní odpovědi.
Ahoj, vypínání válců není poznatat (jen když sleduješ spotřebu, tak klesne asi o litr a půl) a na to zapnutí se musím soustředit, abych ho zaznamenal. Tažný nemám, takže nevím. Odvětrávané sedačky jsou až od FL 2018. Sedačky tak pětkrát do roka naimpregnuju přípravkem na kůži a žadné opotřebení nepozuruju, to samé jsem dělal KE, měl jsem ji 5 let a taky bez problémů. A spotřeba je hodně o stylu jízdy. V létě jezdím z chalupy do práce za 7l jen po okreskách, v zimě už je to horší, to se pohybuju po Plzni. Největší spotřebu jsem měl na hory s rakví ve 140 po dálnici za 9,3l.
 
tak ja by som si uz CX5 nekupil, nie som spokojny s autom, proste rozne vybezky na karoserii, na ktorych sa chyta spina a ani z umyvarky to auto nevyjde uplne ciste, a o dalsich xy mazdackych specifik ani nehovorim. uz by som siel do jaguara f pace.
Krása, ale minimálně za 1 300 000, 180 koní v úplném základu
 
Poslední úprava:
Chlapy, jakou máte motorizaci, kolik najeto, byli jste před tímto incidentem na výměně oleje? Že by vadný senzor nebo nějaké nevynulování v servise, když to bylo tak "jednoduše" vyřešeno?
Praxe je teď bohužel taková, že bez diagnostiky přes telefon nic neřeknou a tudíž neporaděj :mad:
mam 27 tisíc a jedu 11.3. na třetí výměnu oleje. Podobnou závadu jsem zatím nezaregistroval
 
Očekáváme za pár měsíců dalšího potomka a do manželčiny CX-3 se dvě velké autosedačky nevejdou. Rád bych pro ní tedy větší auto a pohon všech kol, protože budou určitě jezdit pravidelně za prarodiči, kteří bydlí v 650 mnm a vede k nim silnice třetí třídy. Než přijde CX-30, bude to trvat, a teď na CX-5 2019 s AWD pořád trvá akce s AWD zdarma. Výbavu moje žena při nájezdu pár tisíc km ročně nepotřebuje, takže ve hře by proti Challenge AWD byl i Emotion 2WD, pokud by to AWD bylo zbytečné.

Konkrétně by mě zajímaly zkušenosti s AWD, jestli v provedení Mazdy opravdu nějak znatelně pomáhá, hlavně při jízdě po často neošetřených silnicích s ujetým sněhem - takové to když je lehce po nulou, napadne 10 cm a silničáři vyjedou až další den :). CX-3 s 2WD je v takových podmínkách docela tragická, v záběru ohromně nedotáčivá a má problém s trakcí při rozjezdu, trojka i šestka se díky nižšímu těžišti a jinému rozložení hmotnosti chová o dost lépe. Má smysl za AWD "připlácet"?

A druhá věc jsou otáčky/spotřeba/výkon. Máte někdo ten slabý dvoulitr s manuálem? Je shodná převodovka u AWD a 2WD? Hlavně by mě zajímalo, jestli to není příliš do krátka - za optimum považuju u slabších Mazdích benzínů kolem 3000 ot při 130 km/h a kolem 2000 ot při 90 km/h. No a k tomu by mě zajímala spotřeba, hlavně u té AWD, pokud někdo jezdíte v nějakém okreskově dojížděcím režimu bez většího podílu dálnic a města.

Díky moc!
 
Já jsem pár desítek km s Mazdou CX-3 AWD najezdil a překvapil mě hlavně rozjezd. Byl neskutečně razantní, auto úplně nádherně zabralo a vystřelilo v před. V zatáčkách pod plynem bude AWD výhodou, ale zázraky bych od toho nečekal. Na YT najdeš dost videí, kde ukazují poněkud zvláštní nastavení Mazdy, která připojuje zadní nápravu ve chvíli, kdy se protáčí přední kola a současně jsou vytočená do strany. Když měli volant rovně, auto působilo trochu neohrabaně. Nechci říct přímo tragicky, ale žádný zázrak to nebyl. Podívej se třeba na tohle video, čas 3:30 a všimni si, jak řidič nenápadně natočí kola vlevo.

Další video čas 6:00. Opět úmyslně natáčí kola do strany, aby se rozjel. Prostě PR Mazdy.

Najdeš ale mraky videí, kde už běžní novináři ukazují, že s rovnými koly je obtížné přinutit zadní nápravu, aby se připojila. Určitě to neber nějak kategoricky negativně. AWD je výhodou a moje žena si pochvaluje, že nemá problém se vyhrabat v práci na parkoviště. Pracuje v lázeňském městečku, kde se nesmí solit a je ráda, že má 4x4. Spotřeba dlouhodobě 7/100, jezdí právě ten okreskový režim mezi dvěma městy nebo po městě kvůli nákupům.

Jo a congrats k budoucímu rozšíření rodiny. ;)
 
Díky… Ty videa z vedlejšího threadu znám, proto mě zajímala nějak lidsky popsaná realita - přecejen je něco jiného testovací polygon s poměrně velkými sklony nebo hlubokými jámami a 15 centimetry čerstvého sněhu, a něco jiného zasněžená ujetá česká okreska v podhůří nebo nižších horách… ač teda někdy si jako na polygonu připadám :). CX-3 s pohonem dvou je právě takhle v kopcích kolem nás neohrabaná a beru jako velkou chybu, že jsme tenkrát nešli do AWD, protože se s tím ženu bojím na sníh pouštět. Ale pokud by CX-5 i s pohonem dvou měla aspoň takovou trakci a chování, jako šestka nebo trojka, a AWD u ní nebylo už velkým zlepšením, považoval bych to za dostatečné; nestalo se mi, že bych měl nekde problémy, a to ani při cestách přes čerstvě zasněžené a neošetřené alpské průsmyky. Na druhou stranu pokud by to AWD v reálu u CX-5 pomáhalo znatelně, těch cca 100 tisíc navrch s benefitem vyšší výbavy bych bral jako dobrou investici do většího bezpečí - čím víc dětí, tím cennější náklad :).

A hádám, že pokud CX-3 s AWD jezdí za sedm, CX-5 by mohla kolem osmi, což by bylo dobré… Bojím se, aby to s tím slabším motorem nebylo někde kolem deseti.
 
Já jsem zkoušel rozjezd na uježděném sněhu a lekl jsem se, jak auto vystřelilo vpřed. Myslel jsem, že tam nějaké zahrabání bude a ono nic. Prostě prudký rozjezd skoro jako na suchu. Na okreskách pod plynem jsem si chování auta v zimě taky dost užíval. A hlavně, vzhledem k té akci AWD zdarma bych na Tvém místě asi neváhal. AWD je vždy výhodou a tu o něco vyšší spotřebu bych neřešil. Zase budeš mít vyšší zůstatkovou cenu.
 
Očekáváme za pár měsíců dalšího potomka a do manželčiny CX-3 se dvě velké autosedačky nevejdou. Rád bych pro ní tedy větší auto a pohon všech kol, protože budou určitě jezdit pravidelně za prarodiči, kteří bydlí v 650 mnm a vede k nim silnice třetí třídy. Než přijde CX-30, bude to trvat, a teď na CX-5 2019 s AWD pořád trvá akce s AWD zdarma. Výbavu moje žena při nájezdu pár tisíc km ročně nepotřebuje, takže ve hře by proti Challenge AWD byl i Emotion 2WD, pokud by to AWD bylo zbytečné.

Konkrétně by mě zajímaly zkušenosti s AWD, jestli v provedení Mazdy opravdu nějak znatelně pomáhá, hlavně při jízdě po často neošetřených silnicích s ujetým sněhem - takové to když je lehce po nulou, napadne 10 cm a silničáři vyjedou až další den :). CX-3 s 2WD je v takových podmínkách docela tragická, v záběru ohromně nedotáčivá a má problém s trakcí při rozjezdu, trojka i šestka se díky nižšímu těžišti a jinému rozložení hmotnosti chová o dost lépe. Má smysl za AWD "připlácet"?

A druhá věc jsou otáčky/spotřeba/výkon. Máte někdo ten slabý dvoulitr s manuálem? Je shodná převodovka u AWD a 2WD? Hlavně by mě zajímalo, jestli to není příliš do krátka - za optimum považuju u slabších Mazdích benzínů kolem 3000 ot při 130 km/h a kolem 2000 ot při 90 km/h. No a k tomu by mě zajímala spotřeba, hlavně u té AWD, pokud někdo jezdíte v nějakém okreskově dojížděcím režimu bez většího podílu dálnic a města.

Díky moc!
Ja mám CX5 manuál 2.0 AWD a spotreba teraz cez zimu okolo 8,5 litra. Ale chodím čisto len mesto a častokrát iba 2-3 km, vypnem motor a potom zase späť. Bol som v januári vo Vysokých Tatrách a vyšiel som úplne všade bez problémov.

Odoslané z F8331 pomocou Tapatalku
 
Back
Top