• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 2017 (KF) - obecně

Podle mě je to způsobeno lomem světla. Kdysi jsem viděl video firmy propagující keramiku a tam vysvětlovali, že škrábanec na laku způsobí odlišný odraz paprsků světla. Poškozené místo v podstatě odráží více barevných složek světla a kvůli tomu svítí. No a protože bílá barva odráží nejvíce světla, nepohlcuje barvu, ani nemění spektrum, pak taky logicky takové svítící škrábance dobře maskuje.

Naopak, na tmavých barvách každý škrábanec vynikne, protože okolní plocha nepoškozeného laku pohltí určitou barevnou složku. Červený lak tedy pohltí červené spektrum světla a škrábance pak na něm doslova svítí.
 
Že jsou barvy, na kterých jsou vady vidět víc něž na jiných, s tím souhlasím. Mě šlo spíš o to, že jsem z některých starších příspěvků nabyl dojmu, že ta červená je jaksi náchylnější, protože má údajně jiný postup lakování a tím pádem by skutečně mohla mít jiné vlastnosti. Ale asi je to teda fakt jedno. Ono když to pak ťukne nějakej blbec u obchoďáku, tak to na... ať už má člověk červenou nebo bílou.

K těm brzdám by se mě prosím nikdo nevyjádřil? A dělal tu někdo s CX-5 ten "zahořovací" postup, na který je tu někde odkaz? Má to smysl i když člověk není závodník a jední +/- podle předpisů?
 
Červenou (a šedou machine gray) se vyplatí chránit vpředu fólií, protože jsou nanášeny strojově a normální lakýrník má problém trefit správně vrstvy (spíš tedy tu poslední vrstvu). Doslova "zahořovat" brzdy nijak nemá smysl, platí běžná pravidla pro jízdu s novými brzdami. :)
 
Že jsou barvy, na kterých jsou vady vidět víc něž na jiných, s tím souhlasím. Mě šlo spíš o to, že jsem z některých starších příspěvků nabyl dojmu, že ta červená je jaksi náchylnější, protože má údajně jiný postup lakování a tím pádem by skutečně mohla mít jiné vlastnosti. Ale asi je to teda fakt jedno. Ono když to pak ťukne nějakej blbec u obchoďáku, tak to na... ať už má člověk červenou nebo bílou.

To nemusí být jen dojem. Červená barva se lakuje opravdu jinak, videa na YT s postupem lakování to krásně demonstrují. Nepřekvapilo by mě taky, kdyby byla vrstva červeného laku slabší. Červená barva je strašně drahá a šetření by se tu dalo předpokládat. Ale pokud investuješ do ochranné fólie, pak Tě tyhle problémy zajímat nemusí.
 
Kdyby to někoho zajímalo, tak potvrzuju, že střešní okno se skutečně k Revolution Top dá připlatit, jak je napsáno i v ceníku na webu. Ale ve webovém konfigurátoru vybrat nelze.
 
Zdravim majitelov CX5, mam na Vas otazku, ohladne pryzovej gumy na tlmicoch vpredu - vid fotka. Ked som bol menit pneu, tak som si vsimol, ze ta pryzova guma ako chranic vyliezla hore a nedrzala natiahnuta na uchyte. Ked pojdem do servisu v ramci zarucnej prehliadky, mam ich na to upozornit ? pri vymene pneu mi povedal chlapik, ze to si nikto nevsimne, pokial auto neda na zdvihak...
Chcel som to sam nasadit - natiahnut, ale neslo mi to :(. dakujem za Vas skusenejsi pohlad.20190329_160047.jpg
 
Když je to zatížené tak si to sedne a je to normálně chráněné a píst není vidět.
 
Jinak by se to při zvednutí tak natáhlo, že by se to mohlo roztrhnout uprostřed a to by pak bylo blbě.
 
Jinak by se to při zvednutí tak natáhlo, že by se to mohlo roztrhnout uprostřed a to by pak bylo blbě.
zauimalo by ma ako to je na novom aute, lebo neverim, ze by t tak malo byt (volne), zdalo sa mi, ze je tam na to prisposobene upevnenie, ale to si skor myslim, asi nema nikto forku noveho auta a na zdvihaku. uvidim, co povedia v servise
 
zdravím,
dnes jsem jel "svižně" i v té fujavici po dálnici a překvapilo mě, že při vyšší rychlosti to auto od levého zrcátka někdy zahučelo jak fujara nebo píšťala, fest nahlas... taky se mi zdá, že levé zrcátko lehce vibruje, myslím tím jen sklo... že by vír? nebo je to prostě kvůli té "kastli" občas zafujaří?:)
díky
sg
 
zauimalo by ma ako to je na novom aute, lebo neverim, ze by t tak malo byt (volne), zdalo sa mi, ze je tam na to prisposobene upevnenie, ale to si skor myslim, asi nema nikto forku noveho auta a na zdvihaku. uvidim, co povedia v servise
Zvedal jsem CX-3 i CX-5 a bylo to to samé.Nové auta.
Co nechápeš na tom,že je to normální.V servise řeknou to samé.
 
zdravím,
dnes jsem jel "svižně" i v té fujavici po dálnici a překvapilo mě, že při vyšší rychlosti to auto od levého zrcátka někdy zahučelo jak fujara nebo píšťala, fest nahlas... taky se mi zdá, že levé zrcátko lehce vibruje, myslím tím jen sklo... že by vír? nebo je to prostě kvůli té "kastli" občas zafujaří?:)
díky
sg

Vsechny moje Mazdy mely docela slaby plechy a jemny spoje, takze v silnym vetru nebo vysoky rychlosti (kolem 200) se stava, ze neco se obcas rozechveje - typicky kapota nebo zrcatka, a taky treba vnitrni zpetne zrcatko nebo sklicko HUD displeje, a to od vibraci celeho auta. Ale zalezi i pri ty vysoky rychlosti na smeru vetru, nekdy se to nedeje. Zvuk meluziny to same, samozrejme to obcas zahuci nebo zasvisti, kdyz jde naraz vetru, kterej se nekde na necem zatoci...
 
...domluvil jsem se v servisu, že se na to zrcátko podíváme po prázdninách při servisní prohlídce...

ale mám ještě jednu věc, kterou mi hlava nebere. Byl jsem zvyklý, že když se rozsvítí hladové oko, nebo svítí delší dobu, tak mě auto upozorní zvukovým signálem. Člověk je stále ve spěchu, a najednou mám dojezd 17km a to jsem si všiml jen náhodou, už se mi to stalo 2x. Je tam nějaké nastavení? zvukové signalizace? nebo jsou Mazdy pro spořádanější a svědomitější řidiče?
Faktem je, že jezdím na benzínku časteji než u předchozího diesela, je to něco jako přechod ze zimního na letní čas:)

A ještě jeden doplňující dotaz, uniká mi důvod 2 ukazatelů stavu PHM (CX-5 model 2019) na přístrojové desce, má to nějaký hlubší význam?

Díky za poznatky
sg

PS: A poslední poznatek, na www má Mazda u CX-5 informaci: "Mimořádné řízení a manévrovatelnost díky pokročilému systému G-Vectoring Control Plus." Čekal jsem na model 2019, aby to bylo to co je nejnovější... Na zahraničních webech psali, že verze 2019 má vylepšený G-Vectoring a www mazda také. Když jsem psal na distributora, tak ten mi po kontrole VIN oznámil, že to budou mít verze 2019 v závěru roku 2019, tak to jen tak pro zajímavost.
 
Poslední úprava:
uniká mi důvod 2 ukazatelů stavu PHM (CX-5 model 2019) na přístrojové desce, má to nějaký hlubší význam?

Kde je ten druhý? o_O

Inak na nízky stav nádrže ma auto upozorňovalo hláškou cez celý ten pravý budík (tuším to aj pípalo ako pri nízkej vonkajšej teplote) a potom mi v spodnej časti stále svietil aktuálny dojazd (oranžovou farbou), takže až taká utajovaná vec to nebude, skontrolval by som v autorádiu položku "Pípnutie" či je zapnutá, mohlo by to byť ono.
 
zauimalo by ma ako to je na novom aute, lebo neverim, ze by t tak malo byt (volne), zdalo sa mi, ze je tam na to prisposobene upevnenie, ale to si skor myslim, asi nema nikto forku noveho auta a na zdvihaku. uvidim, co povedia v servise
Pracovní zdvih je při normální jízdě mnohem menší než když auto zdvihneš na zvedáky a kola mu visí dolů. Tak se to dole prostě dostane mimo dosedací plochy - vytáhne se to z pouzdra, aby se to neurvalo. Jinak by tam musela být harmonika dlouhá jak prase a zase by se to nějak na té délce kroutilo. Co je na tom složitého? Viděl jsi někdy na stojícím autě že by byla manžeta nahoře a byl vidět ten kovový píst? Neviděl. Tak je to prostě ok a chrání to tlumič jak má..
 
cx-5 2019.jpg
pro info, jinak rozumím, že jeden ukazuje km a druhý plnost nádrže, ale dal by se ten prostor využít pro něco jiného, třeba teplotu oleje...
 
Back
Top