Pěkný den všem Mazda nadšencům a spokojeným majitelům.
Pěkných pár posledních hodin jsem strávil pročítáním zdejšího fóra, až mě z toho jde hlava kolem. Po 10 letech uzrál čas na změnu - Grand Scénic III, prosím nekamenovat, ale za mě spokojenost, žádné problémy a jako prostorné auto krásně splnil roli rodinného vozu.
Teď se budu trochu rouhat
Už nějakou dobu vybírám a zabloudil jsem i do slepé uličky turbo dieselů. Slepé kvůli tipickému ježdění - denně 25 km příměstského dojíždění tam a pak zase zpět, delší trasy jen sem tam (rodina, dovolená, výlety), zkrátka DPF killer. A tak jsem začal koukat jinde a v podstatě jsem skončil s novou Toyota RAV4 Hybrid (mě se líbí hodně, ale ten zvuk vysavače prostě nedám, takže už padla), Honda CR-V Hybrid (za mě lepší systém než Toyta, krásně tiché až do 110, výborná spotřeba v mém režimu jízdy, prostorná, na pohled už je to horší ale zvykl bych si, jenže jsem zatím neměl příležitost zkusit dálnici, ale mám obavu, že ta tohle auto odřízne), Seat Tarraco (toho prostoru, kufr 700L, tady by se nekonalo omezení při přechodu ze Scénicu, infotainment s prominutím úplně jinde než Mazda, ale ta spotřeba, o dost vyšší cena a koncern, se kterým z dřívějška nemám dobré zkušenosti a servisní náklady taky někde úplně někde jinde).
Na Mazdu jsem původně ani nechtěl koukat (předsudky z dob dávno minulých, nebudu s tím zdržovat). Nakonec jsem ale nakoukl, zůstal překvapen a včera jsem se už i projel ale skoro se to bojím říct - asi dost jasný favorit (2.5 benzín, AT, AWD, Revolution Top). Cena příznivá, spotřeba srovnatelná se Scénicem (1.4 Tce), prostor dostatečný i když tady Scénic vede, ale zase vykompenzováno luxusním nádechem. Kufr pravda menší (ale CR-V v hybridu má kvůli baterkám kufr ještě menší o pár litrů), nicméně drobotina odrostla, tak kočár už netřeba, na hory postačí střecha a na kola nosič na tažné (ani jedno Scénic neměl, tak se kufr řádně využíval). Ale asi moc kecám, tak radši k věci.
Proč CX-5:
- jsme zvyklí na vyšší posez ze Scénica a roky přibívají. Já bych si možná dovedl představit i nižší auto, ale pořád by to musel být aspoň menší kombík, sem tam se hodí odvézt něco delšího a to zvládne i CX-5, když se sklopí sedadla. Zkusili jsme Mazdu 6 a pro mě teda no way. Nemyslím, že jsem obr (186 cm), ale jak bylo nastavený sedadlo, nevlezl jsem se pod strop a když jsem dal sedadlo dolů, pořád nad hlavou málo místa a posez spíš jako kdybych dřepěl. CX-5 bez výhrad, super
- realisticky vím, že tohle auto má do praktičnosti daleko a je to módní vlna, ale co naplat, mě se íbí (a nejsem sám) a to hodně, takže čert vem nějakou praktičnost, je načase si udělat i radost
- o akceptovatelné spotřebě jsem už mluvil a těch 500 L v kufru prostě musí stačit a 95% roku bez výhrady bude
- nechci s novým autem věčně trčet v servise (proto kupuju nové že ano) a tohle riziko snad s Mazdou (i s Hondou) bude podstatně nižší než u Seatu. Aspoň se to všude píše a i tohle fórum naznačuje, že by to neměla být žádná tragédie
- a ten infotainment: no ten ze Seatu bych bral, ale ruku na srdce, jak dlouho mě asi bude bavit si s ním hrát. Auto má hlavně jezdit a jezdit dobře a to zatím podle všech indicií Mazda zvládne na výbornou (pro mé potřeby) a pochybuju, že příplatek (jednorázový i následné provozní náklady) na Seat by přineslo odpovídajicí přidanou hodnotu.
Nicméně na některé věci jsem na fóru narazil, tak bych se rád zeptal:
- Skutečně jsou brzdy u CX-5 tak velký problém, jak se tady píše? Narazil jsem tu i na nějaký odkaz, co popisuje, jak brzdy správně zahořet. Fakt to tak děláte? Asi budu za blbce, ale žádnej specialista na auta nejsem, tak se radši zeptám.
- A co ty sedáky, to mě docela zarazilo. SKutečně jsou tak nekvalitní, že se za chvíli začnou rozpadat? Měl jsem jen krátkou projížďku, tak těžko dělat nějaké závěry o kvalitě posezu, ale mě přišli ok, nicméně žena měla pocit, že ji z jedné strany sedačka tlačila (oba jsme však "tencí"). Snad si jen špatně sedla. Budu muset to auto půjčit ještě na delší dobu.
- Fórum jsem ještě neprošel celé, tak napadá vás ještě něco, co by měl Mazdou nepolíbený zájemce před koupí ještě radši zvážit?
- Na ceny servisních prohlídek jsem se ptal u prodejce a prý tak 5-6k, což se tady na fóru i potvrdilo (když si člověk nedonese vlastní olej). Lepší, než co říkal Seat.
- Jel jsem v Takumi Plus a líbílo se nám střešní okno. Až tak moc, že bych si ho i připlatil. Jenže Takumi Plus má černý strop a hnědou kůži, což se nám nelíbí a platí se tam za další ptákoviny, co nepotřebuju. Prodejce tvrdil, že okno jen v Takumi plus, ale když koukám do ceníku, mělo by jít připlatit i do Rev Top. Může to tady někdo potvrdit? A případně nějaké pozitivní/negativní zkušenosti s tím oknem?
Tak snad mě neukamenujete za zdlouhavý text a někdo i obětuje chvíli času a odpoví. Předem díky a ať vám auta dobře slouží.