• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 2017 (KF) - obecně

@Ondrej K zajímavé, pořád myslím na to, jak je možné, že se ti tam ty dvě velké autosedačky nevejdou. Celou dobu jsem měl za to, že CX-3 je jen zvýšená M2, tudíž normální auto, kde se mi dozadu 2 velké autosedačky vlezou. Je sice fakt, že pak se díky tomu z pětimístného stává čtyřmístný, páč mezi ty sedačky by se pak už ani modelka nenasoukala, ale to nevadí.
 
@Ondrej K zajímavé, pořád myslím na to, jak je možné, že se ti tam ty dvě velké autosedačky nevejdou. Celou dobu jsem měl za to, že CX-3 je jen zvýšená M2, tudíž normální auto, kde se mi dozadu 2 velké autosedačky vlezou. Je sice fakt, že pak se díky tomu z pětimístného stává čtyřmístný, páč mezi ty sedačky by se pak už ani modelka nenasoukala, ale to nevadí.

Protisměrné do čtyř let i-size, jedno který výrobce? Nevejdou se za řidiče do Fabie, do starší Octavie, do Mazdy trojky... Trávíme na silnici většinu života, jezdím svižně, žena zas naopak nemá najeto půl milionu km jako já (a i tak nikdy nevíš, kdy ti to někdo hodí do protisměru na poslední chvíli, nebo ti nedá přednost, a pak jsou zkušenosti k ničemu)... děti jsou to nejcennější, co máme, nechci zrovna v tomhle dělat kompromisy, můžu-li se jim nějak vyhnout. Ale zas třeba kočárky jsme měli takřka nejlevnější a nejjednodušší možné, protože tam jsem ten přínos neviděl, protože jsme toho s nimi moc nenajezdili. Každý má jiný lifestyle a jiné potřeby, koneckonců i proto někdo má velké SUV i když v tom jezdí sám - neodsuzuju ani takové :)
 
Naprostý souhlas. Vidíš, a mě to třeba v životě vůbec nikdy nenapadlo, že bych měl děti "týrat" protisměrnou sedačkou až do 4 let.

Už jsme dost off-topic, ale je dost studií - i naše vlastní rodinná zkušenost - že dítě si zvykne na cokoliv, pokud nemá srovnání. Dcera občas jede 30 metrů od vrat k domu na klíně nebo u spolujezdce a přesto si pak do svojí sedačky sedá ráda, vtipně trvá na zapnutých pásech, a podle toho, co jsem zkoušel, tak dobře vidí z oken. Už od jejího necelého půlroku jezdíme asi 10x ročně delší zahraniční výlety, kolem 1500 km, a i při takových cestách je baj voko 97 % času spokojená, hraje si, zpívá, povídá, kouká ven, nebo spí. Fakt je to jen zvyk.

Častější nevolnost, co občas zastánci posměrného ježdění u protisměrného zmiňují, by taky podle všech studií neměla být způsobená směrem, je to více rodinná predispozice a nezvyk jezdit v autě.

No a já sám byl ve svých 17 účastníkem nezaviněné a docela těžké dopravní nehody, na zadním sedadle za spolujezdcem, a ono stačí ty síly při dálničním nárazu v nějakých 120 - 130 km/h zažít i jako připoutaný dospělý... Zkušenost je nepřenosná, svým dětem bych jí nepřál.

A teď by to ještě chtělo majitele CX-5, který se prochroupe dlouhou konverzací k těm otázkám na zpřevodování a spotřebu :D
 
Naše malá jezdila mezi 10-24 měsícem v protisměrné sedačce Concord Reverso Plus, která se za mě jako řidiče vlezla - ale já jezdím rád vzpřímeně a blízko k volantu. V případě instalace za spolujezdcem se mi s mými 185cm sedělo vpředu dost nepohodlně - spolujezdeci dost místa ubírá palubka (ale žena s 165cm si nestěžovala). To jen pro představu kolik místa v tom autě je (nebo není...).

Jinak mám 2.5 Sky-G AWD, dlouhodobá spotřeba 9L/100km. Teď jsem dal jednu nádrž Verva 100 a spotřeba byla o litr nižší než bych čekal (Praha -> Brno -> Vyškov -> Drnovice/Blansko, Olomouc, Vysoké Mýto). Ještě musím ověřit, že nejde o nějakou chybu měření :). Jinak většinu najezdím v Praze od semaforu k semaforu a dálnice (40/60).

S 2.0 Sky-G bohužel neporadím, ale dle
vypadá 130km/h na 2800rpm (0:38).
 
Dobrý den,
... už mám nalítáno přes 2 tis., s těmi radami tady jak to při zajíždění nepodtáčet, nepřetáčet jsem za to rád... tak tomu začnu dávat trochu zabrat...:) auto jezdí dobře, co mě překvapilo:

a. jízdní vlastnosti: opravdu sedí jak má, tak 3x se mi stalo, jako by mě to chtělo vyhodit ze zatáčky, ovšem při pohledu na tachometr jsem se tomu nedivil.

b. Překvapivě tiché auto oproti mému očekávání, protože v předchozím Mondeu MK5 byl opravdu nadprůměrný klid. Při 160 je CX-5ka běžně k použití, hluk nijak neobtěžuje.

c. Parkovací kamera: nejde o její rozlišení (které si dovedu představit lepší), ale spíš o:
1. "rovné" pohledy u "zaoblené" kapoty,
2. nevěnování dostatečného prostoru rohům, které jsou právě rizikové,
3. odrazy mých světel při parkování (to se pokusím vyřešit přepnutím na parkovačky...).
Je to možná dáno tím, že jsem si ještě nezvykl, tak čekám, že se to zlepší, každopádně při parkování je na mě pohled jak na prvorodičku.

d. Zvuk BOSE: napsal bych, že zklamání, nehraje to tak jak v mé předešlé fordce (která nehrála tak jak předešlém superbu:)... ale občas je zvuk super. Je to náročností na vstup: kvalitní nahrávka hraje super, vše je jak má, ale když to není "top", tak z toho leze spíš středový zvuk, i když "plný". Určitě by se hodilo základní DSP podle stylu a tím by se s tím dalo pracovat. Ovšem předpokládám, že taková funkcionalita se update systému obvykle nepřidává:)

zdravím
sg
 
Pěkný den všem Mazda nadšencům a spokojeným majitelům.
Pěkných pár posledních hodin jsem strávil pročítáním zdejšího fóra, až mě z toho jde hlava kolem. Po 10 letech uzrál čas na změnu - Grand Scénic III, prosím nekamenovat, ale za mě spokojenost, žádné problémy a jako prostorné auto krásně splnil roli rodinného vozu.
Teď se budu trochu rouhat ;-) Už nějakou dobu vybírám a zabloudil jsem i do slepé uličky turbo dieselů. Slepé kvůli tipickému ježdění - denně 25 km příměstského dojíždění tam a pak zase zpět, delší trasy jen sem tam (rodina, dovolená, výlety), zkrátka DPF killer. A tak jsem začal koukat jinde a v podstatě jsem skončil s novou Toyota RAV4 Hybrid (mě se líbí hodně, ale ten zvuk vysavače prostě nedám, takže už padla), Honda CR-V Hybrid (za mě lepší systém než Toyta, krásně tiché až do 110, výborná spotřeba v mém režimu jízdy, prostorná, na pohled už je to horší ale zvykl bych si, jenže jsem zatím neměl příležitost zkusit dálnici, ale mám obavu, že ta tohle auto odřízne), Seat Tarraco (toho prostoru, kufr 700L, tady by se nekonalo omezení při přechodu ze Scénicu, infotainment s prominutím úplně jinde než Mazda, ale ta spotřeba, o dost vyšší cena a koncern, se kterým z dřívějška nemám dobré zkušenosti a servisní náklady taky někde úplně někde jinde).
Na Mazdu jsem původně ani nechtěl koukat (předsudky z dob dávno minulých, nebudu s tím zdržovat). Nakonec jsem ale nakoukl, zůstal překvapen a včera jsem se už i projel ale skoro se to bojím říct - asi dost jasný favorit (2.5 benzín, AT, AWD, Revolution Top). Cena příznivá, spotřeba srovnatelná se Scénicem (1.4 Tce), prostor dostatečný i když tady Scénic vede, ale zase vykompenzováno luxusním nádechem. Kufr pravda menší (ale CR-V v hybridu má kvůli baterkám kufr ještě menší o pár litrů), nicméně drobotina odrostla, tak kočár už netřeba, na hory postačí střecha a na kola nosič na tažné (ani jedno Scénic neměl, tak se kufr řádně využíval). Ale asi moc kecám, tak radši k věci.

Proč CX-5:
  • jsme zvyklí na vyšší posez ze Scénica a roky přibívají. Já bych si možná dovedl představit i nižší auto, ale pořád by to musel být aspoň menší kombík, sem tam se hodí odvézt něco delšího a to zvládne i CX-5, když se sklopí sedadla. Zkusili jsme Mazdu 6 a pro mě teda no way. Nemyslím, že jsem obr (186 cm), ale jak bylo nastavený sedadlo, nevlezl jsem se pod strop a když jsem dal sedadlo dolů, pořád nad hlavou málo místa a posez spíš jako kdybych dřepěl. CX-5 bez výhrad, super
  • realisticky vím, že tohle auto má do praktičnosti daleko a je to módní vlna, ale co naplat, mě se íbí (a nejsem sám) a to hodně, takže čert vem nějakou praktičnost, je načase si udělat i radost
  • o akceptovatelné spotřebě jsem už mluvil a těch 500 L v kufru prostě musí stačit a 95% roku bez výhrady bude
  • nechci s novým autem věčně trčet v servise (proto kupuju nové že ano) a tohle riziko snad s Mazdou (i s Hondou) bude podstatně nižší než u Seatu. Aspoň se to všude píše a i tohle fórum naznačuje, že by to neměla být žádná tragédie
  • a ten infotainment: no ten ze Seatu bych bral, ale ruku na srdce, jak dlouho mě asi bude bavit si s ním hrát. Auto má hlavně jezdit a jezdit dobře a to zatím podle všech indicií Mazda zvládne na výbornou (pro mé potřeby) a pochybuju, že příplatek (jednorázový i následné provozní náklady) na Seat by přineslo odpovídajicí přidanou hodnotu.
Nicméně na některé věci jsem na fóru narazil, tak bych se rád zeptal:
  1. Skutečně jsou brzdy u CX-5 tak velký problém, jak se tady píše? Narazil jsem tu i na nějaký odkaz, co popisuje, jak brzdy správně zahořet. Fakt to tak děláte? Asi budu za blbce, ale žádnej specialista na auta nejsem, tak se radši zeptám.
  2. A co ty sedáky, to mě docela zarazilo. SKutečně jsou tak nekvalitní, že se za chvíli začnou rozpadat? Měl jsem jen krátkou projížďku, tak těžko dělat nějaké závěry o kvalitě posezu, ale mě přišli ok, nicméně žena měla pocit, že ji z jedné strany sedačka tlačila (oba jsme však "tencí"). Snad si jen špatně sedla. Budu muset to auto půjčit ještě na delší dobu.
  3. Fórum jsem ještě neprošel celé, tak napadá vás ještě něco, co by měl Mazdou nepolíbený zájemce před koupí ještě radši zvážit?
  4. Na ceny servisních prohlídek jsem se ptal u prodejce a prý tak 5-6k, což se tady na fóru i potvrdilo (když si člověk nedonese vlastní olej). Lepší, než co říkal Seat.
  5. Jel jsem v Takumi Plus a líbílo se nám střešní okno. Až tak moc, že bych si ho i připlatil. Jenže Takumi Plus má černý strop a hnědou kůži, což se nám nelíbí a platí se tam za další ptákoviny, co nepotřebuju. Prodejce tvrdil, že okno jen v Takumi plus, ale když koukám do ceníku, mělo by jít připlatit i do Rev Top. Může to tady někdo potvrdit? A případně nějaké pozitivní/negativní zkušenosti s tím oknem?
Tak snad mě neukamenujete za zdlouhavý text a někdo i obětuje chvíli času a odpoví. Předem díky a ať vám auta dobře slouží.
 
Já když jsem jel prvně s CVT před lety, tehdy ještě netuše s čím mám tu čest, tak jsem se lekl, že jsem ten Nissan Altima (2013) rozbil... O pár let později jsem pak CVT potkal opět v Nissan Sentra, opět tragédie a stejně tak i Subaru Outback v US. To Subaru by asi chtělo zkusit i v evropě, protože pro EU trh simulují klasické převodové stupně na CVT...

Je ale možné, že v hybridu by se to CVT mohlo chovat/znít lépe.
 
No ono to v tom hybridu neni prave CVT a u RAV4 nebyl ten zvuk jedinym duvodem, proc jsem do ni nesel. Slo spis o to, ze jsem chtel 4x4 a hybrid RAV4x4 ma zadni nahon jen pres baterku a ta ma nizkou vydrz. CR-V ma aspon pro me lepsi reseni. 4x4 je klasicke a do tech zhruba 110km zene auto vyhradne el. motor. Jasne, baterka taky vydrzi jen na chvili, to je stejne jako u RAV, ale az baterka dochazi, naskoci benzinovy motor a funguje jako generator, ktery vyrabi elektrinu. Takze v podstate to auto jede porad jako elektromobil, ma teda okamzitou rekaci na plyn a je krasne tiche. I kdyz jeden benzin jako generator, jede v optimalnich otackach a neni temer slysel. Od urcite rychlosti, lame se to prave nekde kolem tech 110 a to jsem nemel moznost vyzkouset, uz by ale elektromotor potreboval tolik energie, ze uz to nema smysl, v tu chvili je odpojen a napravu zacne hnat uz ciste jen ten benzinovy dvoulitr, ktery ma 145k (elektromotor ma 184k). A samozrejme pokud tomu clovek slapne na krk i v nizsich rychlostech, kdyz potrebuje poradne zabrat, tak i tehdy se benzin pripoji na napravu a je o nem vedet. Ale neni tam vlastne zadna prevodovka, prevod je fixni. Aspon tak jsem to pochopil ze vsech videi a materialu, co jsem nacetl a pocitove se s tim autem jelo fakt dobre a i kdyz to neni zadny trhac asfaltu, leckteremu autu na semaforech by to CR-V natrhlo zadek, ten elektromotor ma fakt silu (Ferarri jsem nikdy nemel v ruce, tak brat s rezervou) a auto reaguje okamzite. Na moje primestske dojizdeni asi ideal, ale z delsich cest bych mel asi obavy, hlavne na dalnici, plouzit se 110 nechci. Proto se ted spis klonim v Mazde nez Honde.

Ještě jsem zapomněl na jeden dotaz. Dočetl jsem se o velkých problémech s tou speciální červenou barvou a taky o tom, že obecně jsou barvy u Mazdy méně odolné (neřekl bych jen u Mazdy; EU regulace dík). Spíš mě zajímá, jestli je ten problém primárně s tou červenou. Váháme i s barvou. Ta červená je fakt pěkná, ale taky ji bere většina, tak by se člověk třeba se světle modrou odlislišil a navíc s dobrým pocitem, že má odolnější lak. Možná lépe říct míň náchylnej.
Je to teda skutečně tak, že ta červená má kvůli jiné technice nanášení jiné vlastnosti, nebo je to prašť jak uhoď?
 
Poslední úprava moderátorem:
Já mám tu třívrstvou red soul na autě už dva roky a nepozoruju že by s ní byl někde problém, a musím se přiznat, že jsem jí ještě nikdy nevoskoval.20181220_125408.jpg
 
Asi je to jedno, snad jen ze na perletovy bily mi prijde snazsi videt rozdil, pokud lakovna neco opravuje. Prosel jsem si martyriem s Mazdou trojkou, aby celolak zadniho narazniku na rok a pul starem aute vypadal k nerozenani od originalniho (kde taky vsechny novy auta maj trochu jiny odstin plastovych dilu) = aby mel podobny rozdil od plechovych dilu, jako na originalne lakovanem prednim narazniku.

Ted mame novou CX-5 objednanou v obycejne bile, a po zkusenosti s CX-3 (a koneckoncu i soucasnou sestkou) planuju dat folii na naraznik a kapotu kvuli kaminkum. CX-3 je lapac drobnych tecek od kaminku, at uz je to aerodynamikou nebo strmosti kapoty. Nejspis to samy udelam i s novou Sestkou, ale tam se vic bojim, ze s crystal lakem bude videt vetsi rozdil mezi dily s folii a bez.
 
@Ranep kdyz se Ti libila RAV4 a nelibi se Ti elektricka ctyrkolka, tak je prece i varianta ciste benzinova s 2.0 s plnohodnotnym kardanem, ne? Ale ano, porad zustavas s Multidrive S CVT prevodovkou. Me ale jinak neprislo, ze by ta elektricka ctyrkolka mela byt nesmysl. Stejne jako u CR-V pak jede castecne benzinovy motor jako generator, aby se zadni kola mohla tocit. A vsak ani ten Grand Scenic jsi nemel jako 4x4, ne? Takze na tu obcasnou vypomoc mi prijde elektricky zadek jako docela slusny kompromis.

Ja do toho takhle kecam, protoze sam se ted zabyvam, jestli poridit RAV4 (nebo treba CX-5 ci CR-V). Fakt je, ze ja bych idealne potreboval ta 3 auta zkombinovat dohromady :D. A kdyz uz "pochazis" z toho Renaultiho sveta, tak co Espace?

Jinak ja mel take za to, ze se stresni okno da do Revolution TOP normalne doobjednat, take jsem vychazel z ceniku, ale neptal jsem se.
 
@Ranep kdyz se Ti libila RAV4 a nelibi se Ti elektricka ctyrkolka, tak je prece i varianta ciste benzinova s 2.0 s plnohodnotnym kardanem, ne? Ale ano, porad zustavas s Multidrive S CVT prevodovkou. Me ale jinak neprislo, ze by ta elektricka ctyrkolka mela byt nesmysl. Stejne jako u CR-V pak jede castecne benzinovy motor jako generator, aby se zadni kola mohla tocit. A vsak ani ten Grand Scenic jsi nemel jako 4x4, ne? Takze na tu obcasnou vypomoc mi prijde elektricky zadek jako docela slusny kompromis.

Ja do toho takhle kecam, protoze sam se ted zabyvam, jestli poridit RAV4 (nebo treba CX-5 ci CR-V). Fakt je, ze ja bych idealne potreboval ta 3 auta zkombinovat dohromady :D. A kdyz uz "pochazis" z toho Renaultiho sveta, tak co Espace?

Jinak ja mel take za to, ze se stresni okno da do Revolution TOP normalne doobjednat, take jsem vychazel z ceniku, ale neptal jsem se.

Myslím, že jsme na tom hodně podobně. Mě právě nová RAV4 rozhoupala k tomu, abych konečně začal uvažovat o změně. Při zjišťování info o ní jsem narazil na CR-V no a pak jsem se ještě dopracoval k tomu Tarracu. Ta hybridní technologie (ignoruj Tarraco) mě prostě lákala. Čistě benzínová RAV je hlučností úplně jinde než elektrická (nebo spíš stejně s tím rozdílem, že když hybrid zrovna prudce neakceleruje nebo nejede velkou rychlostí, tak je tichoučkej). Udávané spotřeby (jak hybrid tak čistě benzín) jsou podle dosavadních referencí dost jinde a mě se na začátku hlednání právě líbila (naivní) představa, že bude jezdit za míň jak se Scénicem.
Ano Scénic nebyl 4x4 a u té RAV by to rozhodně bylo zlepšení jízdních vlastností, ale akustické pohody při delších rodinných jízdách už asi ne a to by za tu cenu bylo dost otravné. Ono se to špatně hodnotí, když se s tím člověk projede jen chvíli a auto na delší zapůjčení zatím nebylo, resp. netlačil jsem na to, byl jsem teprve na začátku výběru.
Já bych teď nejradší zkombinoval vzhled RAV, luxus a motor Mazdy a prostor a infotainment Tarraca, se spotřebou 7-8 litrů bez nutností ničit motor eko jízdou a neváhal bych.
Espace - já vlastně kecal! Nebyla to RAV, co mě resp. mě i manželku, nakoplo. Byl to Kadjar, co nám padl do oka. Využil jsem tu jejich seznamku, ale než jsem auto dostal do ruky, už jsem pokukoval po RAV a věděl jsem, že Kadjar to nebude a víkendové seznámení to potvrdilo (tím nechci říct, že je to úplně špatný auto, na našich rozbitých okreskách jelo líp jak Scénic), ale prostě nefungovala tam ta chemie.
Espace jsme viděli na prodejně, ženě se líbil moc, mě relativně taky, jenže je to už strašná kráva (s prominutím) a ta spotřeba ... (i když těď koukám, že možná nebude tak otřesná, předtím jsem na to koukal jinou optikou a teď už jsem vystřízlivěl). Ale jo, RAV4 a i CX-5 jsou tajy dost velký auta, ale tak nějak jinak. A u Renaultu mě teď trochu přijde, že mají papírově spoustu funkcí, ale některé jsou na papíře jen do počtu a ve skutečnosti to jsou poloviční řešení oproti konkurenci. Např. ty jejich PURE LED nejsou adaptivní. A hlavně to auto nemá vyšší světlou výšku a to jsem u Scénica občas (ano výjímečně, ale přece) postrádal.
Ohledně střešního okna do Rev TOP jsem vznesl dotaz, tak pak dám vědět, co jsem se dozvěděl.
 
Myslím, že jsme na tom hodně podobně. Mě právě nová RAV4 rozhoupala k tomu, abych konečně začal uvažovat o změně. Při zjišťování info o ní jsem narazil na CR-V no a pak jsem se ještě dopracoval k tomu Tarracu. Ta hybridní technologie (ignoruj Tarraco) mě prostě lákala. Čistě benzínová RAV je hlučností úplně jinde než elektrická (nebo spíš stejně s tím rozdílem, že když hybrid zrovna prudce neakceleruje nebo nejede velkou rychlostí, tak je tichoučkej). Udávané spotřeby (jak hybrid tak čistě benzín) jsou podle dosavadních referencí dost jinde a mě se na začátku hlednání právě líbila (naivní) představa, že bude jezdit za míň jak se Scénicem.
Ano Scénic nebyl 4x4 a u té RAV by to rozhodně bylo zlepšení jízdních vlastností, ale akustické pohody při delších rodinných jízdách už asi ne a to by za tu cenu bylo dost otravné. Ono se to špatně hodnotí, když se s tím člověk projede jen chvíli a auto na delší zapůjčení zatím nebylo, resp. netlačil jsem na to, byl jsem teprve na začátku výběru.
Já bych teď nejradší zkombinoval vzhled RAV, luxus a motor Mazdy a prostor a infotainment Tarraca, se spotřebou 7-8 litrů bez nutností ničit motor eko jízdou a neváhal bych.
Espace - já vlastně kecal! Nebyla to RAV, co mě resp. mě i manželku, nakoplo. Byl to Kadjar, co nám padl do oka. Využil jsem tu jejich seznamku, ale než jsem auto dostal do ruky, už jsem pokukoval po RAV a věděl jsem, že Kadjar to nebude a víkendové seznámení to potvrdilo (tím nechci říct, že je to úplně špatný auto, na našich rozbitých okreskách jelo líp jak Scénic), ale prostě nefungovala tam ta chemie.
Espace jsme viděli na prodejně, ženě se líbil moc, mě relativně taky, jenže je to už strašná kráva (s prominutím) a ta spotřeba ... (i když těď koukám, že možná nebude tak otřesná, předtím jsem na to koukal jinou optikou a teď už jsem vystřízlivěl). Ale jo, RAV4 a i CX-5 jsou tajy dost velký auta, ale tak nějak jinak. A u Renaultu mě teď trochu přijde, že mají papírově spoustu funkcí, ale některé jsou na papíře jen do počtu a ve skutečnosti to jsou poloviční řešení oproti konkurenci. Např. ty jejich PURE LED nejsou adaptivní. A hlavně to auto nemá vyšší světlou výšku a to jsem u Scénica občas (ano výjímečně, ale přece) postrádal.
Ohledně střešního okna do Rev TOP jsem vznesl dotaz, tak pak dám vědět, co jsem se dozvěděl.
V CSP mě nabízeli pro 2,5 G194 REV TOP el. střešní okno a odpovídá to také všem aktuálním ceníkům, nicméně v CSP také 2x tvrdili, že v Takumi Plus není 4x LED-osvětlení nohou a ono tam je :D
 
Je to úplně jedno.

Jedno to není. Dva roky starou bílou perleť mám pořád v perfektním stavu. Půl roku červená Soul Red Crystal má už šrámy i přesto, že je půlka auta ve fólii. Hlavně na slunci je rozdíl docela markantní. Obě auta jsou pořád krásná, ale jen to bílé vypadá pořád jako nové. Čím tmavší barva, tím horší na údržbu. Pokud červenou, tak kompletně do fólie.
 
Jedno to není. Dva roky starou bílou perleť mám pořád v perfektním stavu. Půl roku červená Soul Red Crystal má už šrámy i přesto, že je půlka auta ve fólii. Hlavně na slunci je rozdíl docela markantní. Obě auta jsou pořád krásná, ale jen to bílé vypadá pořád jako nové. Čím tmavší barva, tím horší na údržbu. Pokud červenou, tak kompletně do fólie.

Trochu to vyzniva, jako by to bylo odolnosti laku. Nevedecky mi ale prijde, ze cervena metaliza na 2012 Trojce byla stejne kvalitni, jako bila perlet na 2015 Trojce a cervena na 2017 Sestce... udrzba vsech aut stejna, tydenni rucni myti, a porad zhruba stejny pocet direk od kaminku nebo hmyzu po dvou letech. Kamarad-kolega ma stejne starou bile perletovou Sestku, lehounce nizsi najezd, a ten lak taky vypada stejne, jako na moji cervene - obcas si stoupnu v garazi vedle nej a zkoumam, pod umelym je to dobre videt. Ale samozrejme na slunci bily lak vice oslnuje a neni tak kontrastni vuci podkladove barve, takze to auto na prvni pohled vypada lip; v tom naprosto souhlasim. V tomhle jsou nejhorsi tmavy auta, uz se uplne tesim na tu deep crystal blue, to bude peklicko na udrzbu - dan za jednu z nejoriginalnejsich barev na sestce :)

Snad jen jak jsem psal, CX-3 (i dle zvuku, ktery to dela) vyrazne vic trpi na kaminky, ale neni to lakem, ale nejspis aerodynamikou. Mozna to je s CX-5 stejny, proto ji necham radsi dat do folie.
 
Back
Top