• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 2017 (KF) - obecně

Měl jsem štěstí 2x přezouvat kolo po použití lepící sady a pokaždé byl KO snímač TMPS, nehledě na cenu nové náplně této srajdy, tak je na každého úvaze co se vyplatí. Za mě jednoznačně dojezdovka
 
Ahoj všem. Dnes jsem se byl projet s CX-5 2.5 (půjčeno na salónu v LBC přímo od majitele) a nechápu tu spotřebu - jezdil jsem cca hodinu po městě (80%) a okolí (20%), ale ikdyž jsem na to pořád "šlapal" a zkoušel co ten motor umí (hlavně jsem chtěl vědět, jak moc bude "bolet" přechod z turbonafty), tak konečná spotřeba 7.8! A nejede to tedy úplně špatně... ty rozjezdy jsou línější, ta absence turba je tam znát, ale jinak docela prima motor. Tak možná bude na severu další CX-5 :-)
 
Měl jsem štěstí 2x přezouvat kolo po použití lepící sady a pokaždé byl KO snímač TMPS, nehledě na cenu nové náplně této srajdy, tak je na každého úvaze co se vyplatí. Za mě jednoznačně dojezdovka

Mimo dosah pneuservisu mám z 95% úplne plný kufor, takže neviem, kde by som dal 19" prázdne špinavé koleso. Druhá vec je, že si neviem predstaviť meniť koleso niekde na krajnici diaľnice v noci pri -5 stupňoch (nie vždy príde defekt za krásneho letného dňa v dosahu parkoviska).

Takže za mňa lepiaca sada, ale asi skôr dobrá asistenčná služba.. ale uznávam, že každé riešenie má svoje pre a proti.
 
Mozna vas blbe chapu, ale jaky je rozdil mezi menenim kola za rezervu v hnusnem pocasi na kraji dalnice smerem do cesty pri -5 stupnich a pouzivanim lepici sady v hnusnem pocasi na krajnici dalnice smerem do cesty pri -5 stupnich?

Jinak ja po trech defektech s GJ (a jednom s Octavkou) zatim stale jezdim s lepici sadou.
 
Mozna vas blbe chapu, ale jaky je rozdil mezi menenim kola za rezervu v hnusnem pocasi na kraji dalnice smerem do cesty pri -5 stupnich a pouzivanim lepici sady v hnusnem pocasi na krajnici dalnice smerem do cesty pri -5 stupnich?

Jinak ja po trech defektech s GJ (a jednom s Octavkou) zatim stale jezdim s lepici sadou.

Rozdil je ten, ze nemusis tahat cely kolo (tusim ze u GL 19" je skoro ke dvaceti kilum... rachitikum jako jsem ja se dost blbe zveda a nosi, aniz bych si ho oprel o sebe), nemusis hledat rovny/rovnejsi misto na hever a pevny podklad pod nej (tzn. stat na asfaltu i pravou stranou auta, pokud mas defekt vpravo... takze trcis do silnice), aby ti z nej auto nespadlo, nemusis pak nekam davat to zasrany kolo do interieru, nemusis se rvat s maticema, pokud je nejakej kr*t*n moc utahl a nevozis v aute velkej krizovej klic...... jako pod 10 minut bych asi rezervu v takovejch podminkach nevymenil, a to mam docela dost treninku. Lepici sada byla v mym pripade i se ctenim navodu na pouziti a trochou vahani tak kolem tech deseti minut.

A ano, ted na novych autech s TPMS ventilkama bych asi oddelal ventilek za litr. Tak holt proste jednou za x let pri defektu zaplatim k oprave pneu navic jeste tenhle litr za ventilek. Proti cene vozidla, ofiko cene homologovany rezervy, pojisteni, atp. je to nic. Na aute za padesat tisic bych to asi resil jinak :)
 
Poslední úprava:
Za sebe bych k tomu jen dodal, že v případě kdy bych "chytl" defekt na straně do silnice, tak na úzké krajnici, nebo na dálnici bych musel hodně spěchat nebo mít něco důležitého, aby mě to donutilo to vůbec řešit a nevolat asistenční službu rovnou. To samé v noci, to bych si to rozmýšlel i na pravé straně auta. V dnešní době, kdy každý druhý má v ruce mobil a kouká do něj a každý kamioňák akorát kouká na film s nohama na volantu, je to skoro sebevražda.
A to jak jsem již psal, lepicí sadu používat umím a v případě rezervy i ta by mi nedělala žádný problém (dříve jsme byl zvyklý každý rok přehazovat zimní/letní sám).
Jakmile by se dalo dojet někde na odpočívadlo, čerpací stanici, autobusovou zastávku, tak proč ne, ale jinak je tohle přesně ten důvod proč si asistenční službu platím.
 
Ahoj všem. Dnes jsem se byl projet s CX-5 2.5 (půjčeno na salónu v LBC přímo od majitele) a nechápu tu spotřebu - jezdil jsem cca hodinu po městě (80%) a okolí (20%), ale ikdyž jsem na to pořád "šlapal" a zkoušel co ten motor umí (hlavně jsem chtěl vědět, jak moc bude "bolet" přechod z turbonafty), tak konečná spotřeba 7.8! A nejede to tedy úplně špatně... ty rozjezdy jsou línější, ta absence turba je tam znát, ale jinak docela prima motor. Tak možná bude na severu další CX-5 :)
Ja to rikam porad, ze "to nejezdi uplne spatne". Jak uz jsem psal ve svem vlakne, vsechny me obavy, snad vyjma te vyssi spotreby ;), z prechodu z 6ky nabCX-5ku se rozplynuli a rozhodne nelituji! Za mne doporucuji!
 
@KlikPet ta spotřeba se mi zdá právě až neuvěřitelná... s manželčinou A5 2.0 TDi Quattro se na stejné trase pohybuju na stejné spotřebě, jako s tou Mazdou.. ona teda ta A5 je kvůli quattru docela žravá, ale stejně - spotřeba do 8 litrů ve městě s 2.5l benzínem :eek:???

Jinak dealer tvrdí, že další okno pro objednávky končí 18.10. a u vozů objednaných v tomto okně nedokáží garantovat cenu - a že se velmi pravděpodobně bude zdražovat (Mazda prý vyčkává, jak se k cenám postaví po novém roce konkurence)... Nějak se mi to ale nezdá - objednají mi auto, u kterého se neví, kolik bude stát o_O ? Jinak vozy objednané v tomto okně budou k mání cca na konci února.

Jinak není tu prosím někdo s Takumi Plus výbavou? Dealer v Liberci prý tuto výbavu nikdy naživo neviděl, nejvyšší co prodali, tak byla Revolution Top. Dost by mě zajímal odstín té hnědé kůže... Promo fotkám moc nevěřím a v testech a videích, co jsem viděl, tak měli taky většinou "jen" Revolution Top.
 
@KlikPet ta spotřeba se mi zdá právě až neuvěřitelná... s manželčinou A5 2.0 TDi Quattro se na stejné trase pohybuju na stejné spotřebě, jako s tou Mazdou.. ona teda ta A5 je kvůli quattru docela žravá, ale stejně - spotřeba do 8 litrů ve městě s 2.5l benzínem :eek:??

Jinak dealer tvrdí, že další okno pro objednávky končí 18.10. a u vozů objednaných v tomto okně nedokáží garantovat cenu - a že se velmi pravděpodobně bude zdražovat (Mazda prý vyčkává, jak se k cenám postaví po novém roce konkurence)... Nějak se mi to ale nezdá - objednají mi auto, u kterého se neví, kolik bude stát o_O ? Jinak vozy objednané v tomto okně budou k mání cca na konci února.

Jinak není tu prosím někdo s Takumi Plus výbavou? Dealer v Liberci prý tuto výbavu nikdy naživo neviděl, nejvyšší co prodali, tak byla Revolution Top. Dost by mě zajímal odstín té hnědé kůže... Promo fotkám moc nevěřím a v testech a videích, co jsem viděl, tak měli taky většinou "jen" Revolution Top.
Ja mam najeto cca 4.000 km a dlouhodobe (resetoval jsem to po prvnim tankovani) jezdim za 8,5 litru. Ale jezdim hodne mesto (Praha kazdy den do prace a z prace) a pak dalky (dalnice). Takze po okrskach i s nejakym tim obcasnym sviznym svezenim si myslin, ze to bude o dost mene.

K te barve kuze, je to uplne stejna barva jako v teze vybave u Mazdy 6. Lehce hneda, hnedo cerna. Spatne se to popisuje.
 
Machine Gray! :) Samozrejme moje srdcovka zustava Red Soul Crystal, ale po rocnim jezdenim s ni na me predchozi 6ce je lepsi se na ni divat, nez ji vlastnit. Na to auto se jen kouknes a uz je poskrabane ;) Je hrozne nachylna na jakekoliv mechanicke poskozeni. Ale je naaadherna. Machine Gray je take krasna a je precijen zajimavejsi, nez "obycejna" cerna.
 
Pořád si říkám, že černou se nic nezkazí.. že je to taková klasika. Ale ta šedá má taky něco do sebe, určitě je zajímavější. Jen se bojím, že trpí stejnými neduhy jako Soul Red, tj. malou vrstvou laku a extrémní náchylností na poškození, jako jsi popsal... nebo je na tom ta šedá líp?
 
Myslim, ze ta cervena je v tomhle opravdu trochu exot. Ta struktura laku a skladba jednotlivych vrstev je zkratka jina, nez u ostatnich barev. Ale nevim to presne. Kazdopadne tak jako tak musis pocitat s tim, ze nove Mazdy maji obecne mekci/mene mechanicky odolne laky. Ale to uz dnes byva bezne i u jinych znacek... Tohle je i jeden z duvodu, proc jsem sel do bile perleti. Porad to neni jen obycejna bila a pritom na ni neni nic videt ;) No a pak taky proto, ze byla skladem, protoze cekat znovu ctyri mesice na nove auto se mi uz nechtelo :)
 
Na 6ce mám jak Machine gray, tak uvnitř hnědou kůži. K vnitřku, určitě bych ji dal přednost znovu před černou, vypadá to hodnotně, luxusně, i když první volbou by pro mne byla vždy bílá kůže.:D Nicméně tu výbavu jsme brali spíše kvůli dalším prvkům, které obsahuje.
Jinak k barvě, myslím si, že trpí úplně stejně jako Soul Red - jezdím hodně dálnici a přední kapota je poměrně dost oprýskaná a když se na to soustředím, tak to jde vidět, ale nemyslím si, že další odstíny by na tom byly lépe a na té černé to půjde vidět daleko více.
 
Nazdar, malý dotaz ;). Proti CX-3 se mi často mlží zevnitř čelní sklo, takže mám skoro pořád klimu na Auto A/C Eco a je po problému. Možná je to současným počasím, ale u CX-3 jsem si toho nějak nevšiml a klimu zapinal jen občas. Máte to taky?
 
Nazdar, malý dotaz ;). Proti CX-3 se mi často mlží zevnitř čelní sklo, takže mám skoro pořád klimu na Auto A/C Eco a je po problému. Možná je to současným počasím, ale u CX-3 jsem si toho nějak nevšiml a klimu zapinal jen občas. Máte to taky?
Dela mi to take, zvlast v tomhle destivem pocasi. Myslim, ze se to mlzi vic, nez v predchozi 6ce.
 
Nemas vlhky koberecky? Nebo tapec pod gumovyma? To byva obvykle pricina.
Nase cx5 v pohode, ale klimu mame zapnutou takrka porad...

Mimochodem jak je zajeta, uz si tolik nestezuju na lenost, proti novy to ted jede uz paradne a ztichnula rozvodovka/kardan, uz nehuci. Ale sestka porad nejde z petky radit, takze reklamace, zrejme opravdu stejny problem jako mela mazda pred lety na vsech manualnich prevodovkach pro 3/cx5.
 
Nazdar, malý dotaz ;). Proti CX-3 se mi často mlží zevnitř čelní sklo, takže mám skoro pořád klimu na Auto A/C Eco a je po problému. Možná je to současným počasím, ale u CX-3 jsem si toho nějak nevšiml a klimu zapinal jen občas. Máte to taky?
Hneď keď som kúpil cx-5 KF som si všimol, že sa častejšie zahmlievajú v daždivom počasí spodné rohy čelného skla. Obyčajné ofukovanie nepomôže musím zapnúť odhmlievanie cez A/C. Stačí na chvíľku ale častejšie ako som to musel robiť na starom Ceed-e. Jazdil som v tom istom čase na jeseň aj cx-5 KE a tam to ofukovanie bolo lepšie.
 
Back
Top