• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 2017 (KF) - obecně

Ano, je to jenom počítač. Reset IPhonu byl hned po opětovném nastartování Mazdy (to bylo rychlejší) druhým krokem, který jsem udělal. Kdybych znal ten trojhmat na reset palubního počítače, zkusil bych to taky. Je nejpravděpodobnější, že to bylo telefonem.
Co to automatické zamykání, v čem může být problém??
 
Co se táká elektroniky, tak mi v pátek přestal fungovat CarPlay. Normálně fungoval, telefonoval jsem přes něj, pak jsem na cca 20 min přerušil jízdu a při dalším připojení telefonu přes kabel už na displeji nezobrazil žádnou ikonu aplikace telefonu. Tvářil se jako připojený (v rohu černého displeje byla ikonka CarPlay a na Siry šlo mluvit přes ovládání na volantu). Displej jinak normálně fungoval, rádio hrálo...Proběhl restart telefonu, zastavení a nastartování auta, vysunutí kabelu, volání na připojený telefon... a nic. Po půlhodině další pokusy bez výsledku. Pak jsem volal do servisu, a že by to mohla dělat verze iOS (nedávno instalovaná, ale zjistil jsem, že už je vydaná další verze), byl jsem ten týden třetí, kdo měl problém. Po dalším pokusu vše naskočilo, v neděli iOS přeinstalován. Včera zase nefungovalo automatické zamykání, zavíral a otvíral jsem dvěře jako ďas (hlavně u řidiče), že to muselo být určitě na parkovišti před obchoďákem někomu divné. Jednou se ozval "varovný signál" - 3 nebo 4 rychlá pípnutí. Musel jsem zamknout ovladačem (kartou). Při následném parkování to už fungovalo. V menší míře se to stalo už jednou (varovný signál byl), ale otevření a zavření dveří to napravilo. Auto není ani 2 měsíce staré... A ke všemu bylo včera nějak víc slyšet to cvakání při sešlapávání spojky (viz vlákno podvozek).
Jak lze provést reset palubního počítače??
Ja pouzivam Android auto a obcas s tim take trochu bojuji. Jednou za cas sam vypadne (muze byt ale kabelem, kontaktem), obcas se z niceho nic stahne zvuk na 0, takze pak vypinam, zapinam, prepinam az pak zjistim, ze to cele jen stisene :). Ale zatim jsem nezazil nic vylozene fatalniho. Osobe ty moje veci pripisuji spis neodladenosti samotneho AA.
 
Niekedy je u AA problem s kablom. Casto je nutne pouzit originalny kabel, s inymi sa po par sekundach odpaja (aj ked nabijanie funguje). Stretol som sa s tym hlavne u korejskych aut, u VW koncernu funguje s kazdym kablom.
 
kontrolní otázka pro majitele AWD ;) , jak často měníte olej v rozvodovce a diferáku ? V manuálu je jen nesmyslná poznámka " Pokud byla tato součást ponořena do vody, je nutné vyměnit olej " , ale žádný interval výměny:eek::eek::eek: - to jako fakt ??????? Taky je tam další sebevražedný termín na výměnu oleje v převodovce po 180 tis/km :eek::eek::eek:
 
Ten mě na to právě nasměroval a zjistil mi náplně, které jsou opravdu minimální, mám zato že v difu cca 0,3 a rozvodovce snad 0,4 litru :eek:, taky mi vysvětlil jak to všechno funguje a můj závěr z toho je, že já osobně budu tyto oleje měnit maximálně po 30 tis km (vzhledem k tomu, že dif já sranda tak za 100 tis Kč)
 
Viem Preto som to tam dal ...: D
ináč keď som pýtal radu od @Shrek pred kupou autá mi poradil presne to ..FW ..vysvetlil som mu na čo ho budem používať a uznavam..vie čo hovorí ..ma prehľad ...jednou z jeho poznámok bolo aj to že nemusím meniť olej v dif : D: D nižšia spotreba atd...
 
Ale jo, každý si musíme umět odůvodnit to, že jsme koupily zrovna to co jsme koupily ;)
 
S CarPlay bych si nebyl jistý, že je to Mazdou. Stačí Googlit CarPlay problems. Platformu s větším počtem chyb a horší stabilitou, než je kombo macOs a iOS, těžko najít (máme od nich doma 9 zařízení... a jsme s nimi od prvního iPhone). Ostatně řešení většiny problémů v Apple světě je backup dát a kompletní reset iPhone/iPadu/Macu... I na problémy s CarPlay to doporučují :). Minimálně s Androidem jsem měl s Mazdou za rok a kus soužití na třech různých autech problém 3x, a pokaždé vyřešil restart telefonu. Jednou odešel kabel. Vadný kabel by jinak nejspíš nenabijel, takže to by byla snadná diagnostika (teda pokud se nezlomila datová žíla).
Mám Apple od iPhone 4 téměř každý model a manželka taky, iMac, MacBook Air (nový model) - vše bez problémů. Kéž bych tohle mohl říci o své nové Mazdě. Ano zlobilo připojení CarPlay ve zkušební verzi iOS 13. Od ostré verze jsem měl pokoj, ale někteří uživatelé museli mít problém, jelikož to řešil poslední upgrade iOS 13.1.3. Taky umí pozlobit neoriginální kabel. Doma neoriginální kabel fungoval a funguje a v autě ne. Dnes je to spíše o štěstí, co člověk koupí, než o značce.
 
Mám Apple od iPhone 4 téměř každý model a manželka taky, iMac, MacBook Air (nový model) - vše bez problémů. Kéž bych tohle mohl říci o své nové Mazdě. Ano zlobilo připojení CarPlay ve zkušební verzi iOS 13. Od ostré verze jsem měl pokoj, ale někteří uživatelé museli mít problém, jelikož to řešil poslední upgrade iOS 13.1.3. Taky umí pozlobit neoriginální kabel. Doma neoriginální kabel fungoval a funguje a v autě ne. Dnes je to spíše o štěstí, co člověk koupí, než o značce.
K tomu mému konkrétnímu případu - kabel je originál do koupě Mazdy nepoužívaný (používám stále od předchozího modelu), nabíjel a ikona signalizovala připojení CarPlay, které však nefungovalo. Do teď jsem byl přesvědčený, že problém byl na straně iPhonu. Uvědomil jsem si ale, že fungovat to začalo až po zamknutí auta, resp. odpojení "katry". Včechny ty moje pokusy - restart telefonu, vypnutí auta...jsem provedl za probíhající komunikace/spojení "karty" a autem. Nakolik mohlo mít vliv propojení "karty" s palubním počítačem, jestli se úplně vypne už při vypnutí nebo až po odpojení "karty", neumím posoudit. Tolik pro upřesnění.
 
Ale jinak je ta statistika hodne drsna... kdyz se koukam na ceskou statistiku, nemame zadny auto, ktery by se kradlo v takovym mnozstvi. Ani zdaleka. https://www.idnes.cz/auto/zpravodaj...tatistika-tabulka.A180227_101258_automoto_taj

Je skoro 3x mensi pravdepodobnost, ze v CR ukradnou Range Rover (jakozto nejkradenejsi auto k poctu registraci, coz pocitam bude stejny jako pocet pojistenych... pokud se nekradou odhlasena nepojistena auta :)), nez ze v Nemecku ukradnou Mazdu CX-5. Coz me celkove hodne prekvapuje, protoze bych necekal, ze v Nemecku bude tak velky pocet kradezi aut. Selskym rozumem bych si to dokazal vysvetlit snad jen tak, ze na Nemecko se orientuji gangy zlodeju aut, protoze jsou tam drahy auta v peknem stavu, kdezto CR nechavaji stranou.
 
Back
Top