• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 2017 (KF) - obecně

Podla predbeznych sprav je novinkou iba vypinanie dvoch valcov pri urcitej rychlosti a otackach (celkom slusny rozsah), co vraj usetri 10% benzinu. Takze o velku novinku nejde, aj ked Mazda s tym zatial skusenosti nema. Treba dufat a pockat na prve recenzie, dozvieme sa aspon, aka bude realna dynamika a spotreba.
 
Jak moc věříte Mazdě, že ta nová 2.5 bude OK? Přemýšlím, jestli raději nejít do osvědčené techniky, než dělat mazdě beta-testera :D
Naposledy tu treba @Krabat hlasal, ze kupovat auto do dvou let od najeti do vyroby je spatna volba. Takze je jedno s jakym motorem novou CX-5 brat, protoze je to vzdy nove auto do dvou let, ne? :D
 
No údajně má i nový tvar pístů kvůli snížení tření:

That includes removing scant-millimeters of metal around the pistons to cut friction and engine knock; make the oil rings and the piston skirts asymmetrical for smoother and more efficient operation;

Volně přeloženo:
To zahrnuje odstranění necelého milimetru kovu kolem pístu pro snížení tření a klepání motoru, přepracování olejových kroužků a pláště pístu do asymetrického tvaru pro hladší a efektivnější běh.

Když vidím problémy s Skyactive-D, tak bych přemýšlím zda nejít do 2.0, který je převzat bez úprav nebo nejít cestou Mazdy 6 s původním 2.5.
 
Toz ja si pockam na 2,5T MPS a doufam ze tam nebude vypinani valcu a el.par.brzda ! Jinak fakt jedu do BBR a necham si udelat stage 2 :D
 
Toz ja si pockam na 2,5T MPS a doufam ze tam nebude vypinani valcu a el.par.brzda ! Jinak fakt jedu do BBR a necham si udelat stage 2 :D
Joooo, tak to asi už postupně začni tunit :D... ale aby tě to nakonec nestálo podobnou sumu jako za Civic Type R, protože to bys tu Hondu mohl koupit rovnou a ta navíc pojede vždycky líp než ta M3 s vylepšením od BBR :) + má již v základu mnohem lepší podvozek a komponenty jako třeba brzdy, tlumiče atd.
 
Naposledy tu treba @Krabat hlasal, ze kupovat auto do dvou let od najeti do vyroby je spatna volba. Takze je jedno s jakym motorem novou CX-5 brat, protoze je to vzdy nove auto do dvou let, ne? :D

A stojím si zatím. Kdybyste věděli co já... :D Bylo by to na strašně dlouhé povídání proč, ale berte to jako dobrou radu. První rok nový model v žádném případě nekupujte. Ideální je kupovat auto tak po dvou letech, kde jsou vychytané mouchy a kovací nebo vstřikovací formy ještě nejsou opotřebované. Tlak v Automotive na úspory a rychlost vývoje je enormní. To, co platilo v letech 2012-2014 je dnes beznadějně zastaralé. Vývoj se stále zrychluje a s tím se zvyšuje i množství chyb, které konstruktéři a potažmo dodavatelé udělají. Dříve se třeba díl připravoval dva, tři roky než šel na trh. Dnes dostanete zakázku v dubnu 2017 a v říjnu téhož roku zákazník očekává, že bude hotovo. Výjimkou není, že se i složité formy vyrábí 8 týdnů! 8 týdnů vč. konstrukce a optimalizací! Je to šílené tempo a následkem jsou problémy v sériové výrobě, které se provizorně maskují nebo obcházejí. Nevím, kam až to povede, ale rok od roku je to náročnější. Navíc nejsou lidi, prakticky nikde v EU na technické pozice, takže konstrukci často dělají lidé bez zkušeností se všemi následky s tím spojenými. A potom jaké porodní problémy provázely Mazdu 6, bych s nákupem nové CX-5 počkal. Jen málokterý z nových modelů je bez chyb. Jsou jen výjimky potvrzující pravidlo. ;)
 
Poslední úprava:
A stojím si zatím. Kdybyste věděli co já... :D
Ja Ti to nerozmlouvam, jen jsem to tak trosku chtel pripomenout v prihodnem tematu ke zcela novemu modelu ;). Znam cloveka, co hlasa, ze kupovat jedine auta po FL. A uz tehdy jsem si rikal, ze na tom neco bude.

Ale ja teda v Automotive nepracuju a ani nikoho z toho oboru neznam, takze nevim, co je za tim pravdy.
 
Poslední úprava:
Suhlas. Uz davno som sa popalil s Peugeotom 307, ktory som kupoval ako novinku. Odvtedy obchadzam francuzov zdaleka. Predoslu M6 GJ som kupoval tiez kratko po spusteni vyroby a "detskych" problemov bolo pomerne dost (okrem jedneho velkeho). GJ po facelifte 2015 je bez väcsich problemov. Este predtym GH vyborna. Buduci rok pravdepodobne skoncim pri GL. Nevie niekto, ci budu este nejake zmeny v modelovom roku 2018? Mozno tam pichnu nový 2.5 motor z CX-5 :-)
 
Ještě chvíli strašte a já půjdu zrušit objednávku :-D a i přes to, že ztratím zálohu tak si budu říkat, že jsem ušetřil...
 
Suhlas. Uz davno som sa popalil s Peugeotom 307, ktory som kupoval ako novinku. Odvtedy obchadzam francuzov zdaleka. Predoslu M6 GJ som kupoval tiez kratko po spusteni vyroby a "detskych" problemov bolo pomerne dost (okrem jedneho velkeho). GJ po facelifte 2015 je bez väcsich problemov. Este predtym GH vyborna. Buduci rok pravdepodobne skoncim pri GL. Nevie niekto, ci budu este nejake zmeny v modelovom roku 2018? Mozno tam pichnu nový 2.5 motor z CX-5 :)
Pokud všechno půjde dobře, tak by příští rok měla být představena nová M3 s motory SkyActiv II. Osobně předpokládám, že nová M6 bude alespoň o rok pozdějc.
 
Ještě chvíli strašte a já půjdu zrušit objednávku :D a i přes to, že ztratím zálohu tak si budu říkat, že jsem ušetřil...

Když se třeba dívám na interiér nové CX-5, ono je to v bleděmodrém totéž, co už má Mazda 3 nebo Mazda 6. Jinými slovy to znamená, že i když nepochybně mají vyrobené nové formy, dělali podobné díly i předtím pro jiné modely. Je tedy vysoká pravděpodobnost, že tyto formy budou perfektní. Pokud nějaké problémy zaznamenali u předchozích modelů, určitě je zohlednili při konstrukci nových forem. Tohle je běžný postup. Motoricky taky nevidím problém, jsou to osvědčené jednotky, které dělají roky. Nevím teda, jak diesel, tomu bych se vyhnul, ale benzín je v pohodě. Jen mě zaráží ta přiškrcenost 2,5i, ale ten stejně nemáš. No a podvozky umí Mazda tradičně výborné, takže nová CX-5 by asi bylo jedno z těch nových aut, které bych riskl, pokud bych musel. :)
 
Já musel (protože s tím dlouhodobě zapůjčeným VW se nedá jezdit - moc malé na mých 185cm). Z předchozí dobré zkušenosti s (NA) 2013 Mazda 3 a 2016 CX-5 doufám, že 2017 CX-5 bude OK.
 
Back
Top