- 602
Kup si laser teploměr a průběžně kontroluj teplotu zadních brzd-disků pokud máš verzi KE (po cestě do kopce)Potřeboval bych vyřešit věc, kterou jsem ještě pořád vloni 2 x spojoval s vypalováním vosku/výfuku nové AWD CX5-ky protože zápach venku byl podobný jak když jsem si nové auto poprvé odvezl z autosalonu. Popis stejný jak výše píše Bob v r.2015.
Na konkurenčním webu to vloni popisuje i Jans obdobně:
"v uplynulé zimě jsem zaznamenal několikrát po delší jízdě na sněhu (delší kopce cca 2-5km na 1-2 převodový stupeň , tzn. častěji aktivní 4x4 ) po vystoupení z auta smrad jako když se pálí spojka. Vzhledem k tomu, že AWD pohon je řešen elektromagnetickou spojkou, předpokládám, že smrad pocházel od ní. Palubní počítač žádnou chybu nehlásil, pohon 4x4 fungoval a smrad po výjezdu kopce po chvíli zmizel. Máte někdo podobnou zkušenost, resp. je to normální ? Dle popisu by měla být elektromagnetická spojka bezúdržbová, najeto nyní 100tis km. Při krátkodobém sepnutí AWD (např. vyhrabání se ze závě+jí na parkovišti) jsem podobný smrad nezaznamenal....."
Ale ani na jednom z webů není jednoznačný závěr příčiny či nebezpečí nějaké vady.
Proč se ptám.
Letos při stejném stoupání (suchá vozovka v Alpách, tj. žádné prokluzování kol na sněhu), zas ten stejný smrad.
A protože mi za rok a půl končí záruka nového vozu, a pokud je to příznak nějakého špatného dílu (brzdy, spojka ...) chci se zeptat
zda někdo nemá od výrobce/servisu potvrzenou příčinu tohoto zápachu, případně že se jedná o běžnou věc.
Nebo nedejbože, zda to u někoho bylo předznamenání nějaké nutné opravy vadného dílu atd.