• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 (KE) - obecně

Zkušenosti po 10ti měsících. Kromě vyměněné příčné tyče předního stabizátoru (v páru) a nových zadních tlumičů včetně uchycení (aneb silnice po zimě) mě začalo zlobit cukání kolem 2tis otáček (na 2, 3 a 4tý stupeň). Dle všeho byl v motoru nedostatek oleje a proto omezoval vykon aby se auto nezadřelo. Tímto děkuji předchozímu majiteli z něměc, který honil za každou vteřinu za studena. Oprava se může údajně (dle autorizáku) vyšplhat až ke 100k (protože vymění co se dá) a na to nemám, takže raději budu olej častěji kontrolovat a přilévat. Jinak unešení trvá :)
 
Poslední úprava:
Zkušenosti po 10ti měsících. Kromě vyměněné příčné tyče předního stabizátoru (v páru) a nových zadních tlumičů včetně uchycení (aneb silnice po zimě) mě začalo zlobit cukání kolem 2tis otáček (na 2, 3 a 4tý stupeň). Dle všeho byl v motoru nedostatek oleje a proto omezoval vykon aby se auto nezadřelo. Tímto děkuji předchozímu majiteli z něměc, který honil za každou vteřinu za studena. Oprava se může údajně (dle autorizáku) vyšplhat až ke 100k (protože vymění co se dá) a na to nemám, takže raději budu olej častěji kontrolovat a přilévat. Jinak unešení trvá :)
Držím palce, ať to drží a vydrží. ?

Bohužel, to je asi riziko "podnikání". ?

Má cenu zkoušet "druhý" názor? Existuje servis, který nezkusí udělat výměnu všeho nebo už je to fakt na generálku? ?
(Ptám se spíše tak konverzačně, než že bych to potřeboval řešit...?)
 
Zkušenosti po 10ti měsících. Kromě vyměněné příčné tyče předního stabizátoru (v páru) a nových zadních tlumičů včetně uchycení (aneb silnice po zimě) mě začalo zlobit cukání kolem 2tis otáček (na 2, 3 a 4tý stupeň). Dle všeho byl v motoru nedostatek oleje a proto omezoval vykon aby se auto nezadřelo. Tímto děkuji předchozímu majiteli z něměc, který honil za každou vteřinu za studena. Oprava se může údajně (dle autorizáku) vyšplhat až ke 100k (protože vymění co se dá) a na to nemám, takže raději budu olej častěji kontrolovat a přilévat. Jinak unešení trvá :)
Tím chceš říct, že jsi po koupi nevyměnil olej a deset měsíců nekontroloval měrkou a může za to předchozí majitel?
 
Tím chceš říct, že jsi po koupi nevyměnil olej a deset měsíců nekontroloval měrkou a může za to předchozí majitel?
Nene, po koupi jsem samozřejmě olej měnil, jak jsem psal výše: "Akorát první servis mě vyjde na pětatřicet, páč se budou měnit zadní ramena a přední čepy (+ jsem si řekl kromě oleje do motoru, i do převodovky a zadního diferenciálu)"
Musím se teda přiznat, že jsem nekontroloval měrku...
 
Držím palce, ať to drží a vydrží. ?

Bohužel, to je asi riziko "podnikání". ?

Má cenu zkoušet "druhý" názor? Existuje servis, který nezkusí udělat výměnu všeho nebo už je to fakt na generálku? ?
(Ptám se spíše tak konverzačně, než že bych to potřeboval řešit...?)
Určitě si myslím že to půjde udělat levněji jinde. Nicméně auto teď jezdí, zatím nic nezlobí, tak to počká. Na bazosi jsem zahledl, že mazda motory někdo dělá ve Znojmě. Takže eventuelně budu hledat tam.
Tady:
nebo tady:
 
Ahoj, možná hloupá otázka, ale raději se zeptám, než bych něco pokazil. Jak nabíjíte baterku? Necháváte ji v autě? Zapojenou nebo odpojenou? Nemám moc zkušeností s takhle "novými auty" :) Aby se mi to po odpojení nějak nezakódovalo nebo tak něco :D
 
Ahoj, baterie se dobíjí v autě, neodpojená. Kladný pól nabíječky na plus baterie, záporný pól nabíječky na kostru vozu. Moje CX-5 má pro to na kostře nedaleko akumulátoru vyčnívající závit M6.
Kdybys dal záporný pól nabíječky rovnou na akumulátor, řídící jednotka by o nabíjení nevěděla, což je špatně.
 
Jde o bezpečnostní důvod proč se mínus připojuje mimo baterku. Autu je to úplně jedno.
Jestli nabíjet v autě nebo mimo je čistě o pohodlí uživatele. Někdo může nabíjet venku a někdo musí vytáhnout baterku a nabíjet doma. Nic víc v tom není.
 
Díky moc, vyskočila mi nějaká chyba dobíjení a začal blikat i-stop. Co jsem našel na fóru, tak dost běžný problém. Vyřešilo se to delší jízdou, takže předpokládám, že je potřeba trochu dobít baterku. Bydlíme v domě, takže ji nemusím vytahovat, spíš jsem si říkal, jestli to chytristika v autě zvládne to odpojení a zapojení. Jestli se pak nemusí něco někde kódovat. Každopádně díky za odpovědi! ?
 
@Max6: ono se nic v autě nevrátí do výchozího nastavení, když na delší dobu (třeba na půl hodiny) odpojíš akumulátor? O tom bych si dovolil pochybovat. Přinejmenším se musí znovu nastavit automatické dojezdy oken (nebo jak tomu v návodu říkají). U své CX-5 si po minulých zkušenostech dávám pozor, abych baterii zbytečně neodpojoval.
 
Ahoj, možná hloupá otázka, ale raději se zeptám, než bych něco pokazil. Jak nabíjíte baterku? Necháváte ji v autě? Zapojenou nebo odpojenou? Nemám moc zkušeností s takhle "novými auty" :) Aby se mi to po odpojení nějak nezakódovalo nebo tak něco :D
Já nabíjím přes cigaretovou zásuvku v kufru (v garáži se k předku auta nedostanu). Udělal jsem si "prodlužku", která má na konci cigaretovou zástrčku.
V Octávce to je bez problémů (má zásuvku neustále pod napětím, tedy spojenou s baterkou), u Mazdy jsem musel přepojit pojistky, aby tomu tak bylo též (schéma mohu zaslat).
 
@Max6: ono se nic v autě nevrátí do výchozího nastavení, když na delší dobu (třeba na půl hodiny) odpojíš akumulátor? O tom bych si dovolil pochybovat. Přinejmenším se musí znovu nastavit automatické dojezdy oken (nebo jak tomu v návodu říkají). U své CX-5 si po minulých zkušenostech dávám pozor, abych baterii zbytečně neodpojoval.
Vrátí se nastavení audia (basy, výšky,...) a dojezdy oken. Tohle všechno nastavit trvá cca minutu/dvě minuty ? Plus dojde při delším odpojení k "vyresetovaní" hodnot třeba řídící jednotky motoru na 0 hodnoty, což opravdu někdy není vůbec na škodu.
Stále je to jen obyčejný auto a ne raketoplán a není čeho se bát.
Hodně lidem v paneláku ani nic jinýho nezbývá než jí z auta vyndat, protože z 8. patra kabel nikdo nevyhodí.
 
Já nabíjím přes cigaretovou zásuvku v kufru (v garáži se k předku auta nedostanu). Udělal jsem si "prodlužku", která má na konci cigaretovou zástrčku.
V Octávce to je bez problémů (má zásuvku neustále pod napětím, tedy spojenou s baterkou), u Mazdy jsem musel přepojit pojistky, aby tomu tak bylo též (schéma mohu zaslat).
Existují udržovací nabíječky, které se zapojují do autozásuvky. Ale obecně nabíjet vybitá aku přes zásuvku bych nikomu nedoporučil, pokud nechcete vyhořet. Tam můžou být nabíjecí proudy vysoké a dráty se zapoti. Tím spíš u rekondičního nabíjení.
 
Trubka výfuku u zadního tlumiče po téměř 10 letech provozu a 246tkm ...
20221214_201323.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Ahoj, můžete mi poradit, kde najdu odtokové kanálky na klimu a kde by se mohl vyskytovat bazén potencionální "bazén"? Strašně mi to mlží uvnitř, teď v zimě je i námraza na stropnici a na světle u stropnice, o zamrznutým okně uvnitř ani nemluvím, musím škrábat zevnitř, někde musí být ucpaný kanál.
Kabinový filtr je nový a tam voda není, napadá mě jen klima už.
 
Ahoj, můžete mi poradit, kde najdu odtokové kanálky na klimu a kde by se mohl vyskytovat bazén potencionální "bazén"? Strašně mi to mlží uvnitř, teď v zimě je i námraza na stropnici a na světle u stropnice, o zamrznutým okně uvnitř ani nemluvím, musím škrábat zevnitř, někde musí být ucpaný kanál.
Kabinový filtr je nový a tam voda není, napadá mě jen klima už.
Pokud se nepletu, tak kondenzát z klimatizace odteče pod auto, teda aspoň tam vždy v létě mívám loužičku vody. Já měl také dneska a včera po ránu namrzlé přední sklo zevnitř, ale bylo skoro -10°C a vím, že jsem měl v gumových koberečkách trochu vody z minulých dní, takže vlhkost udělala své.
Na stropnici a na světle jsem to teda nikdy neměl. Nemáš velkou vlhost v interiéru? Třeba pod koberečkama mokro, atp.? Na mlžení skel samozřejmě pomůže je pořádně umýt a vyleštit/usušit zevnitř. Ještě je dobré po autě rozmístit takové ty balíčky s těma kuličkama absorbující vzdušnou vlhkost, mám tam asi 4 větší.
 
Problém je v tom, že tu vlhkost tam mám až moc velkou, v létě běžně cítím takový zasmrádlý puch jako plíseň, vytopené to auto nebylo, , koberce jsou suché, kanály ve dveřích volné, tak nevím už odkud to jde.
 
Back
Top