• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 (KE) - obecně

Problém je v tom, že tu vlhkost tam mám až moc velkou, v létě běžně cítím takový zasmrádlý puch jako plíseň, vytopené to auto nebylo, , koberce jsou suché, kanály ve dveřích volné, tak nevím už odkud to jde.
A nejde ten puch jako plíseň z výduchů ventilace, když pustíš klimu? Funguje ta klima? Je tam dostatek náplně, těsní? Je možné, že klima "neklimuje" jak má a tudíž Ti vzduch nevysuší a těžko se odmlžuje. Já bych bez klimy jen stěží odmlžil ...
 
A nejde ten puch jako plíseň z výduchů ventilace, když pustíš klimu? Funguje ta klima? Je tam dostatek náplně, těsní? Je možné, že klima "neklimuje" jak má a tudíž Ti vzduch nevysuší a těžko se odmlžuje. Já bych bez klimy jen stěží odmlžil ...
Klima je funkční na 100% (plná a těsná) a dezinfikovaná.
 
Ano odmlží, ale jak odstavím auto na 3 dny tak v zimě je námraza, a v létě smrad, a to to auto větrám, gumové koberce vyčistím a stejně to je nahovno. Už mě to docela sere. Chladící kapalina taky neubývá, že by byl prdlý výměník.
 
Ano odmlží, ale jak odstavím auto na 3 dny tak v zimě je námraza, a v létě smrad, a to to auto větrám, gumové koberce vyčistím a stejně to je nahovno. Už mě to docela sere. Chladící kapalina taky neubývá, že by byl prdlý výměník.
Tak to je zvláštní. Vím, že jsi psal, že klima je ok a dezinfikovaná, jen jsem se chtěl ještě zeptat, jestli když v létě tu klimu pustíš foukat na sebe, jestli ten smrad jde cítí i z ní z toho vzduchu co fouká? Pokud ano, bylo by to dost divné, když je vydezinfikovaná, tedy pokud nemáš zmáčknuté tlačítko, že to má brát vzduch zevnitř a né z venku.
Parkuješ venku, nebo v nějakém uzavřeném prostoru?
 
Všiml jsem si, že když v létě vypnu klimu tak po chvíli jde smrad z výduchu. Parkuju venku. Klapa nastavená na nasávání z venku.
 
Známýmu se před lety ve ventilaci ubytoval pták a nenašel cestu ven. Pak ten smrad půl roku v autě vydýchával. Tak snad je to "jen" ucpaná klima. :)
 
Pokukuji po novém vozu kvůli přírustku do rodiny. A přemýšlím nad CX5. Aktuálně jsem konečně přišel na to, že koncem 2019 byl nějaký facelift, protože ty starší CX5 (2017-2019) mají trochu jiné ovládání klimatizace, ty tlačítka jsou tam trochu jinak. A právě proto by mě zajímalo jestli je nějaký jiný technický rozdíl mezi CX-5 2017 a CX5 2020, aneb co je nového, lepšího v té faceliftované verzi od 2020? Ty ceny za před a po fac. se od sebe zase tak neliší. Díky
 
Tak to opravdu těžko radit. Zkus mrknout sem: https://mazdas247.com/forum/t/2016-5-cx-5-weird-smell-from-vents-not-cabin-filter-related.123873629/
Ale zahlédl jsem, že někdo už tam řešil i ucpaný odtok klimy. Míváš loužičky v létě pod autem? Pokud ne, mohlo by to být ucpané ...
Všiml jsem si, že když v létě vypnu klimu tak po chvíli jde smrad z výduchu. Parkuju venku. Klapa nastavená na nasávání z venku.
Vyřešils to nějak? Povedlo se?
 
Vrátí se nastavení audia (basy, výšky,...) a dojezdy oken. Tohle všechno nastavit trvá cca minutu/dvě minuty ? Plus dojde při delším odpojení k "vyresetovaní" hodnot třeba řídící jednotky motoru na 0 hodnoty, což opravdu někdy není vůbec na škodu.
Stále je to jen obyčejný auto a ne raketoplán a není čeho se bát.
Hodně lidem v paneláku ani nic jinýho nezbývá než jí z auta vyndat, protože z 8. patra kabel nikdo nevyhodí.
Ahoj, po domácí výměně baterie před rokem a půl (vůz zůstal den bez akumulátoru) jsem dnes neprošel emisemi kvůli vysokým volnoběžným otáčkám. Při teplém motoru a vypnutých spotřebičích byly 700, předpis je 500--600. To může souviset (psal někdo na Mazdaklanu). Tak asi nezbývá než zamířit do servisu.
 
Ahoj, po domácí výměně baterie před rokem a půl (vůz zůstal den bez akumulátoru) jsem dnes neprošel emisemi kvůli vysokým volnoběžným otáčkám. Při teplém motoru a vypnutých spotřebičích byly 700, předpis je 500--600. To může souviset (psal někdo na Mazdaklanu). Tak asi nezbývá než zamířit do servisu.
Před rokem a půl? A problém nastal teď... Aha.. tak to jo. A před tím rokem a půl jsi tu výměnu prováděl podle jakýho postupu ?
 
Pokračování příběhu: v prvním servisu (autorizovaném), do kterého jsem volal, mi nabídli diagnostiku ŘJ a v případě, že bude k dispozici novější verze SW, taky jeho aktualizaci. Hodinová sazba ani ne 1700 korun (to jsem si oddechl!) a výsledek není zaručen. Doporučili natankovat kvalitní benzin (to bych mohl zkusit) a nejezdit na emise do té samé stanice (to mi připadá zbytečné).

@Max6: koupil jsem novou nabitou baterii, připojil ji a jezdil.

Pokračování č. 2: vrtá mi hlavou, jestli nebyl problém v málo zahřátém motoru. Před měřením auto hodinu stálo, měření trvalo pár minut. Řídící jednotka motoru s výkonem 118 kW má možná jiné představy o provozním teplotě, než jakou získá motor při měření emisí popsaným způsobem.
Jenže když bych chtěl změřit emise pořádně zahřátého motoru, jak postupovat? Třeba honit auto po dálnici semtam půl hodiny a pak si vymoci přednostní přístup k měření, než motor zase vychladne? Pomalu se s tím začínám smiřovat.
 
Ja sa objednávam na STK na presný čas a predtým idem auto riadne prevetrať, aby bol motor riadne zohriaty. Auto ide teda na meranie "horúce" + mávam STK + EK v lete. Zvyk ešte z TDI, keď ma šľak triafal z toho, do akých otáčok ten motor točí.
 
Pokračování č. 2: vrtá mi hlavou, jestli nebyl problém v málo zahřátém motoru. Před měřením auto hodinu stálo, měření trvalo pár minut. Řídící jednotka motoru s výkonem 118 kW má možná jiné představy o provozním teplotě, než jakou získá motor při měření emisí popsaným způsobem.
Jenže když bych chtěl změřit emise pořádně zahřátého motoru, jak postupovat? Třeba honit auto po dálnici semtam půl hodiny a pak si vymoci přednostní přístup k měření, než motor zase vychladne? Pomalu se s tím začínám smiřovat.
To je prvni, co me napadlo, nicmene jsem vychazel z toho, ze jsi psal, ze to merili na zahratem motoru.
 
To je prvni, co me napadlo, nicmene jsem vychazel z toho, ze jsi psal, ze to merili na zahratem motoru.
Jo, ale pro autora SW měřicího zařízení emisí může být kritérium zahřátého motoru jiné než pro autora firmware řídící jednotky motoru. Ten první nechce zdržovat práci stanice měření emisí, ten druhý zase zná vlastnosti konkrétního motoru. Udělal jsem si značku na otáčkoměru k poloze ručičky při volnoběžných otáčkách po ujetí 15 km mírným tempem a budu sledovat, jestli jsou volnoběžné otáčky po zahřátí motoru dlouhou dálniční jízdou jiné.
 
Pokračování příběhu: v prvním servisu (autorizovaném), do kterého jsem volal, mi nabídli diagnostiku ŘJ a v případě, že bude k dispozici novější verze SW, taky jeho aktualizaci. Hodinová sazba ani ne 1700 korun (to jsem si oddechl!) a výsledek není zaručen. Doporučili natankovat kvalitní benzin (to bych mohl zkusit) a nejezdit na emise do té samé stanice (to mi připadá zbytečné).

@Max6: koupil jsem novou nabitou baterii, připojil ji a jezdil.

Pokračování č. 2: vrtá mi hlavou, jestli nebyl problém v málo zahřátém motoru. Před měřením auto hodinu stálo, měření trvalo pár minut. Řídící jednotka motoru s výkonem 118 kW má možná jiné představy o provozním teplotě, než jakou získá motor při měření emisí popsaným způsobem.
Jenže když bych chtěl změřit emise pořádně zahřátého motoru, jak postupovat? Třeba honit auto po dálnici semtam půl hodiny a pak si vymoci přednostní přístup k měření, než motor zase vychladne? Pomalu se s tím začínám smiřovat.
Jakmile je ECT nad 80, musí být otáčky (s vypnutou klimatizací) 550:
1686824680967.png
 
@Max6: koupil jsem novou nabitou baterii, připojil ji a jezdil.
Kdyz jsem v Mazde v Liberci rikal, ze mam slabou baterii, tak mi technik rikal cenu nove a zaroven dodal, ze si ji nemusim kupovat primo od nich. Ze tam muzu dat nejakou stejnou / podobnou, ale ze je pak potreba s tim zajet za nima, ze neco nekde musi za "par korun" zkalibrovat. Ze pry je to v souvislosti s tim e-loopem, ze jsou tam nejake vysoke nabijeci proudy a auto si nejak pamatuje, ze ta baterie je starsi. Tak aby si auto nemyslelo, ze tam ma stale tu starou baterii a tu novou tim vysokym dobijenim neznicilo. Snad jsem to pochopil spravne, nejsem expert.
 
Tak nedostatečným zahřátím motoru to nebylo. Rozdíl mezi údajem otáčkoměru při volnoběhu chvíli po tom, co vyjedu z garáže, a potom, co dvě hodiny jedu po dálnici, je asi šířka konce ručičky. Podle stupnice otáčkoměru jsou volnob. otáčky po dálniční jízdě právě těch 700/min., co ukazoval přístroj na měření emisí.
Už mne nenapadá nic než vyzkoušet stooktanový benzin, ale pochybuji, že pomůže.
Protokol z měření emisí předloni, kdy nebyl žádný problém, skutečně udává těch 550/min., co napsal shr3k. ECT je Engine Cooling Temperature? Asi jo. Nemohl by vadný termostat způsobit, že se chladicí kapalina nikdy neohřeje nad 80 °C? Ale to bych furt jezdil se studeným motorem, což bych měl poznat na spotřebě.
 
Rozdíl mezi údajem otáčkoměru při volnoběhu chvíli po tom, co vyjedu z garáže, a potom, co dvě hodiny jedu po dálnici, je asi šířka konce ručičky. Podle stupnice otáčkoměru jsou volnob. otáčky po dálniční jízdě právě těch 700/min., co ukazoval přístroj na měření emisí.
No a klimatizace je vypnutá?
 
Back
Top