Pokračování příběhu: v prvním servisu (autorizovaném), do kterého jsem volal, mi nabídli diagnostiku ŘJ a v případě, že bude k dispozici novější verze SW, taky jeho aktualizaci. Hodinová sazba ani ne 1700 korun (to jsem si oddechl!) a výsledek není zaručen. Doporučili natankovat kvalitní benzin (to bych mohl zkusit) a nejezdit na emise do té samé stanice (to mi připadá zbytečné).
@Max6: koupil jsem novou nabitou baterii, připojil ji a jezdil.
Pokračování č. 2: vrtá mi hlavou, jestli nebyl problém v málo zahřátém motoru. Před měřením auto hodinu stálo, měření trvalo pár minut. Řídící jednotka motoru s výkonem 118 kW má možná jiné představy o provozním teplotě, než jakou získá motor při měření emisí popsaným způsobem.
Jenže když bych chtěl změřit emise pořádně zahřátého motoru, jak postupovat? Třeba honit auto po dálnici semtam půl hodiny a pak si vymoci přednostní přístup k měření, než motor zase vychladne? Pomalu se s tím začínám smiřovat.