• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika MZD Connect nově s Android Auto a Apple CarPlay

Mně se nechce věřit tomu, že si člověk musí dopředu vybrat buď CP nebo AA a pouze ta jedna varianta mu bude fungovat. Spíš to někdo špatně pochopil a správná formulace je taková, že aktivní může být pouze jeden systém současně - tzn. buď Mazda Infotaiment nebo CarPlay nebo AndroidAuto. Ten USB hub co se tam bude instalovat bude dle mého kompatibilní jak s CP tak s AA. Pročítal jsem všechny oficiální zprávy, co Mazda zveřejnila a nikde jsem nenašel informaci, že si zákazník musí vybrat buď AA či CP. To leda, že by měla Mazda nějak zablokované v tom FW 70.

EDIT: čtu si znova tu oficiální zprávu a možná to omezení vybrat si dopředu CP či AA tou formulací "Android Auto integration is also available as an optional update "mysleli. :(
 
No..nezdá se mi, že by i u nových vozů musela být při objednávce specifikace, pro který "systém" si to přeju nastavit - u aut s CP, které znám je k dispozici i AA a záleží na připojeném telefonu a ne prvotním výběru "systému". Byl by to ze strany Mazdy dle mne takový kočkopes a další důvod, proč za to ty peníze raději nevyhazovat, ale jak se říká - nikdy neříkej nikdy, že?:-) Pokud s tím budou hodně vymýšlet, tak se prostě minu. S NB1 jsem se taky naučil žít a nebyl to důvod, proč jsem auto vyměnil.
 
Toto mi přišlo od české Mazdy:
"[...] v současné době opravdu aplikace Apple Car Play není součástí systému MZD Connect a nemáme od výrobce vozu a informace o tom, že by se v nejbližší době ve vozech Mazda objevila včetně možnosti dodatečné zpětné aktualizace systému.

To je také důvodem, proč v našich prodejních materiálech není aplikace Apple Car Play inzerována."

Začínám tušit, že na to Mazda CZ kašle a nejsnazší cesta k oficiální AA / AP bude návštěva servisu v Rakousku / Německu. Možná je to záměr - nechtějí si kanibalizovat prodeje karet s navigací?
 
:) klasika čecháčkovství....když jsem si bral auto (05/2018) tak...a počítejte s tím, že s novou Mazdou 6 bude již součástí MZD Connect CP a Vy budete mít možnost okamžitý upgrade Vašeho stávajícího systému. Jasně - nechci tvrdit, že mi někdo řekl, že zadarmo, ale nabízelo by se to:))
 
Tak nějak mě přestává překvapovat, že Mazda ČR je tak trochu jiné Evropské dealerství oproti Německu apod a funguje si podle sebe. Každopádně to je v dnešní globální době smutné, že něco 200km daleko lze a tady o tom "prý ani nemají informace od výrobce".
Jen pro informaci, zatím jsem nedostal odpověď ani od Mazdy ČR ani od Mazdy EU Press portálu.
 
(Jen tak pod čarou pro podkres: V roce 2011 jsem kupoval ženě novou Suzuki SX4 a protože měla před tím Subaru tak chtěla automat, vyhřívané sedačky a 4x4. V CanoCaru jsem se dozvěděl, že buď automat nebo 4x4, že obojí se do SX4 nedělá. OK zvolili jsme tedy ten automat a následně jsem zjistil, že kdekoliv za hranicemi se tato kombinace dá normálně zvolit - říkám jim: pánové, něco jiného je, jestli se to dá u nás objednat a něco jiného, že se to nedělá, ne? Toto kdybych věděl, objednám v Německu nebo Rakousku)..
 
Myslite, ze ten kabel je povinny si u toho dokupovat ? Nevim, jestli tim mysli USB kabel pro propojeni s telefonem a nebo nejaky USB kabel pro vnitrni propojeni MZD connect a te AA/CP jednotky. Kazdopadne cena prekvapila oproti Nemecke. Kdyby to slo jen za tech 95e, tak si to necham udelat hned. Skoda ze Mazda CR zatim nic, pouze SK. Ale uvidime, treba se to tam taky brzo objevi.
 
Oficiální FB stránka Auto Jeremiášova:

Apple CarPlay/Android Auto, nové příslušenství pro vaši MAZDU nově jedině u www.autojeremiasova.cz, již můžete objednávat u techniků a prodejců Mazda.

Už jim tam volám, ale zatím mě nespojili s nikým znalým, kdo by mi byl schopen zodpovědět žádné základní informace:

- českou cenu (+ včetně práce)
- zda-li jednotka umí oba systémy CP/AA a nebo si opravdu zákazník dopředu musí zvolit, který chce
- zda-li je nutné vždy s jednotkou instalovat i díl C830-V6-60Z (USB Kabel)
 
Tak už jsem se dovolal:

Dnes měli dealeři dostat nějaký oficiální email s informacemi ohledně AP/CP, takže ještě neměli moc času to pořádně studovat.
Ale technik p. Gomez z auto Jeremiášova byl ochotný a v průběhu telefonátu tento email projížděl a snažil se pro mě ty informace hledat.

Retrofit sada obsahuje:
- CP/AA jednotku TK78-66-9U0C
- USB kabel C830-V6-60Z
- uživatelský manuál 4100-77-300CS
- ochranou pásku (nevím, co tím přesně myslí)

- česká cena včetně práce ještě není oficiálně daná, bude brzy upřesněna. Cena za díly by měly být kdekoliv v ČR stejná, lišit se může jen hodiná sazba za práci. Pracnost instalace by měla být 1,4h (stejná doba je uvedená i v ceníku finské Mazdy, který jsem dnes viděl). Můj odhad je, že s prací to bude něco málo přes 5tsc Kč komplet.
- vždy je nutné instalovat vše, tedy i díl C830-V6-60Z (USB kabel). Dle mého tento kabel je potřebný především pro CarPlay, kde má Apple podmínku, aby tam byl čip potřebný pro CP. Také tento kabel umožní vyšší proud a tím pádem rychlejší dobíjení. Současné USB dobíjejí velmi pomalu (0,5A).
- na základě předchozího bodu si myslím, že by infotaiment měl být připraven na oba systémy a záleží, který telefon bude připojen (nemám potvrzeno). Možná, že někteří zahraniční dealeři umožní zákazníkům se zájmem pouze o AndroidAuto udělat upgrade bez předešlého kabelu a tím pádem dojde k jiné ceně, ale to je pouze má spekulace. Vysvětlovalo by to ale způsob, jakým byla oficiální zpráva z Mazda EU portálu napsána.

Naskladnění dílů by mělo v ČR proběhnout v kalendářním týdnu 33 (tzn. týden po Německu). Problém je, že žádný z dealerů doteď nemá FW v70, takže dokud ho nebudou mít, tak nemohou nic instalovat.
Až budou mít vše potřebné, určitě to nainstalují do svých demo aut a člověk si to bude moct osahat na salonu.

Na to, že se jedná o vcelku jedoduchý upgrade, tak kolem toho je humbuku, nesrovnalostí, nejasností až až. Ale za 2-3 týdny budem moudřejší.
 
Nesrovnalosti jsou v tom predevsim proto, ze to chces tak rychle vedet. Kdybys cekal, az se k tomu rozhoupou sami, tak v tom nesrovnalosti bude min, protoze uz budou vedet co a jak. A nebo to nebudou nabizet vubec a pak take bude nesrovnalosti malo :D.

Ja do toho chci take jit, ale jestli to bude pristi tyden nebo v zari, to uz me tak nevytrhne po tech trech letech MZD Connectu bez toho ;). Kazdopadne diky za info.
 
předpokládám, že majitelé slavného "infotainment" systému u GJ před FL mají smůlu a o CarPlay/AA si mohou nechat jen zdát ......
 
Tak ale to se vedelo davno. Vzdy mluvili jen o novem MZD Connect. Takze by to byl takovy maly zazrak, kdyby jo.
 
předpokládám, že majitelé slavného "infotainment" systému u GJ před FL mají smůlu a o CarPlay/AA si mohou nechat jen zdát ......
Myslíš Mazda NB1? Ten už je asi "pohřbený":-(
 
Tak z toho linku, co poslal ingbrzy je jasné, že AA/CP nebudou podporovat v Active Driving Displayi Turn by Turn pokyny (=navigační informace v headup displeji).

How to use CP with MZD Connect - https://21stcenturyfiat124spider.files.wordpress.com/2018/04/carplay1.jpg
How to use AA with MZD Connect - https://21stcenturyfiat124spider.files.wordpress.com/2018/04/carplay2.jpg

Ale dle mého je na 99% jisté, že při instalaci retrofitu to bude podporovat oba systémy a není třeba si vybrat pouze jeden konkrétní.
 
V Brne v Auto Palace uz maji objednany jeden kus pro sebe - na predvadecky.
Pozadal jsem prodejce, at do objednavky rovnou prihodi dalsi kus pro me a tvaril se ze jo. Tak snad pristi tyden!
 
Back
Top