• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6

  • Vlákno založil Vlákno založil Vitus
  • Datum založení Datum založení
Ahoj chlapi, řeším nákup druhého "záložního" auta do rodiny, které bude převážně stát před barákem a jen občas s tím pojedu krátké vzdálenosti (nákupy, ke tchyni atd). Třeba 100-200 km měsíčně. Vzhledem k účelu se mi nechce dát víc jak 150 tisíc kaček a výběr padnul na Mazdu 6 GH v kombíku, manuálu a benzínu jakožto přijatelně vypadající a asi relativně bezúdržbové variantě. Něco už jsem načetl, nicméně by mě zajímalo:

- jestli jsou motory 1.8, 2.0 a 2.5 z hlediska údržby a rizik srovnatelné (jízdní vlastnosti jsou mi fuk, poslední dvě auta jsem měl biturba 360 a 410 hp, takže nečekám trhače asfaltu :-)
- jestli obecně se u téhle značky vyhnout třeba českým bazarníkům a jestli je lepší přivézt z Německa nebo přes český soukromý inzerát (vím, nejde asi generalizovat, ale hádám, že hezký levný kousky asi u AAA/Esa moc nebudou, co).

Výbavou chci něco středního, kdyby byl třeba aspoň výhřev a xenony, tak jsem spokojenej (což je asi až v GTA?). Ale není podmínkou. Tažný by taky bylo moc fajn.

Představa po omrknutí inzerce... něco takovýho, ale třeba za 150 tisíc :-D Dá se během třeba dvou měsíců narazit na pěkný kousek za takový peníze?
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/6/18515770?goFrom=list

(Alternativu mám ještě Mondeo, které je levnější, ale Mazda mi zvnějšku přijde atraktivnější a možná i motorově spolehlivější... interiéry vypadají dneska už zastararale v obou případech).
 
Ahoj chlapi, řeším nákup druhého "záložního" auta do rodiny, které bude převážně stát před barákem a jen občas s tím pojedu krátké vzdálenosti (nákupy, ke tchyni atd). Třeba 100-200 km měsíčně. Vzhledem k účelu se mi nechce dát víc jak 150 tisíc kaček a výběr padnul na Mazdu 6 GH v kombíku, manuálu a benzínu jakožto přijatelně vypadající a asi relativně bezúdržbové variantě. Něco už jsem načetl, nicméně by mě zajímalo:

- jestli jsou motory 1.8, 2.0 a 2.5 z hlediska údržby a rizik srovnatelné (jízdní vlastnosti jsou mi fuk, poslední dvě auta jsem měl biturba 360 a 410 hp, takže nečekám trhače asfaltu :)
- jestli obecně se u téhle značky vyhnout třeba českým bazarníkům a jestli je lepší přivézt z Německa nebo přes český soukromý inzerát (vím, nejde asi generalizovat, ale hádám, že hezký levný kousky asi u AAA/Esa moc nebudou, co).

Výbavou chci něco středního, kdyby byl třeba aspoň výhřev a xenony, tak jsem spokojenej (což je asi až v GTA?). Ale není podmínkou. Tažný by taky bylo moc fajn.

Představa po omrknutí inzerce... něco takovýho, ale třeba za 150 tisíc :D Dá se během třeba dvou měsíců narazit na pěkný kousek za takový peníze?
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/6/18515770?goFrom=list

(Alternativu mám ještě Mondeo, které je levnější, ale Mazda mi zvnějšku přijde atraktivnější a možná i motorově spolehlivější... interiéry vypadají dneska už zastararale v obou případech).

Trošku OT, ale já řeším jestli není zbytečné kupovat novější auto na 8-10tis ročně. A to jako jediné auto v rodině.
Ale na 100-200km/měsíc mi to přijde teda jako nesmysl zvlášť pokud je jiné auto.
To už je lepší jet TAXI, nebo auto za pár šušnů..

Promiň, ale musel jsem..
 
Hlavní auto je aktuálně po nehodě možná na tři měsíce v servisu a jakožto OSVČ potřebuju auto skoro denně. Ekonomickou návratnost vůbec neřeším. Nechci do toho dát moc, ale cena deset let staré ojetiny je z hlediska životních nákladů úplně zanedbatelná, třeba v porovnání s hypotékou :-) Neřešit prosím výhodnost, jen se snažím najít v rámci zadání nějaký pěkný auto v horizontu třeba měsíce.
 
doporučil bych hledat spíš mezi inzerátama majitelů, já co skoro za rok projel bazary byla to bída, až první soukromej inzerát bylo to co jsem hledal
 
Taky se k tomu přikláním. Jde mi ale hlavně o to, jestli teda z hlediska rizik můžu vzít jakýkoliv benzínový motor (a chápu to tak, že silnější obvykle měly lepší výbavu). Jestli se třeba vyplatí připlatit třeba na něco takového (2.5 benzín s výbavou cca GTA) nebo jestli třeba dvoulitr je z nějakého důvodu míň rizikový

https://auto.bazos.cz/inzerat/113432382/mazda-6-gh-25-dynamic-combi.php
 
Poslední úprava:
Pardon za spamování, ale nejde to zpětně editovat. Už jsem tak nějak během večera dohledal, že 1.8 je totální lenoch a 2.0 DISI v podstatě též. Takže tím se okruh definitivně zužuje na 2.0 MZR a 2.5 MZR.

Když zahrnu to auto zmíněné výše, tak jsem výběr v ČR omezil asi na:
https://auto.bazos.cz/inzerat/113432382/mazda-6-gh-25-dynamic-combi.php
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/6/18515770?goFrom=list
https://auto.bazos.cz/inzerat/113834766/mazda-6-gh-25.php

Je to o něco nad můj nadhozený limit, ale předpokládám, že něco se stáhnout dá. První vypadá na nějakou ořezanou GTA, druhý na standardní GTA (nebo bixenony byly už v TE Plus?), třetí na něco lepšího (DVD navi, keyless)? První mám nejblíž bydliště, druhý vypadá jako nejlepší kompromis výbava/cena, třetí asi nejlepší výbava, ale nejdražší a bez tažného (další desítka navíc). Asi bych v tuhle chvíli zvolil ten druhý.

Celkově ty výbavy nejsou moc přehledné, sice těch pět stupňů zdánlivě situaci zjednodušuje, ale málokdo ten stupeň uvádí v inzerátu. A netuším, jestli se dá spolehnout na to, že když to má třeba bluetooth, tak je to automaticky GTA nebo GTA+. Nebo že DVD navi je automaticky nejvyšší výbava. Nebo někde jsem viděl, že bixenony jsou od GTA výš a jinde od TE Plus výš. Tak nevím.

(Pokud o těch výbavách plácám blbosti, tak sorry, různě googluju... ještě včera jsem o Mazdách netušil zhola nic, teda kromě toho, že v rámci střední třídy vypadají na celkem fajn auta :-)
 
Ta prostřední nemá xenon!!! Má to manuální regulaci sklonu světel. GTA má vždy polokůži a TE PLUS (látka, xenon, BOSE hudba)

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
Vic, nez cteni o tom, ktery motor je a neni lenoch, bych doporucil si ty motory nazivo vyzkouset. Napr. v ESA nebo AAA to neni urcite problem. Ono totiz staci, kdyz se nekdo jednou kratce sveze v nejakem aute, neumi treba pracovat s prevodovkou nebo trefi na spatny kousek a v diskuzich uz to jede - ten a ten motor je lenoch :D Ja naopak muzu rict, ze DISI jezdi skvele (jel jsem v 2.0 MZR 108kW i 2.5). Vykon 114kW naprosto odpovida, jen proste vyzaduje vyssi otacky a trochu vic prace s prevodovkou, v nizsich nema takoby tah a silu jak 2.5, to je jasne, ale cist ze oproti starsimu MZR je DISI lenoch, je usmevne :) Spousta lidi naopak delsi prevody oceni, zejmena na dalnici jako ja. Takze doporucuju urcite osobne vyzkouset a udelat si svuj nazor;)
 
Zase DISI je Euro 5, zatímco MZR jsou vesměs jen Euro 4, ne? Takže v tom může být DISI výhodnější (cesty do německých měst).

Jasný, já ty recenze beru s rezervou, jak říkám, posledních 15 let jsem měl auta 170/225/306 kW, takže rozdíl 108 vs 114 kW u druhého auta fakt absolutně nijak neřeším, zvlášť na krátké trasy. Na trhu je relativně dost aut, tak spíš koukám na výbavu a jak se mi líbí celkově. Ať to pěkně svítí v noci, ať to má tažné, abych to nemusel dodělávat, ať mi v tom nemrzne zadek a ať v tom nejezdil nějakej prasák :-D
 
I halogeny v severských zemích. Každopádně kromě toho, že to má výškovou nivelaci, tak světlomet je jasně halogenový (za čočkou možná hid sada), jelikož má jinou čočku a vedle je vidět H9 v dálkovém světlometu místo schované H11 AFS ;)
 
Takže prodejce kecá, super :-D No neva, bez xenonů bych to asi přežil. Ale přesně takovýhle věci ani v inzerátu nepoznám. To se pak blbě vybírá. Někdo třeba napíše "parkovací senzory", ale pak člověk zjistí, že jsou jen zadní a přední chybí. Pro člověka, který Mazdu moc nezná, je to pak oříšek se v tom orientovat.

Třeba u BMW patří mezi naprosto základní výbavu, po které by člověk měl koukat, sportovní sedačky. Ty nesportovní jsou doslova děsný a ty sportovní jsou fakt super (násobně lepší než u drtivé většiny automobilek). Jenže člověk, co kupuje BMW poprvé, tohle třeba neví a nepovažuje to za podstatné. Stejně tak si připadám u Mazdy, čumím na to a třeba ty palubky/čudlíky mi přijdou všechny plus mínus stejný (tedy akorát když tam je navi, tak to poznám :-)
 
Tak jsem asi dva dny v kuse googloval a zase jsem o něco chytřejší :-) Víceméně se spousta lidí shoduje, že xenony jsou u GH velmi podstatné a i já to beru jako hlavní prioritu. Naopak jsem rezignoval na navi (u r.v. 2008 evidentně vzácná výbava a kvalita asi stejně nic moc) a taktéž na tažné (dá se dodělat za pár tisíc). Prošel jsem si pečlivě celou českou inzerci a zdá se mi, že zas tolik aut na trhu není. Když to zkusím shrnout, tak chtěl bych: určitě kombík, pravděpodobně 2.5 125kW, v nouzi klidně 2.0 108kW. Určitě xenony, bluetooth, parkovací senzory. Výhodou (ale ne podmínkou) tažné, keyless, polokůže (černá celokůže v Mazdách se mi nelíbí).

V aktuální české inzerci jsem výběr omezil na:
AutoEsa - levný dvoulitr s xenony - ale asi nemá parkovací senzory (takže asi TE Plus?) a obecně tenhle autobazar má zoufalou pověst. V podstatě vylučuju hned.
https://www.autoesa.cz/mazda/6/kombi/benzin/145199568

Soukromá inzerce - geograficky nejblíž mně, mizerné fotky (možná stejná modrá barva jako u AutoEsa?), německá Dynamic, takže asi ošizená GTA (bez keyless, startstop, alarmu). Parkovací senzory uvádí jen zadní? Vysoký nájezd, přesto solidní poměr výbavy a ceny, pokud by byla nižší cena.
https://auto.bazos.cz/inzerat/113432382/mazda-6-gh-25-dynamic-combi.php

Chomutov, dovozce Patrik Podubecký. Dovoz z Rakouska, kola jsou neorigo/tuning? Tvrdí, že už udělal servis (u dovozců/bazarů celkem věc nevídaná, těžko říct).
https://auto.bazos.cz/inzerat/114592862/mazda-6-25i-gt-kombi-xenon-kuze.php

Chomutov, dovozce No1 Cars. Solidní pověst bazaru, pěkně nafoceno, dovoz Švýcarsko, kromě navi výborná výbava.
http://www.no1cars.cz/mazda-6-25-gta-bi-xen-key-less-bose-2008-cena-189000-00-kc/

Soukromá inzerce Praha, jediná s navi. Na email s dotazy neodpověděl.
https://auto.bazos.cz/inzerat/113834766/mazda-6-gh-25.php

Pardubice, dovozce RD Auto. Taktéž dobrá výbava odrážející se na vyšší ceně.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/6/18509583?company=1&goFrom=list

Je něco z toho, co stopro nevzít kvůli pověsti prodejce nebo jinému faktoru? Je to všechno plus mínus to samé, nikdo nevyčnívá nějakou super cenou za danou výbavu, nic z toho mě teda nezaujalo, že bych tam hned psal nebo volal. A nevím, jestli u 2.5 benzínu hraje roli nájezd 150 vs 220 tisíc km třeba. Objevují se tahle auta na českém trhu relativně často, aspoň třeba 2-3 měsíčně? Má cenu čekat? Některé ty inzeráty jsou očividně online už dva tři měsíce a nikdo to moc nechce.

(Dovoz z Německa bych řešil, jen kdyby se to výrazně vyplatilo a co jsem koukal na mobile/Autoscout, tak těch dobře vybavených do 6000 EUR max. je tam pár).
 
Zdarec tak som bol dnes okuknut v Trnave pred pár dňami dovezenu GH v čiernej metalíze s dosť peknými čiernymi lesklymi diskami (na Bazoši sú za 550 sada). Má 160k km doložené kópiami el. Servisky a vyzerá že rakusan jazdil raz 10k a raz 15k ročne čo by mohlo sedieť. Prvý krát som sedel v GH a ešte 2.5 motor a oproti mojej starej GG s dvojlitrom 104kw ide neskutočne za plynom príde mi tak 2x živšia hlavne na nižších stupňoch prevodových, na 2000 ot. Na dvojke dám plný a za moment idem skoro 100 :D na letných gumách pri 0 stupňoch celzia to pri každom rozbehu hrávalo. Super povolenie, lak neposkrabany, len sa na pravom prednom blatníku ako keby odlupava nejaká vrchná vrstva ako spálená koza. Spojka šla trochu tuhšie ako som očakával ale radenie je veľmi presné. V susedom pneuservise mi ju dvihli na zvedák a nikde ani náznak hrdze na podvozku dokonca výfuk bol úplne bez hrdze. Minusy sú že vrzga sedačka šoféra a trochu sa kyve a loketni opierka v stredovej konzole keď je otvorená tak vakle asi 5 CM na každú stranu. Kufor sa mi zdá byť menší ako na Gg liftbacku opticky asi kvôli širším vyrezom na kolesá. Na jednom kľúči nejde diaľkové asi je baterka vybitá a je totálne zosuchany. Rakúska GTA verzia má len zadné senzory parkovacie, nemá keyless a polokozu čo dosť oceňujem. Cena je docela nízka asi 160k CZK v prepočte ale nie sú k tomu zimné prezutie.
Poraďte brať či nebrať. Do nedele sa chcem rozhodnúť kým ju niekto zoberie predomnou.
Zaskočený som hlavne z podvozku bez známky hrdze je to bežné na vašich GHckach 10-11 rokov starých?
 
Ešte pripájam že som polodement lebo za hodinu v bazáre mi nenapadlo skontrolovať olej. Spetaky su docela divné v nejakej chromovej farbe dosť sa mi to tam nehodi.
IMG_20200116_104001.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Back
Top