• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6

Ja som pred 2 hodinami doma odstavil čiernu GH liftback ešte bez ŠPZ. Jazdí parádne, asi bude treba nacpat vazelinu do uložení tlmiča trochu to bucha. Spojka mi príde docela tuhá na Gg som mal novú a šla zas moc ľahko asi zvyk. Jedine čo má štve sú teda extrémne slabucke brzdy, moja Gg s platnička mi za 20 euro brzdí oproti tomuto jak formula 1. Teší ma ale že 2.5 mi hrabala kolami na vlhkej ceste pri plnom kotli aj na 2jke. :D motor fantastický
 
Myslím to tak, že jsem to po deseti minutách vypnul a radši si položil na sedačku vedle mobil s Waze :D

Akorát mi nejde do hlavy to pískání, ozývá se při přidání plynu i při brždění a možná ještě někdy, teoreticky mě napadá něco u alternátoru. Až budu měnit olej, tak to zkusíme vysledovat, odkud to jde, ale špatně se to simuluje.

Šance na spárování mobilu s bluetooth je? Má to navi (německá Top výbava, byť tuším teprve březen 2008), takže bluetooth by tam snad měl být taky a všiml jsem si, že minimálně část z vás se to podařilo...
 
Myslím to tak, že jsem to po deseti minutách vypnul a radši si položil na sedačku vedle mobil s Waze :D

Akorát mi nejde do hlavy to pískání, ozývá se při přidání plynu i při brždění a možná ještě někdy, teoreticky mě napadá něco u alternátoru. Až budu měnit olej, tak to zkusíme vysledovat, odkud to jde, ale špatně se to simuluje.

Šance na spárování mobilu s bluetooth je? Má to navi (německá Top výbava, byť tuším teprve březen 2008), takže bluetooth by tam snad měl být taky a všiml jsem si, že minimálně část z vás se to podařilo...
Ano, mě bluetooth funguje, sice to párování je trochu složitější, ale jde to...
To pískání jde od motoru? Jedno "záhadné" pískání jsem rozluštil, ale to je z repráků, ale taky mi to chvilku dalo a vypadalo to, že to jde někde z pod palubky...
 
Asi bych si měl založit vlastní vlákno, ale zkusím ještě tady, snad mi prominete, jste fajn kluci :)

Bluetooth - voice recognition reaguje na stisknutí tlačítka, ale vždycky to skončí na nerozpoznání příkazu nebo na špatné sekci. Můžu být v navi nebo FM nebo AM nebo AUX, jiná sekce tam není. Bluetooth by měl být pod navi, ne? Ale zkouším "help" a "setup" a bez šance. Ovládání reaguje, ale zamítavě.

Pískání - objevuje se záhadně. Na dálnici jsem ho zažil kdykoliv, kdy jsem přidal plyn (jakmile šla noha z plynu, pískání přestalo). Ve městě jsem ho zažil často, ale nevypozoroval jsem podmínky. Skoro bych řekl, že v kopci pískalo víc, na rovině míň. Plyn/brzda/neutrál na to neměla vliv. Je to zvukově docela nepříjemné, ale nedokážu říct, odkud přesně jde (ale určitě "zvenku", ne z repráků). Při testovací jízdě s prodejcem jsem to bohužel neslyšel.

Blikající LEDky nad hlavami - stačí vyměnit nebo bude příčina v nějakém modulu?

Tlačítko na deaktivaci airbagu spolujezdce někde je nebo je to plně automatické? Ikonka svítí permanentně, i když vezu manželku, což mi přijde divné, podle manuálu je tedy airbag vypnutý? Celkem rád bych ho zapnul :D Nebo jen blbne žárovka?
 
Bluetooth musíš spárovat, jak píše @devil5, stáhni si manuál a tam je to popsaný, jak se to dělá, ale je to celkem složitá procedůra... :D

To pískání teda nevím, to asi neporadím, budeš to muset blíže určit, odkud to jde...

Blikající LEDky budou špatnou kvalitou LEDek, případně jim končí "životnost" napiš @Natural-ovi, místní LED guru, určitě rád poradí...

Deaktivace airbagu má "ovládání" v přihrádce před spolujezdcem, vlevo nahoře, strčíš klíček a otočíš příslušným směrem a mělo by to fungovat...
 
Já jsem ten návod na párování četl, ale je úplně jedno, kolikrát řeknu "setup" (anglicky i výslovnost umím :), stejně se voice recognition nechytá a hlásí několik variant, buď že nepoznal příkaz nebo že jsem ve špatný sekci nebo ještě nějaká jedna zamítavá varianta tam byla.

Ale voice recognition samotné funguje - když jsem byl v navi, podvacáté jsem zmáčknul voice recognition a manželka už to nevydržela a konstatovala "ho*no", tak to řeklo něco ve smyslu, že v okolí není žádný hotel. Takže jen se mi nedaří se propracovat do té bluetooth nabídky vůbec. Zkouším setup, help, nic nefunguje. Command not recognized. Tam dělám nějakou základní chybu. Je jedno, jestli to člověk spouští z navi, CD nebo rádia? Protože v navi se to očividně chová jinak. Ale podle youtube návodů se těžko orientovat, když i umístění tlačítek na volantu má různé varianty a někdo v návodu třeba mačká čudlíky na rádiu, které tam nemám a místo toho mám navi.
 
Je tam ještě "Učení funkce rozeznávání hlasu (registrace mluvčího)". Máš-li návod, je to strana 6-71. To jsi nezkoušel? Třeba máš nějaký specifický hlas, který systém nepoznává...
 
Ne, tyhle všechny voice training a setup a help jdou podle návodu aplikovat až poté, co se člověk vůbec dostane do bluetooth menu. Do toho bych se měl (s navi) dostat tím, že řeknu "phone" nebo "telephone" a když tohle řeknu, tak auto odpoví "phone" (zatím největší progres), ale tím to skončí. Nevytvoří se položka v menu. Podle návodu bych pak měl zmáčknout čudlík dlouze a můžu začít ovládat hlasem, ale ono to ani nepípne. Zřejme proto, že prostě pořád není bluetooth aktivován, chybí jakoby ten první krok, bez kterého se nedostanu dál. (Ani vlastně nevím jistě, jestli bluetooth mám, ale měla by to být nejvyšší německá výbava a součástí navigace myslím byl bluetooth automaticky).

Někde jsem viděl i návody, jak se tam proklikat přes páčky, ale to zahrnovalo tlačítka, které u navi nemám :) Resp. se mi to nepodařilo.

Ještě ad pískání někde (možná v motoru) - může to u benzínové atmosféry značit nějaký větší průšvih? Jedu zítra v noci 100 km a musím bezpodmínečně dojet :D Ještě jsem si uvědomil, že to píská hlavně po zahřátém motoru, takže třeba až po 10 km. Proto jsem si toho nevšiml hned.
 
Poslední úprava:
Taky je možnost, že modul bluetooth nefunguje, už se to tu taky řešilo, stačilo vyměnit jednotku a bylo po problému.
BT asi mít budeš, máme zřejmě podobnou výbavu, taky mám origo navi a bose...

To pískání mě napadá snad jen kladky řemenu, že už mají nejlepší léta za sebou.. Ale těžko říct..
 
OK, bluetooth modul jsem objednal. Uvidíme, jestli to bylo tím, výměna vypadá jednoduchá :)

K pískání jsem tady na fóru vygoogloval asi tisíc různých příčin. Klínový řemen, netěsnost v sání, uvolněný spoj u výfuku, napínací/vodící kladka, převodovka, kus olůvka seknutý někde u kola a další možnosti. Nevím, jestli ty popsané varianty nějak korespondují s tím, co jsem psal - že je to slyšet až třeba po 10 km jízdy. A asi jen při jízdě - když auto stojí na volnoběh, tak ne. Ale když jsem pustil ve městě auto z kopce na volnoběh, tak to bylo slyšet taky. Což by skoro ukazovalo na ty kola, nicméně zvláštní je, že na dálnici to bylo slyšet při šlapání na plyn, ale sotva jsem sundal nohu z pedálu, tak to přestalo. Ve městě se to střídavě ozývá a střídavě ne, nevysledoval jsem během té cca hodiny jízdy zatím systém :-( Za týden to hodím do servisu, ale potřebuju s tím teď akutně ujet 2x100km, tak mi jde jen o to, jestli se nemůže něco vysypat jako že totálně... mám auto pár hodin, vypadalo přitom opečovávané a teď jsem ve stresu, jestli dojedu.
 
Ahoj, mam vyhlidnutou nadhernou Mazda 6 2.2 D SkyActive 129kW,BOSE,Head-up, RV 2016 tach. 160000km. Vubec nemam zkusenosti s mazdou tak bych se rad zeptal na Vas nazor.
 
bez odkazu s fotkama si těžko udělat názor :) informací o téhle motorizaci je třeba v tomhle tématu poměrně dost ,-)
 
Ahoj, krásná barva, jinak z fotek toho moc nepoznáš. Prodejce neuvádí celý VIN, bez toho nelze ověřit servisku. Nájezd je na tři roky vysoký a cena nápadně nízká. Jak píše kolega, zaměřil bych se na možné problémy s touto motorací, které jsou na fórech široce diskutovány. Skyactive diesely vyžadují zvláštní zacházení i když jsou v perfektním stavu (časté regenerace DPF aj.) V případě, že se přesto rozhodneš pro koupi, zaměř se na servisní historii tak, aby byly provedeny všechny svolávací akce a úpravy na motoru doporučené výrobcem. Tuhle informaci by Ti měl poskytnout autorizovaný servis podle VIN kódu.
 
Ahoj, krásná barva, jinak z fotek toho moc nepoznáš. Prodejce neuvádí celý VIN, bez toho nelze ověřit servisku. Nájezd je na tři roky vysoký a cena nápadně nízká. Jak píše kolega, zaměřil bych se na možné problémy s touto motorací, které jsou na fórech široce diskutovány. Skyactive diesely vyžadují zvláštní zacházení i když jsou v perfektním stavu (časté regenerace DPF aj.) V případě, že se přesto rozhodneš pro koupi, zaměř se na servisní historii tak, aby byly provedeny všechny svolávací akce a úpravy na motoru doporučené výrobcem. Tuhle informaci by Ti měl poskytnout autorizovaný servis podle VIN kódu.
To ověření podle VIN myslíš Cebia? Vím mi poslal.....a pokud by mi to prodejce poskytnul tak myslíš že mi to prověří v servisu přímo v Mazdě na počkání? Vím že se ptám jak ocas ale nemam absolutně zkušenosti a nerad bych se vycinkal z peněz a z rok do toho nastříkal dalších 100....
 
Ta cena je dost nízka na 2016. Podla VIN si v Mazde zistis ci bol dodrzany zarucny servis a ci sedia km
 
To ověření podle VIN myslíš Cebia? Vím mi poslal.....a pokud by mi to prodejce poskytnul tak myslíš že mi to prověří v servisu přímo v Mazdě na počkání? Vím že se ptám jak ocas ale nemam absolutně zkušenosti a nerad bych se vycinkal z peněz a z rok do toho nastříkal dalších 100....
Ptáš se správně, od toho jsme tady. Nechci Tě strašit, ale zatímco nákup Skyactive benzínu je SKORO bez rizika, s dieselem je to jiná. Opakuju, cena je nápadně nízká, takže opatrně. V autorizáku by Ti měli podle VIN zjistit servisní historii, opravy, havárie, úpravy nařízené výrobcem apod. (Někteří s tím dělají neoprávněně drahoty ohledně ochrany osobních údajů, nenech se odradit a hledej.) Autotracer Cebia může odhalit krádeže, leasingy, různé podvody, měli by mít i servisní historii. Ale kompletní výpis je placená služba, mrkni se do jejich ceníku.
 
Back
Top