@AR1 však to máš naprostou pravdu. Už v sedmdesátých letech na to vyšla studie, že pro průměrného Čecha je cca 2x levnější jezdit taxíkem, než vlastnit 30 a více let soukromý vůz. Pro obyvatele velkých měst, kde využíváš i MHD se tato výhodnost šplhala až k desetinásobku.
Dnes to samozřejmě platí také.
Tak to je samozrejme uplna blbost, ktera mozna tenkrat platila, protoze palivo a prace byla levna a auta relativne vuci prijmum extremne draha. Ale nemam osobni zkusenost, 1970 mi bylo -13.
Male rozumne stare (ale i lecjake nove, kdyz ho dobre koupis a po par letech dobre prodas) auto te vyjde i s pojistenim doslova na par tisic mesicne (treba do 3 tis), cena benzinu pri mestskych najezdech s malym autem treba par stovek az litr mesicne. Tri litry das treba v Praze uplne bez problemu za deset dnu dojizdeni do prace taxikem, i vic, pokud bys bydlel nekde dal od prace. A to nepocitam, ze s autem jezdis na nakupy, dovoleny, navstevy rodiny. A proc jezdit do prace taxikem? Vetsi pohodli, nez MHD, a konkretne mne se za 13 let zivota v Praze nestalo, abych bydlel tak blizko k praci, ze by MHD byla rychlejsi, nez auto (za predpokladu, ze muzes parkovat v bode A i B). Kdyz jsi ochotny vsadit na divokou kartu a jezdis fakt starym a jednoduchym autem, jako treba dva moji znami, kteri maji oba Yarise, muzes mit taky stesti a nekolik let neresit jedinou zavadu, a to auto te na ztrate hodnoty a vymenach oleje stoji treba litr mesicne, pojisteni taky par stovek. To uz je i levnejsi, nez par jizd taxikem u nas na malomeste
.
Tak jen tolik k mytu "taxik by se vyplatil vic jak auto". Neverim, ze to byl jen trolling, protoze ja to slycham docela casto od odpurcu individualniho vlastnictvi aut
.
(A samozrejme, pak je tu zbytek republiky, co ve mestech nezije a MHD jim jezdi 4x denne. Kam ted spadame treba i my.)