Mám 3 naftovou Mazdu 6 a žádný problém jsem s motory řešit nemusel! Jediný problém jsem řešil u GH- vytahaný rozvodový řetěz po prvním majiteli. Tvůj komentář je "laciný". Než něco napíšeš, tak přemýšlej. Než psát za každou cenu, tak raději nepiš! Jen zaplňuješ fórum spemem.
Všem vždy říkám před koupi auta: kolik máš na auto peněz, nač jej budeš potřebovat, jak jej budeš využívat? Diesel není na ježdění kolem komína. Pokud jezdí moderní diesel dálky, tankuje se kvalitní nafta, dávají se aditiva do nafty (například VIF) a mění se zavčas olej (podle toho jaké trasy jezdíš, ale maximálně do 15.000 km), tak auto slouží. Samozřejmě, že každá automobilka se u každého typu pohonu setká s konstrukčním problémem, jako tady například u prvních dieselů u GJ "vačky"... Staří řidiči Ti řeknou, že je třeba diesel po nastartování nechat protočit olej a pak vyjet a po dojezdu dochladit turbo. Jezdím 20 let vozy střední třídy a jen diesely. Manželka má několikáté auto v naftě, nyní DS 4, 2.0 HDI, 120 kW, SportChic (něco jako u škodovek RS) a taky jen jezdí... PROČ? Nějak mi do toho vzorečku nezapadá ten Tvůj laciný a hloupý komentář: "nejde o to JESTLI, ale KDY prijde nejaky zasadnejsi problem"