• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6

  • Vlákno založil Vlákno založil Vitus
  • Datum založení Datum založení
To je těžko říct. I u benzínu se při tak krátkých trasách nevyhneš karbonování. Jestli je na to nějaké auto odolnější, nevím. Určitě elektrické :p Já bych benzínovou šestku doporučil od tras delších jak 10-15 km s občasnou delší trasou přes 100 km. Tam se motor fakt prohřeje a můžeš ho vytáčet, aby ses karbonových usazenin aspoň trochu zbavil. No a samozřejmě dávat klasické přísady a po pár desítkách tkm nechat při výměně oleje pročistit také patřičným přídavkem - zpaměti ti neřeknu, ale tady na fóru to nejdeš.
No tak ona je otazka, ktery podobny auto je na takovy pouzivani vhodnejsi, nez zrovna atmosfericka a relativne jednoducha Mazda 6?

Mimochodem, co se tyka brzd, nebo koroze, jak furt nekdo "hejti" Mazdy (6, CX-5,...), tak na nasem rocnim (!) Citroenu C4 Grand Spacetourer jsou po najezdu asi 23 tisic km predni i zadni kotouce v daleko horsim stavu (vyskrabane ryhy, velka hrana na krajich), nez na ctyrlete Mazde 6 se 45 tkm. Nedavno jsem oboje (opozdene) prezouval na letni, tak jsem si to prohlizel. Podobny je to s povrchovou korozi, treba ten trn/miska/naboj vzadu, na cem sedi kotouc (neznam spravny nazev), je u Citroenu rozhodne vyrazne vyrezlejsi, nez na sestce. Povrchova koroze uz lehounce hloda i na ruznych ramenech a tycich, ktere jsou videt, na rozdil od Mazdy, kde se jeste drzi voskovy nastrik ze skladu z Antwerp, a i pod nim je to ciste - na par mistech jsem to zkusil ocistit, je to pod tim jak nove.

Jasne, je to "jen" Citroen, ale Citroen zrovna neni vyhlaseny tim, ze by mel problemy s brzdama nebo korozi, je to presne naopak... Ano, mozna jsou jednotlive konkretni modely nepremiovych aut, ktere maji lepsi OEM kotouce, desticky, nevznika na nich hranka, nevznikaji ryhy, a najede se na origo kotoucich 150 tis km, ale neni to kazde jine auto vyjma Mazd. To az zase nekdo bude psat, jak je nasrany, ze na Mazde musel menit s deskama predni kotouce uz v 30tkm, protoze se zvlnily. Tak na Citroenu se budou menit, protoze hrana bude hluboka 2mm :). Nebo az zas bude nekdo psat, ze Mazdu po deseti letech zamete kostatkem... A to jeste ani neresim, ze s tema Mazdama asi uz kvuli jejich podvozku, motoru nebo "stylu" lidi jezdej rychlejc, nez s houpavym Francouzem...
 
za mě spíš otázka..to opravdu někdo potřebuje Mazdu 6 (respektive jak bylo řečeno auto) když jezdí maximální vzdálenost 10 km a jen po městě? To s tím autem nikdy nejedete dál? Nepostrádá to pak smysl taková velká investice..vždyt jak už bylo řečeno, Mazda 6 je velký kombi ne uplně asi vhodný jen do města--je to auto na okrsky, dálnice..město spíš okrajově..a pro to město bych asi taky spíš volil bud hybrid, nebo prostě i tu atmosferu možná menší (M3) a moc bych se v tom jaksi nešťoural, nemyslím že diesel, nebo benzín s turbem do města bude spolehlivější....a za sebe mám už druhou...první diesel trpěl trochu na kotouče víc...přeci jen těžší předek a asi i dravější ježdění, ted na 2.5 najeto 65 tis...a auto rozhodně ještě není na výměnu kotoučů (desky měním právě teď) a při nájezdu městem ve velkém a popotahováním v kolonách se určitě kotouče řešit nebudou. V tomhle případě odejde dřív podvozek a tlumiče
 
1.5 DPI je konstrukčně velmi dobrý motor na krátké a studené trasy. Stačí si o tom motoru něco zjistit. Po městě to bohatě stačí. Ani menší M3 nedává smysl pač jako každý Skyactive trpí velmi na karbon a vyžaduje vyšší otáčky a větší ujetí vzdálenosti. V podstatě zvolit nějaký nepřímý vstrik a za mě ideálně ta Hyundai i30.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Z konstrukčního hlediska (hlavně interiér) můžu říct, že ta i30 je znatelně líp zpracována než jakákoli škodovka a rozhodně líp než všechny ty Q modely, karoq, kamiq... A rapid nebo O4 to je taky otřes.
Blbý je že mazda nemá už malý škrkátko do města. 2ka a Cx-3 jsou malý, v 3ce vzadu taky není místo, 6ka je velká a nemá rejd do města. Cx-5 je zas vysoká, z toho se soukat na mikroskopických mistech dělaných podle starých norem je taky na hovno. A obecně ty přímovstřiky to chce občas prostě protáhnout aby se to pročistilo.
Toyoty ty jsou zpracováním ještě horší jak škodovky, to je vyloženě ostuda i když jejich hybridy jsou za mě zajímavý, ale nevim jestli tam teď je corolla nebo auris i v krátké verzi
 
v 3ce vzadu taky není místo, 6ka je velká a nemá rejd do města.

No já ti nevím, ale trojku vlastním a se šestkou jsem kolikrát jel a jestli to auto je větší, tak jedině v zavazadlovém prostoru. Co se týče druhé řady sedadel, tak tam toho prostoru je tak stejně málo, co v té trojce. Celkem mě to zklamalo.


Samsung S22 256GB Tapatalk
 
No malinko víc místa v šestce vzadu určitě bude. Kdo chce místa hodně ať si koupí Superba, tam je místa mraky ale jinak to auto rozhodně nejezdí tak dobře jako šestka. Každopádně mé děti si nestěžují a když jedem z firmy někam mým autem tak si všichni místo pochvalují včetně mého 125 kg šéfa sedícího vzadu za mnou. Ale tak mám jen 182 cm /94kg a nejsem na místo tak náročný.
 
Asi věc názoru. Já třeba nevěřil, kolik místa má vzadu sportage. To je doslova o level jinde. Ale to už je mimo téma. Mazda obecně místem na zadních sedadlech moc neohromi v žádném modelu.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Místo vzadu - nekonečné téma :D Co v těch autech na zadních sedačkách děláte? :D
Já jsem třeba osobně absolvoval cestu do Chorvatska ve 4 dospělých lidech ve Škodě Rapid spaceback a se svými 182cm jsem na zadním sedadle neměl vůbec žádný problém (chápu, že dvoumetrový chlap je něco úplně jiného, ale těch určitě není většina a asi úplně nejezdí vzadu). Naše šestka GH si myslím má taky místa vzadu na rozdávání. Zrovna, řeší li-se auto do města, těch 5km vydrží člověk na zadní sedačce opravdu ve všem :D
 
Tak já mám třeba 188cm a 105kg s tím že 17 let cvičím. Takže sedadlo zamnou už moc použít nejde. A třeba na vajíčko to taky moc není.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
@Polsonside + @no_hits

Hyundai i30 1.5DPi jsem zkoušel, když jsem vybíral levné nové auto (někdy 2021) a nebyl jsem úplně zhnusen. Nicméně jsme došel k závěru, že bych za svých 350tis + DPH dostal to stejné auto co jsem tehdy měl, jen o chlup lepší a zcela nové se zárukou (což ale má svou váhu). Jezdil jsem tou dobou shodou okolností Fabií II 1.4i 63Kw. Ten Hyundai na tom nebyl prostě o 50% lépe, současně to nebylo špatné auto. Mělo to lepší, méně kolébavý podvozek, trochu lepší dynamiku a bylo to malinko větší. Co se dynamiky týče, tak jsme v autě seděl já jako řidič, a další 2 chlapi. Cca 280Kg dohromady a hýbalo se to tak nějak normálně, jak bych očekával. Tak jsem koupil 13letou Mazdu za 60% ceny nového Hyundaie (počítám to bez DPH) 🤦‍♂️:joy:

Co se týče kvalit Toyoty, tak jsem se v té době díval i na ročního Aurise (tedy 2020) a to bylo fakt špatný co se týče interiéru. Na druhou stranu ale je třeba říct, že u Toyoty platíš za něco jiného, než čudlíky a nevím co. Mám teď 12letého Avensise, je to takový trošku "z chudšího kraje" kousek, ale technicky vzato a celkovým stavem se zatím jeví jako perfektní a co mám kolem sebe majitele Toyot, tak stejně tak ty auta jsou i o 10let starší. Pokud se něco zásadního nepokazí, další auto bude zase Avensis, jen trochu novější.

Nicméně já i manželka po 6ce GH trochu pláčeme...Ona teda ještě o něco víc. Měl jsem hodně aut, v ještě násobně více autech jsem krátce či dlouhodobě jezdil, ale ta 6ka byla ze všech silničních osobních s předním náhonem nejlepší auto pro malou rodinu ( s pěti děckama asi nic, že jo..) a běžný život. Spolehlivost, dynamika, výbava, a na rok 2008 ? To #SorryJako, to auto bylo a je pořád velmi dobře vypadající. Pokud teda nemáte jako můj soused stříbrnou socku v hadru na plecháčích.
 
Já to uvádím pouze proto, že u takové a vyšší váhy už si leckdo bude myslet "no jo chlapec je vyzrany a diví se ze má málo místa".

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Back
Top