- 1 815
No tak ona je otazka, ktery podobny auto je na takovy pouzivani vhodnejsi, nez zrovna atmosfericka a relativne jednoducha Mazda 6?To je těžko říct. I u benzínu se při tak krátkých trasách nevyhneš karbonování. Jestli je na to nějaké auto odolnější, nevím. Určitě elektrické Já bych benzínovou šestku doporučil od tras delších jak 10-15 km s občasnou delší trasou přes 100 km. Tam se motor fakt prohřeje a můžeš ho vytáčet, aby ses karbonových usazenin aspoň trochu zbavil. No a samozřejmě dávat klasické přísady a po pár desítkách tkm nechat při výměně oleje pročistit také patřičným přídavkem - zpaměti ti neřeknu, ale tady na fóru to nejdeš.
Mimochodem, co se tyka brzd, nebo koroze, jak furt nekdo "hejti" Mazdy (6, CX-5,...), tak na nasem rocnim (!) Citroenu C4 Grand Spacetourer jsou po najezdu asi 23 tisic km predni i zadni kotouce v daleko horsim stavu (vyskrabane ryhy, velka hrana na krajich), nez na ctyrlete Mazde 6 se 45 tkm. Nedavno jsem oboje (opozdene) prezouval na letni, tak jsem si to prohlizel. Podobny je to s povrchovou korozi, treba ten trn/miska/naboj vzadu, na cem sedi kotouc (neznam spravny nazev), je u Citroenu rozhodne vyrazne vyrezlejsi, nez na sestce. Povrchova koroze uz lehounce hloda i na ruznych ramenech a tycich, ktere jsou videt, na rozdil od Mazdy, kde se jeste drzi voskovy nastrik ze skladu z Antwerp, a i pod nim je to ciste - na par mistech jsem to zkusil ocistit, je to pod tim jak nove.
Jasne, je to "jen" Citroen, ale Citroen zrovna neni vyhlaseny tim, ze by mel problemy s brzdama nebo korozi, je to presne naopak... Ano, mozna jsou jednotlive konkretni modely nepremiovych aut, ktere maji lepsi OEM kotouce, desticky, nevznika na nich hranka, nevznikaji ryhy, a najede se na origo kotoucich 150 tis km, ale neni to kazde jine auto vyjma Mazd. To az zase nekdo bude psat, jak je nasrany, ze na Mazde musel menit s deskama predni kotouce uz v 30tkm, protoze se zvlnily. Tak na Citroenu se budou menit, protoze hrana bude hluboka 2mm . Nebo az zas bude nekdo psat, ze Mazdu po deseti letech zamete kostatkem... A to jeste ani neresim, ze s tema Mazdama asi uz kvuli jejich podvozku, motoru nebo "stylu" lidi jezdej rychlejc, nez s houpavym Francouzem...