• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6

  • Vlákno založil Vlákno založil Vitus
  • Datum založení Datum založení
Tak ještě jednou - cena je argument pro koupi nafty? I s vědomím možných problémů o kterých se ví ?
 
A není snad cena argument, když benzínová auta nejsou a když na trhu jsou, tak rozdíl je od 70000,- a víc. Když je omezený rozpočet, tak je cena vždy argumentem.

A jestli se bavíme o problémech s vačkou a vahadly, tak tento ročník již je nemá. A turbo, vstřiky či DPF jsou držáky, pokud se člověk k autu slušně chová.
 
Pokud kolega jezdí delší trasy, tak je nafta OK. Mě by vadilo, že to není GL, a nemá pořádné kola, jinak vypadá normálně. Cena normální, nic extra.
 
rozdílná cena ve prospěch nafty je díky vetšímu opotřebení ( nafty mívají větší nájezdy) a taky kvůli očekávané údržbě - spojka se mění se setrvákem, turbo bude potřeba časem zrepasovat (pokud už to není potřeba po koupi), je to citlivější na vstřiky, DPF se musí vyčistit nebo vyměnit a ve finále takový auto vyjde nastejno nebo dráž. Samozřejmě v případě že člověk je ochotnej dělat poctivě údržbu a ne vrtat koleno dokud to nějak jede ;-)
 
Jen taková technická poznámka, motory se opotřebovávají především otáčkami, tam bude diesel asi ve výhodě. Přímovstřikové motory PE a PY jsou též citlivější na vstřiky, sací kanály se jim taky musí čas od času vyčistit, navíc u nich občas něco teče (únik oleje u předního krytu motoru, z tlakového spínače motorového oleje, z napínáku řemenu, vodní čerpadlo, špatné řídící jednotky Denso neopravitelné přeprogramováním aj).
 
Já to zas beru tak že diesel má pri stejným objemu (s turbem) značně větší kroutící moment a tlaky ve valcích jsou větší (i když už ten rozdíl není tolikanásobnej jak dřív), takže klika, dvouhmota, spojka rozvody i startér dostávají víc zabrat. A další věci je běžnej režim provozu, u benzínů se nedrží pořád vysoký otáčky, na rozdíl od dieselu kde se ten motor provozuje prakticky neustále v oblastech největšího kroutícího momentu... Tak jak to je :D :D
 
A navic turbo... no a taky mi prijde, aspon vzorkem kolem sebe, ze nafty si - i kvuli najezdu - kupuji lide posedli ekonomikou provozu, coz muze vest ke snaze jezdit na levnou naftu a olej menit dle predpisu. Na coz bych rekl - chran Buh.

Tech hororovych pribehu se starsima SkyD jsem cetl nescetne, a porad se objevuji nove, nedavno i od znameho, takze me osobne by me zajimalo, jak je to s nima statisticky... precejen ten dojem z internetu je zkresleny, protoze kdo ma problem, breci, kdo nema, mlci. Treba je to jen par desitek majitelu kazdy rok, o to viditelnejsich. Ale i u prodejce mi ji vzdycky rozmlouvali...
 
Ony ty předpisy platí pro ideální a nenáročný podmínky, taky se tam ale píše že v oblasti kde bývá větší teplo, prašnost, střídají se roční období, jizda po městech, krátký trasy, tahání karavanů atd se má interval výrazně zkrátit ;-)
 
klika, dvouhmota, spojka rozvody i startér dostávají víc zabrat.

Ono ty komponenty jsou na ty tlaky vyrobeny aby vydržely. Např. má GH mám 330000km a všechny komponenty mám původní. Je fakt, že mám asi ideální provoz - 35km do práce a 35 zpět. Olej měním dle výrobce, tedy každých 20000km, dávám ORIGINAL OIL ULTRA DPF 5W-30 a nemám problém. A když započtu ekonomiku provozu, tak jsem za těch 11 let ušetřil něco přes 200000,- Kč oproti benzínu.
 
Já to zas beru tak že diesel má pri stejným objemu (s turbem) značně větší kroutící moment a tlaky ve valcích jsou větší (i když už ten rozdíl není tolikanásobnej jak dřív), takže klika, dvouhmota, spojka rozvody i startér dostávají víc zabrat.
Písty, ojnice, klika a všechno ostatní jsou na to dimenzovány (ani nemusejí být kované), tepelné zatížení je mnohem menší než u benzínu.
Ju benzínů se nedrží pořád vysoký otáčky, na rozdíl od dieselu kde se ten motor provozuje prakticky neustále v oblastech největšího kroutícího momentu... Tak jak to je :D :D
Tak to jedeme asi na jiném levelu, tohle jsem nepochopil. :D
 
@shr3k nějak mě vypadly slova :D zkrátka jsem chtěl říct že u benzinu je nejvyšší síla až v druhé polovině otáček (atmo) kde se uživatel zas tak často nepohybuje. Kdyžto u dieselu se v oblasti největšího kroutícího momentu, a s tím souvisejících působících sil, pohybuje uživatel mnohem častěji.

Takže sice má diesel víc dimenzovaný součástky ale jsou namáhány mnohem častěji, taková byla myšlenka
 
Řekl bych, že dost podstatně závisí na způsobu jízdy. Jel jsem jednou s kolegou z práce s firemní oktávkou s dieselem. Při každém předjíždění na dálnici zcela zbytečně dupnul s plynem na podlahu, oba jsme zapadli do sedadel, a to i přesto, že v zrcátku na dohled nikdo.a předjížděné auto jelo relativně pomalu. Po zařazení do pravého pruhu zase zpomalil na 125 - 130. To opakoval xkrát, jeho standardní styl jízdy. Opravdu bych po něm nechtěl ani tu firemní káru. V tomhle režimu musí diesel, alias turbodehet :), dost trpět. Ale počítám, že když řidič jako třeba @sedvo jezdí rozumně, tak nemusí být žádný větší problém. Ovšem mám pocit, že velká část majitelů dieselů strašně ráda ten velký krouťák zneužívá.
 
Ahoj všem. Chtěl bych si někdy na přelomu roku zakoupit vůz a oko mi padlo nejvíce právě na Mazdu 6. Představoval bych si Mazdu 6 GJ rok výroby okolo 2013 nebo 2014 (má nějaké výhody auto po faceliftu?) v benzínu, motor 2.0 a najeto někde mezi 50 000 - 70 000 Km. Koukal jsem, že u nás se takové auto v zásadě nedá sehnat, takže to vypadá na Německo. Když jsem koukal na mobile.de tak se tam nechá docela vybrat v cenové relaci 17 000 až 20 000 €, taková byla v zásadě i moje představa o ceně. Jsou to v téhle relaci legitimní a důvěryhodné nabídky, nebo jsem s tou cenou úplně mimo? Zatím to tak sonduju, takže konkrétní inzerát k dispozici nemám, spíš mi jde o to, jestli mám reálné představy. Díky moc
 
V téhle cenové relaci můžeš pomýšlet i na TOP model 2.5 AT. Důvěryhodné nabídky jsou, já takhle M6 z Německa koupil a spokojeně jezdím už skoro 1,5 roku.
 
Ahoj všem. Chtěl bych si někdy na přelomu roku zakoupit vůz a oko mi padlo nejvíce právě na Mazdu 6. Představoval bych si Mazdu 6 GJ rok výroby okolo 2013 nebo 2014 (má nějaké výhody auto po faceliftu?) v benzínu, motor 2.0 a najeto někde mezi 50 000 - 70 000 Km. Koukal jsem, že u nás se takové auto v zásadě nedá sehnat, takže to vypadá na Německo. Když jsem koukal na mobile.de tak se tam nechá docela vybrat v cenové relaci 17 000 až 20 000 €, taková byla v zásadě i moje představa o ceně. Jsou to v téhle relaci legitimní a důvěryhodné nabídky, nebo jsem s tou cenou úplně mimo? Zatím to tak sonduju, takže konkrétní inzerát k dispozici nemám, spíš mi jde o to, jestli mám reálné představy. Díky moc

To je strašně peněz, podle mě. Prodal jsem dvouletou, SkyG 165, Revolution, skvělý stav za necelých 600, podle mě dát za pětiletou nebo šestiletou 500 by byl dost úlet; trh se tak size může na první pohled zdát, ale snažil bych se to velmi výrazně stlačit dolů, je to nesmysl, když ta auta nová stála kolem 700 (podle výbavy cca 600 - 800), navíc po faceliftech postupně dostala (subjektivně) mnohem lepší přístrojovou desku, mnoho opravených problémů (výparníky klimatizace, převodovky, volant) a lepší odhlučnění... Když jsem teď na jaře prodával tu svou, jednou za (dlouhý) čas se objevilo něco třeba tříletého nad 500 (viděl jsem něco za 530 a 540), kde si myslím, že by to šlo taky na těch 500 usmlouvat, takže za mě by byla rada prostě čekat a koupit tady, nanejvýše tříleté, z první ruky, a o ceně se snažit nějak rozumně smlouvat. Sice si asi nevybereš barvu, ale co naplat, na tu to nejezdí... červené se zdají dražší (k mému štěstí). A k nájezdu si myslim, že já osobně bych velké auto, které najelo za 5 let jen 50 tisíc km snad radši ani nechtěl, hodně nepravidelný provoz autům nesvědčí... něco jiného je to u malého auta, tam bych čekal že to bylo třeba ježděním po blízkém okolí (tzn. krátké cesty, ale hlavně pravidelně), ale u velkého bych se toho víc bál, tam to může znamenat vždycky dlouhé odstavení, což zvlášť pokud nestálo v teplé garáži není moc dobré. Rozumné kilometry bych si představoval v téhle velikostní kategorii aspoň 15 tis km ročně nebo i víc, to pokud někdo nejel 3x za rok na dovolenou spíše odpovídá nějak pravidlenému provozu, při kterém se vše časěji hýbe, maže, méně hloubkově promrzá. Nemyslím, že by Skyactivy byly nějak rizikové, takže když bude mít auto 120t km s dobrou péčí, bude pořád skoro jako nové.
 
Poslední úprava:
Jinak mám za sebou změnu z 2.0 s manuálem na 2.5 s automatem a zcela chápu a schvaluju, že pokud nejezdíš pořád po městě nebo nemáš speciální averzi k manuálu, je za mě rozhodně 2.0 lepší volba... je s ní prostě větší zábava na silnici a subjektivně lepší svezení, se zhruba o litr menší spotřebou (v poslední generaci 2018+ tolik ne, protože má teď 2.5 vypínání válců, ale předtím to byl minimálně litr rozdílu, nebo i víc... ve prospěch 2.0 manuálu). A ta manuální převodovka, to je radost... navíc docela rychle padají otáčky a slušně reaguje na plyn, dá se s ní řadit naprosto parádně čistě.
 
Jinak mám za sebou změnu z 2.0 s manuálem na 2.5 s automatem a zcela chápu a schvaluju, že pokud nejezdíš pořád po městě nebo nemáš speciální averzi k manuálu, je za mě rozhodně 2.0 lepší volba... je s ní prostě větší zábava na silnici a subjektivně lepší svezení, se zhruba o litr menší spotřebou (v poslední generaci 2018+ tolik ne, protože má teď 2.5 vypínání válců, ale předtím to byl minimálně litr rozdílu, nebo i víc... ve prospěch 2.0 manuálu). A ta manuální převodovka, to je radost... navíc docela rychle padají otáčky a slušně reaguje na plyn, dá se s ní řadit naprosto parádně čistě.
To je slovo do pranice... Nikdy neříkej nikdy, ale ani s příštím vozem se nemíním vrátit k manuálu.
 
To je slovo do pranice... Nikdy neříkej nikdy, ale ani s příštím vozem se nemíním vrátit k manuálu.

Já bych řekl, že není manuál jako manuál. V trojce 2015 G165 mně krátká převodovka (a lehký setrvačník, tzn. nervozita na nízké stupně) spíš štvala, jiným dělá radost, ale za mě ten manuál v šestce se 165k byl sladěný naprosto dokonale, neumím si představit o moc lepší zpřevodování k výkonu a hmotnosti auta, a k tomu perfektní kulisa, odpor, záběr spojky, klesání otáček... a jak jsem psal, to celé korunované naprosto pohádkovou spotřebou :). Taky to - subjektivně, bez stopek - fakt jelo líp, než (novější, těžší a udušenější) 2.5 s automatem... ta má citelně navrch až na dálnici ve vysokých rychlostech, kdy třeba při 180 umí ještě zatáhnout, kdežto 2.0 už spíš jen nahlas ječela (ač dá dle tacho skoro 230 :)).

Za mě, pokud se podaří sehnat za lepší cenu, a řidiči manuál nevadí, je 2.0 s manuálem fantastická volba, do které bych osobně klidně šel hned zpátky, kdybych si našel práci o 50 km blíž, než mám :) (což asi v mém případě není v přístích mnoha letech reálné... pokud se nezačne víc rozmáhat práce z domova, ve které za USA dost pokulháváme)
 
Back
Top