• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6

Jen podotknu,testoval jsem Mazdu 6 ,.dvoulitr 121 kW s 2,5 141 kW,oba dva automaty,r.v 2014.Jízda je nesrovnatelná.Ta dvaapůlka se krásně vrhá do otáček,předjíždění s kickdownem je radost.Ten dvoulitr je tam nějak udušený.Mrknul jsem do tabulek a měl jsem jasno.Zrychlení 0-100 je u 2,5 7,8s a u 2,0 10,1s Manuál jsem nezkoušel,fofrklacek už nechci vidět.A ten dvoulitr nemá pádla.
 
To je strašně peněz, podle mě. Prodal jsem dvouletou, SkyG 165, Revolution, skvělý stav za necelých 600, podle mě dát za pětiletou nebo šestiletou 500 by byl dost úlet; trh se tak size může na první pohled zdát, ale snažil bych se to velmi výrazně stlačit dolů, je to nesmysl, když ta auta nová stála kolem 700 (podle výbavy cca 600 - 800), navíc po faceliftech postupně dostala (subjektivně) mnohem lepší přístrojovou desku, mnoho opravených problémů (výparníky klimatizace, převodovky, volant) a lepší odhlučnění... Když jsem teď na jaře prodával tu svou, jednou za (dlouhý) čas se objevilo něco třeba tříletého nad 500 (viděl jsem něco za 530 a 540), kde si myslím, že by to šlo taky na těch 500 usmlouvat, takže za mě by byla rada prostě čekat a koupit tady, nanejvýše tříleté, z první ruky, a o ceně se snažit nějak rozumně smlouvat. Sice si asi nevybereš barvu, ale co naplat, na tu to nejezdí... červené se zdají dražší (k mému štěstí). A k nájezdu si myslim, že já osobně bych velké auto, které najelo za 5 let jen 50 tisíc km snad radši ani nechtěl, hodně nepravidelný provoz autům nesvědčí... něco jiného je to u malého auta, tam bych čekal že to bylo třeba ježděním po blízkém okolí (tzn. krátké cesty, ale hlavně pravidelně), ale u velkého bych se toho víc bál, tam to může znamenat vždycky dlouhé odstavení, což zvlášť pokud nestálo v teplé garáži není moc dobré. Rozumné kilometry bych si představoval v téhle velikostní kategorii aspoň 15 tis km ročně nebo i víc, to pokud někdo nejel 3x za rok na dovolenou spíše odpovídá nějak pravidlenému provozu, při kterém se vše časěji hýbe, maže, méně hloubkově promrzá. Nemyslím, že by Skyactivy byly nějak rizikové, takže když bude mít auto 120t km s dobrou péčí, bude pořád skoro jako nové.

Díky moc za detailní rozbor, moc se v technikáliích okolo aut nevyznám. Teď jezíme v Peugeot 301 1.6 což je naše první auto, ale už by to pomalu chtělo upgrade, najezdíme nějakých těch 15k ročně a manuál mi nevadí vůbec.

Takže když to shrnu, tak při zachovaném rozpočtu klidně novější auto ideálně s nájezdem +-15k za rok. Facelift vypadá podle toho co píšeš že se vyplatí. Takže to vychází na ročníky 15 nebo 16 a 50 000 + km ideálně lehce pod 500k. Případně o něco starší s vyšším nájezdem za nějakých cirka 400k.
 
Jen podotknu,testoval jsem Mazdu 6 ,.dvoulitr 121 kW s 2,5 141 kW,oba dva automaty,r.v 2014.Jízda je nesrovnatelná.Ta dvaapůlka se krásně vrhá do otáček,předjíždění s kickdownem je radost.Ten dvoulitr je tam nějak udušený.Mrknul jsem do tabulek a měl jsem jasno.Zrychlení 0-100 je u 2,5 7,8s a u 2,0 10,1s Manuál jsem nezkoušel,fofrklacek už nechci vidět.A ten dvoulitr nemá pádla.

...a řešili jsme to tu stokrát, 0-100 je převodama (proti 165k verzi, kde je nutno řadit 1x navíc), automat je cca o 100kg+ těžší (i kvůli výbavám), pomalé reakce ve standardním módu... pružnost na dvojku, trojku a čtyřku v otáčkách, kdy mimochodem 2.0 točí max lehce přes 6500, tzn. padají po přeřazení lehounce výše (automat začíná řadit kvůli své pomalosti někde kolem 6100, aspoň v mém případě, max je 6300) je naprosto fantastická, tím myslím takové to typické 90 - 130 na trojku na okresce (předjíždění náklaďáku), 130 - 170 na čtyřku na dálnici (předjíždění řady aut jedoucích třeba 120) to samé... No a bez manuálního módu si automat ani ve sport módu neumí správně podřazovat, protože nevidí před sebe a neví, do jakých otáček se ideálně trefovat, ale to je asi jasné všem ;).

Sto lidí sto chutí a sto subjektivních vnímání, to každopádně. Škoda že jsme nikdy neudělali ten test na polygonu.

Jo a to jedno polské video, které pořád všichni házejí, a kde je dvoulitr na zimákách v teple a ještě s ním dost blbě řadí, a tím má 0-100 proti 2.5 ještě o víc horší, než tabulkově, to taky k ničemu není :).

Od roku 2018+ je navíc automat dál přidušený a auto ještě těžší, takže rozdíl 2017 2.0 165k a 2019 2.5 194k je ještě výraznější.

145k verzi auta jsem v šestce nezkoušel, ta je dle délky převodů hodně orientovaná na spotřebu, však s ní taky kde kdo jezdí dlouhodobě pod šest.

Díky moc za detailní rozbor, moc se v technikáliích okolo aut nevyznám. Teď jezíme v Peugeot 301 1.6 což je naše první auto, ale už by to pomalu chtělo upgrade, najezdíme nějakých těch 15k ročně a manuál mi nevadí vůbec.

Takže když to shrnu, tak při zachovaném rozpočtu klidně novější auto ideálně s nájezdem +-15k za rok. Facelift vypadá podle toho co píšeš že se vyplatí. Takže to vychází na ročníky 15 nebo 16 a 50 000 + km ideálně lehce pod 500k. Případně o něco starší s vyšším nájezdem za nějakých cirka 400k.

Zkusil bych fakt sebevědomě číhat na ten 2016 a kilometry klidně kolem 80 tisíc, občas někdo má připlacenou prodlouženou pětiletou záruku (já měl), a pak se snažit cenu dostat někam kolem těch 500 nebo jen lehce přes, což by podle mě bylo adekvátní...
 
Poslední úprava:
A vlastně co tady teď zaznělo jen tak mimochodem, s tím manuálem jsou dvě výkonové verze, 145 a 165k, kdy ta méně výkonná má znatelně delší převody (tahám z paměti - šestka na dálnici 2700 ot), než ta výkonnější (šestka na dálnici 3000 ot), což jí v kombinaci s atmosférickým motorem dělá pocitově udušenou. Já bych určitě doporučil hledat tu výkonnější, myslím že ten motor byl navázaný na výbavu, i protože u ojetin většinou už nedělá výbava takový rozdíl v ceně a některé ty věci navíc jsou příjemné (vylepšený Bose zvuk, heads-up displej před čelním sklem, parkovací kamera...).
 
...a řešili jsme to tu stokrát, 0-100 je převodama (proti 165k verzi, kde je nutno řadit 1x navíc), automat je cca o 100kg+ těžší (i kvůli výbavám), pomalé reakce ve standardním módu... pružnost na dvojku, trojku a čtyřku v otáčkách, kdy mimochodem 2.0 točí max lehce přes 6500, tzn. padají po přeřazení lehounce výše (automat začíná řadit kvůli své pomalosti někde kolem 6100, aspoň v mém případě, max je 6300) je naprosto fantastická, tím myslím takové to typické 90 - 130 na trojku na okresce (předjíždění náklaďáku), 130 - 170 na čtyřku na dálnici (předjíždění řady aut jedoucích třeba 120) to samé... No a bez manuálního módu si automat ani ve sport módu neumí správně podřazovat, protože nevidí před sebe a neví, do jakých otáček se ideálně trefovat, ale to je asi jasné všem ;).

Sto lidí sto chutí a sto subjektivních vnímání, to každopádně. Škoda že jsme nikdy neudělali ten test na polygonu.

Jo a to jedno polské video, které pořád všichni házejí, a kde je dvoulitr na zimákách v teple a ještě s ním dost blbě řadí, a tím má 0-100 proti 2.5 ještě o víc horší, než tabulkově, to taky k ničemu není :).

Od roku 2018+ je navíc automat dál přidušený a auto ještě těžší, takže rozdíl 2017 2.0 165k a 2019 2.5 194k je ještě výraznější.

145k verzi auta jsem v šestce nezkoušel, ta je dle délky převodů hodně orientovaná na spotřebu, však s ní taky kde kdo jezdí dlouhodobě pod šest.



Zkusil bych fakt sebevědomě číhat na ten 2016 a kilometry klidně kolem 80 tisíc, občas někdo má připlacenou prodlouženou pětiletou záruku (já měl), a pak se snažit cenu dostat někam kolem těch 500 nebo jen lehce přes, což by podle mě bylo adekvátní...
Mám takový pocit,že ty automaty jsou stejné u 2,0 i u 2,5.Aspon dle otáček při ručním ovládáním.Při 130 km/h točí šestka 2700 otáček.U nižších přev.stupnů to nemohu na 100 pr.potvrdit.Určitě Shrek bude vědět více.
 
M6 (2014) 2.0A G165 točí 2632 ot/min. při 130 a při zrychlení 0-100 musí použít 3. rychlostní stupeň (v továrním nastavení omezovače).
M6 (2014) 2.5A G192 točí 2297 ot/min. při 130 a při zrychlení 0-100 lze řadit jen 1 a 2.
 
U G194 to máme tak (pokud si dobře vzpomínám), že na 2. stupeň zasáhne omezovač okolo 95 km/h takže je potřeba ještě řadit. Jinak při 130 km/h motor točí těch 2700 ot.

Jinak nynější G165 ( v Belgii G163) bohužel dojíždí na stejnou nadváhu jako 2.5. Absolvovali jsme s G163 s automatem testovací jizdu, když jsme se rozhodovali jaký motor a prostě to vůbec nejelo. A ten motor měl s autem opravdu co dělat.

Samozřejmě u starších ročníků o které se zajímá Liveral to může být pořád dobrá volba. Zvlášť po kladné zkušenosti třeba @Ondrej K .
 
Tak automat s 2.0 165 určitě nebrat, to je jasný... na tom je pak vidět, kolik tomu motoru ubírá automat, a trochu to pak i vysvětluje, proč jsem prostě přesvědčený, že 165 s manuálem jede líp, než 194 s automatem. Nejsem sám, jsou na moji straně 2 (slovy: dva) novináři... od víc novinářů jsem o tom samém pocitu, že 165 manuál jede svižněji než 194 automat, nečetl :)

Asi můžeme ten flame ukončit, stejně to nevyřešíme jinak, než že bychom někde uspořádali měření. Asi se shodneme na tom, co píšu výše, 165 s automatem nebrat, 194 v pohodě pokud je automat žádoucí, a s tím manuálem si vybrat 165 při touze jezdit rychle a 145 při touze jezdit levně. Mazda má něco pro každého.
 
Super, díky moc za rady a diskuzi všem. Teď už je mi jasnější jaký jsou alternativy :) ... Jinak ještě taková hloupá otázka. Rád bych aby mi to auto pak vydrželo nějakej pátek, řekněme někam ke 200tis kilometrů. Když se nic nestandardního nepokazí, jsou do týhle kilometráže nějaký očekávaný větší investice, který jsou očekávaný? :) Díky moc
 
Kromě servisních úkonů vyměnit olej v AT,udělat pro jistotu nástřik spodku a dutin,samozřejmě zkontrolovat brzdy.Kolem 200 000km se mění spojka u MT ,ale je to individuální.Rozvodák řešit nemusíš,ale zkontroloval bych nebo vyměnil řemen příslušenství+ kladky.A doplnit klimu..Nic jiného mě nenapadá.
 
V auto Esa jsem byl a nikdy více. Rozhodně je to hop nebo trop. Auto v dobré stavu za málo peněz v bazaru být nemůže a pohádky o důchodci v DE co zrovna potřeboval nové na dojíždění do krámu, tomu dneska nevěří už snad nikdo. Přes DE se maže historie vozu nikoliv stav :)
 
Pak už stačí v DE ověřit četnost servisů a co se dělalo a vypadá to, že i v ESA lze koupit. Držím palce!
 
Zdravím a pozdravuji!
Vybírám M6 2.5 a díky GDPR už nelze získat informace o autě na základě VIN kódu pokud nejsem vlastníkem. Existuje i jiná cesta jak se dostat k historii zvažovaného vozu?
Díky
 
Back
Top