- 4 614
Pokud hledáte na klubu informace ohledně olejů, zde je najdete, příspěvek je průběžně aktualizován.
- Výběr oleje - motory bez DPF, s DPF, lehkoběžné oleje - tento příspěvek
- Jakou zvolit viskozitu - tento příspěvek
- Význam základních pojmů - HTHS, TBN, TAN, Noack...
- Jak na proplach motoru - pomocí BG 109 EPR
- Převodové oleje (manuální převodovka) - výběr, informace
Bez DPF ACEA A3/B4
0W-30
- Ravenol SSO
- Total Quartz 9000 Energy - API SL
0W-40
- Mobil 1 FS
- Ravenol SSL - API SP
- Total Quartz 9000 Energy - API SP
- Castrol EDGE Titanium FST - nízká tepelná odolnost (bod vzplanutí)
- Millers Oils XF Premium
5W-30
- Ravenol HCL
- Yacco Galaxie
5W-40
- Ravenol VST - nejvíce aditivovaný, API SP
- Ravenol HST - API SP
- Ravenol SVS - pro motory nad 100tkm, API SP
- Ravenol HCS
- Mannol Elite
- Shell Helix HX-7 Plus
- Mobil Super 3000 X1
- Elf Evolution 900 SXR - tužší, nízká cena
- Total Quartz 9000 Energy - tužší, nízká cena
- Ravenol RCS - racing - nevhodné pro každodenní použití*
5W-50
- Mobil 1 FS
- Ravenol RRS - racing - nevhodné pro každodenní použití*
10W-40
- Ravenol TSi - API SP
- Fuchs Titan Syn MC
- Motul 4100 Turbolight
- Motul 6100 Synergie plus
- Total Quartz 7000 Energy
===================================
S DPF ACEA C3
0W-30
- Ravenol ALS - doporučení pro Mazdu*
0W-40
- Mobil 1 ESP X3
- Yacco Galerie RS
5W-30
- Ravenol VMP
- Petro-Canada Supreme C3-X
- Shell Helix Ultra ECT C3
- Mobil 1 ESP Formula - API SP
- Ravenol REP - racing - nevhodné pro každodenní použití*
5W-40
- Ravenol VMO
- Ravenol RUP - API SP, racing - nevhodné pro každodenní použití*
===================================
Lehkoběžné :
0W-20
- Ravenol ECS - C5,C6
0W-30
- Ravenol FES - C2 - API SP
5W-20
- Ravenol SFE - A5/B5, API SP, doporučení pro Mazdu*
- Ravenol VFE - C5, C6, API SP, doporučení pro Mazdu*
5W-30
- Petro-Canada Supreme Synthetic - A5/B5, API SP
- Ravenol DXG - odpovídá C2 (nemá ACEA), API SP
- Ravenol FEL - C2, méně aditivace než DXG, doporučení pro Mazdu*
* Doporučení pro Mazdu znamená, že výrobce oleje uvedl Mazdu ve specifikacích - nic více
* Nevhodné pro každodenní použití! znamená, že se jedná o racing olej - nadstandardně aditivovaný, ALE potřebuje být pro funkci ochran (hlavně otěrové) zahřátý na provozní teplotu!! Proto je nevhodný do běžných aut, kde je potřeba, aby ochrany fungovaly co nejdříve
Jakou zvolit viskozitu:
Pokud nejste voják v boji za zelenější planetu, nebo je pro vás jen důležitější životnost motoru, vyhněte se lehkoběžným vatiantám a zvolte:
- 0W-30 - krátké trasy se studeným motorem, časté studené starty, - interval výměny 8tkm/1rok
- 0W-40 - pokud by předchozí uvedený mizel
- 5W-30 - univerzální použití pro nenáročné uživatele, nejužší "rozpětí" viskozit - největší stabilita vlastností oleje = pro dlouhé jízdy, dálniční provoz, výměna klidně 15tkm/1rok pokud olej není černý jak bota a kysele nezapáchá. Ovšem POZOR častá jízda s vozíkem nebo karavanem = zkrátit interval dle zatěžování
- 5W-40 - pro náročnější uživatele, kteří využívají častěji celé spektrum otáček, živější styl jízdy, interval výměny 10-15tkm/1rok...pro ostrostřelce jsou zde i Racing varianty (nevhodné na každodenní provoz - musí se pořádně zahřát pro funkci ochran)
- 5W-50 - víkendovky, okruhovky se kterými se případně jede po vlastní ose, vysoká úroveň ochrany motoru vykoupená životností oleje - oproti jiným viskozitám s nájezdem prudce klesá viskozita až na úroveň 5W-30 olejů , výměna 4-6tkm/1rok nebo závodní víkend (konec životnosti většinou naznačuje zvýšená hlučnost motoru, nebo pocitově hrubší chod), z těchto důvodů bych volil spíš racing varianty v nižsích viskozitách
- 10W-40 - do starších aut kde by mizela za studena 5W-40, auto na dojetí, pracant...většinou nízká cena a horší aditivace
- Výběr oleje - motory bez DPF, s DPF, lehkoběžné oleje - tento příspěvek
- Jakou zvolit viskozitu - tento příspěvek
- Význam základních pojmů - HTHS, TBN, TAN, Noack...
- Jak na proplach motoru - pomocí BG 109 EPR
- Převodové oleje (manuální převodovka) - výběr, informace
Bez DPF ACEA A3/B4
0W-30
- Ravenol SSO
- Total Quartz 9000 Energy - API SL
0W-40
- Mobil 1 FS
- Ravenol SSL - API SP
- Total Quartz 9000 Energy - API SP
- Castrol EDGE Titanium FST - nízká tepelná odolnost (bod vzplanutí)
- Millers Oils XF Premium
5W-30
- Ravenol HCL
- Yacco Galaxie
5W-40
- Ravenol VST - nejvíce aditivovaný, API SP
- Ravenol HST - API SP
- Ravenol SVS - pro motory nad 100tkm, API SP
- Ravenol HCS
- Mannol Elite
- Shell Helix HX-7 Plus
- Mobil Super 3000 X1
- Elf Evolution 900 SXR - tužší, nízká cena
- Total Quartz 9000 Energy - tužší, nízká cena
- Ravenol RCS - racing - nevhodné pro každodenní použití*
5W-50
- Mobil 1 FS
- Ravenol RRS - racing - nevhodné pro každodenní použití*
10W-40
- Ravenol TSi - API SP
- Fuchs Titan Syn MC
- Motul 4100 Turbolight
- Motul 6100 Synergie plus
- Total Quartz 7000 Energy
===================================
S DPF ACEA C3
0W-30
- Ravenol ALS - doporučení pro Mazdu*
0W-40
- Mobil 1 ESP X3
- Yacco Galerie RS
5W-30
- Ravenol VMP
- Petro-Canada Supreme C3-X
- Shell Helix Ultra ECT C3
- Mobil 1 ESP Formula - API SP
- Ravenol REP - racing - nevhodné pro každodenní použití*
5W-40
- Ravenol VMO
- Ravenol RUP - API SP, racing - nevhodné pro každodenní použití*
===================================
Lehkoběžné :
0W-20
- Ravenol ECS - C5,C6
0W-30
- Ravenol FES - C2 - API SP
5W-20
- Ravenol SFE - A5/B5, API SP, doporučení pro Mazdu*
- Ravenol VFE - C5, C6, API SP, doporučení pro Mazdu*
5W-30
- Petro-Canada Supreme Synthetic - A5/B5, API SP
- Ravenol DXG - odpovídá C2 (nemá ACEA), API SP
- Ravenol FEL - C2, méně aditivace než DXG, doporučení pro Mazdu*
* Doporučení pro Mazdu znamená, že výrobce oleje uvedl Mazdu ve specifikacích - nic více
* Nevhodné pro každodenní použití! znamená, že se jedná o racing olej - nadstandardně aditivovaný, ALE potřebuje být pro funkci ochran (hlavně otěrové) zahřátý na provozní teplotu!! Proto je nevhodný do běžných aut, kde je potřeba, aby ochrany fungovaly co nejdříve
Jakou zvolit viskozitu:
Pokud nejste voják v boji za zelenější planetu, nebo je pro vás jen důležitější životnost motoru, vyhněte se lehkoběžným vatiantám a zvolte:
- 0W-30 - krátké trasy se studeným motorem, časté studené starty, - interval výměny 8tkm/1rok
- 0W-40 - pokud by předchozí uvedený mizel
- 5W-30 - univerzální použití pro nenáročné uživatele, nejužší "rozpětí" viskozit - největší stabilita vlastností oleje = pro dlouhé jízdy, dálniční provoz, výměna klidně 15tkm/1rok pokud olej není černý jak bota a kysele nezapáchá. Ovšem POZOR častá jízda s vozíkem nebo karavanem = zkrátit interval dle zatěžování
- 5W-40 - pro náročnější uživatele, kteří využívají častěji celé spektrum otáček, živější styl jízdy, interval výměny 10-15tkm/1rok...pro ostrostřelce jsou zde i Racing varianty (nevhodné na každodenní provoz - musí se pořádně zahřát pro funkci ochran)
- 5W-50 - víkendovky, okruhovky se kterými se případně jede po vlastní ose, vysoká úroveň ochrany motoru vykoupená životností oleje - oproti jiným viskozitám s nájezdem prudce klesá viskozita až na úroveň 5W-30 olejů , výměna 4-6tkm/1rok nebo závodní víkend (konec životnosti většinou naznačuje zvýšená hlučnost motoru, nebo pocitově hrubší chod), z těchto důvodů bych volil spíš racing varianty v nižsích viskozitách
- 10W-40 - do starších aut kde by mizela za studena 5W-40, auto na dojetí, pracant...většinou nízká cena a horší aditivace
Poslední úprava: