• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

no_hits

moderátor
Člen týmu
Podporovatel MazdaKlanu Ověřený uživatel MazdaKlanu
Zprávy
4 614
Pokud hledáte na klubu informace ohledně olejů, zde je najdete, příspěvek je průběžně aktualizován.

- Výběr oleje - motory bez DPF, s DPF, lehkoběžné oleje - tento příspěvek
- Jakou zvolit viskozitu - tento příspěvek
- Význam základních pojmů - HTHS, TBN, TAN, Noack...
- Jak na proplach motoru - pomocí BG 109 EPR
- Převodové oleje (manuální převodovka) - výběr, informace

Bez DPF ACEA A3/B4

0W-30
- Ravenol SSO
- Total Quartz 9000 Energy - API SL

0W-40
- Mobil 1 FS
- Ravenol SSL - API SP
- Total Quartz 9000 Energy - API SP
- Castrol EDGE Titanium FST - nízká tepelná odolnost (bod vzplanutí)
- Millers Oils XF Premium

5W-30
- Ravenol HCL
- Yacco Galaxie

5W-40
- Ravenol VST - nejvíce aditivovaný, API SP
- Ravenol HST - API SP
- Ravenol SVS - pro motory nad 100tkm, API SP
- Ravenol HCS
- Mannol Elite
- Shell Helix HX-7 Plus
- Mobil Super 3000 X1
- Elf Evolution 900 SXR - tužší, nízká cena
- Total Quartz 9000 Energy - tužší, nízká cena
- Ravenol RCS - racing - nevhodné pro každodenní použití*

5W-50

- Mobil 1 FS
- Ravenol RRS - racing - nevhodné pro každodenní použití*

10W-40

- Ravenol TSi - API SP
- Fuchs Titan Syn MC
- Motul 4100 Turbolight
- Motul 6100 Synergie plus
- Total Quartz 7000 Energy

===================================
S DPF ACEA C3

0W-30
- Ravenol ALS - doporučení pro Mazdu*

0W-40
- Mobil 1 ESP X3
- Yacco Galerie RS

5W-30
- Ravenol VMP
- Petro-Canada Supreme C3-X
- Shell Helix Ultra ECT C3
- Mobil 1 ESP Formula - API SP
- Ravenol REP - racing - nevhodné pro každodenní použití*

5W-40
- Ravenol VMO
- Ravenol RUP - API SP, racing - nevhodné pro každodenní použití*

===================================
Lehkoběžné :
0W-20

- Ravenol ECS - C5,C6

0W-30
- Ravenol FES - C2 - API SP

5W-20
- Ravenol SFE - A5/B5, API SP, doporučení pro Mazdu*
- Ravenol VFE - C5, C6, API SP, doporučení pro Mazdu*

5W-30
- Petro-Canada Supreme Synthetic - A5/B5, API SP
- Ravenol DXG - odpovídá C2 (nemá ACEA), API SP
- Ravenol FEL - C2, méně aditivace než DXG, doporučení pro Mazdu*

* Doporučení pro Mazdu znamená, že výrobce oleje uvedl Mazdu ve specifikacích - nic více

* Nevhodné pro každodenní použití! znamená, že se jedná o racing olej - nadstandardně aditivovaný, ALE potřebuje být pro funkci ochran (hlavně otěrové) zahřátý na provozní teplotu!! Proto je nevhodný do běžných aut, kde je potřeba, aby ochrany fungovaly co nejdříve


Jakou zvolit viskozitu:
Pokud nejste voják v boji za zelenější planetu, nebo je pro vás jen důležitější životnost motoru, vyhněte se lehkoběžným vatiantám a zvolte:

- 0W-30 - krátké trasy se studeným motorem, časté studené starty, - interval výměny 8tkm/1rok

- 0W-40 - pokud by předchozí uvedený mizel

- 5W-30 - univerzální použití pro nenáročné uživatele, nejužší "rozpětí" viskozit - největší stabilita vlastností oleje = pro dlouhé jízdy, dálniční provoz, výměna klidně 15tkm/1rok pokud olej není černý jak bota a kysele nezapáchá. Ovšem POZOR častá jízda s vozíkem nebo karavanem = zkrátit interval dle zatěžování

- 5W-40 - pro náročnější uživatele, kteří využívají častěji celé spektrum otáček, živější styl jízdy, interval výměny 10-15tkm/1rok...pro ostrostřelce jsou zde i Racing varianty (nevhodné na každodenní provoz - musí se pořádně zahřát pro funkci ochran)

- 5W-50 - víkendovky, okruhovky se kterými se případně jede po vlastní ose, vysoká úroveň ochrany motoru vykoupená životností oleje - oproti jiným viskozitám s nájezdem prudce klesá viskozita až na úroveň 5W-30 olejů , výměna 4-6tkm/1rok nebo závodní víkend (konec životnosti většinou naznačuje zvýšená hlučnost motoru, nebo pocitově hrubší chod), z těchto důvodů bych volil spíš racing varianty v nižsích viskozitách

- 10W-40 - do starších aut kde by mizela za studena 5W-40, auto na dojetí, pracant...většinou nízká cena a horší aditivace
 
Poslední úprava:
do mojí 2009 Mazda6 GH 2.0 benzin 108kW s motorem LF leju PetroCanada SUPREME SAE 5W-30 po 14 000 - 16 000 km
 
Poslední úprava:
Já leju do mazd jedině Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 ACEA C3, a měním po 15000km.
Konkrétně na těchto modelech, jsem na něj najel několik desítek tisíc kilometrů a bez problému. U vozů s DPF, DPF odstraněno a EGR zaslepeno.
2004 Mazda6 GY 2.0 100kW MZR-CD
2006 Mazda6 GY 2.0 105kW MZR-CD
2006 Mazda6 GG 2.0 105kW MZR-CD
2009 Mazda6 GH 2.0 103kW MZR-CD
 
Já do mojí 2005 Mazda6 GG 2,3 122kW leju - Mobil1 Peak Life 5W50 Rally Formula :)
 
ja do moji M6 2003 GY 2,3 nalil MOBIL SUPER 3000 X1 5W-40
planuji max 12000km
 
moja Mazda 6 GH 2.5 MZR zatiaľ dostáva Dexelia ULTRA 5W-30
 
Do mojí Mazdy 2.0 DI jsem dal při první výměně Total Quartz 5W-30 a při další Mazda Dexelia Ultra 5W-30...olej s filtrem měním každých 10 000 km...
 
Jj, tez jsem menil kazdych 10kkm... Radsi castejc. Mel jsem to hotovy za hodku i s uklidem pracoviste. Menil jsem 3-4x rocne...
 
Teď jsem měnil po 10 tkm a dal jsem Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W 30 ACEA C3

Send from Galaxy Note 4 using Tapatalk
 
Dotaz
2.5L automat 4x4 Typ oleje
- motor - převodovka - diferák ?
 
Mazda Original Oil Supra 0W-20, Mazda Original Oil Ultra 5W-30, API SL/SM/SN*1 nebo ACEA A3/A5 0W-20, 5W-30 - Mazda ATF FZ - Mazda SG1

Jinak to bude asi (určitě) napsáno v návodu k autu...
 
Mazda Original Oil Supra 0W-20, Mazda Original Oil Ultra 5W-30, API SL/SM/SN*1 nebo ACEA A3/A5 0W-20, 5W-30 - Mazda ATF FZ - Mazda SG1

Jinak to bude asi (určitě) napsáno v návodu k autu...
Viš jak je to s navody ... radeji zkusenosti tech co si mazli sve Mazdičky. :-)
 
No, ono davat zas na vsechny co si mazli svoje Mazdicky nemusi byt vyhra. Vsak se podivej na magneta. To je prznic az hamba. Je idealni se drzet oficialnich instrukci. Alespon co to jde. Dodrzet dana specifika oleju a pak je i jedno jakou znacku das. Dneska neexistuje vylozene nekvalitni olej. Ikdyz dost lidi nadava na Castrol. A treba i motory AlfaRomeo poznaji olej, ktery potrebuji. Zadiraji se po jinych nez jsou doporuceny. Nikdo tomu nechce verit, ale je to tak. Alfy asi budou citlivy. Ale to jsem odbocil do extremu :) Hlavne hlidat vykonnostni tridu. Znam borce, co jezdi s nakladakem a meni olej v osobaku za ten, ktery meni i v nakladaku. A to je samozrejme spatne. Tam jsou velmi odlisny podminky a ten olej v osobnim aute nesplnuje to, co by mel. A tak trpi motor...
 
ahoj přátelé, chci se zeptat na vaší zkušenost při výměně oleje v M6 GH (najeto cca 145 tkm). už mám za sebou třetí výměnu oleje vždy po cca 12-15 tkm a max. ročním provozu. vypouštěný olej je vždycky dost černý. motor "žere" cca do litru oleje na 10-12 tisíc km projezdu, což je prý v normě. olej leju vždy z těch dražších značek a 5w-40. ve vypuštěném oleji není žádný bordel. motor táhne zcela v pořádku...

máte to stejně nebo mám pátrat po nějaké závadě ? díkes
 
Poslední úprava:
Back
Top