• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Tak pokud nemate vlastni pneuservis, tak pak uz to jako charita moc nevychazi. A to je podle me duvod, proc to nikdo nechce.
Tak jako kdyz jsou pneu naprosto v poradku a vydrzi (na mx5 treba) leckomu i nekolik sezon... nejsou stary, nejsou ztvrdly, nejsou otrhany, vzorek je hluboky... tak nechapu, proc by nemely hodnotu. Ale zjevne asi nemaji... Pritom MX-5 NCcka jdou koupit za 200 tis, NDcka za 300 tis, a pripada mi, ze to jsou castky a cilovka, ktera po "dobry nabidce" jde, nikoliv lidi, co chtej/muzou rozhazovat a nevadi jim vyhodit 12 - 16 za novou sadu.
 
Neresim, jete gumy jsem koupil jednou v zivote a podruhe uz takovou blbost neudelam. Zde beze-zbytku plati, ze nejsem tak bohaty, abych si kupoval levne veci. Pravdepodobne to tak nevidim jen ja sam :no_mouth:
Co s nima bylo?
 
@MK-M3 to máš jak se svíčkama, taky jsem tu dostal bídu že měnit ty iridiovky NGK driv jak v těch 100-120tkm co je předepsano je plýtvání peněz, když jsem tu nainzeroval sadu co měla najeto cca 25tkm za cenu jedné svíčky tak to taky nikdo nechtěl resp se nekdo ozval jestli mě to není blbý prodávat starý ojetý svíčky.... Mám strjnej plán, počkám do zimy a pak půjdou
 
Dej vedet, mne se ty Nokiany na leto neosvedcily. Doufam, ze uz se alespon naucili delat ochranu rafku.

Kupoval jsem ted 235/50/18 Conti PremiumContact7 tak uvidime, ale uz jsem pred lety na stejnem aute Conti mel a byla spokojenost. Zatim jsou tiche, sedi, maji velice vyraznou ochranu rafku (coz jsem poptaval). "Made in Germany". Akorat stale bojuji s tlakama, ne a ne to naladit ke 100% spokojenosti. Kdyz dam vyrobcem auta doporucene tlaky, tak je to mekke, i vizuálne je ta pneumatika v kontaktnim miste rozplacnuta. Nicmene to nebude problem pneu.

Na M3 jsem byl presvedceny, ze dam Micheliny PilotSport 5, ale pneuservisak na to nadava, tak nevim. Jeste je varianta, ze zkusim i zde Conti.

Mimochodem, kdo mate BM/BN, mate po case dorvane venkovni kraje gum?
 
Mimochodem, kdo mate BM/BN, mate po case dorvane venkovni kraje gum?
Já, prosím 😁 ale u mě dostávají na prdel v zatáčkách, takže se tomu nedivím a ani se tomu nevyhnu..

Loni, když jsem obula nové letní, doškubala jsem si je hned při první projíždce v Jeseníkách 😅
 
Mno servisak mi tvrdil, ze to je mym zpusobem jizdy. A ja pritom jezdim tak slusne. Ani pilu v kufru nevozim :joy:
 
Vnejsi kraje gumy, hlavne na predku, mam sjete skoro hned. Zkousel jsem to i tak, ze jsem je prefouknul (namisto vpredu 2.4 - vzadu 2.3, jsem dal 2.8 - 2.7) ale stejne to pri zatackach mizi. Za jeden den na polygonu, kde se jezdilo opakovane na hrane a za hranou pri uhybacich manevrech apod., tak dostali tak zabrat, ze vypadaji na vyhozeni. Ale v miste, kde se meri, v hlavni drazce, jsou v pohode.

Jo a jinak uz na predepsany tlak prdim a v ramci pohodli a toho, ze gumy obcas zahrivam, foukam uz o 0.3 mene, teda na 2.1 predek, 2.0 zadek.
 
Neresim, jete gumy jsem koupil jednou v zivote a podruhe uz takovou blbost neudelam. Zde beze-zbytku plati, ze nejsem tak bohaty, abych si kupoval levne veci. Pravdepodobne to tak nevidim jen ja sam :no_mouth:
Pod to se podepíšu. Na starý gumě na mokru to fakt zábavný nebylo. Šly hned dolů.
 
Tak to asi nebude pripad rok a pul starych UHP letnich, co navic na aute na slunci stravily 5 mesicu… nebo se pletu? Podle me jsou pouzite gumy, a stare gumy… a neni to totozna vec :).
 
To je jasný, ja koupil 5 let starou gumu z nouze....

Když jsem pořidil NCčko, byli na tom 10 let starý bričky, to byla katastrofa i na suchu a vzorek 4mm. Tvrdý jak puk, tak jsem je dotrhal a dopálil na parkovišti a šel do ad08r, rozdíl v gripu si umíte představit..
 
Vnejsi kraje gumy, hlavne na predku, mam sjete skoro hned. Zkousel jsem to i tak, ze jsem je prefouknul (namisto vpredu 2.4 - vzadu 2.3, jsem dal 2.8 - 2.7) ale stejne to pri zatackach mizi. Za jeden den na polygonu, kde se jezdilo opakovane na hrane a za hranou pri uhybacich manevrech apod., tak dostali tak zabrat, ze vypadaji na vyhozeni. Ale v miste, kde se meri, v hlavni drazce, jsou v pohode.

Jo a jinak uz na predepsany tlak prdim a v ramci pohodli a toho, ze gumy obcas zahrivam, foukam uz o 0.3 mene, teda na 2.1 predek, 2.0 zadek.
Já na svoje 225/40/18 taky foukám méně.. Přišla jsem na to, že jsem schopná je při projíždce zahřát tak, že maji pak klidně o 0.3 víc.. Takže za mě 2.0 všude a jsem spoko.
 
Dej vedet, mne se ty Nokiany na leto neosvedcily. Doufam, ze uz se alespon naucili delat ochranu rafku.

Kupoval jsem ted 235/50/18 Conti PremiumContact7 tak uvidime, ale uz jsem pred lety na stejnem aute Conti mel a byla spokojenost. Zatim jsou tiche, sedi, maji velice vyraznou ochranu rafku (coz jsem poptaval). "Made in Germany". Akorat stale bojuji s tlakama, ne a ne to naladit ke 100% spokojenosti. Kdyz dam vyrobcem auta doporucene tlaky, tak je to mekke, i vizuálne je ta pneumatika v kontaktnim miste rozplacnuta. Nicmene to nebude problem pneu.

Na M3 jsem byl presvedceny, ze dam Micheliny PilotSport 5, ale pneuservisak na to nadava, tak nevim. Jeste je varianta, ze zkusim i zde Conti.

Mimochodem, kdo mate BM/BN, mate po case dorvane venkovni kraje gum?
A proč na ně nadává? Já je tuhle celkem prověřil v kopcích u Štěchovic a drží jak prase. Ale taky dost lepí a i po 1000km stále rádi hazi kamínky a hlučnost taky takový průměr. A ano, když jezdíš častěji pilu tak jsou ty boky orvane.. Na druhém autě máme Continental Allseasons a ty se mi zdají opravdu skvělé. Kameny nechytaji. Drží hezky ve všech sezónách a jsou dost tiché. U těch PS5 navíc dost slabá ochrana ráfku oproti Continental.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
A proč na ně nadává? Já je tuhle celkem prověřil v kopcích u Štěchovic a drží jak prase. Ale taky dost lepí a i po 1000km stále rádi hazi kamínky a hlučnost taky takový průměr. A ano, když jezdíš častěji pilu tak jsou ty boky orvane.. Na druhém autě máme Continental Allseasons a ty se mi zdají opravdu skvělé. Kameny nechytaji. Drží hezky ve všech sezónách a jsou dost tiché. U těch PS5 navíc dost slabá ochrana ráfku oproti Continental.

Samsung S22 256GB Tapatalk
On obecne nadava na Michelin. Nejen na PS5. Ale ja byl treba s PS3 neskutecne spoko.

Kazdopadne to vidim spis na ty Conti (samozrejme letni) uz kvuli te ochrane rafku...
 
Zrovna ty GY F1 Asymmetric 6 maji dost silnou ochranu rafku taky. Vizualne mi prijde skoro az moc. Myslim ze v nejakym testu, kde to merili, ji meli bud nejvetsi, nebo druhou nejvetsi.
 
Imho se tady míjíte cílovkou. Pokud si někdo koupí Mazdu, respektive auto na které se obouvají 18" gumy, tak není ve skupině "kolenovrti". Jo kdyby někdo z vás prodával 15" nebo 16" co pasuje na starší fabii nebo oktávku, tam byste to prodali v pohodě.
Nepovedal by som to celkom presne tak... Medzi povedzme tretím (a ďalšími) majiteľom kľudne môže byť človek, ktorý na nové kvalitné gumy nemá. Mazda 3 je pekná, s R18 ešte krajšia = kľudne si ju môže kúpiť človek, ktorý si neuvedomuje, že pneumatika nebude stáť toľko, čo napr na Fabiu ;).
Čím staršie auto, tým viac platí, že sa k nemu "raz" dostane "nemajetný" človek - napr študent, ktorý na to dá jazdené pneu, alebo lacnú čínu.

Bežne sa po uliciach pohybujú staršie autá (za pár peňazí) s rôzne veľkými kolesami, na ktoré kvalitné pneumatiky stoja takmer toľko, čo celé auto ;). Také auto sa buď dostane do rúk niekomu, kto vie, čo chce, alebo skončí v rukách "kolenovrta", kde raz dožije (zanedbaná údržba...)
 
Konečne som poriadne vyskúšal moje nové R18 (predtým auto jazdené iba s R16). Auto postúpilo na vyššiu úroveň. Na úsekoch, kde som už na R16 chcel ubrať by som teraz kľudne ešte pridal a stále by som sa cítil bezpečne 👍.
- v komforte nepociťujem veľký rozdiel
- spotreba bola teraz o cca 0,1 litra vyššia ako keď som išiel rovnakú trasu, rovnakým tempom na R16 👍
- vzhľad sa veľmi zlepšil (pred časom pozeral na moje auto na parkovisku jeden starší pán / dôchodca s manželkou, ktorý vystúpili z Mitsubishi Lancer sedan = majú vkus na autá ;))
Záver: k R16 by som sa už nevrátil.
 
Pre tych, co sa zaujimaju o recenzie a testy pneu, tak na tyreviews.com uz som videl v testoch aj hodnoty brzdenia na mokrej vozovke ojazdenych pneu po tusim 12000km, popripade predpokladana kilometraz podla tychto dlhodobych testov, cena na 1000km a podobne fascinujuce udaje :D
Aj s tymi Asymmetric 6 to opotrebenie nevyzera tak tragicky, ako pisali recenzie pred rokom, po 10k tam je stale viac ako 5mm a stale jazdia dobre
 
Aj s tymi Asymmetric 6 to opotrebenie nevyzera tak tragicky, ako pisali recenzie pred rokom, po 10k tam je stale viac ako 5mm a stale jazdia dobre
To by byla dobrá informace, kdybych věděl, jakou mají hloubku dezénu nové. Jen odhaduji - 6 mm? Vážně o nich uvažuji.
 
Muzu to zitra zmerit. Mam najeto asi 500 km, to jeste nic moc neubylo. Prijdou mi vizualne naopak spis takove hrube, castecne to dela velmi hluboka ochrana rafku, castecne hodne zarezu do dezenu z boku, trochu jak na zimakach. To bych zatim napsal jako jediny minus. Potenzy nebo Micheliny jsou o dost hezci.

IMG_5749.jpegIMG_5751.jpeg
 
Back
Top