• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
@M3grey já to rozlišuju jako touring, UHP a semi-slick s tím, že poslední kategorie už na silnici nesmí, pak to má člověk jednodušší. O HP kategorii jsem neslyšel, naopak jsem zahlidl UUHP, ale beru to jen jako marketing
 
Tak dnes dorazily ty gumy Falken Azenis a trosku me zarazilo, ze jsou vyrobene v Turecku. Tak pevne doufam, ze jizdni vlastnosti budou OK :confused:
 
Tak já, japan Sumitomo heavy industry, ale FK510.
 
Tak dnes dorazily ty gumy Falken Azenis a trosku me zarazilo, ze jsou vyrobene v Turecku. Tak pevne doufam, ze jizdni vlastnosti budou OK :confused:
Taky jsem měl na GJ 19" Azenis fk520 z Turecka a super gumy, tiché, perfektně držely, jen kilometrový výkon nic moc, letošní sezónu by ještě daly, ale příští už ne tak počítám nájezd tak 20-25 tkm.
 
Tak to vypadá, že během těch 4let to přesunuli více k nám, otázka jestli je to dobré pro kvalitu. A nebo každý rozměr se dělá jinde 225/45/18.
 
Macyn:
Tak vcera FK510 obuty, nebo malo najeto a zdaji se byt docela tiche. Jel jsem pak vecer z Brna v tom nejvetsim slejvaku, bal jsem se, aby ta "neojeta" guma nekde neuklouzla a dobry. Jen ta ochrana rafku by mohla byt vyraznejsi, ale to spise prisuzuji tem originalnim diskum 😬
 
Pokracovani hodnoceni.

Pri doporucenem nafoukani na 2.4/2.3 se ty Falkeny chovaji divne, auto dost plave, znatelne vice, nez na zimnich Pirelli, totozne foukanych, pri jizde v 30°C. Kdyz si chci riznout zatáčku, zadek si dost citelne zaplave, na to jsem u Michelinu nebyl zvykly, az me to zaskocilo. Fouknul jsem tedy zadky na 2.4, trochu se to zlepsilo, ale asi budu muset nahustit tak na 2.5-2.6. A to se zase obavam, ze sjedu prostredky. Tak je toto normalni? Guma je XL, 93Y.
 
Ja skoro zacinam mit pocit, ze ta mekkost za horka je nejak spojena s tou posledni generaci gum z ekologictejsich smesi a s nizkym valivym odporem. A nebo si toho nejak vic vsimam… ale plave mi v horkych dnech vsechno, predlonske Primacy, letosni e-Primacy, vic nez bych uvital i ty GY Eagle F1 A6, plavou extremne ve vysokem vedru ty celorocni Hankooky 4S2… "Novost" techto gum je jediny jejich spolecny jmenovatel... A nebo jsem zacal jezdit vyrazne ostreji, nez driv, ale podle spotreby a vykonu soucasnych aut bych rekl, ze spis opacne.

Jinak ta logika foukani by imho mela byt opacna, rozzhavena silnice umi zvednout tlak i o 0.5, na okruhu i vic, takze za extra horkych dnu by se melo foukat spis min.

Behem zaveru letosniho Mille Miglia v Italie mi teplomer obcas ukazoval 32 ve stinu, na dotek se na pneu po relativne normalni jizde nedalo prakticky sahnout, ale nebyl moc cas strachat na dne kufru manometr, abych zmeril, kolik v takove situaci ukazuji tlak.
 
Poslední úprava:
Mě zas 2.0 přijde že jsou gumy moc prázdný
 
Já nevím, prostě mi to tak vyhovuje na těch 225/40 no 😂 stejně se zahřejou, a tlak se zvedne.. A když jsem měla 2.2 a zvedlo se to po nějaké ostřejší jízdě na 2.4, už se to pak chovalo fakt hodně divně
 
Ja teda taky souhlasim... na mx5 porad balancuju kolem 2.0, aby nepiskaly TPMS, kdyz je chladno, ale zaroven aby to nestoupalo prilis, kdyz je teplo... I na predchozich autech mi vzdy auto nejlip sedelo na spodni hranici tlaku, napr. prazdna Mazda 6 s vic nez 2.5 vzadu mela velkou tendenci litat zadkem pri nadlehceni zadni napravy brzdenim a pote zatocenim :-)
 
Skoda tedy, ze nemam system dofukovani pneu, jako mel HMMWV.
 
Je pravda že mx-5 a m3 jsou lehčí auta nez M6 takže tam to asi tak nizko nebude jak u mě, ještě doplním že když mám vezt vic lidi např na dovolenou nebo větší náklad, tak to zvedám na 2.3
 
Back
Top