Jeste me napada spatna geometrie (coz muze bejt klidne vzetim nejaky diry, nebo loucicim se tlumicem... plno veci)... jestli je to teda nejaky mimoradne zly s tou plavbou. Sleduju mnoha zahranicni fora MX5, a ta auta jsou na to dost citiliva, cast lidi ma uz (hodne) rozhozenou geometrii z vyroby nebo prepravy — ty projevy muzou bejt podobny, treba nestabilita ve vyssi rychlosti. Ja mel naposled problemy u obou Mazd 3, kde jsem na obou skoro novych taky nechaval seridit. Prefukovat pneu do hodnot nad 2.5 atm s Mazdama, jaky tady vetsina z nas ma, muze podle me vest jedine ke zvyseni nestability, nikoliv jejimu snizeni... (Prefoukana o vic jak 10 % nad optimum opravdu hur drzi, teoreticky nejlip drzi mirne podhustena pneu, ale vice se zahriva a rychleji opotrebovava.)
Pokud to teda neni pneumatikama. Napr. Yokohamy Geolandar na nove CX-5 plavaly ve vyssim tempu neskutecne (volal jsem hned za jizdy do Mazdy, jestli je to normalni... ve 180 na dalnici to neslo pomalu udrzet rovne), taky jsem se bal, ze by to mohlo byt geometrii, ale stacilo vymenit za Bridge T005A a auto jak na kolejich. Ale zas jak jsem psal, podle poslednich tri letnich a jedne celorocni pneu, se kteryma ted jezdim, mam pocit, ze nejnovejsi smesi maji za tepla mekkci bloky, nez tomu bylo driv... ale nemam uplne dokonale srovnani.