• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    49
Jj, na dovoleny s "plnou zatezi" jsem to vzdy na kazdym aute zvedal a zvedam... zadek jsem daval na Mazde 6 a CX-5 i 2.8, kdyz to bylo v zime a jeste s rakvi, predek jsem obvykle neprekracoval 2.4. Je neprakticky s tim takhle muset mnohokrat rocne cachrovat, ale vetsinou to sfouknu (tedy nafouknu :)) na prvni benzince, kde beru pri ceste palivo. Ten kus od domova k ni to vydrzi ;)
 
Ty kraso, asi jsme objevili diru na trhu. Rychle to patentovat, najit vyrobce a zajistit, aby na to ta priblbla EK vydala nejakou smernici.
 
Tak jsem upustil na 2.2 a nějak se mi to nezdá - v klidu je ta guma taková viditelně splasklá, hned při výjezdu z garáže, kde je dlažba, to dost "škvíkalo" a při jízdě mi to auto přišlo znatelně línější. Tak nevím, jestli tohle bude cesta. Ale najel jsem sotva 10 km, tak ty tlaky se nemohly moc zvýšit. Budu ještě testovat.

Mimochodem, jaký používáte měřák tlaku? Pročítal jsem nějaké recenze a testy a pořídil Bottari Saturn...



kovovy-pneumeric-saturn-r-evolution-do-4-baru-bottari-13585-d-test-03-502x.jpg
 
Tak dneska v tom vedru trasa 2x cca. 25 km a tlak v pneu stoupl o 0.3 na 2.5. Plavalo to jak kr..a. Tudy cesta nevede.
 
Jeste me napada spatna geometrie (coz muze bejt klidne vzetim nejaky diry, nebo loucicim se tlumicem... plno veci)... jestli je to teda nejaky mimoradne zly s tou plavbou. Sleduju mnoha zahranicni fora MX5, a ta auta jsou na to dost citiliva, cast lidi ma uz (hodne) rozhozenou geometrii z vyroby nebo prepravy — ty projevy muzou bejt podobny, treba nestabilita ve vyssi rychlosti. Ja mel naposled problemy u obou Mazd 3, kde jsem na obou skoro novych taky nechaval seridit. Prefukovat pneu do hodnot nad 2.5 atm s Mazdama, jaky tady vetsina z nas ma, muze podle me vest jedine ke zvyseni nestability, nikoliv jejimu snizeni... (Prefoukana o vic jak 10 % nad optimum opravdu hur drzi, teoreticky nejlip drzi mirne podhustena pneu, ale vice se zahriva a rychleji opotrebovava.)

Pokud to teda neni pneumatikama. Napr. Yokohamy Geolandar na nove CX-5 plavaly ve vyssim tempu neskutecne (volal jsem hned za jizdy do Mazdy, jestli je to normalni... ve 180 na dalnici to neslo pomalu udrzet rovne), taky jsem se bal, ze by to mohlo byt geometrii, ale stacilo vymenit za Bridge T005A a auto jak na kolejich. Ale zas jak jsem psal, podle poslednich tri letnich a jedne celorocni pneu, se kteryma ted jezdim, mam pocit, ze nejnovejsi smesi maji za tepla mekkci bloky, nez tomu bylo driv... ale nemam uplne dokonale srovnani.
 
Poslední úprava:
Jeste me napada spatna geometrie (coz muze bejt klidne vzetim nejaky diry, nebo loucicim se tlumicem... plno veci)... jestli je to teda nejaky mimoradne zly s tou plavbou.
K popisovanemu jevu doslo bezprostredne po prezuti ze zimnich na letni (dokonce na stejne disky), takze podvozkove zalezitosti naprosto vylucuji.

Kdybych vedel, jak se to bude chovat, tak bych tam byval nechal ty zimni, ktere se i ve vedrech chovaly daleko lepe a usetril bych nemaly peniz.

No nic, fouknu to zpátky na predepsane tlaky a zkusim se s tim naucit zit.
 
Tak hlavně že jsou UHP ;)
Tak vysoké tlaky si to auto nezaslouží :(
 
No na každý pneu jsem měl vždy nejlepší grip mezi 2,1-2,3.
Takže foukam vždy minimum k tomu aby senzory tlaku nepípaly. Ale bušit tam 2,6 pokud nemám auto natřískané po strop by mne opravdu nenapadlo.
 
a nie je nalepsie fukat podla odporucenia vyrobcu pneu (to co ma napisane na boku gumy)???
 
Tlaky v pneumatikách udává výrobce auta, jsou v manuálu a u mé Mazdy i na levém středovém sloupku dole. Jsou tam vždy uvedené vzhledem k zátěži, pokud mám auto pořád zatížené míň, můžu adekvátně ubrat.
 
Jo ale ty tlaky sedí na pneumatiky který tam byly z výroby zvlášť u nových aut kde se dávají ekogumy jsou výrobci schopni uvádět skoro 3atm
 
No na každý pneu jsem měl vždy nejlepší grip mezi 2,1-2,3.
Takže foukam vždy minimum k tomu aby senzory tlaku nepípaly. Ale bušit tam 2,6 pokud nemám auto natřískané po strop by mne opravdu nenapadlo.
Ja davam 2.5-2.6 vepredu, a i tak se mi sjizdi kraje. Zalezi taky podle vahy na tom predku. 2.3 AT a na Aurisu 2.2 klepocmoud jsem daval to samy.
 
Tak jsem upustil na 2.2 a nějak se mi to nezdá - v klidu je ta guma taková viditelně splasklá, hned při výjezdu z garáže, kde je dlažba, to dost "škvíkalo" a při jízdě mi to auto přišlo znatelně línější. Tak nevím, jestli tohle bude cesta. Ale najel jsem sotva 10 km, tak ty tlaky se nemohly moc zvýšit. Budu ještě testovat.

Mimochodem, jaký používáte měřák tlaku? Pročítal jsem nějaké recenze a testy a pořídil Bottari Saturn...



Zobrazit přílohu 52168
Používám už přes rok tento Fieldmann a spokojenost, přijde mi, že měří přesně a opakovatelně.
1719855509611.png
Teď je tedy až podezřele levný, tehdy stál asi 2x tolik. Ale nepočítám, že by byl nyní šizený. Spíš se asi prodává natolik, že mohli zlevnit. Jen mě trochu obtěžuje, že umí asi čtvery jednotky, bary, megapascaly aj., a přepíná se mezi nimi stejným tlačítkem jako zapnutí/vypnutí. Tak si to musím před měřením pohlídat.
 
Jo ale ty tlaky sedí na pneumatiky který tam byly z výroby zvlášť u nových aut kde se dávají ekogumy jsou výrobci schopni uvádět skoro 3atm
Jo na plné zatížení je vzadu 3,3, ale do tří osob 2,1. Takže když jezdím sám, klidně nechám 2,0 aby to neskákalo.
Že tam mám správný rozměr pneu beru jako samozřejmost.
 
Tak nevim jestli je to take priklad tech novych eco gum, ale Dunlop Sport Maxx RT2 (nektere testy toho rocniku co mam uvadely uz tenkrat nizky odpor a velky najezd a mizerny handling) jsem dal letos ze zadu na predek, abych je rychleji dojezdil, ze uz pristi rok koupim jine (DOT 5218 takze faktor asi i stari) a nesjizdel si nove Hankook, ktere jsem zajel na predku par 1000. No a prijde mi, ze to po silnici honim jak mop na podlaze. Vsechno co ma gumu kulak nebo pruzinu je vymeneny vepredu i vzadu a par dni zpet geo, kdyse naposledy menila predni spodni zadni ramena a kulaky rizeni. Tohle posledni jen uz chybelo ke kompletu. Kazdopadne s Hankook V12 evo2 vepredu to bylo ostry jak ziletka a vzadu Dunlop nejevily nejake problemy. Oba pary jsou XL.
Jeste to zkusim prohodit, zase Hankook na predek, protoze jsem menil disky ze 7.5 na 7, ale pneu zustaly stejne 215. Muze to byt i tim, ale nevim jestli az takhke markatni.
 
tak já RT2 mám a nemůžu si na ně stěžovat. pokud už mají 6 let tak to asi nebude velká hitparáda a guma bude hezky tvrdá. mimochodem na podzim budou na prodej
 
Mel jsem RT na Aurisu, a krom popraskani mezi figurama super. Ale ty RT2 uz se asi porouceji. Tvrdsi nez zanovni Hankook jsou, to je jasny. Proto jsem je dal na predek, ze letosek na nich jeste odjedu, ale tohle me prekvapilo. Ale Ventus 3 jsem dojel kdyz fakt mely uplny propad a do ty doby normalne vedly stopu. Zacaly piskat na kruhaci, pak pri bzdeni na sjezdu z dalnice no s pak uz na klikaty dalnici max 100. Ty mely 7 let.
 
Back
Top