Pozri sa, na to aby si dostal pokutu a nie malú ti stačí ísť + 30km/h a nehovor mi že to nedajú nepremiové gumy.
Nie je najmenší problém letieť po okreskách 110-120km/h a priznajme si že taká jazda sa dá vyhodnotiť z pohladu ostatných účastníkov premavky že tam sedí za volantom magor a to sme stále ešte daleko od limitov auta / podvozku, lebo to dokážeš rozbehnuť kludne aj na 150...
Nemám Mazdu (tú si kúpil kamoš GH 2.5i) mám Subaru Legacy 2.5i , nie je to trhač, ale v pohode to stačí na svižné zvezenie, ktoré si sem tam rád užijem, mám ho 13 rokov a to auto poznám veeeeeelmi dobre a velmi dobre poznám aj jazdné vlastnosti a celoročky Hankook 4S2 zvládli všetky situácie za tri roky čo ich deriem s prstom v zadku, od suchej cesty cez dážd, poladovicu, sneh na ceste...
Mal som kedysi dávno aj Conti Sport Contact ale na konci životnosti sa riadne šmýkali na mokrom, hlavne pri brzdení sa celkom často hlásilo ABS...
Prezul som vtedy na nové Barum Brilantis 3 a omnoho lepšie ako ojazdené Conti, tiché, nešmýkali sa na mokrom a pri brzdení to prestalo kopať...
Keby som auto používal iba ako dopravný prostriedok z bodu A do bodu B, tak si nekupujem pažravé Subaru, ale mám úplne bezemočné auto typu Octavia kombi TDI a onanujem nad tým ako jazdím za 4,9l...
Čo sa týka pneu klasika vs zosilnená (nie každý výrobca to označuje XL) tak to čo vravíš, že stratíš komfort je úplná blbosť, to si mýliš s runflatmi. Vôbec to takmer nepoznáš, len tá guma pri tej svižnejšej jazde je v zákrutách pevnejšia.
Už mi tu chýbajú len reči typu že premiové pneu ti môžu zachráni život, lebo budeš mať kratšiu brzdnú dráhu...
To sú typické reči tých čo si chcú vnútorne a pred inými obhajiť kúpu najdrahších pneu...
A aby som nezabudol tak tá XL guma je odolnejšia aj na poškodenie napríklad ked trafíš jamu, nemusí sa na nej urobiť bublina, lebo je jednoducho viac vyztužená ako bežná pneu.
Ja som zodral nejedny XL pneu, posledne čo som ešte prehadzoval kolesá som mal vyztužené zimné Matadorky, posledné tri roky už jazdím celoročky