• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Viackrát som tu videl odporúčanie na vyvažovačku hunter, predajňa kde idem objednať disky a pneu ju má. Ma zmysel pri novej sade dať 50e na toto vyváženie?
A ešte jedna otázka, vybral som Continental allseason 2 245/45 18. Má zmysel rozmýšľať nad iným výrobcom?
Mal som Hankook H750 Kinergy 4s 2, úplne parádna pneu, jediné také mínus by som dal že mali ako nové takú nižšiu hlbku dezenu, ale ako sú na tom iné značky pri celoročkách netuším - možno úplne rovnako...
Continental sú za mna vyhodené peniaze...
Vyváženie? Už som to tu písal milionkrát, ak budú triasť nové pneu, treba hladať problém inde (predpokladám že to vibruje aj na tých súčasných)
 
Asi som sa nechal presvedčiť tým vyšším nájazdom u druhej generácie a vyváženými parametrami , ešte je pár dní čas na rozmýšľanie. Asi to skúsim aj bez tej vyvažovačky a uvidím
 
Sú to marketingové bludy ohladne výdrže...
Nemeratelný parameter, ono ked chceš aby to držalo aj brzdilo, tak to musí byť z takej zmesy čo nevydrží vela, ešte nikto nevymyslel perpetuum mobile = pneu čo drží, brzdí a k tomu aj vela vydrží a to ani u takého športu ako je F1...

Aj keby čisto teoreticky vydržali viac, tak si za to patrične priplatíš, teda v konečnom výsledku prd ušetríš...
Ale schválne, nájdi sťažnosti na tie Hankook...
Mne vydržali tri roky- kupované 10/21, kolko som najazdil netuším, nemeriam to presne, ale ročne dávam určite 15tkm
 
Neviem či chcem dať ešte hankooku šancu po ventus s1evo2. Prvý rok super, druhý už horšie pri rozbehu na vode, teraz tretiu sezónu úplne zle, stvrdli, hlučné veľmi, už musím ísť 80 zákruty ktoré som mohol okolo 100ky keď je mokro, majú 5mm a tak 20k km

Edit: rozdiel v cene 140 vs 150, to nieje také strašné
 
Poslední úprava:
Pri Continental je to ssr a to táto nemá, neviem či to celoročné majú.
Skôr som myslel Goodyear alebo Dunlop aj keď v porovnaní vyšla táto najuniverzalnejšie

Pri Continental je to ssr a to táto nemá, neviem či to celoročné majú.
Skôr som myslel Goodyear alebo Dunlop aj keď v porovnaní vyšla táto najuniverzalnejšie
Kdyby ty AS2 nebyly v 225/45/18 jen v tom runflat provedení (ssr), tal do nich určitě jdu!!! Jako alternativu jsem proto podle testů zvolil ty turanzy as 6, ty by oproti těm conti neměly být o moc horší
 
Pro zajímavost já mám na GL gumy ještě z výroby 2017, auto má 180tkm, takže gumy budou mít tak 100-110tkm a cca 3mm vzorek - Bridgestone Turanza. Na suchu ještě docela drží, ale jak dnes začalo pršet, tak je to dost nejistý. Po výplatě ty zimáky koupím už teď a začnu "zimní sezónu" holt dřív jen nevím jestli Hankook i-Cept RC3 nebo Klever HP3 - zatím to vypadá na klebery, lidi si dost chválí nízkou hlučnost.

@Nibiru Hankook mívá výdrž tak 20-25tkm bez ohledu na vzorek, a hank je obecně hlučnej, je to daň za nižší cenu. A s1 evo 2 jsou starší gumy ne?
 
Když je tsdy zrovna řeč o Hankook Kinergy 4s2, tak přidám osobní zkušenost. Měl jsem je teď na GH jako moje první celoročky. Najeto za rok 34 000km a jsou KO...
Mají sice ještě okolo 4mm vzorku, ale na zimu si je už nenechám. Kolem 30 000km se jim totiž prudce zhoršilo chování na mokru a je to teď na nich pěkná klouzačka. Na zimu nogo
Takže tak.
 
Moje 4s2 na GH měly 4mm po 26-28tkm na suchu drží furt slušně, na mokru netuším , teď je budu vyhazovat a na alu pujdou gumy na zimu pro GL
 
@Hrozen disky som si vybral 8x18 takže pneu 245/45 a neni problém normálne a nie ssr.

@no_hits sú staršie čo sa týka predstavenia ale vyroba bola xx21.
Edit: zdá sa mi že výroba v Maďarsku
 
Aktuálně mám na Continental AllSeason 1 generace nájezd 62000 km.

Tak asi tak pro lidi co zde píšou, že to jsou marketingové keci.

Asi je budu na zimu přezouvat, jelikož si myslím že mi nevydrží s dezénem nad 4mm po celou zimu - ale budu si je ještě přeměřovat tak uvidím - každopádně i kdybych je přezouval tak na nich bude 70 tisíc km a dezen bude kolem 4,5mm minimálně.

Hankook jsem jezdil taky - je to horší guma - tím neříkám že není použitelná, jen Conti je lepší.
 
Aktuálně mám na Continental AllSeason 1 generace nájezd 62000 km.

Tak asi tak pro lidi co zde píšou, že to jsou marketingové keci.

Asi je budu na zimu přezouvat, jelikož si myslím že mi nevydrží s dezénem nad 4mm po celou zimu - ale budu si je ještě přeměřovat tak uvidím - každopádně i kdybych je přezouval tak na nich bude 70 tisíc km a dezen bude kolem 4,5mm minimálně.

Hankook jsem jezdil taky - je to horší guma - tím neříkám že není použitelná, jen Conti je lepší.
Sleduju tvoje zkušenosti s Conti AS 1 a teď, když jsem musel vybírat nastupce těch Hankook 4s2, tak jsem začal pokukovat po Conti té druhé generace... Prvně v 225/45/18 dlouho nebyly a pak je v tomto rozměru naskladnili pouze v té runflat verzi... Jakože wtf ?

Doufám, že ty bridgestony vydrží delší nájezd... A nebudou pro mě pouze doslova ,, celoroční,, jak ty Hankooky od září do září 😀😀
 
Ja som sa rozhodol zbavit Alpin 5 zimakov, co som dostal k autu, rok vyroby 2017 a dezen furt 5+ milimetrov, stale velmi tiche pneu, akurat minulu zimu stvrdli az je s nimi celkom nebezpecne jazdit na snehu a lade.

Najlepsie mi vysli na tieto subtropicke zimy co mame u nas Conti Winter TS870, ale stale mam chrobaka ci neskusit celorocky, ked naozaj snezi 3x za zimu v mestach
 
Poviem ti po novom roku, objednal som ich, čítať je pekné ale aspoň budem vedieť na vlastnom zadku ako to sedí a stihnem ešte aj teplé dni budúci mesiac
 
Ja som sa rozhodol zbavit Alpin 5 zimakov, co som dostal k autu, rok vyroby 2017 a dezen furt 5+ milimetrov, stale velmi tiche pneu, akurat minulu zimu stvrdli az je s nimi celkom nebezpecne jazdit na snehu a lade.

Najlepsie mi vysli na tieto subtropicke zimy co mame u nas Conti Winter TS870, ale stale mam chrobaka ci neskusit celorocky, ked naozaj snezi 3x za zimu v mestach
Klidně kup, šak ty celoročky (ty top) jsou plně srovnatelné se zimáky - jel jsem na nich do kopců v kalamitách loni před Vánoci to jsem jezdil celou noc - neprohrnuté silnice auta zapadaná po kapotu - byl jsem s nimi na Šumavě, v Beskydech v Alpách - jako s tím není problém (Alpy stejně musíš mít pak řetězy).
Kde je rozdíl je od letních pneu - né od těch cestovních ale od nějakých hodně sportovních, ale zas Mazda 3 stejně nějaké sportovní pneu nevyužije a nevyužiješ je ani na silných autech v běžném provozu to bys musel jet jak ,,kokot”.


Hrozen
Bridgestone celoročky taky zvazuji - jsou ve hře buď ty nebo Conti 2 generace.
 
Máme Continental Allseasons už přes rok a jsou skvělý. Tiché a krásně drží stopu. Za mě doporučuji.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Zdravím, budu kupovat na svou Mazdu 3 BN nový zimní pneu, budu kupovat i disky a přemýšlel jsem nad zápisem 17". Ale co jsem tak porovnával, tak by to vyšlo s premiovými pneu o cca 7-8 tisíc navíc + každá další výměna pneu něco navíc, takže na zimu skousnu ty 16".
Každopádně bych se chtěl zeptat, který pneu byste mi doporučili, jde mi zejména o to, abych vyjel zasněžený kopec před barákem (nejhorší když je břečka a auto v tom tancuje, nebo se nemůžu rozjet z místa když potřebuju couvnout), pak aby guma za tři roky neztvrdla a nebyla na silnici moc hlučná.
Rozhoduju se nad:
MICHELIN ALPIN 7 205/60 R 16 96H
MICHELIN ALPIN 7 205/60 R 16 92T
zesílená pneu má vyšší rychlostní index, lepší hodnotu na energetickém štítku - B oproti C u 92T, hlučnost u obou 71dB, cena stejná

Continental WinterContact TS 870 205/60 R16 96H
Continental WinterContact TS 870 205/60 R16 92T
štítky mají stejný,energetická náročnost u obouch C, oproti michelin nižší hlučnost 70dB

Continental WinterContact TS 870 P 205/60 R16 92 H
má jiný dezén než 870 bez P, podle popisu výrobce je pro výkonější vozidla, má vyšší hlučnost 71dB

U michelinek jde o novinky a nenašel jsem na ně recenzi, výhoda je, že nekoupím starý DOT
U continentalu je hodně testů ale nikdy se neporovnává 870 a 870 P, 870 má často první místo (je fakt že s jiným rozměrem)
Continental je cca o 300 kč levnější za kus
Je problém když vezmu zesílenou pneu i když na mém autě není potřeba? Nějaký negativa? PRO tedy je, že u michelinek alespoň podle štítku má zesílená pneu menší spotřebu paliva a vyšší rychlostní index, u continentalu jen vyšší rychlostní index. Nebo nějaký starší generace? Beru to tak, že nová generace je vylepšená stará. Díky
 
Väčšinou si vždy beriem zosilené pneu, lebo má tuhšiu bočnicu, pneu tolko neuhýba v zákrutách a za dalšie je tá bočnica odolnejšia na poškodenie.
Kúp si jedny celoročky a máš pokoj, vymeníš každé tri roky a budeš mať čerstvé gumy a nie staré 5 ročné tvrdé.
Ja osobne na premiovky seriem, nehladám rozdiel tam kde nie je. S prstom vzadku vyhovie zlatá stredná cesta
 
Väčšinou si vždy beriem zosilené pneu, lebo má tuhšiu bočnicu, pneu tolko neuhýba v zákrutách a za dalšie je tá bočnica odolnejšia na poškodenie.
Kúp si jedny celoročky a máš pokoj, vymeníš každé tri roky a budeš mať čerstvé gumy a nie staré 5 ročné tvrdé.
Ja osobne na premiovky seriem, nehladám rozdiel tam kde nie je. S prstom vzadku vyhovie zlatá stredná cesta
To je zas na nekonecnu debatu, ked jazdis len podla predpisov (alebo pomalsie) a defenzivne v kazdej situacii tak je naozaj jedno, ci mas celorocky v zime, zimaky v lete alebo cinske budget pneu.
Ak sa raz za cas rad zvezes, tak zistis, ze napriklad premiove letne goodyear ti kusok pod limitom dovolia ovela viac ako pneu strednej triedy a v testoch maju dobre hodnoty aj po 12000km oproti konkurencii. Kazdy nema auto len na z bodu A do B :cool:

Continental WinterContact TS 870 205/60 R16 96H
Continental WinterContact TS 870 205/60 R16 92T
štítky mají stejný,energetická náročnost u obouch C, oproti michelin nižší hlučnost 70dB

Continental WinterContact TS 870 P 205/60 R16 92 H
má jiný dezén než 870 bez P, podle popisu výrobce je pro výkonější vozidla, má vyšší hlučnost 71dB

U michelinek jde o novinky a nenašel jsem na ně recenzi, výhoda je, že nekoupím starý DOT
U continentalu je hodně testů ale nikdy se neporovnává 870 a 870 P, 870 má často první místo (je fakt že s jiným rozměrem)
Continental je cca o 300 kč levnější za kus
Je problém když vezmu zesílenou pneu i když na mém autě není potřeba? Nějaký negativa? PRO tedy je, že u michelinek alespoň podle štítku má zesílená pneu menší spotřebu paliva a vyšší rychlostní index, u continentalu jen vyšší rychlostní index. Nebo nějaký starší generace? Beru to tak, že nová generace je vylepšená stará. Díky
Ja si kupujem rychlostny index podla zakona spravny, v zime mozes mat nizsi, a hmotnostny index co najnizsi bez XL bocnic, s tym stratis komfort na aky bolo auto tovarensky nastavene.
Pre premiove zimaky co si vypisal vseobecne podla testov plati, Michelin su vzdy najdrahsie a najlepsie na snehu, Bridgestone Blizzak byvaju najlepsie na mokrej ceste aj hlbokej vode a continental su najlepsie na suchu a pocitovo najblizsie k letnym pneu.
 
Pozri sa, na to aby si dostal pokutu a nie malú ti stačí ísť + 30km/h a nehovor mi že to nedajú nepremiové gumy.
Nie je najmenší problém letieť po okreskách 110-120km/h a priznajme si že taká jazda sa dá vyhodnotiť z pohladu ostatných účastníkov premavky že tam sedí za volantom magor a to sme stále ešte daleko od limitov auta / podvozku, lebo to dokážeš rozbehnuť kludne aj na 150...
Nemám Mazdu (tú si kúpil kamoš GH 2.5i) mám Subaru Legacy 2.5i , nie je to trhač, ale v pohode to stačí na svižné zvezenie, ktoré si sem tam rád užijem, mám ho 13 rokov a to auto poznám veeeeeelmi dobre a velmi dobre poznám aj jazdné vlastnosti a celoročky Hankook 4S2 zvládli všetky situácie za tri roky čo ich deriem s prstom v zadku, od suchej cesty cez dážd, poladovicu, sneh na ceste...
Mal som kedysi dávno aj Conti Sport Contact ale na konci životnosti sa riadne šmýkali na mokrom, hlavne pri brzdení sa celkom často hlásilo ABS...
Prezul som vtedy na nové Barum Brilantis 3 a omnoho lepšie ako ojazdené Conti, tiché, nešmýkali sa na mokrom a pri brzdení to prestalo kopať...

Keby som auto používal iba ako dopravný prostriedok z bodu A do bodu B, tak si nekupujem pažravé Subaru, ale mám úplne bezemočné auto typu Octavia kombi TDI a onanujem nad tým ako jazdím za 4,9l...

Čo sa týka pneu klasika vs zosilnená (nie každý výrobca to označuje XL) tak to čo vravíš, že stratíš komfort je úplná blbosť, to si mýliš s runflatmi. Vôbec to takmer nepoznáš, len tá guma pri tej svižnejšej jazde je v zákrutách pevnejšia.
Už mi tu chýbajú len reči typu že premiové pneu ti môžu zachráni život, lebo budeš mať kratšiu brzdnú dráhu...
To sú typické reči tých čo si chcú vnútorne a pred inými obhajiť kúpu najdrahších pneu...

A aby som nezabudol tak tá XL guma je odolnejšia aj na poškodenie napríklad ked trafíš jamu, nemusí sa na nej urobiť bublina, lebo je jednoducho viac vyztužená ako bežná pneu.
Ja som zodral nejedny XL pneu, posledne čo som ešte prehadzoval kolesá som mal vyztužené zimné Matadorky, posledné tri roky už jazdím celoročky
 
A aby som nezabudol tak tá XL guma je odolnejšia aj na poškodenie napríklad ked trafíš jamu, nemusí sa na nej urobiť bublina, lebo je jednoducho viac vyztužená ako bežná pneu.
Ja som zodral nejedny XL pneu, posledne čo som ešte prehadzoval kolesá som mal vyztužené zimné Matadorky, posledné tri roky už jazdím celoročky
Též kupuji dlouhodobě XL. Nyní Nokian Wetproof - ale nedoporučuji - sedí dobře, ale jsou hlučné a na vodě zase taková sláva není - mám před garáží louži a při dojíždění to vždycky zkusím zašlapovat. Zimní Dunlop jsou paradoxně tišší a ten trhanec na vodě tam není tak znát (ale jsou to jen 205 r16 - ale centimetr znát snad tolik nebude).
 
Back
Top