• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    49
Též kupuji dlouhodobě XL. Nyní Nokian Wetproof - ale nedoporučuji - sedí dobře, ale jsou hlučné a na vodě zase taková sláva není - mám před garáží louži a při dojíždění to vždycky zkusím zašlapovat. Zimní Dunlop jsou paradoxně tišší a ten trhanec na vodě tam není tak znát (ale jsou to jen 205 r16 - ale centimetr znát snad tolik nebude).
Nokiany Wetproof ve verzi XL mám teď na aktuálnim vozidle (215/45 R17) jako letní a byť jsem je nezkoušel v nějakých rychlostních nebo zatáčkovitých extrémech, tak při běžný jízdě (město,mimo,dálnice - dlouhý trasy,krátký trasy, prázdný auto, naložený auto) sedí naprosto dostatečně a akceptovatelně mým potřebám.
Pokud bych měl nastínit nějaký plusy/mínusy:
Mínus - Jsou hlučný a to jako dost.
Neutrál - Úbytek pneu je takovej normální. Mám na nich najeto necelých 25000km a tak nějak to odpovídá "normálu" - ani nemám potřebu je přeměřovat.
Plus - Tady se trochu rozejdu v názoru s kolegou. Mě to na tý vodě sedí jak přilepený. Nechci teď vzbudit nějaký rozpaky, ale možná bych se nebál říct, že na vodě po dálnici to sedí i brzdí o fous líp než 18" Michelin Pilot Sport 4 co jsem měl na MPSu

Bohužel jak můj lexus funguje na jiných pneu nedokážu soudit, protože předchozí letňáky co jsem používal jsem zdědil po předchozí majitelce a když jsem je dával do kopru tak jim bylo 10let
 
Poslední úprava:
Nokiany Wetproof ve verzi XL mám teď na aktuálnim vozidle (215/45 R17) jako letní a byť jsem je nezkoušel v nějakých rychlostních nebo zatáčkovitých extrémech, tak při běžný jízdě (město,mimo,dálnice - dlouhý trasy,krátký trasy, prázdný auto, naložený auto) sedí naprosto dostatečně a akceptovatelně mým potřebám.
Pokud bych měl nastínit nějaký plusy/mínusy:
Mínus - Jsou hlučný a to jako dost.
Neutrál - Úbytek pneu je takovej normální. Mám na nich najeto necelých 25000km a tak nějak to odpovídá "normálu" - ani nemám potřebu je přeměřovat.
Plus - Tady se trochu rozejdu v názoru s kolegou. Mě to na tý vodě sedí jak přilepený. Nechci teď vzbudit nějaký rozpaky, ale možná bych se nebál říct, že na vodě po dálnici to sedí i brzdí o fous líp než 18" Michelin Pilot Sport 4 co jsem měl na MPSu

Bohužel jak můj lexus funguje na jiných pneu nedokážu soudit, protože předchozí letňáky co jsem používal jsem zdědil po předchozí majitelce a když jsem je dával do kopru tak jim bylo 10let
Jj, to potvrzujes, co jsem psal, sedi dobře, ale jsou hlučné, přitom na štítku je 69db, na zimnich 72, ale reálně naopak a výrazně. Co se týče mé kaluže, tak srovnání je jen se zimákama a michelinama předtím, ale ty měly opravdu hodně siliky, takže na vodě prostě byly dobré. Nokian jsem koupil po dobrých zkušenostech se zimakama, ty oni umí, tady je to slušná pneu, ale budou prostě lepší, ta valivá hlučnost je velká. Naproti tomu v podzemních při točení kol jako jedny z mála nepískají.
 
Překvapuje mě, že jsou ty Nokiany Wetproof v reálu hlučné i přes uváděnou nízkou hlučnost na štítku 69db. Přiznám se, tyto gumy byly i v mém hledáčku v rozměru 215/45/18, a to i právě pro uváděnou nízkou hlučnost. Nakonec jsem vzal Bridgestone T005A a po najetí s nimi cca 8 tis. rozhodně nelituju. Guma je proti původním Michelin PS3 tichá a komfortní a na vodě mě už ne jednou podržely. Naposledy, když jsem v dešti na rovině předjížděl Audi A6 "ploužící" se 80, kdy jsem při předjíždění patrně urazil ego jeho řidiče, reakce to dementa byla šlápnutí na plyn a abych dokončil předjížděcí manévr, měl jsem na tacho číslo 128. Řadil jsem se zpátky už v mírné, ale přehledné, pravotočivé zatáčce a gumy držely jak na kolejích, zato mě už šimralo v břiše 😃 Nevím, co si ten blb v Audi dokazoval, ale gumy mě v ten moment neskutečně podržely.
 
Překvapuje mě, že jsou ty Nokiany Wetproof v reálu hlučné i přes uváděnou nízkou hlučnost na štítku 69db. Přiznám se, tyto gumy byly i v mém hledáčku v rozměru 215/45/18, a to i právě pro uváděnou nízkou hlučnost. Nakonec jsem vzal Bridgestone T005A a po najetí s nimi cca 8 tis. rozhodně nelituju. Guma je proti původním Michelin PS3 tichá a komfortní a na vodě mě už ne jednou podržely. Naposledy, když jsem v dešti na rovině předjížděl Audi A6 "ploužící" se 80, kdy jsem při předjíždění patrně urazil ego jeho řidiče, reakce to dementa byla šlápnutí na plyn a abych dokončil předjížděcí manévr, měl jsem na tacho číslo 128. Řadil jsem se zpátky už v mírné, ale přehledné, pravotočivé zatáčce a gumy držely jak na kolejích, zato mě už šimralo v břiše 😃 Nevím, co si ten blb v Audi dokazoval, ale gumy mě v ten moment neskutečně podržely.
Ta deklarovaná nízká hlučnost byl jeden z důvodů proč jsem ty Wetproofy bral. No v tomto ohledu jsem zklamaný.
Nejtišší letní gumy co jsem kdy zažil byly Pirelli co měl táta na GJ (ten model gum si už nevybavuju). To bylo až úchylně tichý.
 
Nuž marketing je svina, keby napísali 74dB a by mali na štítku "C" a "C", tak by každý žundral a nepredávali by sa, tak tam napíšu menej a je vybavené...
Dnes predáva viac ten kto vie lepšie klamať, napíšu 69dB, šlahnú tam "B" + "B", k tomu si zaplatia marketing kde pneu dostanú perfektné hodnotenie a ludia kupujú jak teplé rožky...
Ja nečítam žiadne testy či recenzie na pneu, lebo im jednoducho neverím
 
Btw kdyby někdo chtěl Goodyear Eagle Supersport 225/45 R18 prodávám je i s originálníma 18" Alu a novyma TPMS ventilkama, ježděný jen 3 měsíce
 
Poslední úprava:
Nuž marketing je svina, keby napísali 74dB a by mali na štítku "C" a "C", tak by každý žundral a nepredávali by sa, tak tam napíšu menej a je vybavené...
Dnes predáva viac ten kto vie lepšie klamať, napíšu 69dB, šlahnú tam "B" + "B", k tomu si zaplatia marketing kde pneu dostanú perfektné hodnotenie a ludia kupujú jak teplé rožky...
Ja nečítam žiadne testy či recenzie na pneu, lebo im jednoducho neverím
Tak ty dB budou nit bejakou homologaci, ale asi nesedi na český asfalt. Taky to neruším a vybíral jsem stejně jak Max. Ale jako sedí jinak dobře, to zase jo.
 
Tie dB sú nemeratelný parameter , čo sa vlastne dá odmerať ked jedno auto je lepšie odhlučnené ako druhé, na jednom asfalte počuť gumy viac, na inom zasa menej. Môžu byť dve totožné autá obuté na totožných pneu a jeden bude hovoriť že sú dosť hlučné a druhý sa sťažovať nebude - rozdiel je povrch po ktorom jazdí 1 vs 2 auto
Dá sa to reklamovať? Nedá...
Nálepka znesie, alebo ako sa hovorí "papier znesie vela", ide len o to ako nenásilne presvedčiť zákazníka že si priplatil za to "lepšie"
Na prvom mieste je biznis
 
Rád by som aj hĺbku zmeral, keďže sa tu objavujú také údaje ale fakt nemám nič okrem metra nablízku
 
Back
Top