• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Tak buď si ty Falkeny "sedly", nebo jsem si zvykl, ale každopádně už jsem vcelku spokojený.
 
Na GY Eagle F1 Supersport mám najeto cca 3000km / 2 měsíce. V prvé řadě musím říct že drží fakt brutálně a i na mokru jsou jistý a protočit (na mokru) se skákáním se mě povedlo snad jen jednou a to jsem stál s čumákem do prudşího kopce a dal jsem vic plynu. Musím ale říct, že ty gumy jsou na "seriový" GH až moc, díky tomu jak moc lepí dost trpí podvozek - už se začaly projevovat horni ramena kde se nazrhávají silentbloky ulození a celkově je cítit že část výkonu auto spotřebuje na to aby gumy "odlepilo" od země. No a pak spotřeba :D:joy: oproti 17" celoročkám hankook šla spotřeba v průměru o 2L/100km nahoru, když mám navíc zaplou klimu, nedostanu se ani na okreskach s rodinou na výletě pod 10L/100km. Očividně to chce už auto, který má vic jak necelých 200koní (třeba nejaký MPSko by je už využilo pořádně) . Takže pro GH jsou za mě strop Asymmetric 6 (5) nebo základní PS5 (PS4) a znovu říkám že 95%řidičů budou bohatě stačit Hankook Ventus 4S2 celoričky, který i po 4 sezónách opravdu fungovaly furt stejně, problém měly jen vyloženě s ledovkou do kopce kde by zimáky měly trochu navrch

U těch Supersportů jsem teď zvedl tlak na 2.3 a zkusím za týden ještě 2.4 jak se budou chovat, standartní tlak 2.2 co používám se na takto slabý auto zdá moc málo u těch gum ;) každopádně jsem zvědavej na výdrž
 
celkově je cítit že část výkonu auto spotřebuje na to aby gumy "odlepilo" od země. No a pak spotřeba :D:joy:
Tyhle lepivy gumy maji vyhodu, ze se muzou davat i v uzsim rozmeru, pokud mas moznost. Byvaji uz dost owerkill😁Ted mas jaky? 225 215?
 
225/45/18 originální rozměr
 
Ja bych se nebal dat 205/55/17 nebo 205/50/17, jestli delaji ten rozmer.
Mam ted tahle kola s 215/45/17 a hodne se mi zamlouva rozmer 205/50/17. Mel jsem na Primere 205/50/16 a ta bocnice je akorat. U tech 215/45 se mi zda ze uz je to malo. Ono i ty 18 uz jen jsou dost overkill i na poladeny 2.5.
225/45/17 jsem mel na Aurisu 130kW klepocmoud a bylo to znat ze to bylo linejsi, a to byly jen Dunlop SportMaxx rt, kdyz jsem prezul ze zimnich 205/55/16. Jako drzelo to o hodne lip v zatackach to jo.



Screenshot_2024-08-05-13-15-15-216_com.google.android.apps.docs.jpg
 
Poslední úprava:
Ty rozměry jsou divný, GH má jen tyto
A řešit jinej rozměr nemá smysl, když to auto bude sloužit 4 max 5 let a pak už bude stejně neprodejný

Pneu M6 GH.jpg
 
Tak včera 200km výlet s klimou a rodinou na tlaku 2.3, spotřeba 8,9 což je výraznej rozdíl. Při zahřátí měly gumy tlak 2.6 a teplotu 38-39°C.

Dnes jsem to zvedl ještě na 2.4 tak uvidíme
 
oproti 17" celoročkám hankook šla spotřeba v průměru o 2L/100km nahoru, když mám navíc zaplou klimu, nedostanu se ani na okreskach s rodinou na výletě pod 10L/100km.
To ty pneumatky musi mit zespodu suchy zip a silnice v okoli taky, ne? Myslim ze v extremu se uvadi, ze mezi pneu s nizkym valivym odporem a maximalnim valivym odporem je vliv na spotrebu do 10 %, bezne se udava rozdil spise do 3 %. Michelin uvadi u ePrimacy usporu az 0.21 l proti nejhorsi konkurenci, u VW Golf 1.5 TSI. Pokud bys mel beznou spotrebu 8, a ted 10, tak je to 25 % navrch, skoro 3x vic, nez je povazovano za maximalni rozdil. Bezne uvadeny rozdil mezi nejlepsi/nejhorsi v nezavislych testech je na aute stredni tridy 0.2 - 0.3l/100 km.

Neumira spis v motoru neco jako lambda?

Osobne prakticky nemam rozumne meritelny/pozorovatelny rozdil mezi zimni/letni na beznych autech a celorocni/letni-obyc/letni-sportovni na MX5 (treba ty Potenzy, co tam byly jsou z vyroby, skoncily ve valivem odporu v testu posledni, a presto jsem mel na nich +- stejnou spotrebu, jako na celorockach Hankook 4S2 a posleze na Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6). Urcite ten rozdil nikdy neni tak velky, abych to dokazal spolehlive zmerit, protoze to bych musel najet obrovsky mnozstvi kilometru stejnym zpusobem, jinak je tam moc velky faktor teplota/mokra silnice/jiny typ cest... v mym pripade mi vzdy spotreba u kazdyho auta kolisa tak do 0.3 l, takze urcite je to min, nez tech 0.3. Rozdil jsem nemel ani kdyz jsem jeste s Mazdou 6 s dvoulitrem jezdil furt tu samou trasu 4x-5x tydne, a prezul z letnich na zimni (tam byly veskery jiny faktory eliminovany, nebot jsem to auto nepouzival na nic jinyho, ani skolky/skoly, nic).
 
Poslední úprava:
Bylo to skokově hned po výměně gum. A jak jsem psal tyto gumy jsou na 2.5 GH už moc a jak suchej zip opravdu jsou. Ale jak píšu už jsem to částečně kompenzoval vyšším tlakem, jen zkouším jestli jsou furt spolehlivý v zatáčkách
 
No podle me stejne nemuzes mit rozdil dva litry... (na stejny silnici, stejny styl jizdy). Odporuje to vsemu, co se o odporu pneumatik vi a je zmereny.
 
Zkrátka taková spotřeba byla, odpovídá tomu i úbytek v nádrži. Kola jsem přifoukl a je to lepší. Tečka.

Dnes aby si člověk i pro odpověď na fóru nechal vypracovat studii a znaleckej posudek .... :confused::triumph:
 
Muze to byt matouci pro ostatni ctenare… mohl bych napsat, ze po prezuti na GY jsem mel v prvnich asi 1000-1500 kilometrech s Miatou lehce pod 10, zatimco predtim s Hankook 4S2 jsem koncil na 6.7. Ale bylo by to dost zavadejici (aktualni prumer od prezuti je 6.5… ano, daval jsem jim na zacatku zabrat, a ted maji za sebou tri dlouhy cesty po Evrope…). Kdybych neeliminoval veskery promenny, a nezohlednil zajizdeni a zkouseni novych gum, nemelo by to zadnou hodnotu.

Vzhledem k tomu, ze treni/odpor pneumatik se na cely spotrebe auta podili dle ruznych zdroju 10 - 25 procentama (tzn. na desetilitrovy spotrebe zpusobuji pneu treba 2 litry - kdyby mely nulovy odpor a auto levitovalo, porad by zralo 8), neni dost dobre mozny, aby rozdil ve spotrebe mezi pneumatikami byl vetsi...

To vis, jsem ex-strojar, mam exaktni povolani, tak proste nemam rad fakticke nesrovnalosti.
 
Poslední úprava:
Jsem technicky vzdělanej jedinec, nejsem však teoretik - před teorií jsem z VŠ utekl, mám rád realný čísla, konkrétní příklady a zkušenosti z praxe, teorii beru jen jako dodatečné vysvětlení.

U pneumatik jsem měl vždy po celou dobu stejnou spotřebu, snad jen ze začátku bývalá nižší než se gumy "chytly". Vždy mezi zimními (nebo celoročky) a letními pneumatikami jsem měl rozdíl na spotřebě 1L ve prospěch zimních, tyto gumy jsou pocitově přilnavostí dál (jak jsem psal jsou už moc na to auto) a to se musí na spotřebě projevit. Ano jde to kompenzovat vyšším tlakem, ale jen mírně, protože jak se pneumatika kulatí a tvrdne, ztrácí svý vlastnosti

Mimochodem nejdříve jsi psal o vlivu na spotřebu 3-10%, nyní píšeš 10-25% ... Radši to ukončíme než se do toho zamotáme a budeme ostatním pro zábavu...
 
Mimochodem nejdříve jsi psal o vlivu na spotřebu 3-10%, nyní píšeš 10-25% ... Radši to ukončíme než se do toho zamotáme a budeme ostatním pro zábavu...

Pročti si to ještě jednou, ztratils nit. S tím co píše Ondra musím jenom souhlasit. Není možné, aby ti pneu udělala rozdíl 2l. Když nafoukáš pneu na stejný tlak, valivý odpor se nemůže změnit tak moc.
To ti udělá větší rozdíl podhuštěná/přehuštěná pneumatika a ani to nikdy neudělá 2l :)
 
Tak já nevím. Setkávám se s tím poslední dobou často. Něco se stane, někde se o tom zmíním a svalí se na mě vlna kritiky, že to není možný a že se to určitě nestalo, a bohužel to dorazilo už sem. Třeba jsem chodil do jiné školy jak vy ale za mě 8,2 a 10,5 byl rozdíl 2L a ne míň

Doplňující info - při nafoukání na 2.4 a ostřejší jízdě začínají gumy v ostrých zatáčkách klouzat. Po zahřátí mají gumy lehce přes 2,7 a teplotu cca 40°C. Takže ideální je foukat supersporty na 2.3
 
Poslední úprava:
Nechci do toho nějak šťourat, ale na normální ježdění určitě stačí mít nafoukane na to co je na štítku, ale na rychlou ostrou jízdu a třeba i na okruhy přece gumy musí mít min. To myslím každý zná.
 
Bol by niekto kto má taký rozmer ochotný mi poslať pár fotiek ako vyzerá koleso 7Jx18 s 225/50 pneu?
Plánujem celoročné Continental 2 a disky
A 7.5J nerobia až 8J.
Ďakujem
 
Viackrát som tu videl odporúčanie na vyvažovačku hunter, predajňa kde idem objednať disky a pneu ju má. Ma zmysel pri novej sade dať 50e na toto vyváženie?
A ešte jedna otázka, vybral som Continental allseason 2 245/45 18. Má zmysel rozmýšľať nad iným výrobcom?
 
V tomhle rozměru jsem je viděl skoro všude jen Runflat verzi, takže jsem objednal Bridgestone turanza allseason 6
 
V tomhle rozměru jsem je viděl skoro všude jen Runflat verzi, takže jsem objednal Bridgestone turanza allseason 6
Pri Continental je to ssr a to táto nemá, neviem či to celoročné majú.
Skôr som myslel Goodyear alebo Dunlop aj keď v porovnaní vyšla táto najuniverzalnejšie
 
Back
Top