• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Zdarec, potřebuji letní pneu na cx 3, probíráte tu vesměs jenom 18 palcovky ale já mám rozměr 215 /60 /16, nějaké tipy ????
 
@Hajduk Kde jsi je bral a cena za sadu i s dopravou?

@Psycho v 60 profilu asi jen eko a eco gumy
 
PneuOK.cz, sada vysla na 10500...preferoval jsem osobni odber, kde si zkontroluji DOT a nemusim je vracet dopravcem zpet :)
 
@Hajduk v tom budu mit se Supersportama výhodu vzhledem k tomu že se prodávají teprve od jara 19. Každopádně dej pak vědět po 500km jak seš spokojen

Nebo 17/55 pokud jsou v TP
 
Zdarec, potřebuji letní pneu na cx 3, probíráte tu vesměs jenom 18 palcovky ale já mám rozměr 215 /60 /16, nějaké tipy ??
ContiPremiumContact 2/5, Primacy 4 a Turanza T005. Primacy asi z toho vydrží nejdéle.
 
Už jsem se konečně rozhoupal a dnes objednal Michelin Pilot Sport 4 225/45 R19 96W XL FR, příští týden přezutí na letní ráfky a pak už jen čekat na letní sezónu :)
 
Na kolik tě vyšly? Taky budu muset koupit novou sadu :-(
 
To je hodně blbej rozměr cenově, a to jsem si říkal že horší jak na GH to být nemůže :D
 
To je hodně blbej rozměr cenově, a to jsem si říkal že horší jak na GH to být nemůže :D
„Blbej cenovej rozměr“ mě nepřekvapil, počítal jsem s tím už před nákupem vozu. Naopak jsem čekal vyšší kusovou cenu, možná jsem se tenkrát díval na ceny ve vrcholu sezony.
A kdyby někdo chtěl, dá se koupit i velmi levně, už od 1365Kč/ks, ale kdo by to chtěl?
 
Co jsem se díval na ty piloty tak jsem viděl ceny od 4500 nahoru ale kouknul jsem jen na 3 eshopy, takže relativně ta tvoje cena je ještě ok, ale celkově stojí ta sada gum víc než moje druhý auto :D
 
Po týdnu jsem kouknu na ceny a docela se to po týdnu pohlo. Např
Kleber Krisalp HP3 215/50/17 se teď dají pořídit za necelých 7700 Kč
Michelin Pilot Sport 4 225/45/18 spadly v jednom eshopu na necelých 13800 Kč

škoda , že nesleduju vývoje cen už od začátku zimy
 
Ony se daj koupit koncem sezony hlavne levne ty zbytky, kdyz ma treba nejkay eshop 1ks a druhy eshop 2ks, ty byvaji za skvely ceny, a clovek si ty ctyri muze s trochou trpelivosti slozit a usetrit na sade za desitku treba dva tisice. Ruzny doty podle me nemaj zadny vyznamny vliv, ale na tom se asi s mnoha lidmi budu nazorove rozchazet... vubec bych neresil ani rozdil roku. Ale trpelivost a nacasovani jsem na takovy nakup zrovna ja nikdy nemel :)
 
@Ondrej K já bych chtěl mít na nápravě stejnej DOT takže bych to řešil třeba 2+2 (i když u těch zbytků ve skladech toho asi stejně člověk nedocílí
@Pegas pěkná cena, jen škoda že to nejsou 18. Před měsícem jsem narazil na sadu Pilotů snad za 8 borec na nich měl najeto cca 2tkm jen prodával auto a byly mu k ničemu. Den před cestou pro ně jsem si znovu prošel inzerát a zjistil jsem , že mají profil 40 a ne 45 :D :D škoda
 
K mazde som dostal sadu letnych 2x Turanzy t005 jazdene jedno leto na predku a 2x Potenzy re050a s DOT 1115, oboje s cca 6-7mm dezenom a chcem vymenit tie 5 rocne Potenzy za 2x nove. ma nejaky zmysel drzat sa jedneho modelu a kupit 2x turanza alebo je to jedno a mozem tam dat lacnejsie napr. Hankooky ventus prime s ktorymi mam dost dobru skusenost? Aku mate s tymto skusenost? Na predchadzajucom aute som mal vzdy rovnaku znacku a rovnaky DOT na oboch napravach zimne aj letne.
 
Ja bych asi nechtel mit jinou adhezi a tvrdost bocnic na kazdy naprave... Urcite to ovlivni znatelne jizdni vlastnosti, protoze geometrie, tlumice a pruziny jsou naladene tak, aby spolu vsechna kola nejak harmonicky spolupracovala, coz muzou (aspon mi to tak veli selsky rozum) jen kdyz maji stejnou adhezi a stejny pomer rozdilu tvrdosti (dle doporuceneho husteni). Respektive, urcite je chovani auta vyladene konstrukcne se shodnymi pneu nafoukanymi dle predpisu.

Rika se, ze ani nemaji byt na jedne naprave vic sjete pneu, nez na druhe naprave, taky protoze pak maji jinou adhezi. Rozdily mezi novymi pneu nejsou dle testu az tak male, kdyz se clovek kouka na bocni pretizeni, brzdnou drahu nebo trakci, navic maji treba i odlisnou tvrdost bocnice.

Ale ze zakona je to myslim skoro vsude (nebo uplne vsude?) povolene, mit na kazde ose jiny pneu.
 
Taky se říká, že jíst a pít se má zdravě a stejně lidi chodí do mekáče.
Pro běžné ježdění je jedno, že jsou na každé nápravě jiné pneumatiky, když jsou dodrženy dané rozměry. Je to jen o svobodě volby a finančních možnostech.
 
ma nejaky zmysel drzat sa jedneho modelu a kupit 2x turanza alebo je to jedno a mozem tam dat lacnejsie napr. Hankooky ventus prime s ktorymi mam dost dobru skusenost? Aku mate s tymto skusenost? Na predchadzajucom aute som mal vzdy rovnaku znacku a rovnaky DOT na oboch napravach zimne aj letne.

V minulosti jsem velmi často jezdil tak, že jsem měl na každé nápravě jiné pneu jak u zimních tak u letních a úplně bez problémů. Vůbec bych se toho nebál a klidně šel do těch Hankook.

Samozřejmě @Ondrej K má pravdu, že nejideálnější případ je mít všechny pneu stejné

A jen poznamenám, že osobně bych ty Potenzy ani neměnil pokud mají slušný vzorek, protože pět let není mnoho. Samozřejmě to je každého věc :)
 
Back
Top