• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
to, že jedna generace je super, neznamená že bude i ta další - příklad Michelin PS2 super guma , PS3 propadák , PS4 z té mám smíšené pocity
Vždyť jsi psal, že jsi s PS4 maximálně spokojen. Něco se změnilo?
 
Čekám jak přijdou vysoký teploty, abych měl přehled jak fungují za všech podminek a pak napíšu oficiální recenzi. Zatím prozradím, že po cca 3tkm najednou za krátkou dobu klesl grip na cca 80-85% oproti novým PS4.
 
Na GY to bolo prave naopak. Ked sa zabehli, zacali drzat pri vysokej zatazi ako prilepene. Az som neveril, ako som presiel serpentiny na Branisku.
 
Je v cene Barumiek a je lepsia. Staci pozriet testy alebo uzivatelske recenzie na tyrereviews.co.uk
Na japonec svk fore ich malo obute par ludi na GH a chvalili. Ja som neskusal, siel som nakoniec do GY A5. Ale mal som rebricek, lacne - Sava, stred - Falken, premia - GY
Su aj Debica UHP2, ked uz sme u tech lacnych:) A vyzeraju este o trocha lepsie nez Sava.
 
Debica, Sava, Barum... to je ale spolecnost!

Nic ve zlym, ale stydel bych se na Mazdu obout neco takoveho. To je jako kdybych jel na sluzebku v obleku a kroksech. Krom toho, pneumatiky drzi auto na ceste. Tam bych opravdu nesetril...
 
Někteří potenciál auta nevyužívají tolik jak jiní, tam bych volil Falken FK510 či Bridgestone Potenza RExxx. V nejhorším Hankook S1 Evo3. Ale nic horšího bych nebral, asi tak mým pohledem
 
Hry na znacky nemaju zmysel. To mohlo mat zmysel predtym, nez sa vyrobcovia "skoncernovali" do oar velkych vyrobcov. Sava UHP2 je dobra pneu, v podstate to je Goodyear ako bolo vyssie pisane, len nejaka starsia zmes. Tu https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2020-ADAC-18-Inch-Summer-Tyre-Test.htm je napr lepsia ako Falken. Proste to je o prioritach. Podla mna je no-go cina a podobne nezmysly, ked uz fakt za par usetrenych penazi je obrovsky pokles kvality. Tu je to za dost usetrenych penazi maly ubytok kvality.
 
Je to opravdu o prioritach. Je pro tebe dulezitejsi chovani na suche ceste, nebo mokre? Na suchu je Sava UHP2 hodnocena lepe, nez Falken FK510. Na mokre silnici se karta otaci, tam je FK510 lepsi nez UHP2. Nehlede na to, nebral bych ani jednu z nich. To neco malo usetrenejch penez mi za to nestoji, na to se mam az prilis rad...
 
Ak clovek jazdi defenzivne a predvidavo, tak rozdiely v pneu nie su tak velke. Jedine, kde sa to prejavi je potom nudzova situacia, vyhybanie sa prekazke ci nudzove brzdenie. No znova, Sava v 100kmh a napr Michelin PS4 v 120, mozno zastavi skor Sava. Vacsinou ludia, co si kupia lacnejsie pneu a vedia s nimi zaobchadzat jazdia pomalsie ako ked viem, ze mam pneu, o ktoru sa mozem opriet a vyuzivam jej potencial. To je mozno vacsi rozdiel ako v danych vyrobcoch.
 
Rozdil v zastaveni ze stejne rychlosti mezi 20m a 25m muze byt rozdil mezi nehodou a skoro-nehodou...

K tem co kupuji levne pneumatiky: dik, zes mi vysvetlil, proc nekteri jedou 70km/h v mistech kde je povoleno 90km/h. Doposud sem takove lidi nechapal. Prehledna sucha cesta, nikde nic, najednou kolona, a vepredu se nekdo coura, jako kdyby neumel zaradit ctyrku. A ve sve naivite si jeste mysli, ze jede bezpecneji. Priste takovemu cloveku hodim par drobnejch, at si koupi lepsi pneumatiky...
 
znacka jeste neznamena vyhodu. Na byvalem aute s pohonem vzadu a vrtuli na kapote jsem vystridal radu znackovych gum. A pak jsem mel nejake Gripmax za neskutecnou dumpingovou cenu. Proste jsem potreboval na rychlo jakekoliv zimni gumy. Odjezdil jsem v tom i velkou cast jara a podzimu. A za tu cenu jsem od toho necekal teda vubec nic. A hned po prvni jizde po silnickach v okoli KV kde nebyla videt ve snehu ani silnice jsem jen cumel. Stejne dobry vysledek byl i pri razantni jizde mimo snih...Od te doby ty lowcost gumy neodsuzuju
 
Rozdil v zastaveni ze stejne rychlosti mezi 20m a 25m muze byt rozdil mezi nehodou a skoro-nehodou...

K tem co kupuji levne pneumatiky: dik, zes mi vysvetlil, proc nekteri jedou 70km/h v mistech kde je povoleno 90km/h. Doposud sem takove lidi nechapal. Prehledna sucha cesta, nikde nic, najednou kolona, a vepredu se nekdo coura, jako kdyby neumel zaradit ctyrku. A ve sve naivite si jeste mysli, ze jede bezpecneji. Priste takovemu cloveku hodim par drobnejch, at si koupi lepsi pneumatiky...
Suhlasim v tych kritickych situaciach je aj maly rozdiel v brzdnej drahe rozhodujuci.
To s tymi "spomalovacmi" podla mna nie je o pneu, ale o clankom medzi volnatom a sedackou.
Poviem priklad. Ak som mal po kupe auta zjazdene letne pneu, tak ked bolo mokro, tak som siel opatrnejsie, jemne po plyne, pred zakrutou som mierne spomalil, na serpentinach som isiel plynulejsie, pomalsie. Ked som kupil nove GY A5, viem sa do nich opriet a na tych istych miestach v tych istych podmienkach viem ist pocitovo rovnako bezpecne kludne o 20kmh viac. Ten rozdiel som myslel. Ak by som mal Savy, tak by som s tym asi jazdil podobne, ako s ojazdenymi pneu. Teda opatrnejsie, plynulejsie...
 
@okrujko Ralpf je v podstatě stejnej Schumacher jako Michael a přesto mu to v F1 tolik jak bráchovi nešlo.

Tohle vlákno má pomoct nerozhodným. Napsat jim, že důležitější jsou zkušenosti řidiče a rozdíl v gripu není v podstatě zas tak velkej jako v ceně, nikomu nepomůže stejně jako rada jezdit pomaleji než rychlosti limity dovoluji.

O.T.
Auto který není bez problémů schopný fungovat v rámci našich rychlostních limitů a plynulosti provozu, je technicky nezpůsobilý k provozu. Navíc už jsem se několikrát přesvědčil, za léta co řídím, že pomalu jedoucí auto na silnici je minimálně stejný riziko jako rychle jedoucí.
 
Na hodnoceni uzivatelu bych moc nekoukal, spis na (snad objektivni) “vedecky” testy a srovnani. Praxe ukazuje, ze lid je velmi snadno ovlivneny marketingem, imagi produktu nebo brandu, pocitem vyhodne koupe, aktualni dobrou naladou, a asi tak milionem jinych promennych, ktere delaji moc velky sum. Nejhorsi Bluetooth reprak, ktery jsem mel, mel snad 95 % v hodnocenich na Heurece od obriho mnozstvi lidi, nejmin spolehlivy a provozne pohodlny fotak, ktery jsem mel, vetsina fotografu tenkrat povazovala za to nejlepsi, co existuje; oboji bylo o kontextu, ten BT repracek byl super levnej a cilovka zjevne moc necekala, ten fotak ma zas takovou brand image a cenu, ze je to pro plno lidi “sen”, a sny se nekritizuji.

Jinak tech pravd vidim nekolik.

1) Urcite se da jezdit na horsich pneu bezpecne, stejne jako se da jezdit bezpecne s autem, ktere nema podvozek jako Lexus LFA. Staci si proste osahat pneumatiky, zjistit kde maji na danem aute za dane situace (pocasi, sjetost, zatizeni auta) hranice. Verim, nebo aspon doufam, ze to zcela bezne dela kazdy dobry ridic. Tomu se pak da prizpusobit styl jizdy, a do velmi vysoke miry teda i tomu, za jakych okolnosti me potka krizova situace. Kdyz nepojedu 140 v seru po okresce podel lesa, nebudu muset ve 140 na plny brzdy nebo provadet losi test, pokud mi do cesty vbehne divoky prase nebo jelen; kdyz budu do krizovatky vjizdet pomalu a rozvazne, a sledovat provoz i za ostatni, je asi mensi sance, ze budu muset na plny plyn nebo brzdy, aby me v ni nesestrelil idiot, co mi neda prednost. Kdyby neplatilo, ze se da styl jizdy prizpusobit autu a pocasi, a nebo pneumatikam, ani jednu zimu by neprezila drtiva vetsina aut na nasich silnicich (vsak vime, jak jsou prumerne stara, zanedbana, a co obouvaji).

2) Pokud rad jezdim rychle a vyuzivam moznosti auta na maximum, je dost skoda pohrbit to levnyma pneu. Zas tak maly ty rozdily nejsou, a ac nedokazu pri vymenach pneu rict, ze tohle zabrzdi o pet metru driv nebo dal, blba pneumatika dokaze totalne pohrbit i super podvozek. Parkrat jsem jel na “cinanech” a zjistil to az pri zkoumani, proc se to auto chova tak divne. Kdyz me na tretim kruhaci v rade nekde vprostred Francie za deste zklamala adheze na Transitu, taky jsem na nejblizsim miste zastavil a sel se podivat, s cim mam tu cest (tenkrat napul sjety Barum; stejny Transit jsem o par let driv prohanel na jinych - nevim jakych - pneu z vyroby o dost svizneji bez problemu). Samozrejme skvela pneu mizerny podvozek neudela vybornym, ale porad udelam maximum pro to, abych se priblizil konstrukcnimu limitu daneho auta. Takze - za me taky moc nedava smysl koupit si auto, ktere je ladene spis pro radost z jizdy, nez na pohodli, coz byvala vetsina modelu Mazd, a pak na to obout neco prumerneho, nebo dokonce spatneho. Zmizi to, co zrovna pro me dela Mazdu Mazdou. Ale pak taky znam par lidi, kteri maji Mazdu jen kvuli designu... a tam me to vubec neprekvapuje.

3) Nechapu lidi, kteri obuji nejlevnejsi pneu na novy drahy auto. To byl pripad dvou mych zazitku s cinany (predvadecka Mazdy a novy auto z pujcovny v USA). I kdyby s tim clovek planoval najet 3 tisice km rocne. Pokud mam mega na dobre vybavene auto stredni tridy, narvat na to pneu, na kterych jsem usetril 4 tisice Kc za 5 let jejich zivnosti, abych tim zhorsil jizdni vlastnosti (jakkoliv je treba vubec nevyuziju na maximum), mi proste prijde divny. Nepochopitelny. Ale zase - co kdyz to auto kvuli necemu jinymu, nez jezdeni? Zni to ujete, ale co ja vim, jaky maj lidi motivace k porizeni auta. Casto to byvaji zimaky, tak mozna s tim ten clovek v zime fakt nejezdi, netroufa si, vyjede nervozne krokem na par cest za celou zimu. Mozna to auto ma opravdu jen na machrovani v parkovaci garazi nebo pred vilkou za mestem. Mozna mu to vnutil nejaky genialni prodejce (to byl pripad ty predvadecky, btw). Mozna je to nekdo, kdo to auto dostal a ted nema na jeho provoz. A mozna je to fakt nekdo, kdo si pro korunu necha vrtat koleno.
 
K těm Gripmax, kamarád je na zimu hodil na BMW GT (5kovy) a říkal že ho to hodně překvapilo, neměl s nimi nikde ani na horách ve sněhu problém. Otázka je co udělají na autě co nemá 2 tuny a několik elektro pomocníků
 
ja to na zas tak novym bmw nemel a vzhledem k chovani zadokolky ve snehu jsem dost casto jezdil s castecne vypnutym asistentem ;)

Ale vim ze na baworackym foru se sveho casu resily nejake total nezname gumy , ted si fakt nevzpomenu na nazev , ktere byly top na takove to velmi dynamicke jezdeni v 3er:cool: Ja se proste nespoleham na to ze znacka = kvalita
 
Ake pneu v rozmere 225/55 R19 máte? Vaše reálne skúsenosti, postrehy.

Odoslané z SM-A505FN pomocou Tapatalku
 
Back
Top