• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Vďaka za tipy. Výber pneu je (pravdepodobne) z veľkej časti alchýmia :) resp. dosť subjektívna vec, lebo viacero ľudí mi odporúčalo Continentaly, ale tu vidím, že nie sú veľmi obľúbené.
A čo hovoríte na Vredestein Satin?
 
Pozri si tyre reviews a konkrétny typ, ktorý ťa zaujima v tvojom rozmere. Tá istá pneu v dvoch rozdielnych rozmeroch a indexoch bude mať rozdielne hodnotenia, napríklad aj na hlučnosť.
Najviac pomôže vytlmiť podbehy na GH, tam sa šetrilo.
 
Ako pises, ideal guma je alchymia. Ked si pozries par videi s Jonathanom Bensonom, zistis, ze pri trojke Conti PC6, GY F1A5 a Michelin PS4 sa casto vyjadruje v rozdieloch "a little bit". A to ma trenovany zadok, ktory na tych gumach skusal kadeco. Takze pre bezneho cloveka vyber z tych troch bude dobra volba a rozdiely spozoruje tazko, resp niekde na hrane. A vyber bude skor o emocii, s cim sa viac stotozni a bude si pochvalovat. A nakoniec to moze byt aj o cene.
Dobre videjko:
 
Pozriem tie Tyre Reviews a niečo vyberiem. Každopádne je pravda, že vytlmenie podbehov by citeľnejšie pomohlo ako tichá pneu.
 
Ja jazdim Conti PC6 a mam otrhane hrany na 3 pneu zo 4. Inak pneu dobra, ale nic neznesie. Goodyear zvlada opotrebovanie lepsie.
 
Ja mám letné GY Eagle F1 Asymmetric 3, kupoval som ich ako jazdené gumy (náhodná výhodná ponuka - 6mm vzorka za 100€/4ks). Momentálne najazdených nejakých 25tkm a spokojnosť. Nemám pocit, že by boli hlučnejšie ako moje zimné WR D4. Držia ako pribité, na mokre takisto. Ale nie som pretekár, hlavne keď vozievam 1,5 ročnú dcéru, viď moja spotreba:
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1027506.html
 
Kdyby někdo nenáročný sháněl zimní 17" pneu na CX5, prodávam za mrzký peníz takřka nejeté Tomkety Snowroad SUV 3, DOT3119 (výroba srpen 2019). Zákonnou povinnost zimních pneu splňují a dle těch pár recenzí na webu, které se dají najít, to asi nebude ani tak špatné. Jsou z koupených orig. disků na CX5, já mám nové Bridgestony, takže je nevyužiji.

https://www.mazdaklan.cz/threads/zimni-pneu-tomket-suv-3-225-65-r17-106v-dot3119.4617/
 
Čau, budu kupovat nové zimní papuče(215/50 R17), rozmýšlím se mezi Yokohama BlueEarth-Winter(V905) a Nokian WR A4, jezdí na některých někdo? Dík
 
Od nokianu jedině D4 (není v tomto rozměru) A4 moc nefungují. Kamoš na BMW koupil loni tyto Yokohamy a říkal žře na mokru docela klouzají. ze zimáku Goodyear UG Performance + případně lacinější Kleber Krisalp HP3. Já teď koupil Celoročky Hankook Kynergy 4S2 H750 (GY Ventus 4S Gen 3 se na GH v 17" nedělá), který by měly na mokru a suchu za nízkých teplot fungovat líp jak zimáky a na sněhu mají jen o něco málo horší brzdnou dráhu viz

GY UG seženeš okolo 12 tis, klebery okolo 9tis, a ty hanky jsem kupoval za 10,5
 
@rizek955 Co vím tak nokiany wr a4 tu několik lidí(myslím, že třeba @Vitus) jezdí/jezdilo a psali, že jsou spokojení. Kleber jsou tu taky chválené. Já mám nokiany zimní (wr d4) i letní (powerproof) a jsem velmi spokojen. V tvém rozměru jsou od nich i snowproof a ty bych zkusil já, i když o nich vlastně nic nevím :grinning:
 
Yokohamy se v evropských testech moc nevyskytují, takže těžko říct. Nokiany v poslední době nedopadají dobře na mokru a vodě. Za mě, pokud chceš ušetřit, tak bych spíš hledal levného dodavatele v Evropě běžnějsích pneu střední třídy s dobrými vlastnostmi a nejlepším poměrem cena/výkon. Pokud máš někoho, kdo ti přezuje přinesené gumy, tak e-shop. A značky např. Hankook, Falken, Kleber, Uniroyal. Ještě lepší, ale stále za dobrou cenu bych volil Vredestein. Teď lze nalézt na inetu dost čerstvých testů zimáků, tak se podívej. Ale já určitě nejsem zastáncem celoročních, rozhodně doporučuju čisté zimáky, je to velký rozdíl.
 
Ja treba nemam srovnani WR D4 a jinych pneu na shodnem aute, ale aspon na shodne konstrukci a pribuzne generaci napravy - D4 na Mazde 3 BM vs Dunlop Wintersport 5 na 6 GL (2017, druhy face) vs Bridgestone LM005 na Mazde CX5, a zejmena na suchu a “teplem” mokru povazuju Dunlopky a Bridge za vyrazne lepsi. Mel jsem D4 jeste i na CX3. Nokianum hrozne vadila ohrata silnice/teplo, zacaly hodne plavat. Tak od 10 st vyse nebo slunicko na tmavy asfalt. Na snehu tezko soudit, ten je vzdy jiny a nikdy nevim co mam presne pod kolama. Bridge i Dunlopky jsou skoro jako letni, velmi slusne drzi i za hezkeho pocasi na jare. S D4 jsem se teplych dnu bal. Nezkoumal jsem jestli v testech pozorovali to same, nicmene v dobe vyberu byly D4 povazovane za skoro top.

Letni Yokohamy na nove CX5 byly akorat pro velmi klidne ridice, ve vysokych rychlostech auto plavalo jako kdyby melo technicky problem, s Bridgema T005 uz jsme si dali parkrat skoro 220 km/h a v pohode; stejne tak za mokra, Yoko chtely o dost opatrnejsi jizdu. Pri normalni jizde na suchu mi prisly Yoko v pohode, ale toho tak moc nenajezdim. Za me tedy s Yokohamou opatrne, ac ta znacka zni dobre, ja bych jim uz moc neveril. Leda by to bylo jako Nokian, ktery vzdy umel spis zimaky, nez letni (taky jsem si uzil jednu dobu s Nokian Z Line... bylo to spatny).
 
Poslední úprava:
Asi vyber zimaky podla tvojho využitia. Ak jazdis do hôr a 10x za zimu lyžovať tak budú tie nokiany fajn. Ja napriklad za zimu vidím sneh tak 2-3x a ľad raz ročne, tak kúpim podla testov ine, ktoré sú tiché a na suchu a vlhku jazdia parádne - 99 percent zimy jazdim po upravených cestách a dialnici.
 
Já mám za hlavní kritérium výběru zimáků výsledky v testech na aquaplaning! Ostatně i pro letní. Co si budeme povídat, na hranici adheze v zatáčkách nejezdím, byť ve srovnání s okolím určitě jezdím zatáčky spíše rychleji. Ale nepamatuji si, kdy mi gumy v zatáčce hvízdaly. V anglicky psaných testech se aquaplanning dá někdy najít pod označením Straight Aqua. Tam bývají rozdíly i docela velké. Např. v testu AMS (Auto-Moto-und-Sport) 2019 v rozměru 215/55/R17 pro SUV snesla nejlepší, Falken Eurowinter HS01 SUV, rychlost 83 km/h :cool:, zatímco Nokian WR Snowproof jako nejhorší z vybraných jen 70,5 km/h :eek:. To je propastný rozdíl 18 %. Většina špičkových gum (Conti, Michelin, Bridgestone, GY) jela kolem 76 km/h, tedy o 8 % rychleji než Nokian. A přiznávám, že na dálnicích i státovkách za prudkého deště na hranici adheze klidně můžu jet, zvlášť když jsou tam vyjeté koleje. Což je u nás dost často a v tohle léto jsem to zažil dokonce i v Rakousku. Nerad na dálnicích za většího deště zpomaluji pod 120 km/h.
Další určující parametry jsou pro mě brzdění na mokru, kde mimochodem Nokian zase dopadl zdaleka nejhůř (o 16 % delší brzdná dráha oproti vítězi Bridgestone a o 6 % oproti Falkenu). To jistě všichni dobře známe, když zjistíme, že za deště a horší viditelnosti auto před námi zničehonic překvapivě stojí. Nesmí dopadnout špatně i v brzdění na suchu, kde je sice pořadí těch dvou obrácené, ale rozdíly na cca 45 m jsou jen cca 1,5 m pro všechny gumy v testu, což je zanedbatelných 3,5 %.
No a pak samozřejmě nesmí dopadnout špatně v brzdění a jízdě na sněhu, ale tam se spokojím s průměrem. Jak tu psal @Kuko116 , na sníh a led se dostanu tak 4x do roka, tak jen abych tam nezůstal úplně viset někde v kopci oproti ostatním autům, neboť řetězy navlíkám opravdu nerad. A tam jsou zrovna Falken a Nokian lepší průměr, když už je tady srovnávám.
Ostatní parametry už jsou jako poslední kritéria při výběru, to už je důležitější cena. Samozřejmě kdyby měly mít dojezd/opotřebení rychlé, tak to propočítám vůči ceně. Hlučnost a spotřebu na zimních moc neřeším, jen na letních. Stejně je často mokro, takže to hluk a valivý odpor beztak výrazně zvýší.
Pro mě jsou v poslední době favority Bridgestone Blizzak LM005 a GY UG Performance +, ale mé současné Pirelli ještě musí nejméně sezónu vydržet. Nicméně kdybych potřeboval ušetřit, o Falkenu bych uvažoval, nakonec vyrábí je Sumitomo, stejně jako GY.
 
O Dunlopu WS 5 je třeba nepochybně také uvažovat, ale patří k dražším. V poslední době i o BFGoodrich G-Force Winter (2), případně ESA+TECAR Supergrip Pro. Každopádně vývoj jde stále kupředu, třeba Pirelli Sottozero 3 byly špičkou v r. 2016, teď už ne.
 
Taky bych doporučil Dunlop WS 5 zvážit. Mám je už podruhé za posledních pár let (teď na šestce, předtím na Volvu) a celkem nemám důvod měnit. Na horách jsem prakticky pořád (v Čechách každý víkend Jizerky nebo Krušky a tak 4-5x za zimu Alpy), sníh a led potkám docela často a spokojenost.
 
@MichalP právě proto jsem misto zimaků vzal ty celoročky který na suchu mokru včetně aquaplaningu dopadly znatelně líp než referenční zimní guma GY UG 9+, která podle mě funguje dobře (osobně v domácnosti na 2 autech), jsem hodně zvědavej​
 
pod pojmem celoroční bych řekl, že se skrývá takový horší průměr jak v zimě, tak v létě. Prostě celý rok kompromis. Nebo jak říkají letitý gumaři - celoroční guma je celý rok na hovno . Osobně bych do celoročních nešel
 
Back
Top