• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Co si doplnit informace a kouknout na letošní testy aktuální generace Goodyear a hankook? ;)
 
To já jsem na nákupní tašku zrovna před týdnem objednal CrossClimate+ ...
pokud bych měl druhé auto, na ježdění po městě na nákupy atd. asi by mi nevadily, ale na každodenní ježdění 50km a více město, okresky, kopce raději letní + zimní ;)
 
Co si doplnit informace a kouknout na letošní testy aktuální generace Goodyear a hankook? ;)
informace ohledně čeho ? Každý test vyjde podle toho kdo si ho zaplatí ;), ale fyziku neojebeš. Letní a zimní guma je každá z jiné směsi ( nehledě na vzorek ) na jiné podmínky, chceč říct, že celoroční není kompromis ?
Prostě mezi letními a zimními pneumatikami existují tři podstatné rozdíly: struktura, složení gumy a dezén běhounu
 
Chápeš to špatně stejně jako chlapi v hospodě, ty nový celoročky fungují dobře od cca -15 do +15 na suchu a mokru tzv anglický počasí který přes zimu máme v Brně s tím že výjimečnou nadílku snehu zvládnou slušně, na Vysočinu nebo vyšších oblasti kde bývá často sníh bych bral zimní gumy. Koukni na to srovnávací video od Bensona co jsem dával. Třeba aquaplaning zvládají znatelně líp než zimaky
Je to guma pro použití mezi letní a zimní, osobně nemám v planu na tom celej rok jezdit, v tom testu je vidět že letní teploty už nezvládají (přehřívání a rychle mizí)
 
Auto na celoroční sadě se za sucha při měření brzdné dráhy nikdy nevyrovná vozu s letními pneumatikami a to stejné platí i v porovnání se zimním obutím na sněhu. Řada profesionálních servisů kvůli tomu razí pravidlo, že průměrná letní či zimní pneumatika bude vždy lepší než nejlepší celoroční obutí.
Jak říkám, po městě na občasné ježdění dejme tomu, ale jinak mám raději jistotu a tou jsou a vždycky budou dvě sady pneu ;)
prostě to furt je a bude kompromis
https://www.axa-pneu.cz/clanky/ze-sveta-pneumatik/celorocni-pneumatiky-ano-nebo-ne,
https://www.celorocni-pneumatiky.cz/,
https://www.portalridice.cz/clanek/celorocni-pneumatiky-komu-se-vyplati-a-pro-koho-nemaji-smysl
https://www.garaz.cz/clanek/celorocni-pneu-21003181
 
Poslední úprava:
Co si doplnit informace a kouknout na letošní testy aktuální generace Goodyear a hankook? ;)
Na oboje sere bílej tesák, když to nedělají v 185/60 R16 resp. 195/55 R16, resp. neXL. A jestli si mám vybrat mezi CrossClimate+ a G2, beru Michelin.
 
Mate skusenosti s objednavanim z obchodu elektrony.cz? Maju dobry konfigurator, ale ten som videl uz aj na inych strankach.

Pripadne nejaky tip (lokalita Brno), kde zohnat za dobru cenu cely komplet (kola+pneu)? Caka ma teraz nakup na zimu a kupim asi disky aj pneu s tym, ze sa vyhnem plechacom a vezmem nejake zakladne alu kola a hodim tam vyssiu gumu na zimu.
 
Já jen jedny, dostal jsem automaticky typový list a spokojenost. Dovezl jsem si k nim i pneu z e-shopu a nechal namontovat. Ale jezdívám občas do Rokycan, tak se mi to hodilo.
 
Pripadne nejaky tip (lokalita Brno), kde zohnat za dobru cenu cely komplet (kola+pneu)?
Já koupil na podzim 2018 zimní 15" alu disky i s pneu Bridgestone LM32 za 5.500,- od jednoho kšeftaře z Bystrce. Tahá je sem z Německa a Belgie, Nizozemí. Velice seriózní a super chlapík. Kontakt už nejspíš nenajdu. Disky krásný, skoro jako nový. Pneu byly na dojetí 4,5 až 4,8mm vzorku.
 
Tak první dva týdny s celoročkama Hankook Kinergy 4S2 H750:

Sucho 5-18°C - brzdí velice slušně jak v přímém směru, tak při vyhýbacím manévru s brzděním z 90km/h jen s jemným kopnutím ABS, dobře ovladatelné, lepší jak GY UG 9 , samozřejmě oproti letním PS4 je slabší, je poznat že mají kulatější okraje - vyjeté koleje tolik netahají za volant + zatočení není okamžité ale s jakousi prodlevou resp musí se zatočit trochu dříve a více
Mokro 5-13°C - drží a brzdí velice slušně, při sešlápnutí plynu na podloahu na velkém kruhovém objezdu v cca 60km/h začíná sem tam prokluzovat (ovšem předvídatelně), po mírném ubrání plynu se ihned chytá a drží, Ultragripy 9 se pouští dříve a není možné stejný úsek za těchto podmínek s nimi takovou rychlostí bezpečně projet
Silný déšť 5-12°C - Při prudkém rozjezdu párkrát kousek proklouznou ale hned se chytí, brzdí stejně jako kdyby bylo jen mokro, ovladatelnost bez problémů, na dálnici v cca 120km/h při projetí stojaté vody jsem se cítil bezpečně, (bez pocitu že nad vozidlem nemám kontrolu)
Komfort - Gumy jsou znatelně tišší a pohodlnější než PS4, zatáčení jde daleko více zlehka
Spotřeba - Mám najeto teprve cca 800km, takže na finální verdikt je ještě brzo, ale zatím to vypadá že spotřeba po Brně bude o cca 0,7L nižší

Opravdu mě zajímá jak se budou chovat při teplotách pod nulou na mokru, v břečce a na sněhu. Zatím v porovnání s GY UG 9 obutými na 3 rozdílných autech a ježděnými několik sezón , musím říct že jsou znatelně lepší (a to ty GY nejsou vůbec špatné gumy) . Jen škoda , že nejdou v 17" pro GH koupit ty Goodyear Vector 4Seasons Gen3, měly by být ještě o fous lepší.
 
Chápeš to špatně stejně jako chlapi v hospodě, ty nový celoročky fungují dobře od cca -15 do +15 na suchu a mokru tzv anglický počasí který přes zimu máme v Brně s tím že výjimečnou nadílku snehu zvládnou slušně, na Vysočinu nebo vyšších oblasti kde bývá často sníh bych bral zimní gumy. Koukni na to srovnávací video od Bensona co jsem dával. Třeba aquaplaning zvládají znatelně líp než zimaky
Je to guma pro použití mezi letní a zimní, osobně nemám v planu na tom celej rok jezdit, v tom testu je vidět že letní teploty už nezvládají (přehřívání a rychle mizí)

Teď nevím, kdy vlastně chceš na těch celoročních pneu jezdit, když ne celý rok. Máš je místo zimních?
 
Misto zimních, na léto zůstanu u UHP pneu momentálně PS4 . Nasadil jsem je už teď abych zkusil jak fungují za současných podmínek
 
takže na léto máš letní a na zimu celoroční ? To pak nechápu význam už vůbec ...
 
Vysvětloval jsem to už 2x. Takže po 3.
Letní fungují dobře v létě za vyšších teplot. Zimní zase za nízkých teplot, jenže na Brněnsku máme většinu zimy teploty lehce nad nulou a většinou spíš prší než sněží a když sněží tak je z toho hned břečka. Několikrát jsem se přesvědčil že v těchto podmínkách fungují lépe letní nicméně ani ty nejsou ideální, takže potřebuju gumy které budou nastavené ideálně někde "mezi" do těchto podmínek (tzv anglické počasí) s tím že budou legální a když náhodou vjedu do sněhu za mínusových teplot tak se s tím gumy dokážou poprat.
Pokud by o tom někdo uvažoval do podobných podmínek tak vybírat jen premiovky. A nezapomenout že teploty nad 20°C jsou na ně moc
- Goodyear Vector 4Seasons Gen3
- Michelin Cross Climate +
- Hankook Kinergy 4S2 H750
 
Já jsem obul CrossClimate+ a jediný, co k tomu můžu říct, že se chovají tak nějak normálně, asi jako CC+ na minulé nákupní tašce. ;)

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Back
Top