• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
To viem, len problém je že s CX5 tam veľa skúseností nieje. Mali sme Mazdu3 s pneu Hankook. Ten istý typ pneu na CX5 sa správa uplne inak.

Odoslané z SM-A505FN pomocou Tapatalku
 
Goodyear Ultragrip Performance GEN-1. Jezdil jsem s nimi jednu zimu na 6ce, minulou zimu jsem s nimi jezdil na CX-5ce a nemohu na ně dopustit. Subjektivně se mi na nich jezdí lépe, než na továrních letní TOYO (které za mokra docela dost kloužou...). Takže doporučuji!
 
Od dnes (vlastne už od včera) som tiež majiteľom mazdy 6 GH pred FL 2,5l. Len tie prvé dojmy mi pokazila jedna vec, hluk od kolies. Nestačilo, že cestu domov z autobazaru som si nemohol užiť, lebo tam menili kotúče na predných kolesách, ešte ma nepríjemne prekvapil ten hukot od kolies. Doteraz som jazdil Ford Focus obutý na Hankook Kinergy Eco 185/65 R14, na tejto Mazde sú gumy Dunlop SP SPORT 01 225/45 R18 a ten hukot kolies u Mazdy ma šokoval. Môže to byť tými gumami Dunlop alebo jednoducho 225/45 R18 musia hučať alebo je tam iný problém (ložiská?)
 
Od dnes (vlastne už od včera) som tiež majiteľom mazdy 6 GH pred FL 2,5l. Len tie prvé dojmy mi pokazila jedna vec, hluk od kolies. Nestačilo, že cestu domov z autobazaru som si nemohol užiť, lebo tam menili kotúče na predných kolesách, ešte ma nepríjemne prekvapil ten hukot od kolies. Doteraz som jazdil Ford Focus obutý na Hankook Kinergy Eco 185/65 R14, na tejto Mazde sú gumy Dunlop SP SPORT 01 225/45 R18 a ten hukot kolies u Mazdy ma šokoval. Môže to byť tými gumami Dunlop alebo jednoducho 225/45 R18 musia hučať alebo je tam iný problém (ložiská?)

Celkově je GHčko hlučnější
 
Od dnes (vlastne už od včera) som tiež majiteľom mazdy 6 GH pred FL 2,5l. Len tie prvé dojmy mi pokazila jedna vec, hluk od kolies. Nestačilo, že cestu domov z autobazaru som si nemohol užiť, lebo tam menili kotúče na predných kolesách, ešte ma nepríjemne prekvapil ten hukot od kolies. Doteraz som jazdil Ford Focus obutý na Hankook Kinergy Eco 185/65 R14, na tejto Mazde sú gumy Dunlop SP SPORT 01 225/45 R18 a ten hukot kolies u Mazdy ma šokoval. Môže to byť tými gumami Dunlop alebo jednoducho 225/45 R18 musia hučať alebo je tam iný problém (ložiská?)
Přesně tyhle jsem tam měl, pokud už mají něco za sebou, tak v rychlosti kolem 100ky "hučí jako prase" obzvláště od zadních kol. Jakože tyhle mám pocit že Němci dávali jako pneu s autem.
 
Poslední úprava:
I u M3 jsou prekvapive vic slyset letnaky (215/45 R18) nez zimaky (205/60 R16). Rozdil mezi osmnactkama a ctrnactkama musi byt dle me obrovsky.
 
Doteraz som jazdil Ford Focus obutý na Hankook Kinergy Eco 185/65 R14, na tejto Mazde sú gumy Dunlop SP SPORT 01 225/45 R18 a ten hukot kolies u Mazdy ma šokoval.
Není se co divit - ten vysoký profil 65 % na Focusu samozřejmě ztlumí kdejakou nerovnost, to je skoro jako jezdit na houbě, zejména ve srovnání s profilem 45. Nadto GH nemá skoro odhlučněné podběhy. Jinak ten Dunlop SP Sport 01 tam snad proboha není originální, to by musel být starší 10 let! Podívej se na rok výroby. Jestli jsou starší jak nějakých 7 let, tak je vyměň bez ohledu na hloubku dezénu, musí být ztvrdlé skoro na kámen...ke všemu ti budou klouzat.
 
Poslední úprava:
Není se co divit - ten vysoký profil 65 % na Focusu samozřejmě ztlumí kdejakou nerovnost, to je skoro jako jezdit na houbě, zejména ve srovnání s profilem 45. Nadto GH nemá skoro odhlučněné podběhy. Jinak ten Dunlop SP Sport 01 tam snad proboha není originální, to by musel být starší 10 let! Podívej se na rok výroby. Jestli jsou starší jak nějakých 7 let, tak je vyměň bez ohledu na hloubku dezénu, musí být ztvrdlé skoro na kámen...ke všemu ti budou klouzat.
Ja to tak měl, když sem GH kupoval je to 2012, takže měli 6 let jednu sezonu byly OK, druhou tu loňskou už ne.
 
Já jsem kupoval GH po FL nové v ČR v r. 2010 a byly tam Bridgestony, tuším Potenza něco. Vydržely mi 7 let, ale bylo cítit, že už tvrdnou. Tak jsem tedy myslel, že Dunlopy dávali do té doby. Ale měl jsem kola 17", tak je možné, že na 18" dávali stále Dunlopy.
 
Není se co divit - ten vysoký profil 65 % na Focusu samozřejmě ztlumí kdejakou nerovnost, to je skoro jako jezdit na houbě, zejména ve srovnání s profilem 45. Nadto GH nemá skoro odhlučněné podběhy. Jinak ten Dunlop SP Sport 01 tam snad proboha není originální, to by musel být starší 10 let! Podívej se na rok výroby. Jestli jsou starší jak nějakých 7 let, tak je vyměň bez ohledu na hloubku dezénu, musí být ztvrdlé skoro na kámen...ke všemu ti budou klouzat.
V decembri budu mat tie Dunlopky 6 rokov, kolko maju najazdene netusim, ale vyzeraju este celkom zachovale (2 roky by dali). Ale ten hukot ... Tento rok to uz prezijem a na druhy rok kupujem ine.
 
Moderní pneu mají životnost až 10 let. Kdysi se říkalo, že 6 let.
 
Ono zavisi na pouziti a parkovani. 10 rokov mozno na garazovanom aute, ktore nenajazdi vela a nestoji na slnku. Na aute, ktore oarkuje na slnku pod vplyvom rozneho pocasia je zivotnost do tych 6 rokov. Potom guma tvrdne, praska a uz vobec nema vlastnosti, ale by mala mat.
 
Ano, to je možné...každopádně neznám nikoho kdo jezdí, komu by vydržel vzorek déle než 6 let. Já jsem teď vyhazoval pneu Brigstone Turanza s DOT 2013 a tvrdé nebyly - sjeté byly komplet :-) Nahradily je Michelin Pilot Sport 4. Snad budou OK...
 
10let mají skladovatelnost při správných podmínkách. Ovšem z hlediska použitelnosti resp funkčnosti je doporučeno po max 4 sezónách měnit. Nájezd km není jediný faktor který ovlivňuje životnost a chování pneu.

Mě vydrží 2,5 až 3 sezóny. Buď je během této doby sjedu na minimum nebo přestávají fungovat a neni na ně spoleh
 
Po půl roce a 15tkm s Michelin Pilot Sport 4 musím říct, že jsem ve finále spokojen. Na suchu fungují parádně, ovšem Federal 595 RS-R na almeře byly ještě lepší, zřejmě kdybych měl variantu 4S nebo Cup 2, bylo by to na stejno pochopitelně za výrazně horší přilnavost na mokru ( a to jsem nechtěl). Na mokru PS4 hodně slušné, hlučnost není vysoká, čekal jsem to horší (ale jako ekoguma to pochopitelně není), spotřeba stoupla o 1L/100km. Vnější okraje mají více sjeté, ale to je mým stylem jízdy, jinak zatím je vzorku dostatek.

Zajímalo by mě osobní srovnání na GH s GY Eagle SuperSport, která by měla být někde mezi PS4 a PS4S ovšem za daleko lepší cenu , zvlášť když se v testech GY Eagle jeví trochu lepší na mokru a Michelin PS zas na suchu.
 
Podarilo sa mi seknúť zadnú pneumatiku. Preto musím čím skôr vymeniť obe zadné pneu a tak hľadám nejaký osvedčený tichý model v rozmere 225/45/R18. Máte nejaký tip? Vďaka.
 
Predám ti moje zimné Nokiany (dezén ako nový, vek do 2 rokov), mám ich 5 kusov, možeš sekať a sekať :grinning:
 
Pozri Goodyear, mam s nimi dobre skusenosti. Neodporucam Continental.
 
Gy Eagle F1 Asym 5 je super guma, oproti PS4 více orientovaná na mokro, ovšem má veliký valivý odpor, hmotnost a hlučnost, což je to co tazatel nechce
 
Back
Top