• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Na Primere jsem tocil 3 sady kazdou v jinem rozmeru:
letni 205/50/16 UHP
intermediate (jaro/podzim) 195/55/16 Euro all season GY Vector
zimni 185/65/15 Michelin Alpin, GY ug 7+, Dunlop winter response 2, Semperit speed-grip 2.
Posledni zimu s Primerou jsem ani na zimaky neprezouval.

Ted na Mazde mam:
letni 215/45/17
intermedite 205/55/16 predek Hankook 4S² a zadek CC+ (funguje to dobre, maji hodne podobne vlastnosti, obracene jsem nepoznal rozdil)
zimni tak ty jsem jeste ani nekupoval :grinning:protoze lonskou "zimu" jsem taky odjezdil na all season. Ale dal bych 195/60/16 nebo 195/65/15.

Pro pochybovace jsem je testoval i v CHKO, kde se jen pluhuje a nesoli. Nahoru dolu serpentiny. Jasny, ze zimak to neni, ale zvladne to v pohode rozumny sofer, ktery neco na snehu odjezdil uz. Pro zacatecniky na snehu nedoporucuji. Ale na to jak lidi na snehu se boji jet a kde se da jet 100 jedou 70 a kde 60 jedou 30 (at uz maji v pici podvozek, nejaky mrdky zimaky nebo sevrenej zadek), tak na tech obutych all season vas budou jeste brzdit.
 
ahaaa takže sháníš podzimní gumu :joy:
No vzhledem k posledním 3-4 letům tady opravdu zima s nízkou teplotou a stabilní vrstvou sněhu nebyla kromě cca 3 dnů. Sníh padal častěji ale hned se změnil na břečku nebo rovnou vodu. Takže se dá říct že tady je půl roku podzim a sháním podzimní gumu ;)
 
Co bych u nas dal za 3 dny snehu :D Kdybych nejezdil na hory, nebo za rodicema (polohory), tak bych si taky vystacil s “podzimnima”... tedy popravde si myslim, ze bych si vystacil s letnima, aniz by to bylo vyrazne nebezpecny, jen bych si odeprel jizdu par dnu za rok, kdy zmrzne dest nebo roztaty snih. Podle nejakyho testu, co jsem videl, jeste i kolem nuly fungujou lip letni jak zimaky, a jen na hluboce zmrzle silnici, coz tipuju tak na 2 tydny v roce, funguji letni opravdu blbe.
 
Poslední úprava:
Co bych u nas dal za 3 dny snehu :D Kdybych nejezdil na hory, nebo za rodicema (polohory), tak bych si taky vystacil s “podzimnima”... ted popravde si myslim, ze bych si vystacil s letnima, aniz by to bylo vyrazne nebezpecny, jen bych si odeprel jizdu par dnu za rok, kdy zmrzne dest nebo roztaty snih. Podle nejakyho testu, co jsem videl, jeste i kolem nuly fungujou lip letni jak zimaky, a jen na hluboce zmrzle silnici, coz tipuju tak na 2 tydny v roce, funguji letni opravdu blbe.
Tak tak, před lety jsem jezdil pár let na celoročních (Goodyear Vector), naprosto v pohodě, pak jsem jednou musel vyrazit do hor na sníh, naštěstí jsem měl řetězy ...
 
Chápeš to špatně stejně jako chlapi v hospodě
Dobre ty:joy: Podívej to jsou takovy myty z pred 30 lety a ten kdo je nejezdi, tomu to nevysvetlis. Stejne jako mytus o 7°.
Jsi daval to video jak tam zkousi podle teplot? Tam je krasne videt, jak v tom mezipocasi jsou letni i zimni nejvetsi mrdky co muzes na aute mit.

Auto na celoroční sadě se za sucha při měření brzdné dráhy nikdy nevyrovná vozu s letními pneumatikami a to stejné platí i v porovnání se zimním obutím na sněhu. Řada profesionálních servisů kvůli tomu razí pravidlo, že průměrná letní či zimní pneumatika bude vždy lepší než nejlepší celoroční obutí.
Jak říkám, po městě na občasné ježdění dejme tomu, ale jinak mám raději jistotu a tou jsou a vždycky budou dvě sady pneu ;)
prostě to furt je a bude kompromis
https://www.axa-pneu.cz/clanky/ze-sveta-pneumatik/celorocni-pneumatiky-ano-nebo-ne,
https://www.celorocni-pneumatiky.cz/,
https://www.portalridice.cz/clanek/celorocni-pneumatiky-komu-se-vyplati-a-pro-koho-nemaji-smysl
https://www.garaz.cz/clanek/celorocni-pneu-21003181
Ale ty se na to nedivas ze spravny strany. Musi porovnavat v "zime" zimni s all season. A v "zime" v neextremnich podminkach to celorocni natre zimaku na plny care. Ja si chci jizdu uzivat a ne se trapit od rijna do kvetna na zimakach. Vetsinou jsem na zimni prezouval koncem prosince a sundaval je cca kolem pulky brezna. Proto jsem na Primere tocil 3 sady. Ale pokud jezdis 90% Beskydy, tak kup Vraniky s korundem a mas vystarano.

Čau, budu kupovat nové zimní papuče(215/50 R17), rozmýšlím se mezi Yokohama BlueEarth-Winter(V905) a Nokian WR A4, jezdí na některých někdo? Dík
Tak ja mel od Nokian wrd3 a vetsi mrdky jsem snad nemel. A to fandim Finum v hokeji a ve formuli. Ty hned letely. Ale musim uznat, ze to byly nejlepsi zimaky na suchu co jsem mel. Ale kvuli suchu zimaky nekupuju. I svara mi pak rikal, ze Nokian mel a sracky.
Nejlepsi zkusenosti mam s GY, Dunlop a Semperit. Michelin uz jsem dele nemel. Naposledy Alpin ty uplne prvni. Ale GY ug7+ fungovaly paradne a po mistaku 8 je 9/9+ nastupce. Naposledy jsem dokupoval 2 Dunlop winter-response 2 k Semperit speed-grip 2. Oboje maji podobny dezen se 2 cetralnimi drazkamhj a do sipu, takze idealni do brecky a na snehu jsou super. Ale to jsem mel v uzsim rozmeru. Ja preferuji zimni uzsi pneu.
Na tatovo aute jsem jel parkrat i sava a na snehu jsou jako doma.
 
Zrovna Michelin Alpin 5 alebo 6 majú na tirereviews veľmi dobré hodnotenie na to medziobdobie ako je napr. teraz, minimálny rozdiel oproti letným v tom istom období. Dokým nenasnezi sa jasné že dá na letných, ale vlhká cesta rano 5-6 stupňov celzia a na každej križovatke budem pri prudkom rozjazde hrabať? Tá mäkkosť zmesi pri určitej teplote sa oklamať moc nedá.
 
Tak já ještě napíšu něco k těm Michelin Pilot Sport 4. Už mám naježděno poměrně dost (5000 km) a poznatky jsou veskze pozitivní. Hlučnost je nižší než u starých sjetých Bridgestone, Brždění na suchu i mokru je vynikající. Ovladatelnost také. Tyhle pneu neutrhnu, to bych musel jet nad své schopnosti. Za deště mají vyšší spotřebu, vypozoroval jsem tak 0,5 litru. Jinak na suchu zvýšena spotřeba oproti starým Bridgestone tak o 0,1 litru, což je zanedbatelné.
 
Já jsem kupoval Micheliny PS4 začátkem srpna, najeto asi 4 000 km a dojmy podobné jako @Peťa OV. Také s vysokou odolností proti aquaplaningu. Tedy velká spokojenost. Říkal jsem si, že o tom napíšu také po nějakém významném nájezdu, tak se přidávám nyní před přechodem na zimní.
Za deště mají vyšší spotřebu, vypozoroval jsem tak 0,5 litru. Jinak na suchu zvýšena spotřeba oproti starým Bridgestone tak o 0,1 litru, což je zanedbatelné.
Ovšem nechápu, jak dokážeš porovnat spotřebu s přesností na 0,1 l. Ani tomu 0,5 l za deště nerozumím. Obecně samozřejmě za deště vzroste spotřeba u všech pneu a pochopitelně to závisí na intenzitě deště. Takže to nějak objektivně změřit znamená provést přesná měření na nějakém normalizovaném "zavodnění". Ještě jsem neviděl žádný takový profi test. A ještě že by Micheliny byly v tomto o půl litru horší než Bridgestony? To snad ne.
 
...bych tady jen připomněl, že dřív ani zimní pneu neexistovaly, nebo prostě nebyly běžné. Potkal jsem párkrát za život sníh koncem května (možná i v červnu) v Alpách, a protože jsem potřeboval projet, projel jsem na letních (přes Passo Tonale, přes Scharnitzpass, přes Fernpass). Otočit nešlo, zajížďka by byla třeba 100 km. Nebyl jsem jediný. Normálně po sněhu, s teplotou kolem nuly nebo lehce pod. A normálně, světe div se, to auto jede, i do kopce, brzdí, zatáčí. Jen je prostě potřeba dávat bacha a jet maximálně plynule. Takže za mě můžou celoroční, pokud jsou na škále přemrzlý led -20st až rozehřátá silnice +30st spíš od prostředka doprava, být naprosto pohodová volba nejen do města. Pokud si někdo myslí, že kolem nuly na mokru jsou letní pneu vražda, doporučuju test, o kterém jsem tu už mluvil - https://www.auto.cz/zimni-vs-letni-...em-7-c-kdyz-jsou-zimaky-i-v-zime-horsi-127713 (např. brzdná dráha ze 100 km/h, mokro, asfalt, +1; rozdíl 3 %). Když člověk nepojede ani tou stovkou, což leckdy a leckde vůbec není nutné, když nebudu spěchat a budu slušně pouštět rychlejší, tak bude rozdíl nejspíš na úrovni statistické chyby. Ani ten výsledek za -12 není vyloženě průšvih pro letní. Takže pokud někdo bydlí třeba jako my, v oblasti kde je sníh na silnici opravdu méně než 3 dny v roce, a námraza tak do dvou týdnů ročně, a nepotřebuje jezdit denně, pochopím, i kdyby snad měl letní... prostě tomu může přizpůsobit styl jízdy. Ono v -12 na mokré silnici stejně pojede málokdo i se zimními stovkou, takže pokud většina pojede krom naprosto rovných úseků jen 60 - 70, určitě by nebylo až tak hrozné jet v těch samých místech v případě krajní nutnosti 50 s letníma. V takové situaci bude ten rozdíl letní/zimní při maximálním brždění třeba doslova pár metrů. A pokud vidím a dodržuju velký rozestupy, na tý přehledný rovině to samo od sebe už kvůli setrvačným silám nikam neuklouzne :) a můžu rozjet i k tý stovce, když pak budu plynule dobržďovat.

To vše píšu jako někdo, kdo na/z zimní přezouvá celých 14 let, co mám auto, a na delší, než zákonnou dobu. Jen to prostě nevidím černobíle a vycházím spíš z reality, než teorie.
 
Poslední úprava:
@MichalP Každý den jezdím stejnou trasu do práce a z práce a vzhledem k tomu, že celý minulý týden vydatně pršelo, všiml jsem si permanentně zvýšené spotřeby na trasu asi o 0,5 l/100 km. A myslím opravdový déšť, ne nějaké mrholení, tam se zvýšení nepozná.
A zapisuju si reálnou spotřebu a po přezutí se mi spotřeba nepatrně zvedla...ale to může být jen můj pocit, třeba to tak není.
 
Já jsem zas jeden z těch, kteří měli vždy rozdíl letní/zimní pneu skoro shodně, když jsem ještě jezdil do práce. Jednou tak, podruhý tak. Protože jsem to měl 63 - 75 km podle trasy, jedním směrem (tzn. denně asi 125 - 140 km), už tam moc nevstupuje do hry třeba zahřátí motoru. Větší rozdíl na celé nádrži udělala jedna cesta, kdy jsem třeba trochu víc spěchal, nebo chytil extrémní déšť, nebo odstál půlku v koloně. Přesto průměr za několik měsíců pořád víceméně stejný. Takže moc na vliv zimních nebo letních pneu nevěřím...
 
A zapisuju si reálnou spotřebu a po přezutí se mi spotřeba nepatrně zvedla...ale to může být jen můj pocit, třeba to tak není.
Aha, tak to už má význam - pokud máš statistiku z mnoha desítek či spíše stovek jízd stejnou trasou, to beru. Ale aby se změřila přesně spotřeba, tak buď musíš věřit palubnímu počítači, což je pro mě sporné, nebo měřit přesně skutečnou spotřebu. Jenže to abys jezdil stále ke stejné benzínce, dokonce ke stejnému stojanu. A mezitím nejet jinam jinou trasu! Nepředpokládám, že bereš benzím až po několika jízdách.
Vím, že když jezdím celkem pravidelně dálnici D11 Praha - Hradec a zpět, tak závisí na velikosti protivětru i na teplotě - auto bere jinak při + 20 °C a při +5 °C. Bere víc, když je dálnice vlhká a samozřejmě o dost víc, když významně prší, natož když leje. Jenže do toho obvykle fičí, ale jednou z boku, jednou zepředu, jindy zezadu. Tohle všechno podchytit podle mého znamená buď dělat statistiku nelépe celý rok nebo zapojit korekce na vnější vlivy a měřit sílu a směr větru, intenzitu deště, tpelotu atd.
A nakonec, že by rozdíl ve spotřebě mezi dvěma špičkovými gumami byl tak velký, ještě k tomu v neprospěch té, která má vynikající výsledky při aquaplaningu, se mi zdá hodně nepravdědpodobné. Takže si spíš myslím, že spotřeba vzrostla prostě proto, že zorvna hodně pršelo - tento rok byl, jak víme, mnohem deštivější než minulý. Takže se přikládním k názoru, že spotřeba vzrostla díky tomu, bez ohledu na typ pneumatiky.
 
tak ja prihodim sve data .. a neb vsichni vime, jak Mazda tlumi podbehy, tak hodne hledim i na provozni hlucnost a vahu gumy jako takove (neodpruzena hmota). Nejlepe se mi tedy osvedcily v rozmeru 205/55 R16 zimni Kleber Krisalp HP3 (M3 BN,M6 GG) jsou fakt tiche a nehuci.. a letni Dunlopy Sport Maxx RT II (215/45 R18) na BNku. Ted jsem je dojel ( najezd 50 tis. km ), takze na jare dam BNko mensi kola nejspise 205/50 R17 opet na Sport Maxx RT II . Vsechny gumy jsou stitkovany na 69 dB a take jsou celkove lehke vuci sve konkurenci ..tedz podle papirovych dat. Jinak pokud by nekdo potreboval velkou gumu o rozmeru 235/55 R 20 tak z Lexe mohu klidne doporucit letni Bridgestone HP Dueler
 
Prave vcera som kupoval na moju M3 zimnu obuv. Bral som aj nove disky (Rial) a k tomu Kleber Krisalp HP3 205/60 16" Inak mam letne komplety 18-ky 215/45, ale na zimu som isiel do 16-tiek.

Hlavne cenovo to je prijatelnejsie a realne tie cca 3-4 mesiace sa na to asi zvladnem pozerat:) Hlavna sezona bude na 18". Celkovo tie zimy byvaju viac mokre ako snehove, tomu som prisposobil aj vyber pneu. Na hory nechodim, takze u mna (Brno-Bratislava-Nitra) sneh stretnem mozno tak 1-3x za rok, inak je to brecka a vlhko.
 
Vyjádřím se ještě k té spotřebě. Já zas patřím k těm, co mají vyšší spotřebu v létě (při stejným stylu jízdy) vzhledem k tomu že používám lepivější gumy, které mají logicky i vyšší valivý odpor a i hmotnost (léto 18", zima 17") :D
 
Ja uz 4 zimu budem jazdit na Goodyear ultragrip 8 ci 9 neviem presne a som s nimi spokojny. Chcel som hlavne dobru gumu na sneh a mokro kedze chodim na bezky a cez horske priechody a zatial vysla vsetko aj hlboky sneh kde uz iny nahadzovali retaze. A hlucnost je tiez nizka. Kedze som bol so zimnými gumami spokojny tak som zobral aj letne GY efficientgrip perfomance II ze ich dam nahodit na disky ked budem davat prevazovat zimne.

Odoslané z SM-A520F pomocou Tapatalku
 
Jaké pneumatiky máte na vašich autech nebo jaké jsou Vaše oblíbené či jakou značku preferujete? ;)

Od roku 1985 jezdím prakticky jen na Michelinech. Zkoušel jsem hodně druhů pneu a hodně výrobců a Michelin jsou pro mě Michelin.
Najeto mám něco ke 2 milionům km, něco z toho na soutěžích a při testování motorů a aut, tak jsem snad něco za tu dobu pochytil.
Teď mám na autě samozřejmě zase Micheliny zimní 18" a proti letním je to při mém stylu o hubu. Pomalý reakce na volant, "gumový řízení" ale zase na mokru s bordelem na silnici (nečistoty, mokrý listí) už se na ojetých letních nedalo jezdit.
Překvapilo mě, že ty zimáky jsou méně hlučný než letní Pilotky
 
Back
Top