• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
A zimne su ake? Michelin Alipn, ci PilotAlpin?
 
Já včera objednala tyto Goodyear https://www.pneumatiky.cz/goodyear-...-45-r18-93-v-xl-fp-zimni-pneumatiky-574279-t1 Nakonec zůstanem u 18" i na zimu, obujem současná oťukaná kola a do jara musím vybrat nějaká pěkná nová kola na léto.
Tento styl dezenu je super jak na snich tak do brecky. Mel jsem podobny na Semperit Speed-Grip 2 a Dunlop WinterResponse 2 a Prvnich Michelin Alpin. Super ty obvodove dve drazky v kombinaci se smerovym dezenem.

Ja uz 4 zimu budem jazdit na Goodyear ultragrip 8 ci 9 neviem presne a som s nimi spokojny.

Ja mal 7+ a takisto spokojny. Teraz by som kupil 9+ alebo Dunlop.
 
Poslední úprava moderátorem:
Dnes jsem provětral nové zimní pneumatiky na delší trase. Jde o Bridgestone Blizzak LM005 a... , to auto s nimi vůbec nejelo.
A to tak moc, až mám podezření na přidření některého z brzdičů, nebo ložiska. Jako nikde se nic neozývá (až na ty gumy - ty jsou od 60km/h výše slyšet), nikde nic nepíská, při zatáčení nic nehučí, dokonce se při stání na místě s koly lehčeji dostávám do plného rejdu.
Ale když jedu z kopce, tak auto nezrychluje. Myslíte, že to může dělat jen ta směs a vzorek? (Spotřeba cca o 0,6L větší.)
 
Neměly by mít nejak závratnej valivej odpor, spíš zvedni auto a zkus rukou roztočit jednotlivý kola, jedno bude přibržďovat
Screenshot_20201220-164431.png
 
Je to takový mýtus - pneu musí být drahá a značková, aby byla dobrá.
Není nutné vždy kupovat značku za přemrštěnou cenu a přesto může být pneumatika kvalitní.
 
Ad cena kvalita - stejně jako s čímkoliv jiným, kvalita má úměru s investicí do vývoje a materiálů. Velká část "prémie" je pořád napříč parametry nejlepší, nebo přinejmenším nejkonzistentnější. Až bude nějaká čínská guma za 1/2 ceny na 95 % kvality nejlepších, včetně trvanlivosti/nájezdu, budu první, kdo pro ni poběží. Na "značky" a image si nepotrpím, kde to nemá velký přínos, což potvrzuje i moje záliba v superlevných telefonech nebo fotografických objektivech. Ale i tam je to něco za něco, třeba padá za oběť design, materiály, nebo podpora/servisovatelnost. Doplňuji, že odkazovaný článek mi přijde jako "osobní názor", bez jakékoliv opory v datech, takový soukromý alibismus.

Co se týká Bridgestone LM005, na Mazde CX5 spotřebu i hluk spíše snížily, ale těžko jednoznačně říct, protože v zimě jezdime trochu volněji, než v létě. Tak možná lépe řečeno, byly v rámci běžného desetiprocentního rozptylu, shodou náhod směrem dolů. Letní předtím byly Yokohama G98 a letní potom Bridgestone Turanza T005.
 
Poslední úprava:
Těmi pneu to nebude. Já je mám taky, 19" a žádný problém s nimi není. Naopak, sedí jak přibité na mokré i namrzlé vozovce. Maximální spokojenost
 
Ad cena kvalita - stejně jako s čímkoliv jiným, kvalita má úměru s investicí do vývoje a materiálů. Velká část "prémie" je pořád napříč parametry nejlepší, nebo přinejmenším nejkonzistentnější. Až bude nějaká čínská guma za 1/2 ceny na 95 % kvality nejlepších, včetně trvanlivosti/nájezdu, budu první, kdo pro ni poběží. Na "značky" a image si nepotrpím, kde to nemá velký přínos, což potvrzuje i moje záliba v superlevných telefonech nebo fotografických objektivech. Ale i tam je to něco za něco, třeba padá za oběť design, materiály, nebo podpora/servisovatelnost. Doplňuji, že odkazovaný článek mi přijde jako "osobní názor", bez jakékoliv opory v datech, takový soukromý alibismus.

Co se týká Bridgestone LM005, na Mazde CX5 spotřebu i hluk spíše snížily, ale těžko jednoznačně říct, protože v zimě jezdime trochu volněji, než v létě. Tak možná lépe řečeno, byly v rámci běžného desetiprocentního rozptylu, shodou náhod směrem dolů. Letní předtím byly Yokohama G98 a letní potom Bridgestone Turanza T005.

Taky se domnívám, že výše vložený příspěvěk je jen osobní názor nepodložený žádnými daty. Naproti tomu, ADAC dlouhodobě testuje gumy někde na severu na polygonu s profesionálním řidičem, spousty měřících přístrojů přímo na kole a v autě a stejné auto. Golf tuším. A pokud bychom měli říci, že levné gumy nejsou úplně špatné, proč třeba Barum není v té tabulce? Protože parametrama je jinde. Navíc z osobní zkušenosti vím, že i staré Michelin jsou pořád lepší, než nové Barumky. Viděl jsem lidi uprostřed kopce na sněhu a nemohli vyjet, měli Barum. Ti co měli něco lepšího to vyjeli bezproblémů.
Navíc dražší gumy na tom budou vždycky lépe, jelikož mají novou technologii. A ta stará technologie jde do levnějších gum. Stejně jako třeba Dacia. Taky není špatná, ale je to přímo úměrné ceně a kvalitě. Tedy s novým Renaultem (ať máme přímé srování koncernu) to prostě úplně srovnat nejde a pořád bude o kousek dál.
 
AD k tym cenam, teraz pokukujem po nahrade za 2 stare Bridgestony na jednu napravu, z testov vychadzaju najlepsie PS4, PC6 a GYF1, kde je goodyear prezentovana ako najlepsi pomer cena/vykon, PS4 je okolo 150euro/kus a Goodyear je v rozmedzi 110-140 euro. Nekupoval som nikdy premiove pneu, je to tym, že je zimne obdobie a eshopy si robia ceny ake chcu, alebo tym že z tych lacnejšich budu vždy stary DOT? tie pneu sa robia myslim od 2018
 
Nemáš ich podhustene? (Aspoň oproti tým letným)
Nemám. Ale už je to dobrý. Buď byl seklej pístek, nebo se vzadu akorát přenastavily pakny a obložení potřebovalo malinko zbrousit. Každopádně už je to OK.
Teda pocitově a jak se projevuje; auto jsem zvedlý neměl a s koly netočil. Ale z kopce už to zrychluje a spotřeba také OK.
Každopádně na jaře se mrknu na ty brzdy.
 
Čau, nemáte tu někdo osobní zkušenost s letníma Hankook Ventus S1 evo3 K127, eventuálně evo2 k117, v rozměru 225/45 r19?
Něco málo se tu o nich už psalo, jakože nejzazší varianta, nebo že existujou, ale reálná zkušenost?
Musím koupit nový letňáky, letos jsem dojížděl ještě originální Turanzy. Byly dost sjetý, tak je nechci úplně zatracovat, každopádně se na nich hezky nejezdilo. Přilnavost a chování auta nebylo nic pěknýho. Teď tam mám sezónu jetý zimáky, Nokian wr d4 225/55 r17 a auto se chová excelentně.
 
Ja uz 3 měsíce jezdím na Kleber Krisalp HP3 na 16'' a zatím vypadají dobře, ale nemám to moc s čím srovnat. Prý to je koncern Michelin a v testech dopadly dobře - kousek za Continentalkami. V práci máme Conti gumy na škodovkách a kolega co a tim lítal po mosteckém okruhu si je jen chválil. Sice se prý sjíždí rychle ale drží jako příbyté.
 
Ja uz 3 měsíce jezdím na Kleber Krisalp HP3 na 16'' a zatím vypadají dobře, ale nemám to moc s čím srovnat. Prý to je koncern Michelin a v testech dopadly dobře - kousek za Continentalkami. V práci máme Conti gumy na škodovkách a kolega co a tim lítal po mosteckém okruhu si je jen chválil. Sice se prý sjíždí rychle ale drží jako příbyté.
Continentaly nejsou špatné. Chybu s nimi člověk vyloženě neudělá. Ačkoliv, znám prá lidí, co pracuje v jejich fabrice a ti mi říkali, že to není špatná guma, ale že kdyby si měli vybrat, tak by stejně brali jinou. :D
 
Já musím - navzdory našemu klouzacímu karambolu s CX5 - dodatečně pochválit jak Bridgestone LM005 (na CX5 AWD), tak Dunlop WinterSport 5 (na 6 s automatem)... před víkendem a během víkendu se v horách na bílých, nebo bílých a k tomu zledovatělých, silničkách ukázalo, že kde jiní hrabou, stojí a kloužou, já se rozjedu i v kopci zcela bez prokluzu, doslova jako by se nechumelilo. Přitom WinsterSporty na Šestce už mají jen cca 5 - 6mm vzorek. A jen na rozdíly v podvozku by to asi člověk svádět nemohl, taková dvojková Octavie, Focus, či druhá generace Berlinga, což jsou auta, která jsem viděl zápasit či blokovat silnice, nejsou konstrukčně žádné tragédie.

V pneuservisu jsem se při přezouvání díval na dezén nějakých levných zimních pneu (nějaké čínské, taky BestDrive pneu, Sava, atp.), a oproti značkovým (a tím nemyslím nutně něco předraženého) mají leckteré z nich daleko méně žlábků, členění či vlnovek... tak asi to pak spolu s jinou směsí gumy dělá rozdíl.

Vzhledem k tomu, kde jsme se pohybovali, a k předpovědím, pochybuju, že ti hrabající neměli zimáky, tady v těch kopcích na ně přezouvá každý, i když si lidi prostě nenechají vymluvit, že je lepší snad i hodně jetá Goodyearka, než nová nejlevnější čína. Třeba náš zedník teď na starší A6 Allroad přezul ze sjetých celoročních Michelinů na nové čínské Altenzo Tempest, které mu doporučil garážový pneuservis, a překvapeně mi říkal, že mu to najednou všude klouže...
 
Já musím - navzdory našemu klouzacímu karambolu s CX5 - dodatečně pochválit jak Bridgestone LM005 (na CX5 AWD), tak Dunlop WinterSport 5 (na 6 s automatem)... před víkendem a během víkendu se v horách na bílých, nebo bílých a k tomu zledovatělých, silničkách ukázalo, že kde jiní hrabou, stojí a kloužou, já se rozjedu i v kopci zcela bez prokluzu, doslova jako by se nechumelilo. Přitom WinsterSporty na Šestce už mají jen cca 5 - 6mm vzorek. A jen na rozdíly v podvozku by to asi člověk svádět nemohl, taková dvojková Octavie, Focus, či druhá generace Berlinga, což jsou auta, která jsem viděl zápasit či blokovat silnice, nejsou konstrukčně žádné tragédie.

V pneuservisu jsem se při přezouvání díval na dezén nějakých levných zimních pneu (nějaké čínské, taky BestDrive pneu, Sava, atp.), a oproti značkovým (a tím nemyslím nutně něco předraženého) mají leckteré z nich daleko méně žlábků, členění či vlnovek... tak asi to pak spolu s jinou směsí gumy dělá rozdíl.

Vzhledem k tomu, kde jsme se pohybovali, a k předpovědím, pochybuju, že ti hrabající neměli zimáky, tady v těch kopcích na ně přezouvá každý, i když si lidi prostě nenechají vymluvit, že je lepší snad i hodně jetá Goodyearka, než nová nejlevnější čína. Třeba náš zedník teď na starší A6 Allroad přezul ze sjetých celoročních Michelinů na nové čínské Altenzo Tempest, které mu doporučil garážový pneuservis, a překvapeně mi říkal, že mu to najednou všude klouže...
Teď jsem objdenal LM005 na GHčko, tak jsem na ně taky zvědavý. :)

Jinak máš pravdu. Jetá Michelinka bude pořád lepší než čína nebo nová Barumka. Jednou jsem měl nové Barum a byly horší než staré michelin, co jsem měl předtím. Strašné. Nikdy více. :D A kámoš na na Citroenu zkušenost stejnou.
 
Vidíš a já měl se zimními Barumkami vždycky dobré zkušenosti jak na mazdách, tak na oktávce. Bavím se teda o jízdě na sněhu a ledu, na suchu a mokru malinko klouzaly když to člověk přeháněl s nájezdovou rychlostí do zatáček, hlavně teda u oktávky, ta měla oproti mazdám o dost horší podvozek.
Teď mě velmi mile překvapily Sava Eskimo co má @Weazly44 obuté na 323F V6. Na vlhké silnici s teplotami kolem nuly při naší malé rz byly k neutrhnutí a to jsme jeli zatáčky tak rychle až mi z toho bylo mírně nevolno :D
 
Já moc ne. V létě dobrý, ale v zimě jsem se nemohl vyškrábat ani v mírném svahu na sněhu. Savy jsou slušné gumy, takže věřím. Já měl celoročky dva roky od nich a musím řict, že vůbec nebyly špatné. :)
 
Back
Top