• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Promiň na ten dezén myslím, ale zapomněl jsem na to, tak zítra ?
 
Tak sem se k tomu konečně dostal.
Takže aktuální stav díky vyletum teď v těch hicech je 10000 km.

Stav pneu:

Přední 7,5 mm
Zadní 8 mm

Původní hodnota byla myslím 8,5mm.
Takže za mne zatím i toto vypadá v pohodě.

Jinak před zimou mám v plánu nechat převážit kola po roce a prohodit přední za zadní.
 
Takze za 10000 km úbytok dezénu 0,5 - 1 mm?! To je až neuveriteľne malo. ?
 
Jj přesně tak 1 mm na předních a 0,5 mm na zadních.
Pokud tedy původní stav byl 8,5 mm ale mám za to ze ano a snad jsem to tu někde psal.

Ano původní stav byl 8,5 mm už sem si to našel.
Po 3000 km jsem měl na předních 8,2 což tak odpovídá.

Mohu dat ještě cerstve srovnani.

Bridgestone Turanza 005a měli původně cca 8 mm - po 15000 km když jsem je prodával měli přední 6,6 mm a zadní 7,3 mm

Takže celoročky Continental zatím mizí stejným tempem jako letní Bridgestone.

Uvidím po létě jaký bude stav. Ale vzhledem k tomu ze jsem je nazul na podzim a úbytek byl po 3000 km nějakých 0,3 mm tak to vypadá ze zatím mizí stejným tempem a teplo už nějakou dobu je.
 
to @MK-M3 . No tak to by mně zajímalo, jaký bude úbytek přes léto, protože to vypadá na hodně horké. Uvažuji právě o těch samých celoročkách jako máš Ty. Takže je paráda, že sis dal tu práci a průběžně měříš a informuješ ?
 
Moje Hankook Kinergy 4s² (205/55/16) mely nove 7.8mm a po 14k maji 6.5 a 6.2 vpredu. Jezdene ale jako zimni s drivejsim a pozdejsim prezouvanim.
 

Na konci je taky měří po 11000 km včetně celé letní sezóny a má tam cca 7mm a původně měl prý 7,9 možná 8 mm - samo má jiný rozměr tak se to muže lišit dost. Na to ze má o dost těžší auto a evidentně je taky nešetřil dle těch ztrhaných boků tak je vidět ze ta guma vydrží slušné nájezdy.
 
Já mám třeba odhlučněné všechny dveře včetně pátých, kapotu a podběhy z vnější strany. Celkově je auto při jakékoli jízdě mnohem tišší od hluku zvenčí a je to fakt znát. Nicméně co zůstalo téměř stejné, je hluk od kol, respektive kamínky nebo voda se výrazně odhlučnila, ale to legendární hučení od kol při hrubším asfaltu zůstalo téměř stejné a myslím si, že je to dáno celkově zpracováním. Třeba 25 let starý Peugeot má ukázkově tiché odvalování, ačkoli tam je výhoda i v malých 15 palcových kolech. Mám možnost ještě vytlumit zadní podběhy z kabiny, ale je to další váha navíc a celkem pochybuji, že to nějak výrazně pomůže. Je to jeden z mála neduhů na korejských a japonských vozech.
Nebude to i hodně těmi pneu? Já mám jeste původní gumy z výroby myslím že ročník gum je 2015 a jako jsou tvrdé jak kolečka od skejtu, takže příští sezónu jdou do "popelnice" a budu hledat gumy s co nejnižším hlukovym indexem ?
 
To může být. Já mám DOT tuším 2017.
Ale zase ty pilot sport všichni chválí..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
GY Eagle F1 Asymmetric 5 nebo 6, chovají se podobně, na mokru a vodě jsou o dost lepší a zatím neztratily nic z vlastností, u PS4 jsem po 3tkm už cítil ubytek přilnavosti
 
GY Eagle F1 Asymmetric 5 nebo 6, chovají se podobně, na mokru a vodě jsou o dost lepší a zatím neztratily nic z vlastností, u PS4 jsem po 3tkm už cítil ubytek přilnavosti
Az na takovou drobnost, ze kdyz jsem je pred rokem shanel, tak jsem je v potrebnych parametrech (rozmer a rchlostni index) pro 18 nesehnal...
 
SIce jsme uprostřed léta, ale přišlo mi "upozornění" z e-shopu, kde nakupuji docela dlouho v Belgii pneu, že se vyprodávají poslední pneu za staré ceny (předpokládám tedy DOT 2021) před zdražením a jelikož bych musel stejně za pár měsíců jinak řešit zimní v rozměru 225/45/R18, tak toho asi využiju.

Dá se říct, že se mi v rozmezí jednotek EUR za kus nabízejí Dunlop Wintersport 5, Michelin Pilot Alpin 5, Goodyear UltraGrip Performance +, Conti TS870P, případně lehce levnější Bridge Blizzak LM005. Jde mi hlavně o jízdu na mokru, tichost. Samozřejmě jde i o trakci na sněhu - to ale není tak důležité, protože je to na 4x4.

Je něco z toho, co určitě ne nebo naopak určitě ano?
 
Ať zvolíš jakékoliv, tak chybu neuděláš. Nejlepší jízdní vlastnosti na mokru maji ty Bridge Blizzak LM005, ale hrozně rychle se opotřebují. Já kdybych teď měl kupovat nové zimní, tak jdu do těch Michelin Pilot Alpin.
 
Rozhodně bych šel do Michelinu. Mají asi nejlepší hodnocení a hlavně si drží vlastnosti po celou dobu životnosti.
 
SIce jsme uprostřed léta, ale přišlo mi "upozornění" z e-shopu, kde nakupuji docela dlouho v Belgii pneu, že se vyprodávají poslední pneu za staré ceny (předpokládám tedy DOT 2021) před zdražením a jelikož bych musel stejně za pár měsíců jinak řešit zimní v rozměru 225/45/R18, tak toho asi využiju.

Dá se říct, že se mi v rozmezí jednotek EUR za kus nabízejí Dunlop Wintersport 5, Michelin Pilot Alpin 5, Goodyear UltraGrip Performance +, Conti TS870P, případně lehce levnější Bridge Blizzak LM005. Jde mi hlavně o jízdu na mokru, tichost. Samozřejmě jde i o trakci na sněhu - to ale není tak důležité, protože je to na 4x4.

Je něco z toho, co určitě ne nebo naopak určitě ano?
Conti TS870p mám sedmnáctky na GJ, a musím tu gumu opravdu pochválit. Tichá, na mokru i na sněhu výborná. Bral jsem je protože zrovna neměly žádné jiné skladem a chtěl jsem gumy hned a nelituji.
 
Ja mám Blizzaky a jezdí se na nich parádně. Přilnavost na morku je fakt paráda. Ale asi vydrží méně.
 
Back
Top