• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Vem ty GY Asymm 6 nebo aspoň 5, fungují o poznání líp než PS4 ;)
 
Nenašel jsem přímé vlákno, tak se zeptám tady. Na M3 BN mám pneu z výroby Michelin Pilot Sport 3 215/45/R18 a podle DOT už mají pomalu odslouženo.
Přemýšlím za co je nahradit, co byste doporučili? Zda novější Pilot Sport 4 nebo něco jiného?
Má třeba smysl přemýšlet o 225/45? Neztratí hodně z akcelerace kvůli ztátě výkonu v šíři pneu? Co třeba kvalitní celoročky jestliže žiji v Praze a na hory jedu fakt vyjímečně, ale v letním období si zase celkem užívám sportovní jízdu na okreskách?
Já bych vzal Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5. Poměr cena výkon asi nejlepší.
 
Teď na to koukám že asymm 5 a 6 nejsou v rozměru 215/45/R18. Max ty Asymm 2 a 3.
 
Jezdíte někdo na trojce rozměr 225? Je tam citelna ztráta výkonu oproti 215?

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
podle mýho lajckýho názoru to bude zanedbatelný, znatelnější bude změna trakce a brzdnýho účinku, možná zaznamenáš o nějákou desetinku vyšší spotřebu ale zas to bude vykompenzovaný cenou gum nebo aspoň možností většího výběru
 
Hlavně rozměr co je v techničáku. Ťuknul mě zezadu chlapík a likvidátor jako první koukal po pneu.

Už jsou od letoška PS5. Kamarád je má na Mx-5 ,trochu jsem je poškádlil a dobrý...

Mám od jara yokohama advan fleva r 19 a max spokojenost. Na hraně si písknou, na vodě super a jsou hodně tichý. Koupený v prosinci za 3080 kč, v lété už za 4900. Výroba Filipíny.
 
Z vlastni zkusenosti na slabem aute (Mazda 3 s 1.6) byly o stupen vetsi kola s o stupen sirsi pneu sakra hodne znat na vykonu. Ale ta trojka mela myslim 77kW jenom. Na treba 121 kW a na stejne velkym kole ten rozdil bude asi mensi, cast ty ztraty vykonu sla urcite na vrub i vetsimu = tezsimu disku. Kazdopadne Mazda v TP asi nepovoluje ruzny varianty sirky pneu, ne? Ja tam vzdycky mel jen varianty celyho kompletu kolo+pneu (napr. 17" a 19", nebo 16" a 18").
 
No moc nerozumím, proč je v šíři pneu člověk omezen dle TP. Přeci je jedno, jestli si danné velikosti kol zvolím 195/205/215/225.
V 225 lze sehnat větší výběr/lépe to vypadá a nepatrně zlepší jízdní vlastnosti.
Nicméně pokud se musím držet 215, tak bude asi nejlepší volba ty PS5. V tomhle rozměru asi nic zajímavějšího.
 
No moc nerozumím, proč je v šíři pneu člověk omezen dle TP. Přeci je jedno, jestli si danné velikosti kol zvolím 195/205/215/225.
V 225 lze sehnat větší výběr/lépe to vypadá a nepatrně zlepší jízdní vlastnosti.
Nicméně pokud se musím držet 215, tak bude asi nejlepší volba ty PS5. V tomhle rozměru asi nic zajímavějšího.
Jedno to není, jednou je ten rozměr daný tak bys ho měl dodržet, leda by sis zapsal do TP třeba nová kola v jiném rozměru a k nim by ti vypsali i alternativní rozměry pneu. Ale samozřejmě dát si můžeš cokoliv, jen to neprojde technickou a při nehodě bude problém taky. Já bych v tvém rozměru volil třeba Hankook s1 evo3.
 
Jak pise MAN, na aute legalne smi byt jen to, co je napsane v TP. A v TP jsou napsane konkretni rozmery a parametry disku i pneu az do urovne rychlostniho a nosnostniho indexu. Fyzicky jde na auto dat vsechno mozne, ale osobne bych se tomu snazil vyhnout, pokud bych auto nemel jen na treba na prehlidky a srazy, jako treba vetsina tuneru (ti se s tim neserou, jak asi vsichni vime... ale taky ty auta spis lestej, nez jezdej - riziko nehody ci kontroly umerne casu na silnici).
 
V případě neshody s tp pojišťovna neplní a to fakt nechceš když někomu tukneš merkla za 4 míče. Likvidàtor mi ukázal lejsta do kterých si zapisoval. První bod stav a rozměry pneu a disky. Měl jsem ťuklej jen nárazník a pátý dveře.

Třeby disky JR japan racing nemají Éčko, tudíž u nich prodejce píše,že jsou určeny na okruh né do provozu.
 
Ahoj, budu na zimu kupovat nové pneu v rozměru 205/60/R16. Ježděný budou primárně v Praze + párkrát za sezonu na hory nebo jinam mimo město. Aktuálně uvažuji o Michelin Alpin 6. Budu rád za jakýkoliv názor/doporučení/radu.
 
Dnes vyšel test zimních pneu v rozměru 225/45r17

 
Asi bych zahrnul do výběru hankooky. Màm jednu sezónu jetý i cept evo 3 a teď mají novinku rs3. I v testu dopadly celkem dobře...a cena je taky v pohodě...
 
Já ty Hankooky zvažuji také, tak nějak se mi do nich podvědomě nechce, ale snad ve všech testech jsou na tom velice dobře, očividně se jim ty gumy povedli, tak se snad i nechám zviklat. Jak jsem v případě letních víceméně jednoznačně pro GY Asymetric, tak v případě zimních gum to tak přesvědčivé nemám. Většinou je to tak, že když jsou super na sněhu, tak stojí za prd na silnici a opačně a teď ty Hankooky vypadají v celku vyrovnaně za všech podmínek, což mi vzhledem ke všelijakým zimám u nás přijde jako ideální.
 
Pokud na Hankook dojde, ocením pak nasdílení zimních úbytků...
Já jsem (i*cept evo 2) s vlastnostmi velmi spokojen, ale opotřebení mě trochu nazlobilo, zde.
 
@Coffee pokud budeš jezdit hlavně po Praze kde je v podstatě pořád sucho nebo mokro a břečka, jestli nevážit na zimu celoročky např GY Vector 4 Seasons gen 3, nebo Hankook Vector 4S2 H750 - to jsou gumy do "anglickýho" počasí . Michelin CrossClimate jsou hlavně do sněhu a sušších chladných oblastí proto nebudou tak vhodný. Cena je podobná jak zimní ale budou líp fungovat ;)
 
Mě od nich odradila jen vyšší udávaná (a asi i dle testů) reálná hlučnost. Proto jsem po zkušenosti s hučícíma Pirelli na Mazdě, kdy mě to strašně štve raději na ne Mazdě zvolil Continental. Při menším nájezdu bych ale neváhal, protože poměr cena výkon mají ty Evo3, RS3 asi nejlepší.
 
Back
Top